پیاده سازی پشته ها با لیست های پایتون چگونه انجام می شود ؟

2

پیاده سازی پشته ها با لیست های پایتون چگونه انجام می شود ؟ 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
0

پیاده سازی پشته ها با لیست های پایتون چگونه انجام می شود ؟ 

عملیات لیستی که پایتون ارائه میدهد شبیه عملیاتی است که یک پشـته را تعریـف مـیکنـد. واسط دقیقاً آنچه که باید باشد نیست امـا مـیتـوانیم کـدي بـراي ترجمـۀ ADT پشـته بـه عملیـات از پیشساخته بنویسیم. این کد یک پیادهسازي از ADT پشته نامیده میشود. در کل یـک پیادهسـازي مجموعـهاي از متدهایی است که نیازهاي نحوي و معنایی یک واسط را برطرف میکند. در اینجا یک پیادهسازي از ADT پشته را میبینید که از لیست پایتون استفاده میکند:

class Stack:
def __init__(self):
self.items = []
def push(self, item):
self.items.append(item)
def pop(self):
return self.items.pop()
def isEmpty(self):
return (self.items == [])

یک شیء پشته شامل مشخصهاي بهنام items است که لیستی از عناصر درون پشته را در بـر دارد. متد مقداردهی اولیه items را لیست تهی قرار میدهد. براي وارد کردن یک عنصر جدید به پشـته، push آن را بـه items اضـافه مـیکنـد. جهـت برداشتن یک عنصر از پشته pop از متد لیست همنامی براي حـذف و برگردانـدن آخـرین عنصـر روي لیست استفاده میکند. در نهایت بهمنظور بررسی تهی بودن پشـته isEmpty ، items را بـا لیسـتی تهـی مقایسـه میکند. یک پیادهسازي شبیه به این که متدهاي درون آن شامل احضارهاي سـادهاي بـر روي متـدهاي موجود هستند، یک ونیر نامیده میشود. در زندگی واقعی، ونیر پوشش نازکی از چوب با کیفیت خـوب است که در مبلمانسازي براي پوشاندن چوب با کیفیت کمتر در زیر آن استفاده میشـود. متخصصـین کامپیوتر از این استعاره بهمنظور توصیف قطعۀ کوچکی از کد که جزئیـات یـک پیـادهسـازي را پنهـان میسازد و واسط سادهتر و استانداردتري فراهم میکند، استفاده مینمایند.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2748 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات