پیچ گلیسین آمریکایی | تکثیر و پرورش

0

پیچ گلیسین آمریکایی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

پیچ گلیسین آمریکایی | تکثیر و پرورش

پیچ گلیسین آمریکایی ( Wisteria sinensis ) یک درخت انگور چند ساله برگ ریز و دارای عادت رشد دوقلو است. مانند همه اعضای گروه ویستریا ، پیچ گلیسین آمریکایی یک شکوفه خیره کننده است. از ماه مه تا ژوئن ، دسته های بزرگ و آویزان گل معطر که معمولاً به رنگ بنفش مایل به آبی هستند ، به همراه دارد. تاک یک کوهنورد پرانرژی است که می تواند تا 25 فوت رشد کند. ترلایز و سایر تکیه گاه ها باید محکم باشند تا وزن گیاه را حفظ کنند. بالغ شدن چربی ویستریا در چین می تواند تا 20 سال طول بکشد تا گل تولید کند. اما همچنین تمایل دارد که بسیار طولانی مدت باشد و تا 100 سال عمر کند. 

نام گیاه شناسی
Wisteria sinensis

نام متداول
پیچ گلیسین آمریکایی

نوع گیاه
تاک

اندازه بالغ
به طول 10 تا 25 فوت با گسترش 4 تا 8 پا

قرارگیری در معرض نور خورشید
خورشید کامل تا بخشی از خورشید

نوع خاک
خوش آب و هوا ، رطوبت متوسط ​​، خوب تخلیه می شود

PH خاک
کمی اسیدی

زمان شکوفه
اردیبهشت تا خرداد

رنگ گل
مایل به آبی مایل به بنفش ، بنفش ، سفید

مناطق مقاومت
5 تا 8

منطقه بومی
چین

چگونه پیچ گلیسین آمریکایی را رشد دهیم

هنگام کاشت این تاک ، محلی را انتخاب کنید که بتوانید یک سازه نگهدارنده مستحکم مانند درختکاری یا آلاچیق متناسب داشته باشید ، که پس از بلوغ قادر به تحمل وزن گیاه باشد. برای آموزش تاک های ویستریا ، یک ساقه راست قائم انتخاب کنید تا به تکیه گاه خود متصل شود. سپس ، از نظر مذهبی هرگونه شاخه های جانبی را ظاهر کرد ، گیاه را مجبور به رشد به سمت بالا می کند. به طور صحیح هرس شده ، ویستریا سایه بان سایه بان زیبایی ایجاد می کند. هنگامی که گیاه به ارتفاع مورد نظر شما رسید ، به طور مداوم نوک گیاه را هرس کنید تا رشد بیشتر را متوقف کند.

اگر در گلدهی تاک ها مشکلی دارید ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک کود با فسفر بالا استفاده کنید ، که می تواند باعث شکوفایی شود. همچنین می توانید بلافاصله بعد از شکوفه و دوباره در زمستان گیاه را هرس شدید کنید تا جوانه های بیشتری را تشویق کنید.

سبک

بسیاری از گونه های ویستریا آفتاب زیادی را ترجیح می دهند ، اما پیچ گلیسین آمریکایی می تواند سایه ای را تحمل کند . با این حال ، بهترین گلدهی زمانی اتفاق می افتد که گیاه آفتاب نسبی یا کامل آفتاب شود.

خاک

ویستریا چینی دوست humusy، نسبتا حاصلخیز، و کمی اسیدی خاک . زهکشی خوب برای گیاه کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که خاک موجود در محل رشد شما متناسب با این گیاه است زیرا از پیوند زدن بیزار است.

اب

یک گیاه جوان را به طور عمیق و مكرر آبیاری كنید تا به سیستم ریشه آن كمك كند ، هرچند هرگز نباید اجازه دهید در زمین مرطوب بنشیند. پس از استقرار ، تاک حتی از طریق بارندگی و آبیاری منظم رطوبت را ترجیح می دهد ، اما می تواند کمی خشکی را تحمل کند.

دما و رطوبت

پیچ گلیسین آمریکایی می تواند تا دمای منفی 20 درجه فارنهایت را تحمل کند. اما ممکن است جوانه های آن در سرمای طولانی بمیرند و باعث شکوفا شدن کمتر گیاه شود. این گیاه رطوبت بالا را دوست دارد اما تا زمانی که خاک آن مرطوب باشد می تواند در مناطق خشک تری رشد کند. 

کود

کود معمولاً برای پیچ گلیسین آمریکایی ضروری نیست مگر اینکه خاک شما از نظر مواد مغذی کم باشد. یک لایه کمپوست می تواند یک روش موثر برای رشد و شکوفایی باشد.

هرس

مسلماً بیشترین قسمت مراقبت از پیچ گلیسین آمریکایی نیاز به هرس آن است. برای حفظ شکل و کنترل دقیق رشد خود به هرس منظم نیاز دارد. در واقع ، در بسیاری از آمریکای شمالی این گیاه به دلیل توانایی انتشار با قدرت ، به عنوان گونه ای مهاجم قلمداد می شود. پیچ گلیسین آمریکایی دونده هایی را می فرستد که می توانند به سرعت گیاهان و ساختارهای اطراف را تحت فشار قرار دهند.

گیاه ویستریا را در اواخر زمستان هرس کنید و حداقل نیمی از رشد سال قبل را از بین ببرید. روی هر ساقه چند جوانه بگذارید. می توانید دوباره آنرا درست بعد از گل دادن در اواخر بهار یا اوایل تابستان برای تمیز کردن فرم گیاه ، هرس کنید. هرگونه رشد مرده یا بیمار را در هنگام مشاهده از بین ببرید. اگر گیاه بالغ را بیش از حد قطع کنید ، باید دوباره بدون مشکل جوانه بزند. اما این جوانه های جدید ممکن است چندین سال طول بکشد تا گل دهند.

هشدار

تمام قسمتهای گیاه حاوی سمی است که به ویسترین معروف است. این امر می تواند باعث تهوع ، استفراغ ، اسهال ، گیجی و گیجی در انسان و حیوانات شود. علائم از خفیف تا شدید بسته به میزان مصرف آنها متفاوت است. بذرها به ویژه خطرناک هستند زیرا غلظت سمی بالایی دارند. بنابراین بهتر است حیوانات خانگی و کودکان از این گیاه دور باشند.

انواع ویستریا

دو گونه از نزدیك به هم مربوط هستند ویستریای ژاپنی ( Wisteria floribunda ) و ویستریای آمریكایی ( Wisteria frutescens ). گونه ژاپنی مانند آمریکای شمالی شناخته شده است که تهاجمی است. گلهای آن بسیار چشمگیرتر هستند و بیشتر از گل پیچ گلیسین آمریکایی به آفتاب نیاز دارند.

ویستریای آمریکا گونه کوچکتری است و فقط دو سوم از گونه های چینی و ژاپنی رشد می کند. اگرچه گلهای آن کمتر نمایان است ، گل ویستریای آمریکایی در سن کمتری نسبت به پیچ گلیسین آمریکایی یا ژاپنی شکوفا می شود. تنوع آمریکایی برای استفاده در چشم انداز توصیه می شود زیرا بسیار کمتر تهاجمی است. این به طور طبیعی در جنوب شرقی ایالات متحده و تعداد انگشت شماری از ایالت های دیگر یافت می شود.

japanese wisteria flower curtain 1145446381 8bf19fed1f694598bc2e2eef7075a8f3 - پیچ گلیسین آمریکایی | تکثیر و پرورشjapanese wisteria flower curtain 1145446381 8bf19fed1f694598bc2e2eef7075a8f3 - پیچ گلیسین آمریکایی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1414 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات