پیچک سوئدی | تکثیر و پرورش

0

پیچک سوئدی | تکثیر و پرورش

پیچک سوئدی ( Plectranthus.australis)  یک گیاه ساده خانگی است که در داخل خانه به خوبی رشد می کند و برای پیشرفت به تلاش کمی از جانب شما نیاز دارد. پیچک ساقه های ضخیمی تولید می کند که قبل از آبشار رشد می کنند و گیاه را به گزینه ای ایده آل برای آویز سبد تبدیل می کند. در یک باغ ، گیاه همچنین می تواند به عنوان یک فرش در زیر درختان تاج ساز رشد کند. همچنین به طور معمول خزنده چارلی نامیده می شود.

شاخ و برگ و گل

شاخ و برگ پیچک سوئدی کاملا زیبا است. این برگ دارای برگهای گرد با لبه های پوسته پوسته شده از ساقه های آن می باشد و بسیاری از گونه های گیاه دارای برگ های متنوع هستند. P. australis در اواخر بهار یا اوایل تابستان شکوفا می شود و گلهای اسطوخودوس سفید یا کم رنگ تولید می کند. به طور کلی با افت شاخ و برگ آن تا حدود چند فوت رشد می کند. سه تا پنج سال عمر می کند. 

کجا رشد کنیم

این یک گیاه آپارتمانی آسان است ، مناسب برای یک سبد آویز ، بدون نیاز به نگهداری زیاد. پیچک برای رشد در محیط داخلی ایده آل است زیرا دمای متوسط ​​و رطوبت اتاق بسیار عالی خواهد بود ، اگرچه در تابستان نیز می تواند به بیرون منتقل شود. بسیاری از باغبانان نیز این موارد را روی عرشه یا بالکن می کارند. پیچک سوئدی هرس را به خوبی تحمل می کند و شاخه های منفرد آن را می توان در هر زمان و بدون آسیب قابل توجهی به خود گیاه هرس کرد. آن را به طور مرتب هرس کنید تا به شاخه های جدید کمک کند ، آن را در رطوبت متوسط ​​نگه دارید ، آن را بارور کنید ، و پیچک سوئدی یک گیاه عالی برای باغداران جدید اثبات می کند.

شرایط در حال رشد

برای پیچک سالم سوئدی این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • نور: نور متوسط ​​و غیر مستقیم در طول سال توصیه می شود. اگر برگ های آن شروع به آویزان شدن کرده باشند ، ممکن است بیش از حد نور بگیرد.
  • آب:  خاک باید حداقل حداقل کمی مرطوب باشد ، خصوصاً در فصل رشد از ابتدای بهار تا پاییز. اطمینان حاصل کنید که در زمستان از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.
  • دما: دمای متوسط ​​اتاق برای پیچک سوئدی مناسب است – حدود 60 تا 75 درجه فارنهایت از یخ زدگی خودداری کنید زیرا یخ زدگی باعث از بین رفتن آن می شود.
  • خاک: مخلوط گلدان مبتنی بر پیت ماس ​​بهترین است ، اما هر خاک گلدان خوب باید خوب باشد.
  • کود: بارور در طول فصل رشد هر چند هفته با یک کود houseplant متعادل مانند 20-20-20. نباید در زمستان بارور شود. اگر برگهای آن کسل و افتاده شود ، می توان میزان مصرف کود آن را کمی افزایش داد. کود ازت زیاد می تواند از شکوفایی گیاه جلوگیری کند. اگر پیچک شما شکوفا نشد ، در نظر داشته باشید که برای کود رشد بعدی به کود کم ازت بپردازید.

پیچک سوئدی را با قلمه های نوک ساقه که در تابستان پس از شکوفه گرفته می شود ، تکثیر کنید . پس از کم رنگ شدن گلهای آن ، نوک ساقه آن را عقب بزنید و سپس آنها را در خاک گلدان مرطوب ریشه بزنید. پیچک همچنین می تواند از طریق تقسیم تکثیر شود ، اگرچه کشت از طریق قلمه توصیه می شود.

پیچک سوئدی بهترین رشد را در یک سبد آویز دارد ، اما در گلدان نیز رشد خواهد کرد. آن را سالانه در خاک تازه و پایه پیت قرار دهید یا بیشتر اگر خاک آن از بین رفته یا گیاه شروع به پژمردن کرده باشد بیشتر اوقات.

انواع

اگرچه P. australis به طور کلی سبز جامد است ، رقم محبوب Variegata دارای نشانه های سفید در لبه های برگ آن است. چندین گونه دیگر از Plectranthus نیز معمولاً کشت می شوند. P. argentatus ، یا گل پیاز گل نقره ای ، دارای شاخ و برگ روشن و نقره ای است ، در حالی که  P. amboinicus به دلیل عطر و طعم و بوی شبیه پونه کوهی رشد می کند.

نکات پرورش دهنده

اگرچه پیچک سوئدی به طور کلی از مشکلات عمده آفت یا بیماری رنج نمی برد ، اما به گل مینا حساس است ، که مواد سفید رنگی را در ساقه و برگ های آن تشکیل می دهد. اگر گیاه شما آلوده است ، با دستمال های پنبه ای سبزیجات پوسته پوسته را بردارید و گیاه را با استفاده از حشره کش درمان کنید. کنه عنکبوت نیز می تواند یک مشکل باشد. مراقب برگهای رنگ پریده و توده تحت وب در زیر برگها باشید.

grow swedish ivy indoors 1902554 3 cfe8044eaccc4e6f9d9ac2724e15450a - پیچک سوئدی | تکثیر و پرورشGettyImages 1148390816 8a04f31d8ce648209de308b3957aed6d - پیچک سوئدی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1541 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات