چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاانواع نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء توت فرنگی
0

d2525f8004868800738b4267a95bb57a0f8e2f4e 14 - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

مصطفی قدیری سوال ویرایش شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

شما در نقطه درست فرود آمده اید! این سایت نحوه پرورش توت فرنگی و پرورش گیاهان توت فرنگی را در مکانهایی به شما آموزش می دهد که هرگز تصور نمی کنید.

ما در اینجا به همه چیز مربوط به توت فرنگی علاقه داریم. ما امیدواریم که شور و شوق از بین برود. از آنجا که توت قرمز کوچک و زیبا مغذی و خوشمزه است ، ما می خواهیم مردم بیشتری به پرورش گیاهان توت فرنگی و خوردن توت فرنگی های خوشمزه و شیرین تولید شده علاقه پیدا کنند! در هر باغ توت فرنگی جایگاهی دارد و ما می خواهیم به باغداران بیشتری کمک کنیم تا روش های موفقیت آمیزی را پیدا کنند.

برای کمک به شما در جهت دستیابی به اطلاعاتی که برای شرایط فعلی شما بسیار مفید هستند ، از این فهرست مفید و جالب استفاده کنید تا مستقیماً به اطلاعات مورد نیاز خود بروید. اگر می خواهید از همان ابتدا شروع کنید و راه خود را ادامه دهید ، فقط پایین بروید!

1. چرا توت فرنگی رشد می کند؟
2. انتخاب نحوه رشد :
الف. از Seed (صفحه جدید)
ب. از گیاهان

3. چیدن بهترین نوع توت فرنگی
4. انتخاب سایت

5. انتخاب روش رشد خود
a. پرورش توت فرنگی در محیط داخلی (هیدروپونیک) (صفحه جدید)
ب. سیستم رشد هیدروپونیک سطل هلندی (صفحه جدید)
6. آماده سازی باغ

7. نحوه کاشت گیاهان توت فرنگی
الف. چه چیزی را باید با توت فرنگی بکارید (صفحه جدید)
8. مراقبت از توت فرنگی های شما
a. آبیاری توت فرنگی
ب. توت فرنگی های کود دهنده

9. ضرب گیاهان توت فرنگی خود را …
a. تکثیر گیاهان توت فرنگی (صفحه جدید)
ب. پیوند گیاهان توت فرنگی (صفحه جدید)
10. چه موقع برداشت کنید

11. نوسازی توت فرنگی
12. محافظت از گیاهان توت فرنگی
الف. مالچ (صفحه جدید)
ب. زمستان فرنگی توت فرنگی (صفحه جدید)
ج. کنترل آفات (صفحه جدید)

13. رسیدگی به مشکلات مشترک …
الف. گیاهانی که توت فرنگی تولید نمی کنند (صفحه جدید)
ب. پژمردگی گیاهان توت فرنگی (صفحه جدید)
ج. بیماریهای گیاه توت فرنگی (صفحه جدید)
د. یخبندان دیررس / هوای سرد (صفحه جدید)
e. گیاهان معلق وارونه (صفحه جدید)
14. سوالات متداول (صفحه جدید)

صفحه توت فرنگی در حال رشد چگونه کار می کند

این صفحه اصلی توت فرنگی در حال رشد به عنوان مرکزی برای همه موارد مربوط به رشد گیاهان توت فرنگی عمل می کند. اصول در اینجا بیان خواهد شد. اطلاعات این صفحه باید کافی باشد تا اصول اولیه لازم برای یک باغبان توت فرنگی موفق را برای هر مبتدی ارائه دهد. با این حال ، وقتی نوبت به درک نحوه پرورش توت فرنگی می رسد ، اطلاعات بی پایان وجود دارد که می تواند برای حداکثر تولید ، زیبایی و ظرفیت در هر باغی جذب شود.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

بنابراین ، در حالی که اصول رشد توت فرنگی در این صفحه ذکر خواهد شد ، پیوندهایی به طور مرتب به روز می شوند که به صفحات بیشتری در این سایت در پایین می آیند که جزئیات بیشتری در مورد روش ها و جنبه های مختلف رشد گیاهان توت فرنگی و نحوه پرورش توت فرنگی با استفاده از روشهای مختلف هنگام پرورش توت فرنگی در باغچه خود ، چه برای خانه و چه برای محل کار ، حتماً از پیوندها و منابع استفاده کنید.

چرا باید به فکر پرورش توت فرنگی باشید؟
توت فرنگی محبوب ترین میوه کوچکی است که به دلیل خوبی در باغ های خانگی پرورش می یابد. چیزهای کمی خاطرات تابستان را مانند فرو بردن دندان در توت فرنگی تازه و آبدار برمی گرداند. چرا این توت های شیرین در باغ خودتان رشد نمی کنند؟ آنها می توانند در تمام مناطق معتدل جهان رشد کنند!

توت فرنگی نسبتاً آسان پرورش می یابد و می تواند در محدودیت های فضای کمی جای گیرد و یا قسمت های عظیم باغ را پر کند. پرورش توت فرنگی به تجهیزات خاصی احتیاج ندارد. و حتی می توان آنها را در ظرف یا گلدان روی عرشه ، ایوان ، پاسیو یا بالکن پرورش داد.

یکی از بزرگترین مزایای پرورش توت فرنگی ماهیت چند ساله آنها است. پس از کاشت اولیه توت فرنگی پس از کاشت اولیه پس از سال کاشت اولیه ، می توانید برای چندین سال از مزایای کار خود بهره مند شوید. با مراقبت مناسب ، تولید هر یک از توت فرنگی ها برای هر گیاه توت فرنگی غیر معمول نیست. تقریباً بیست و پنج گیاه توت فرنگی باید به اندازه کافی توت فرنگی های خوشمزه ای را برای یک خانواده معمولی تأمین کنند.

شاید حتی یک دلیل مهمتر که باید به فکر پرورش توت فرنگی در باغ خود باشید ، همان چیزی است که شما اغلب به همراه توت فرنگی در فروشگاه ها خریداری می کنید. شما سموم دفع آفات می کنید. توت فرنگی های تجاری مرتباً در لیست محصولات آلوده ترین محصول (داده های کارگروه محیط زیست) رتبه بسیار ضعیفی دارند. این رتبه عضویت آنها را در باشگاه بدنام “Dirty Dozen” بدست می آورد. حتی پس از شستشو ، توت فرنگی های خریداری شده در فروشگاه اغلب سموم دفع آفات باقیمانده را روی خود یا در خود دارند. پرورش توت فرنگی در باغ شخصی به شما امکان می دهد دقیقاً بفهمید چه می خورید! در حقیقت ، در اینجا دلایلی وجود دارد که شما باید به فکر پرورش توت فرنگی خود باشید .

چگونه توت فرنگی را پرورش دهیم

هنگامی که تصمیم گرفتید پرورش توت فرنگی را شروع کنید ، باید نقطه شروع خود را انتخاب کنید. شما می توانید توت فرنگی را از طریق بذر پرورش دهید ، یا می توانید گیاهان توت فرنگی را برای باغچه خود پیوند یا خریداری کنید.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

اگر به جای گیاهان موجود توت فرنگی ، با دانه های توت فرنگی شروع کنید ، دشوارتر است. دانه توت فرنگی صفحه شما را از طریق حساس جوانه بذر توت فرنگی هدایت و شما تمام اطلاعات شما احتمالا می تواند در مورد دانه توت فرنگی و که در آن برای پیدا کردن آنها را به من بدهید. گیاهان توت فرنگی برای فروش صفحه شما را در مسیر درست نقطه اگر شما می خواهید برای شروع رشد توت فرنگی با خرید گیاهان موجود است.

پرورش توت فرنگی از گیاه توت فرنگی
چه با بذر و چه از گیاه شروع کنید ، تولید موفقیت آمیز میوه از رشد موفقیت آمیز گیاهان توت فرنگی حاصل می شود. تمام فاکتورها و ملاحظات مورد نیاز برای پرورش توت فرنگی عبارتند از: انتخاب انواع توت فرنگی ، انتخاب محل کاشت ، تصمیم گیری در مورد سیستم کاشت ، آماده سازی محل کاشت انتخاب شده ، کاشت گیاهان توت فرنگی ، ایجاد محیط مساعد ، مراقبت از توت فرنگی در حال رشد ، برداشت توت ، نوسازی بستر توت ، و حفظ گیاهان توت فرنگی در طول ماههای خفته.

اطلاعات زیر همه مواردی را که باید برای پرورش توت فرنگی خود بدانید را پوشش می دهد. اگرچه اطلاعات عمومی است ، شما باید بتوانید آنها را در هر شرایط خاص اعمال کنید و موفقیت کسب کنید.

چیدن یک نوع گیاه توت فرنگی برای رشد
قبل از شروع پرورش توت فرنگی در باغ خود ، باید تعیین کنید که کدام نوع گیاه توت فرنگی را می خواهید پرورش دهید. برای درک عمیق تر از انواع توت فرنگی و انواع توت فرنگی موجود برای انتخاب ، به صفحه انواع توت فرنگی ما مراجعه کنید.
1. نوع توت فرنگی را انتخاب کنید
توت فرنگی به سه نوع اصلی وجود دارد: حامل ژوئن ، همیشه باارزش و بی طرف. برخی از افراد ، واریته های همیشه بهار و خنثی را یک چیز می دانند ، اما در واقع متفاوت هستند. برای بحث کامل در مورد هر کدام ، به صفحه مرجع انواع توت فرنگی مراجعه کنید. به طور خلاصه ، حاملان ژوئن بیشترین میوه را دارند اما فقط یک یا دو هفته یک محصول بزرگ تولید می کنند. متصدیان معمولاً محصول اولیه زودتر ، محصول دیررس کوچکتر و چند توت در این بین تولید می کنند ، در حالی که خنثی کننده های روز در تمام طول فصل رشد تولید می کنند. افرادی که در معرض خطر و خنثی هستند معمولاً توت کمتر و کوچکتری از انواع حامل ژوئن تولید می کنند.

با در نظر گرفتن این ویژگی ها مشخص می شود که کدام نوع مناسب شماست. اگر در طول سال توت تازه می خواهید و از این که انتخاب کوچکتر و کمتری ندارید ، با یک نوع خنثی روزانه یا همیشه روبرو شوید. اگر مقدار زیادی توت می خواهید ، با یک حامل ژوئن (آنچه بیشتر مردم انجام می دهند) بروید.

در هنگام انتخاب نوع کاشت و کاشت ، ملاحظات مربوط به چگونگی استفاده از توت فرنگی نیز مورد توجه قرار می گیرد. اگر می خواهید محصول خود را حفظ یا حفظ کنید ، راحت تر است که اهداف خود را با اندازه و مقدار بیشتر حاصل از توت فرنگی های ژوئن دار تحقق بخشید.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

2. تنوع مناسب را انتخاب کنید
همه انواع توت فرنگی به یک اندازه ایجاد نمی شوند. توت فرنگی ذاتاً معتدل است و می تواند در مورد آنچه باعث خوشحالی می شود ریز باشد. بنابراین ، به لطف دهه ها برنامه اختصاصی اصلاح نژاد ، تعداد زیادی از انواع توت فرنگی ویژه تولید و منتشر شده است. ارقام کاملاً سازگار کاملاً مشهور شده اند ، اما انواع محبوب ممکن است بهترین انتخاب برای مکان شما نباشد. برای کمک به شما در یافتن تنوع مناسب برای ایالت / مکان شما ، من توصیه های دولت پسوندها را جمع آوری کرده و آنها را در یک مکان جمع آوری کرده ام. برای اطمینان از اینکه تنوع مناسبی به دست می آورید ، انواع پیشنهادی منطقه خود را بررسی کرده و متناسب با محلی خود را انتخاب کنید.

همچنین ممکن است بخواهید با انتخاب انواع زودرس ، اواسط و اواخر فصل رشد خود را افزایش دهید. با انجام این کار می توانید دوره برداشت شما را به شرح زیر افزایش دهید:
how to grow strawberries - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟با انتخاب چندین نوع توت فرنگی با قله های مختلف تولید ، می توان فصل توت فرنگی را برای گیاهان حامل ژوئن ، که تمایل به تولید بزرگترین توت فرنگی دارند ، به حدود یک ماه کامل افزایش داد.
و اگر فضای باغ دارید ، ممکن است بخواهید تعدادی توت فرنگی تازه یا خاص را پرورش دهید. توت فرنگی به دلیل داشتن رنگ سفید ، دانه های قرمز و طعم آناناس ، آخرین موردی است که علاقه گسترده ای به آن ایجاد می کند. همچنین ، انتظار می رود این فصل اولین فصل برجسته برای توت فرنگی بنفش کاملاً جدید (نه GMO) باشد. و کاملاً هیچ نوع توت فرنگی از انواع کلاسیک و کوچک آلپ برای طعم و عطر عالی برای غذاهای مخصوص و غذاهای لذیذ برتر نیست. فرصت ها تقریبا بی پایان هستند!

اگر برای شروع کار کاملاً ضرر کرده اید ، همیشه می توانید با برنامه داخلی تعاونی محلی تماس بگیرید و از آنها توصیه هایی بخواهید. آنها می توانند اطلاعات دقیق تری در مورد اینکه توت فرنگی در منطقه شما به خوبی رشد می کند به شما ارائه دهند. از آنجا که ارقام جدید و بهبود یافته توت فرنگی نیز هر ساله معرفی می شوند ، Cooperative Extension همچنین می تواند شما را در مورد پیشرفت های جدید یا تأمین کنندگان محلی که می توانید یک رقم مناسب برای منطقه خود پیدا کنید ، راهنمایی کند. یا ، اگر نمی خواهید با برنامه افزودنی ایالت خود تماس بگیرید ، می توانید توصیه های ایالت را در اینجا مرور کنید: انواع توت فرنگی توصیه شده براساس ایالت .

یکی دیگر از مواردی که هنگام چیدن انواع گیاه توت فرنگی باید در نظر گرفته شود ، حساسیت به قارچ ورتیسیلیوم است. این قارچ باعث شایع ترین بیماری توت فرنگی ، پژمردگی ورتیسیلیوم (یا پوسیدگی ورتیسیلیوم) می شود که با از بین بردن توت فرنگی های در حال رشد ، تولید میوه را پایان می دهد. از آنجا که هیچ راهی عملی برای از بین بردن قارچ پس از ایجاد عفونت وجود ندارد ، بهتر است با به دست آوردن و کاشت انواع گیاه توت فرنگی که دارای گواهی مقاومت در برابر پژمردگی ورتیسیلیوم هستند ، از این بیماری شایع جلوگیری شود.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

هنگامی که به پرورش انواع گیاه توت فرنگی بسنده کردید ، باید گیاهان خود را تهیه کنید. کاتالوگ ها و مهد کودک های بی شماری وجود دارد که می توانید از آنها گیاهان سالم و معتبر خریداری کنید. با تکثیر تأمین کنندگان آنلاین ، رشد گیاهان خاص توت فرنگی هرگز آسان نبوده است!
مقدار مناسب برای سفارش را انتخاب کنید
بخشی از یادگیری نحوه پرورش توت فرنگی ، برداشتن مقدار مناسب گیاه برای شروع وصله شماست. تفکر درباره اهداف و کاربردهای برنامه ریزی شده برای توت ، سفارش / خرید شما را راهنمایی می کند. اگر خیلی زیاد بخرید ، ممکن است غرق شوید. اگر خیلی کم بخرید ، ممکن است از کمبود توت در صورت نیاز ناامید شوید. قبل از سفارش ، حتماً به آنچه نیاز دارید فکر کنید و مطالعه کنید. این منابع باید اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند: چند گیاه توت فرنگی برای هر نفر ، چند توت فرنگی گیاهان توت فرنگی تولید می کنند و توت فرنگی در روز .
گیاهان / بذرهای توت فرنگی را بخرید
هنگامی که به نوع ، تنوع و مقدار گیاهان توت فرنگی پرداختید ، تنها چیزی که باقی می ماند این است که بهترین معامله را در مورد گیاهان انجام دهید. ما این کار را برای شما به آسانی انجام داده ایم. کافیست به صفحه Buy Strawberry Plants یا Buy Strawberry Seeds بروید ، تنوعی که می خواهید سفارش دهید را پیدا کنید و نگاهی به فروشگاه های ذکر شده بیندازید تا ببینید کدام یک از آنها بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهد. اگر ترجیح می دهید از مراکز خرید آجر و ملات خرید کنید ، به دایرکتوری ما در مهد کودک های محلی توت فرنگی مراجعه کنید .

انتخاب محل تولید توت فرنگی
انتخاب یک منطقه مناسب برای پرورش توت فرنگی یک مرحله اساسی در یادگیری نحوه پرورش توت فرنگی است. عوامل مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب سایت برای باغ توت فرنگی مورد توجه قرار گیرد.

اول ، توت فرنگی عاشق نور خورشید است و برای تولید بیشترین بازده به آفتاب کامل نیاز دارد. در حالی که توت های قابل برداشت با کمتر از شش ساعت آفتاب مستقیم در روز تولید می شوند ، بهتر است محلی را انتخاب کنید که از سایر درختان بلند یا سایه دار یا گیاهان پاک باشد. کاشت توت فرنگی به دور از درختان بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است تا سیستم ریشه درخت با آن رقابت نکند و رطوبت مورد نیاز گیاهان توت فرنگی در حال رشد را سیفون کند.

دوم ، چندین مسئله خاک وجود دارد که باید به آنها توجه شود. توت فرنگی در حالی که قادر به پرورش آن در بیشتر شرایط خاک است ، یک لوم شنی ترجیح می دهد که عمیق باشد و حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد آلی باشد. كمپوست اضافی ، پیت ماس ​​و مقداری شن و ماسه یا ماسه سنگ می تواند به سایت انتخابی شما اضافه شود تا بهترین محیط برای پرورش توت فرنگی ایجاد شود. خاکهای گلدان اگر قصد کاشت توت فرنگی در یک ظرف را دارید معمولاً ترکیبات کافی دارند. در این صورت ، یک یا دو اینچ اضافی از کمپوست تازه به سطح مخلوط گلدان اضافه کنید.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

تاریخچه وصله چرک نیز برای موفقیت شما در پرورش توت فرنگی مهم است. اگر طی سه سال گذشته سایر محصولات حساس به ورتیسیلیوم در همان منطقه رشد کرده اند ، بهتر است مکان دیگری انتخاب کنید. رایج ترین این گیاهان گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، بادمجان ، فلفل و توت فرنگی است. اگر این گیاهان (یا خربزه ، بامیه ، نعنا ، میوه های بوته ای یا گل مینا ، میوه های سنگی ، گل داوودی و گل رز) اخیراً (در مدت 5 سال) در همان نقطه رشد کرده اند ، بهتر است گیاهان توت فرنگی خود را در جای دیگری پرورش دهید.

سوم ، مهم است که محلی را انتخاب کنید که دارای زهکشی خوب خاک و زهکشی سطح باشد. اگرچه گیاهان توت فرنگی برای رشد به رطوبت مداوم نیاز دارند ، اما اگر در آب ایستاده بماند ، به دلیل زهکشی ضعیف محل ، گیاهان می پوسند. اگر فقط به مکانی دسترسی دارید که دارای زهکشی ضعیف یا خاک سنگین باشد ، ساخت یک بستر برجسته برای گیاهان توت فرنگی باید زهکشی بهتر را تسهیل کند. بستر توت فرنگی باید حداقل شش تا هشت اینچ بلند باشد. همچنین اگر از روش های باغبانی کانتینر استفاده می کنید ، مطمئن شوید که سوراخ های زهکشی در پایین آن وجود دارد.

توت فرنگی در شرایط خشکسالی نیز عملکرد خوبی ندارد. بنابراین ، مطمئناً سایتی را انتخاب کنید که امکان دسترسی آسان را داشته باشد تا در صورت ناکافی بودن بارندگی ، بتوان آن را سیراب کرد.

شما همچنین می توانید توت فرنگی را در داخل (هیدروپونیک) پرورش دهید . سیستم خوبی برای رشد در محیط داخلی ، The Dutch Bucket Hydropnonics System نامیده می شود .

سیستم های کاشت برای پرورش توت فرنگی
هنگام پرورش توت فرنگی مهم است که به خاطر داشته باشید که آنها به طور سنتی به عنوان گیاهان چند ساله رشد می کنند. بنابراین ، حتی اگر بعضی از ارقام را بتوان در مناطق گرمتر جنوب به صورت یک ساله پرورش داد ، معمولاً وقتی گیاهان توت فرنگی در یک سال کاشته می شوند و در سال های بعد برای بازدهی بیشتر پرورش می یابند ، نتایج بهتری حاصل می شود. برای کاشت توت فرنگی بسته به نوع کاشت شما از سیستم های مختلف کاشت استفاده می شود.

همانطور که در صفحه انواع توت فرنگی بحث شد ، سه نوع توت فرنگی توت فرنگی های ژوئن دار ، توت فرنگی همیشه باران و توت فرنگی خنثی روز است.

گیاهان توت فرنگی بلبرینگ ژوئن اغلب با استفاده از سیستم ردیف حصیری کاشته می شوند در حالی که گیاهان توت فرنگی خنثی روزانه و گیاهان توت فرنگی همیشه بارور معمولاً در سیستم تپه ای کاشته می شوند (همچنین به آن سیستم تل و تپه گفته می شود). این دو سیستم معمولاً بهترین محصول را می دهند. با این حال ، سیستم های ردیف فاصله دار ، سیستم های تک پرچین ، و سیستم های پرچین مضاعف نیز استفاده می شود.
سیستم ردیف مات:

سیستم ردیف ورقه های سبز رنگ مخصوص توت فرنگی در حال رشد است که اغلب برای انواع بلبرینگ ژوئن استفاده می شود، و آن را به خوبی کار می کند برای هر رقم می فرستد که از بسیاری از دوندگان است. برای پرورش توت فرنگی با این سیستم ، گیاهان را با فاصله حدود 24 اینچ (18 تا 30 اینچ قابل قبول است) در ردیف هایی با فاصله 4 فوت تنظیم کنید. به دوندگان اجازه دهید تا آزادانه در ردیف پخش شوند و به دلخواه ریشه بزنند تا یک ردیف متقاطع و مات زده به عرض 24 اینچ تشکیل دهند.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

سیستم ردیف مخلوط توت فرنگی بیشترین تعداد توت فرنگی را تولید می کند ، اما کیفیت توت های منفرد به ندرت با کیفیت توت هایی که با سیستم تپه رشد می کنند برابر است. در اینجا نمودار نحوه استفاده از سیستم ردیف مات برای پرورش توت فرنگی آورده شده است:

growing strawberries matted row1 - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟
سیستم هیل (همچنین به عنوان سیستم تپه شناخته می شود):
سیستم تپه ای برای پرورش توت فرنگی معمولاً برای توت فرنگی های روز خنثی و توت فرنگی های ماندگار استفاده می شود. برای پرورش توت فرنگی با این سیستم ، شما با یک “تپه” خاکی جمع شده حدود 8 اینچ ارتفاع و 24 اینچ عرض شروع می کنید. این تپه را تا جایی که دوست دارید به یک ردیف گسترش دهید. در هر تپه دو ردیف گیاه به صورت پلکانی تنظیم کنید که هر گیاه 12 اینچ از گیاهان دیگر فاصله داشته باشد. چندین ردیف از هم فاصله 4 فوت دارند.

کلیه دونده ها به محض شناسایی از هر گیاه توت فرنگی در سیستم تپه حذف می شوند. حذف دونده باعث می شود که تمام ظرفیت تولید گیاهان مادر در کنار گیاهان مادر باقی بماند. این انرژی باعث ایجاد تاج های جانبی اضافی در مجاورت تاج اصلی و ساقه های گل بیشتر برای باردهی می شود. سیستم تپه اغلب توسط باغبان خانه ترجیح داده می شود زیرا منجر به مقدار بیشتری توت با کیفیت بالاتر می شود (خیالی ، بزرگتر ، بهتر برای فروش در بازارهای کشاورزان) ، در حالی که سیستم ردیف مات معمولاً تعداد بیشتری توت فرنگی تولید می کند.

دو نسخه اصلاح شده از سیستم تپه وجود دارد: پرچین تک و پرچین مضاعف (سیستم ردیف فاصله دار نیز نامیده می شود). این سیستم ها همان سیستم تپه هستند با این تفاوت که برخی از دونده ها مجاز هستند. در سیستم تک پرچین ، هر گیاه توت فرنگی مجاز به ریشه زدن دو گیاه دونده اضافی است. پرچین مضاعف به چندین دونده اجازه می دهد تا ریشه بزنند. فاصله تمام گیاهان دونده در این سیستم باید حداقل 4 اینچ از گیاهان دیگر فاصله داشته باشد (5 تا 7 اینچ بهتر است).

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

growing strawberries hill - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟
باغ خود را برای کاشت توت فرنگی آماده کنید
وقتی تصمیم گرفتید که توت فرنگی را در کجا پرورش می دهید ، باید باغ خود را برای کاشت توت فرنگی آماده کنید. اگر سایت شما پوشیده از خاکستر است ، بهتر است یک سال قبل از کشت توت فرنگی خود این منطقه را کشت و زراعت کنید تا علف های رقیب را از بین ببرید. در صورت امکان ، بهتر است یک سال قبل از شروع کشت کود توت فرنگی برای بهبود کیفیت خاک ، یک محصول کود سبز پرورش دهید (جو دوسر ، علف سودان و چاودار برای این امر بسیار مناسب هستند).

هنگامی که آماده کاشت گیاهان توت خود هستید ، باید با بهترین توانایی خود اطمینان حاصل کنید که محل مورد نظر عاری از علف های هرز ، گراس و هرگونه بیماری های خاکی است. پس از از بین رفتن هر گونه چمن یا چمن ، دو تا سه اینچ کمپوست را در لایه بالایی خاک کار دهید. قبل از کاشت مواد آلی بیشتری اضافه کنید ، مخصوصاً اگر خاک رطوبت را خیلی خوب حفظ نکند. پیت ، کمپوست ، یا کاه و کود پیر گزینه های خوبی هستند. بعلاوه ، کود آلی یا معدنی با کارکردن تا شش اینچ می تواند کیفیت خاک را بیشتر بهبود ببخشد.

PH خاک سایت شما برای پرورش توت فرنگی نیز مهم است. برای پرورش توت فرنگی به طور موثر ، خاک باید کمی اسیدی باشد. گیاهان توت فرنگی در خاکی رشد خواهند کرد که PH بین 5.0 تا 7.0 دارند ، اما 5.8 تا 6.2 برای حداکثر رشد و تولید ایده آل است. کیت های آزمایش خاک به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه های لوازم باغ موجود است. با این حال ، بهترین نتایج از طریق خدمات آزمایش خاک حرفه ای ارائه شده توسط عامل توسعه کشاورزی شهرستان شما به دست می آید. قبل از کاشت توت فرنگی ، شما باید خاک خود را آزمایش کنید و آن را اصلاح کنید همانطور که نشان داده شده است ، برای ایجاد بهترین محیط ممکن برای پرورش توت فرنگی.

اصلاحات معمول آهک و کود است. اگر نتایج آزمایش نشان داد که آهک مورد نیاز است ، باید قبل از کاشت گیاهان توت فرنگی استفاده شود و کاملاً با خاک کاشته شود. کود کودی یا کودی از کود گاو یا اسب نیز به آن اضافه می شود که معمولاً با سرعت 2 تا 5 بوشل در هر 100 فوت مربع است.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

کاشت گیاهان توت فرنگی
یادگیری نحوه و زمان کاشت مناسب توت فرنگی گام مهمی در یادگیری نحوه پرورش توت فرنگی است. خوشبختانه ، این کار نسبتاً آسان است! این راهنما متناسب با یک باغبان معمولی در خانه است که در بهار یک باغ کامل ، از جمله گیاهان توت فرنگی را می کارد. برای باغبانانی که کمی برنامه ریزی ندارند ، اگر برداشت در اولین فصل رشد مهم باشد ، کاشت گیاهان توت فرنگی پاییزی می تواند گزینه بهتری باشد!

برای کاشت بهار ، به محض خشک شدن خاک و قابلیت کار (معمولاً در مارس یا آوریل) ، باید توت فرنگی های خود را بکارید. گیاهان باید قبل از افزایش دما در ماه های تابستان ، کاملاً ثابت شوند. وقتی آماده شدید ، خاک را از شش تا هشت اینچ شل کرده و خرد کنید و آن را شل نگه دارید تا دونده ها بتوانند خود را بگیرند و ریشه های آن تثبیت شود.

شما باید گیاهانی بدون بیماری و سالم آماده کاشت داشته باشید. در صورت چیدن آنها ، گیاهانی را انتخاب کنید که دارای تاج های بزرگ با ریشه های سالم و رنگ روشن باشند. اگر آنها را سفارش دادید ، بلافاصله بسته را باز کنید و آنها را بازرسی کنید. در صورت کپک زدن ، گیاهان توت فرنگی را مستقیماً به عقب بفرستید. اگر نمی توانید بلافاصله آنها را بکارید ، گیاهان توت فرنگی را در حوله های مرطوب کاغذی بپیچید ، آنها را درون کیسه ای بگذارید و در یخچال خود نگهداری کنید تا زمانی که بتوانید گیاهان توت فرنگی را بیرون بکارید. کاشت گیاهان توت فرنگی باید در یک روز ابری یا ابری یا در اواخر بعد از ظهر انجام شود.

نحوه کاشت توت فرنگی: حفره ای به اندازه کافی بزرگ کنید که بتواند ریشه های هر گیاه توت فرنگی را گسترش دهد. در پایین سوراخ ، یک تپه یا تپه از خاک ایجاد کنید که با سطح خاک اطراف آن یکدست باشد. گیاه توت فرنگی را در بالای تپه داخل سوراخ قرار دهید تا تاج در سطح خاک قرار گیرد و ریشه ها را به طرف پایین تپه گسترش دهید. سوراخ را پر کنید و اطمینان حاصل کنید که سطح خاک با وسط تاج یکنواخت است. کاشت خیلی کم عمق ممکن است باعث خشک شدن ریشه ها قبل از استقرار آنها شود و کاشت خیلی عمیق نیز می تواند به توت فرنگی در حال رشد آسیب برساند. برای جایگذاری مناسب تاج به شکل زیر مراجعه کنید. پس از کاشت گیاهان ، فشار دهید تا خاک اطراف ریشه سفت شود و سپس کاملا آبیاری کنید.

growing strawberries depth - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

دو سناریو اصلی وجود دارد که باغبان هنگام تصمیم به سفارش گیاه با آن روبرو می شود. آنها یا گیاهانی را به دست می آورند که به طور فعال در حال رشد هستند (یا در گلدان یا به عنوان گیاهان شاخه ای) ، یا توت فرنگی های خاموش ریشه خاموش را خریداری می کنند. گیاهان گلدانی معمولاً از گیاهان خفته شروع اولیه دارند و با سرعت بیشتری رشد خواهند کرد ، اما به طور معمول گران ترند. با همان قیمت دو یا سه گیاه گلدان ، اغلب می توان 20-25 گیاه ریشه برهنه بدست آورد. گیاهان پلاگین در وسط طیف هزینه قرار دارند ، اما هنوز هم معمولاً گران تر از توت فرنگی های ریشه ای لخت هستند. کاشت هر کدام کمی متفاوت است.

ثانیا ، در اینجا یک نمایش ویدیویی از نحوه کاشت گیاهان توت فرنگی ریشه لخت ارائه شده است. باز هم ، این ویدئو توسط مارک Gardenner Supply تولید شده است ، اما همچنین نماینده نحوه کاشت گیاه توت فرنگی ریشه برهنه از هر منبع معتبری است.

ایجاد یک محیط مناسب برای پرورش توت فرنگی
هنگامی که گیاهان در زمین قرار گرفتند ، ایجاد محیطی که برای رشد توت فرنگی مناسب تر باشد مهم است. مالچ یک روش ممتاز برای خوشحالی توت فرنگی های در حال رشد است.

بعد از کاشت گیاهان توت فرنگی ، بستر توت فرنگی را با برگ های خرد شده ، سوزن کاج ، کمپوست یا کاه مالک دهید. سوزن های کاج انتخاب خوبی است زیرا در هنگام تجزیه کمی اسیدیته خاک را بالا می برد. مالچ همچنین دمای خاک را پایین می آورد ، مشکل علف های هرز را کاهش می دهد و با دور نگه داشتن توت فرنگی از آلودگی ، میوه را تمیزتر می کند. اکثر انواع توت فرنگی وقتی ریشه در خاک خنک تری داشته باشد ، تولید بهتری دارد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

انواع مختلف توت فرنگی به رژیم های مراقبت ویژه نیاز دارند
اگر تصمیم به پرورش گیاهان توت فرنگی گرفته اید ، احتمالاً نمی خواهید صبر کنید تا ثمره زایمان خود را بگیرید. من شما را سرزنش نمی کنم. با این حال ، تأخیر در ارضای رضایت اکنون می تواند مقادیر بیشتری توت فرنگی را بعداً به همراه داشته باشد. علاوه بر این ، مهم است که توت فرنگی های حامل ژوئن متفاوت از توت فرنگی های متحمل و توت فرنگی های خنثی روز باشند.

اگر تمام انرژی آنها به تأسیس خود و تولید گیاهان سالم دونده در سال اول اختصاص یابد ، در سالهای بعد انواع مختلفی از گیاهان توت فرنگی تولید می شوند. برای تحقق این امر نیاز به شاهکار رضایت تأخیری دارد. برای داشتن قوی ترین گیاهان در سالهای بعد ، شما باید کلیه جوانه های گل را در سال یک از بین ببرید. بدون جوانه های گل ، شما نمی توانید از برداشت توت فرنگی لذت ببرید. اما ، از سال دو توت بیشتری و بهتر دریافت خواهید کرد. تعداد کمی از افراد این کار را انجام می دهند ، اما بیشتر آنها باید این کار را انجام دهند.

برای انواع بلبرینگ ژوئن ، می توانید به دونده ها آموزش دهید تا از الگوی خاصی پیروی کنند ، یا می توانید به آنها آزادی نسبی را در سیستم ردیف مات بدهید. به طور کلی ، تمام گیاهان توت فرنگی هنگامی که به تراکم تقریباً 5 گیاه در فوت مربع محدود شوند ، بهترین محصول را خواهند داشت. بسیاری از گیاهان توت فرنگی همان تأثیر علف های هرز را خواهند داشت: کاهش عملکرد توت فرنگی های کوچکتر. البته باید هرگونه علفهای هرز را از بین برد.

برای روز خنثی و رمنتنت گیاهان توت فرنگی، حذف جوانه و دونده باید تا ژوئیه 1 رخ می دهد ST یک سال. آنها طبیعتاً به اندازه حاملان خرداد ماه دونده ندارند. در عوض ، آنها انرژی خود را بر تولید چندین محصول توت فرنگی متمرکز می کنند. بسته به آب و هوای خود ممکن است در نهایت محصول کمی با ارقام ماندگار یا خنثی در روز بدست آورید.

برداشت اصلی در سال دوم انجام می شود که تمام گیاهان مادر و تمام دونده هایی که قبل از ماه اوت ریشه دار بودند توت فرنگی تولید می کنند!
آب مورد نیاز برای پرورش توت فرنگی
گیاهان توت فرنگی در حال رشد به یک محیط مداوم مرطوب نیاز دارند ، بنابراین آبیاری منظم مورد نیاز است. برای داشتن بیشترین موفقیت در پرورش توت فرنگی ، حداقل یک اینچ آب باید از طریق بارندگی یا مکمل مستقیم به گیاهان ارائه شود. تا زمان تشکیل این میوه ، از اوایل شکوفه تا پایان برداشت ، می توان تا دو اینچ آب داد. آبیاری باید در دوره های خشک در آگوست و سپتامبر ادامه یابد. این آب بعدی به کاهش استرس در گیاهان توت فرنگی کمک می کند که به تشکیل جوانه های میوه در سال بعد کمک می کند.

به یاد داشته باشید ، اگرچه آب هنگام پرورش توت فرنگی از اهمیت زیادی برخوردار است ، اما آنها دوست ندارند در آب ایستاده بنشینند. به همین دلیل سایت شما به زهکشی مناسب نیاز دارد. گیاهان توت فرنگی ریشه ای نسبتاً کم عمق دارند ، بنابراین زمین مرطوب باعث پوسیدگی آنها می شود در حالی که زمین خشک می تواند آنها را از بین ببرد یا تولید میوه را متوقف کند. مالچ کمک می کند تا سطح رطوبت خاک شما سازگارتر باشد.
کوددهی گیاهان توت فرنگی

کود دهی به رشد گیاهان توت فرنگی کمک می کند تا به حداکثر توانایی خود برسند. کوددهی چندین بار در طول زندگی در بستر توت فرنگی می تواند مفید باشد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

ابتدا باید کود متعادل (10-10-10) درست قبل از کاشت گیاهان توت فرنگی اضافه شود. به ازای هر 100 فوت مربع یک تا دو پوند کود اضافه کنید. این به افزایش سطح نیتروژن در خاک کمک می کند.

دوم ، در طول سال اول باغ توت فرنگی ، بعد از کاشت توت فرنگی برای حدود چهار تا شش هفته ، و دوباره در ماه اوت بسته به رشد گیاه ، می توان دور دیگری را اعمال کرد.

سوم ، توت فرنگی های خنثی و روزمره می توانند پس از برداشت اول بارور شوند. توت فرنگی های ژوئن دار باید در حین نوسازی بارور شوند. این کار برای شاداب نگه داشتن گیاهان انجام می شود. حتماً کود را خوب آبیاری کنید تا به ریشه توت فرنگی های در حال رشد خیس شود.

شما باید نمی گیاهان توت فرنگی خود را در بهار سال باردهی را بارور میکند. نیتروژن زیاد منجر به توت فرنگی نرم و آسیب دیده می شود. بعد از محصول اولیه هنوز می توانید برای توت فرنگی های خنثی و همیشگی کوددهی کنید و همچنین پس از خشک شدن کامل گیاهان باید بلافاصله پس از بازسازی کود دهید. استفاده از کود در گیاهان مرطوب توت فرنگی می تواند منجر به سمیت گیاهی شود و هیچ ذره کود نباید در گیاهان باقی بماند. پس از استفاده ، گیاهان خود را با جارو یا ابزار مناسب دیگر جارو کنید تا کودهای لجن زده شده از آن خارج شود.

هنگام کود دهی توت فرنگی در حال رشد باید مراقب باشید. اگر کود زیادی مصرف کنید ، رشد بیش از حد برگ و تولید ضعیف ساقه های گل خواهید داشت. اگر توت فرنگی را در آب و هوای سردتر بکارید ، کوددهی در اواخر فصل باعث رشد جدیدی می شود که در اثر یخبندان در هوای سرد آسیب می بیند. در واقع ، من توت فرنگی را بدون هیچ کودی در خاک کمتر از حد مطلوب پرورش داده ام و هنوز هم محصول مناسبی بدست آورده ام ، بنابراین بهتر است کود را بیش از حد زیاد کود دهید تا اینکه با تجربه شوید.

اگر پرورش توت فرنگی ارگانیک را ترجیح می دهید ، می توان از کنجاله خون برای افزایش نیتروژن و از کنجاله استخوان برای افزایش فسفات استفاده کرد. پرورش توت فرنگی ارگانیک با استفاده از این کودهای آلی نیاز به مصرف هر ماه یکبار از ژوئن تا سپتامبر دارد.

از توت فرنگی های در حال رشد خود محافظت کنید
انسان ها تنها موجوداتی نیستند که توت فرنگی های خوشمزه و شیرینی را که رشد می دهید دوست دارند. پرندگان و مثل حلزون ها (و مرواریدهای دیگر) آنها را نیز دوست دارند. پرندگان به ناچار مقداری توت فرنگی شما را بدست می آورند. با این حال ، می توانید با پوشاندن ردیف های خود با تور پرندگان ، از اکثریت قریب به اتفاق آنها محافظت کنید. علاوه بر این ، روبان مسی باعث می شود که حلزونها دور شوند.

درباره دور نگه داشتن پرندگان ، اشکالات و سایر آفات از توت فرنگی های خود بیشتر بدانید .

تو برای توت فرنگی می روید!

پس از چند سال کاشت و مراقبت از پرورش توت فرنگی ، شما آماده برداشت هستید! توت فرنگی باید قبل از برداشت کاملاً روی گیاه رسیده شود. اکثر واریته ها باید پس از رنگ کامل شدن توت فرنگی به مدت یک یا دو روز روی گیاه بمانند. با این حال ، در نهایت ، باید یکی بخورید تا بدانید آماده است!

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

توت فرنگی تا حدی شکننده است و به راحتی آسیب می بیند و کبود می شود. هنگام چیدن دست از گیاهان توت فرنگی باید از دستهای ملایم و مراقبت های لطیف استفاده کرد. برای چیدن توت فرنگی رسیده ، آن را با استفاده از ناخن های انگشت شست و انگشت شصت آزاد کنید تا به جای کشیدن توت فرنگی ، ساقه را مستقیماً بالای توت قطع کنید. توت را در حین چیدن در کف دست خود خرد کنید تا نیفتد و کبود نشود یا کثیف نشود. کلاهک و بخشی از ساقه هنوز باید به توت متصل شود. اگر می خواهید میوه های رسیده و با کیفیت بالا را حفظ کنید ، می توانید توت فرنگی های خود را مثل هر روز دیگر برداشت کنید.

توت فرنگی هنگام چیدن باید خشک باشد. توت های مرطوب عملکرد خوبی ندارند و به سرعت قالب می شوند و برخلاف گوجه فرنگی ، پس از چیدن ، رسیده نمی شوند. به محض برداشت ، بهتر است توت فرنگی های شسته نشده را در مکان خنک ، خشک و سایه قرار دهید (بهترین یخچال). برای اطلاعات بیشتر و نمودار رسیدن به بلوغ ، به صفحه انتخاب توت فرنگی مراجعه کنید.
توت فرنگی های خود را حفظ یا استفاده کنید
توت فرنگی مانند اکثر گیاهان باغی در فصل تولید می کند. در حالی که فصل ها متفاوت است ، نگهداری گیاه در تمام سال دشوار است (و گیاهان برای آن سخت است!). بنابراین ، برداشت محصول و حفظ آنها برای استفاده در آینده بسیار منطقی است. فارغ از اینکه آنها به شکل دیگری مسدود شده ، ژله ای ، خشک شده یا ذخیره شده باشند ، اکثر مردم Strawberry Reserve را دوست دارند. اگر شما یک دستورالعمل خانوادگی سنتی برای نگهداری از توت فرنگی ندارید ، در صورت تمایل از هر یک از آن ها استفاده کنید! یا اگر لذت بردن از Fragaria را در دمای پایین تر ترجیح می دهید ، یکی از 8 روش اصلی انجماد توت فرنگی را برای حفظ محصول خود امتحان کنید. و البته ، حتماً تا آنجا که می توانید در دستور العمل های خوشمزه توت فرنگی استفاده کنید!

نوسازی باغ توت فرنگی
نوسازی بخش مهمی از پرورش توت فرنگی از انواع ژوئن دار در سیستم ردیف مات است. از آنجا که گیاهان توت فرنگی برای همیشه زنده نیستند ، نوسازی بلافاصله پس از برداشت می تواند آنها را تا پنج سال با قدرت نگه دارد زیرا به گیاهان جدید دونده فرصت جایگزینی گیاهان قدیمی یا ضعیف شده داده می شود.

برای نوسازی ، گیاهان ردیف ها را با فاصله حدود 6 اینچ نازک کنید (5 تا 6 گیاه در هر فوت مربع حداکثر قابل قبول است). سپس ، قسمت های بالای گیاهان را به یک اینچ بالای تاج ها بریزید. مراقبت ویژه کنید تا به تاج آسیب نرسد. اگر شاخ و برگ عاری از بیماری است ، برگ ها را بچرخانید و آنها را کمپوست کرده یا در خاک قرار دهید. با کود متعادل (10-10-10) کود دهید. با کج زدن یا پیچیدن ، ردیف ها را بین 12 تا 18 اینچ باریک کنید.

با بازسازی خوب و تهاجمی ، تقریباً نیمی از گیاهان توت فرنگی حذف می شوند. پس از حذف گیاه ، محیط مالچ را با پنجه در خاک کار دهید. از آنجا که توت فرنگی ها دارای یک سیستم ریشه ای کم عمق هستند ، پخش یک لایه نازک از خاک (حدود نیم اینچ) در اطراف تاج ها می تواند به تسهیل رشد ریشه جدید کمک کند. آبیاری گیاهان حداقل 1 اینچ در هفته تا سپتامبر را ادامه دهید و کاشت را به عنوان علف هرز حفظ کنید تا اولین یخبندان ها. به گیاهان اولیه دونده اجازه دهید تا در جایی که ریشه دارند ریشه بزنند تا عرض ردیف مورد نظر شما دوباره برقرار شود. با این حال، دونده تولید بعد از 1 سپتامبر ST زمان تا استقرار و زنده ماندن در زمستان، به طوری که آنها می تواند برداشته شود ندارد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - چگونه از نشاء توت فرنگی مراقبت نماییم ؟

هر زمان که متوجه شدید قدرت توت فرنگی در حال رشد از دست می رود یا در تلاش برای حفظ شادابی است ، یا اگر بازده شما کاهش می یابد ، ممکن است به پایان عمر بستر توت فرنگی خود رسیده باشید. وقتی این اتفاق افتاد ، کار را با گیاهان جدید در یک منطقه جدید شروع کنید. برای توضیحات دقیق بر روی این لینک کلیک کنید: نوسازی توت فرنگی .
چگونه توت فرنگی را در سال دوم پرورش دهیم؟ آنها را زنده نگه دارید!
اگر می خواهید سال به سال به پرورش توت فرنگی ادامه دهید ، باید بستر و گیاهان توت فرنگی را در آن حفظ کنید. در مناطقی که زمستان های نسبتاً گرم تری دارند ، توت فرنگی شما برای زنده ماندن در زمستان احتیاج به مراقبت اضافی نخواهد داشت. در مناطق سردسیر هنگام کاهش دما به دهه بیست ، به مالچ اضافی نیاز است ، اما قبل از آن که به 20 درجه فارنهایت برسد. شکوفه های توت فرنگی در اثر سرمازدگی به راحتی آسیب می بینند و در صورت پیش بینی یخبندان باید در بهار محافظت شوند.

برای زمستان های سرد ، صبر کنید تا گیاهان توت فرنگی خاموش شوند. این اتفاق می افتد معمولاً در ماه دسامبر هنگامی که دما به نوجوانان یا دهه بیست پایین می آید و نیم سانتی متر بالای خاک منجمد می شود. سپس ، یک مالچ کاه یا سوزن کاج به ضخامت 2 تا 3 اینچ روی تخت بگذارید. مالچ های دیگری که فاقد بذر علف های هرز هستند می توانند به صورت خرچنگ جایگزین شوند ، اما از خاک اره ، برگ و چمن های بریده شده استفاده نکنید زیرا خیلی محکم بسته می شوند و می توانند گیاهان را آزار دهند.

آبیاری آرام مالچ می تواند به جلوگیری از از بین رفتن باد کمک کند. بعلاوه ، بعد از چند روز گرم متوالی از مالچ استفاده نکنید. مالچ ممکن است باعث شود گیاهان توت فرنگی مجدداً رشد کنند که منجر به آسیب دمایی گسترده و حتی از بین رفتن گیاه می شود.

در بهار ، مالچ را به کنار بچرخانید تا گیاهان دوباره رشد کنند. با این حال ، آن را مفید نگه دارید تا هنگام پیش بینی یخبندان ، گیاهان بتوانند دوباره پوشانده شوند. از پتوها یا پارچه های قدیمی یا مواد تجاری مانند Reemay می توان برای کاهش خطر یخبندان نیز استفاده کرد. مالچ را در اطراف پایه گیاهان بگذارید تا توت ها نیز از زمین دور نشوند.

در مورد پرورش توت فرنگی در هوای سرد بیشتر بیاموزید .
توت فرنگی در حال رشد: نتیجه گیری
توت فرنگی یکی از گیاهان غذایی با ارزش است که در یک باغ کوچک خانگی رشد می کند. توت های خانگی طعم به مراتب بهتری نسبت به انواع مغازه های خریداری شده در فروشگاه دارند و با عدم پرداخت هزینه های سوپرمارکت ها می توانید مقداری جدی پس انداز کنید.

حتماً مرتباً مقالات به روز شده در مورد جنبه های مختلف موفقیت توت فرنگی را در محیط های مختلف و با روش های مختلف بررسی کنید!

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان

منبع : strawberryplants.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1725 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات