پیشرفت در تولید بذر مونوژرم هیبرید تجاری را شرح دهید .

0

41f1ff8b08d1a801d83ff3503a0d297c99dc4fd8 14 - پیشرفت در تولید بذر مونوژرم هیبرید تجاری را شرح دهید .پیشرفت در تولید بذر مونوژرم هیبرید تجاری را شرح دهید .

مصطفی قدیری سوال ویرایش شده دسامبر 22, 2020
گذاشتن نظر
1

پیشرفت در تولید بذر مونوژرم هیبرید تجاری را شرح دهید .

زراعت چغندر قند با دو نوع بذر مولتی ژرم و مونوژرم صورت میگیرد . در زراعت با بذر مولتی ژرم تنک اجتناب ناپذیر بوده  و مکانیزاسیون کامل ان غیر ممکن است بنابراین و به دلائل معتدد دیگر استفاده می شود از بذر مونوژروم در جهت کاهش قیمت تمام شده محصول و مکازسیون کامل زراعتئ اجتناب ناپذیر است . هم اکنون در اروپا زراعت چغند قند با بذر مونوژرم صورت می گیرد جهت موفقیت در کشت بذر مونوژرم اماده کردن زمین به دقت بیشتر و به ماشین الات اختصاصی نیاز دارند . در گذشته به دلیل عدم تسطیح مناسب اراضی و عدم وجود ماشین الات اختصاصی ، کشت بذر مونوژرم چندان مورد استقبال زارعین نیوده و لذا تولید بذر مونوژرم نیز چه از نظر تعداد رقم و چه از نظر کمیت و کیفیت چندان مورد توجه قرار نگرفته است . در سال های اخیر و با استقبال زارعین چغندر کار ، موسسه تحقیقات چغندر قند توجه ویژه ای به تولید بذر مونوژرم مطرف نموده و با معرفی ارقام مناسب برای مناطق مختلف در سطح تجاری موقیعیت بالایی را کسب کرده است .

دصدی از بذور روی بوته های مولتی ژرم تک جوانه می باشد . این نوع مونوژرم در مرحله بوجاری و فراوری از داخل توده بذر مولتی ژرم جدا شده و به نام مونوژرم تکنیکی معرفی میگردد . روش ااساسی تولید بذر مونوژرم ، تهیه مونوژرم هیربد می باشد که نسبتا پیچیده بود ازار و مواد خاصی را طلب می نمایند .

موسسه تحقیقات چغندر قند از سال های گذشته تولید والدین ارقام مونوژرم با کمیت و کیفیت بالا را مورد توجه قرار داده و در سال های اخیر با توجه به اعلام نیاز بخش اجرا به تولید بذر مونوژرم هیربد اقدام نموده است که روندی صعودی داشته و موفقیت های بزرگی به حساب می اید .  در جدول شماره 1 روند تولید بذر مونوژرم هیربد تجاری در دوره پنج ساله اخیر  ارائه شده است .

ace1b41fa6bd0acfc8d55f2acbb7dff0fd56f460 335 - پیشرفت در تولید بذر مونوژرم هیبرید تجاری را شرح دهید .

منبع : جهاد کشاورزی 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 19, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1661 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات