پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

0

پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

Peperomia caperata یک گیاه خانگی کوچک با برگهای سبز بسیار تیره ، ساقه های قرمز تا بنفش دوست داشتنی و گلهای جالب به شکل دم موش است.

این گونه بسیار مورد توجه نگهدارندگان تراریوم است اما در اکثر خانه ها نیز به راحتی قابل پرورش است ، که این گزینه را برای هر کسی که به دنبال یک گیاه خانگی جمع و جور است که خیلی سخت نیست ، انتخاب می کند.

به خاطر هر آنچه در مورد مراقبت از گیاه Peperomia caperata و پرورش این گیاه در خانه خود می دانید ، بخوانید!

سطح دشواری
آسان

روشنایی توصیه شده
روشن اما غیرمستقیم

اب
وقتی روی آن خشک است

نوع خاک
خاک سبک

مراقبت از Peperomia caperata
همانند سایر گیاهان خانگی ، نگاهی به روش طبیعی رشد گیاه Peperomia caperata برخی از نشانه های مراقبت اساسی را در اختیار ما قرار می دهد. این گیاه به طور طبیعی در جنگل های بارانی گرمسیری در برزیل یافت می شود. در خانه ، این بدان معنی است که درجه حرارت پایین را درک نمی کند و با رطوبت نسبتاً زیاد خوب عمل خواهد کرد.

از آنجا که خورشید بیشتر توسط درختان بلندتر در این مناطق مسدود می شود ، Peperomia caperata نیز عادت به دریافت مستقیم نور خورشید ندارد.

Peperomia caperata care 1 683x1024 - پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

مکان و دما Peperomia caperata
سبک

از آنجا که Peperomia caperata به طور طبیعی در جنگل های بارانی گرمسیری یافت می شود ، بهتر است (حداقل تا حدی) از این شرایط در خانه خود تقلید کنید. نور مستقیم خورشید به طور طبیعی توسط درختان بزرگتر مسدود می شود ، آفتاب کامل برای این گیاه ایده آل نیست. به نور غیر مستقیم زیادی احتیاج دارد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

هر پنجره ای علاوه بر پنجره های رو به جنوب (در نیمکره شمالی) باید به خوبی کار کند. یک گزینه دیگر نیز وجود دارد: شناخته شده است که Peperomia caperata در زیر نور مصنوعی بسیار خوب رشد می کند ، به این معنی که این یک گزینه عالی برای اتاق های تاریک است.

   گیاهان خانگی از مواد زاید

چراغ های مخصوص رشد در محیط داخلی گران نیستند و می توانند برای کسانی که با نورپردازی های بی پایان پنجره برکت ندارند کمک بزرگی کنند.
محل
محیطی که از رطوبت جنگل بارانی تقلید می کند بسیار مورد توجه Peperomia caperata است. آشپزخانه ، حمام و گلخانه ها می توانند رطوبت مورد نیاز را تأمین کنند ، اما من دریافته ام که معدن هنوز هم در یک اتاق نشیمن معمولی بسیار خوب عمل می کند.

اگر احساس می کنید Peperomia به دلیل خشکی بیش از حد منزل شما رنج می برد (نکات برگ ترد) ، سعی کنید یک مرطوب کننده بخورید یا گیاهان خانگی را به صورت گروهی قرار دهید.

همانطور که در زیر بحث شد ، یک گزینه عالی دیگر برای رشد موفقیت آمیز Peperomia caperata ، تنظیم تراریوم خواهد بود.
درجه حرارت
Peperomia caperata در برابر درجه حرارت پایین مقاومت نمی کند و اگر احساس سرما کرد به طور چشمگیری به شما اطلاع می دهد.

گیاه خود را در معرض دمای کمتر از 59 درجه فارنهایت / 15 درجه سانتیگراد قرار ندهید: دمای اتاق برای این گونه بهترین عملکرد را دارد.

Peperomia rosso care 1 - پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورشPeperomia ‘قرمز’

کاشت Peperomia caperata
کاشتن
همانطور که در بالا بحث شد ، Peperomia caperata به طور طبیعی در جنگل های بارانی یافت می شود و بنابراین از یک محیط نسبتاً مرطوب قدردانی می کند. ترجیح آن برای سطح رطوبت بالاتر و تمایل به نسبتاً کم حجم بودن ، این گیاه را به گزینه ای عالی برای تراریوم های کاشته شده تبدیل کرده است.

این بدان معنا نیست که شما فقط برای رشد پپرومیا نیاز به تراریوم با اندازه کامل دارید. همانطور که در کارنامه Cryptanthus (یکی دیگر از گیاهان عالی تراریوم) ذکر شده است ، حتی چیزی ساده مانند ظرف کوکی نیز می تواند به خوبی کار کند. درپوش خود را نگذارید: این گیاهان برای رشد به هوای تازه نیاز دارند.

نکته : اگر به دنبال گونه های بیشتری برای تکثیر گیاهان گرمسیری تراس خود هستید ، نگاهی به لیست 6 گیاه تراریوم آسان بیندازید .

خاک

  • از آنجا که Peperomia caperata به هوای زیادی در اطراف ریشه ها احتیاج دارد ، خاک نسبتاً سست ایده خوبی است.
  • مخلوط کردن خاک گلدان منظم خود با دوز سنگین پرلیت  باید یک مخلوط خاک سبک ایجاد کند که برای این گیاه مفید باشد. در کل مطمئن شوید که از هر چیز خیلی جمع و جوری برای خوشحال نگه داشتن Peperomia خود جلوگیری کنید.
  • اگر گیاه مدتی در همان خاک بوده باشد ، با احتیاط زدن گلدان با گلدان می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ توده ای ایجاد نمی شود.
  • Peperomia caperata خاک مرطوب دائمی را دوست ندارد بنابراین یک ظرف تخلیه خوب قطعاً یک امر ضروری است.
  • بیشتر علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی ترجیح می دهند از گلدان پلاستیکی مهد کودک (که در قسمت زیر آن سوراخ های تخلیه وجود دارد) همراه با یک گلدان تزئینی متناسب با فضای داخلی آنها ترجیح دهند.
  • انتقال مجدد غالباً معمولاً ضروری نیست زیرا بیشتر پپرومیاها از قبل بالغ هستند و رشد آنها خیلی زیاد نیست.
  • اگر نیاز به ساخت مجدد دارید ، این کار را در ماه های بهار انجام دهید. گلدان بزرگی مورد نیاز نیست: سیستم های ریشه آنقدر بزرگ نیستند.

Peperomia caperata 1 - پپرومیا کاپراتا | تکثیر و پرورش

آبیاری پپرومیا کاپراتا 
فهمیدن زمان آبیاری Peperomia caperata ممکن است کمی دشوار باشد و فرکانس ایده آل آن تا حد زیادی به شرایط رشد گیاه بستگی دارد.

حتماً بخاطر داشته باشید که این گونه دارای برگهای شاداب است و قادر به ذخیره مقداری آب است. ساکالنت ها ترجیح می دهند قبل از آبیاری کمی خشک شوند و همین کار را می توان با Peperomia caperata نیز انجام داد ، اگرچه نباید بگذارید خاک کاملا خشک شود.

پس از گذشت مدت زمان خشک شدن خاک ، گیاه را کاملاً آبیاری کرده و بگذارید آب اضافی آن قبل از تکرار گلدان از آن خارج شود. به خاطر داشته باشید که در طول زمستان گیاهان خانگی به طور فعال رشد نمی کنند و بنابراین به آب کمتری نیاز دارند. همیشه قبل از آبیاری دوباره خاک را چک کنید.
تغذیه پپرومیا کاپراتا 
پپرومیا کاپراتا  به هیچ وجه یک فیدر سنگین نیست و باید مراقب باشید که بیش از حد به آن غذا ندهید. سعی کنید فقط در ماههای فعال رشد که شاخ و برگ در حال رشد است تغذیه کنید.

حتما از کود مایع رقیق شده استفاده کنید و گیاه را در ماههای زمستان کاملاً تنها بگذارید. در این مدت به طور فعال رشد نخواهد کرد و به مواد مغذی اضافی نیاز ندارد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : houseplantcentral.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1228 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات