پیچک سه رنگ | تکثیر و پرورش

0

پیچک سه رنگ | تکثیر و پرورش

تکامل از این جهت منحصر به فرد است که در یکی از گریزان ترین رنگها در دنیای باغبانی – آبی کبالت درخشان و درخشان وجود دارد. این یک گیاه چند ساله سخت و در عین حال لطیف در قسمت جنوبی کشور است ، اما مناطق دیگر آن را سالانه می دانند و هر ساله جایگزین آن می شوند. Evolvulus به هر تخت باغ یا ظرف کاملاً اضافه می کند. این گیاه که در یک مکان آفتابی کاشته می شود ، دریایی از گلهای آبی اقیانوس را در بالای شاخ و برگ های سبز آبی و نقره ای ایجاد می کند.

این گیاهان از اواخر بهار تا اواخر یخبندان شکوفا می شوند ، و زنبورهای عسل و پروانه های زیادی را دوست دارند که عاشق شکوفه های غنی از شهد هستند. گلهای تکامل که عضوی از خانواده شکوه صبح است ، معمولاً بعد از ظهر بسته می شوند – بنابراین حتماً این پوشش زمینی شاد را در محلی رشد دهید که بتوانید از شکوفه های آن قبل از بسته شدن هر روز لذت ببرید.

بهتر از این ، evolvulus به نظر می رسد یک گیاه نسبتاً کم نگهدارنده و خود تمیز کننده است ، بنابراین نیازی به حذف شکوفه های قدیمی و خراب شده آن نیست. در گرمای تابستان رشد می کند و نسبتاً مقاوم به خشکی است. این گیاه وقتی در تختخواب باغ به عنوان گیاه پوشیده از سطح خاک با رشد کم و همچنین در یک ظرف کاشته شود ، شکوفا خواهد شد.

نام گیاه شناسی
تکامل

نام متداول
شکوه صبح کوتوله ، آبی مبهم

نوع گیاه
چند ساله

اندازه بالغ
1-3 فوت قد ، 1-2 فوت عرض

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
مرطوب ، خوب تخلیه شده است

PH خاک
6-8

زمان شکوفه
تابستان / پاییز

رنگ گل
آبی

مناطق مقاومت
8-11

منطقه بومی
آمریکای شمالی و جنوبی

چگونه گیاهان تکامل یافته پرورش دهیم

وقتی برای اولین بار در حال رشد تکامل هستید ، حتما گیاه را تا حدودی به عقب هرس کنید تا شاخه را تشویق کند. شما همچنین می توانید گاهی اوقات به نوک جوانه های جوانه ای کمک کنید تا یک گیاه بوته ای را تشویق کند. با گذشت فصول ، گیاهان تکامل یافته ممکن است کمی خسته به نظر برسند و شکوفا شدن کند می شود. در آن مرحله ، شما باید گیاه را کاهش دهید تا به رشد جدید ترغیب شود و به نظر می رسد پر و مرتب تر باشد.

سبک

برای استفاده بیشتر از گیاهان تکامل خود ، حتماً باید آنها را در آفتاب کامل بکارید ، که باعث گلدهی مداوم در طول فصل می شود. نور خورشید همچنین به این گیاهان کمک می کند تا شکل جمع و جور و شاخ و برگ زیبا نقره ای خود را حفظ کنند. اگر در سایه بیش از حد کاشته شود ، گیاه evolvulus علاوه بر شکوفایی کمتر و از بین رفتن براقیت نقره ای شاخ و برگ خود ، می تواند ظاهری پراکنده تری به خود بگیرد.

خاک

این طرحی است که در خاک زهکشی شده ، چه در زمین و چه در ظرف ، بهترین عملکرد را دارد. با این حال ، یکی از سریعترین راههای از بین بردن گیاه evolvulus ، مرطوب سازی بیش از حد گیاه است ، بنابراین هرگز نباید خاک غرقابی شود و این گیاهان نباید بیش از حد آبیاری شوند.

اب

طبیعت مقاوم به خشکی این گیاه به این معنی است که گزینه مناسبی برای مناطق فراموش شده باغ شما ، یا حتی در محفظه هایی است که ممکن است آب زیادی دریافت نکنند. همچنین برای ایجاد تکه های رنگی در قسمت های گرمتر و خشک حیاط شما بسیار مناسب است.

دما و رطوبت

کمترین دمایی که این گیاهان زنده می توانند در آن رشد کنند 30 تا 40 درجه است. آنها خوشبخت ترند و در دمای بالاتر از 65 درجه بهترین گل را دارند ، به همین دلیل در ماه های گرم تابستان رشد می کنند.

کود

ایده خوبی نیست که در زمان کاشت تقریباً دو پوند کود به ازای هر 100 فوت فضای رشد استفاده کنید تا شروع خوبی به گلهای ساقه شما بدهد. شما می خواهید مطمئن باشید که گیاه را به طور ماهانه در تمام بهار و تابستان تغذیه کنید (کود را در پاییز و زمستان کود ندهید). از کود مایع منظوره عمومی استفاده کنید که طبق دستورالعمل های برچسب استفاده می شود.

گلدان و گلدان

هنگام گلدان تکامل ، یک ظرف را با مخلوط گلدان پر کنید که سبک است و به خوبی تخلیه می شود (فکر کنید ماسه ، پرلیت یا ورمیکولیت). مخلوط را با یک بطری اسپری مرطوب کنید تا یکنواخت مرطوب شود ، اما اطمینان حاصل کنید که ظرف سوراخ تخلیه دارد. پس از ایجاد سوراخ کاشت ، برگهای نیمه پایینی تا دو سوم ساقه ها را جدا کنید تا برگها به مخلوط گلدان برخورد نکنند و سپس ساقه ها را بکارید. ظرف را در جایی قرار دهید که قلمه ها در معرض نور شدید اما غیرمستقیم قرار بگیرند.

تکامل پیچک سه رنگ 

این گیاهان به طور قابل اطمینان از هر دو بذر و قلمه چوب نرم نرم تکثیر می شوند ، که فقط طی دو تا چهار ماه می توانند بوته قابل پیوند تولید کنند. با این حال ، می خواهید بذرها را در داخل خانه قبل از یخبندان آخر سال شروع کنید. قلمه ها وقتی در خارج از خانه و در ماه های تابستان شروع به رشد می کنند ، بهترین رشد را خواهند داشت.

انواع رایج پیچک سه رنگ

  • Blue Daze: گلهای آبی بزرگتر ، شاخ و برگ کمی سبز مایل به خاکستری.
  • شکوه صبح کوتوله: گل های خالص آبی آسمانی ، در تمام فصل شکوفا می شوند.

هرس

این گلها خود تمیز کننده قلمداد می شوند ، بنابراین برای از بین بردن شکوفه های خرج شده نیازی به ایجاد سر حد نیست (به سطح خاک می ریزند). با این حال ، هرس این گیاهان کمی به عقب به آنها کمک می کند تا درخشندگی خود را حفظ کنند. هرس به شما در کنترل ارتفاع و جهتی که گیاه شما رشد می کند کمک می کند ، در حالی که شکل طبیعی آن را تقویت می کند.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1184 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات