پپرومیا قاشقی | تکثیر و پرورش

0

پپرومیا قاشقی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
0

پپرومیا قاشقی | تکثیر و پرورش

نام “پپرومیا” ممکن است از زبان برنخورد ، اما شما می توانید در این تیره شگفت انگیز گیاهان گرمسیری گم شوید: بیش از 1000 گونه شناخته شده وجود دارد ، همه با برگهای ضخیم و گوشتی که به تحمل خشکی و قدرت آنها کمک می کند. اگر شانس زیادی در گیاهان گلدار خانگی تجربه نکرده باشید ، قدر این شاخ و برگ های ورزشی peperomia را که به تنهایی بسیار زینتی است ، می دانید. برگها ممکن است دارای بافت یا صاف باشند. قرمز ، سبز ، خاکستری یا بنفش ؛ متنوع ، مرمر یا جامد ؛ بزرگ ، قلبی شکل یا ریز.

گیاهان در سراسر جنس Peperomia ممکن است از یک به نژاد دیگر متفاوت باشند به طوری که تشخیص حتی مرتبط بودن آنها دشوار است. اما یک چیز مشترک همه گیاهان پپرومیا این است که رشد کند و نگهداری کمی دارند.

نام گیاه شناسی
Peperomia spp. (از جمله P. caperata ، P. obtusifolia و دیگران)

اسامی مشترک
گیاه لاستیکی کودک ، گیاه بزرگ فلفل ، گیاه رادیاتور ، گیاه بوش درخشان

نوع گیاه
گیاهان آپارتمانی یا چند ساله مناقصه

اندازه بالغ
طول 6 اینچ تا 3 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور متوسط ​​تا روشن

نوع خاک
خاک گلدان متوسط به لوم غنی ؛ زهکشی خوب

PH خاک
کمی اسیدی 5.0 تا 6.0

زمان شکوفه
شکوفه های ناچیز در تابستان

رنگ گل
سبز یا قهوه ای

مناطق مقاومت
10 تا 12

منطقه بومی
مکزیک ، آمریکای جنوبی و هند غربی

چگونه می توان پپرومیا را رشد داد

گیاه peperomia یک انتخاب هوشمندانه برای علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی است. آنها نه تنها گیاهانی را می بخشند که برخی از غفلت های خوش خیم را تحمل می کنند ، بلکه تنوع تماشایی رنگ و بافت بین گونه ها به این معنی است که شما می توانید برای هر سبک و فضا یک مجموعه جالب از گیاهان جمع کنید ، که همه اینها به همان مراقبت نیاز دارند.

با استفاده از مخلوط گلدان ارکیده ، پپرومیا را در گلدان با سوراخ های زهکشی کافی بکارید ، سپس گیاه را در معرض نور شدید غیر مستقیم قرار دهید. گیاهان پپرومیا مورد توجه کمی قرار دارند. آب را فقط در شرایطی که خاک کاملاً خشک باشد ، آبیاری کنید و تغذیه به ندرت ، هرگز لازم است.

پپرومیا ممکن است تحت همان آفات رایجی قرار گیرد که می تواند بیشتر گیاهان خانگی را تحت تأثیر قرار دهد: جلبک های پوستی ، کنه های عنکبوت و مگس سفید. صابون حشره کش بهترین روش درمانی غیر سمی برای این آفات است. لکه های برگ ممکن است ایجاد شود و اگر خاک به طور مداوم بیش از حد مرطوب باشد ، گیاهان مستعد پوسیدگی هستند.

سبک

گیاهان پپرومیا برای حفظ رنگهای شاداب شاخ و برگ خود به نور متوسط ​​تا روشن نیاز دارند . نور صبح و نور فیلتر شده و همچنین 12 تا 16 ساعت نور مصنوعی خوب است. نور ناکافی منجر به کاهش تعداد برگ ، ریزش برگ و رنگ آمیزی شکننده خواهد شد.

خاک

بسیاری از گونه های پپرومیا به صورت اپی فیت در طبیعت رشد می کنند. این شبیه روش رشد بسیاری از ارکیده ها است: به گیاهی فکر کنید که در گوشه درخت قرار دارد و ریشه های آن را به پوست کمی پوسیده می فرستد. خاکی را انتخاب کنید که از این شرایط تقلید کند – تراکم ، سست و اسیدی. یک گلدان گلدان ارکیده به خوبی کار می کند. خاک گلدان منظم نیز خوب است. شما همیشه می توانید آن را با یک مشت پیت ماس ​​یا ورمیکولیت سبک کنید.

اب

برگهای شاد گیاهان پپرومیا نشان می دهد که گیاهان برای حفظ قدرت به آبیاری مکرر نیاز ندارند. اجازه دهید بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود. نگهداری پپرومیا در سمت خشک بهتر از اشباع آن است که منجر به پوسیدگی ریشه و مشکلات قارچ قارچی می شود.

دما و رطوبت

گیاهان پپرومیا فقط تا USDA Growing Zone 10 مقاوم هستند ، این بدان معناست که نمی توانند در معرض دمای کمتر از 30 درجه فارنهایت قرار بگیرند. به عنوان گیاهان گرمسیری ، پپرومیاها آنرا گرم و بخار دوست دارند ، مخصوصاً در ماههای تابستان که رشد بیشترین فعالیت را دارد. اگر گیاه شما در تابستان تعطیلات خارج از منزل دریافت نمی کند ، آن را روی سینی سنگریزه و آب قرار دهید تا رطوبت محیط را افزایش دهد .

کود

هنگامی که نوبت به کوددهی می رسد ، مقدار کمتری برای پپرومیا است. رنگ آمیزی یا ریزش برگها معمولاً در نتیجه نور ناکافی یا آبیاری زیاد ، تغذیه نامناسب است.  به عنوان یک اپی فیت با رشد آهسته ، پپرومیا می تواند تمام عمر خود را بدون کود مکمل ادامه دهد و آنچه را که از رسانه کاشت آن نیاز دارد ، بدست آورد.

گلدان و گلدان

گیاهان پپرومیا ممکن است سالها در یک ظرف نسبتاً کوچک زندگی کنند. آنها از وجودی تا حدی ریشه دار لذت می برند و این همراه با سرعت رشد آهسته آنها به این معنی است که می توانید اجازه دهید آنها وجود داشته باشند مگر اینکه ببینید ریشه هایی از سوراخ های زهکشی خارج می شوند. مجدداً در یک ظرف کمی بزرگتر با مخلوط گلدان اسیدی یا پوست ارکیده قرار دهید.

گیاهان پپرومیا به دلیل ماهیت غلیظ و شاداب ، به راحتی با روش های رویشی تکثیر می شوند.

  1. در فصل بهار ، هنگامی که رشد بیشتر فعال است ، یک برگ با یک اینچ ساقه از گیاه مادر ببرید. ساقه را در یک ظرف کوچک خاک گلدان استریل قرار دهید.
  2. خاک را مرتباً مرطوب نگه دارید. شما می توانید برش را با یک کلوش یا یک ظرف شفاف بپوشانید تا رطوبت را حفظ کند.
  3. ریشه ها در عرض چند هفته تشکیل می شوند ، و شما می توانید قلمه را زمانی که از ظرف اولیه خود خارج شد پیوند دهید.

انواع پپرومیا

  • دکمه شکم Peperomia verticillata شکلی جمع و جور دارد و برگ های ریزی تا حدی یادآور گیاه اشک کودک است.
  • Peperomia metallica var. کلمبیا dazzles با شاخ و برگ tricolored برنز، نقره ای و قرمز.
  • پپرومیا نیتیدا (پپرومیا کوپید) نمونه ایده آلی برای سبدهای آویز است ، دارای برگهای قلبی شکل لبه دار به رنگ کرم روی ساقه های انتهایی است.
  • به نظر می رسد P. perciliata با داشتن برگهای سبز و ساقه های قرمز خود ، یک گیاه کم مصرف خانگی به حساب می آید ، اما پس از آن ازدیاد شاخه های گل باعث افزایش شخصیت می شود.
  • Peperomia caperata ‘Suzanne’ با شاخ و برگهای کاملاً رج دار و لهجه های نقره ای شبیه Rexon begonias است.

در حال رشد در ظروف

فرهنگ کانتینر محبوب ترین روش پرورش گیاهان پپرومیا است ، زیرا به باغبان این امکان را می دهد تا در بسیاری از فصول سال این گیاه خانگی را که رشد کند دارد پرورش و نگهداری کند. ظرفی را انتخاب کنید که دارای هوادهی عالی باشد تا سیستم ریشه ای سالم را تقویت کند. گلدان ارکیده با دهانه های بزرگ مناسب است ، به شرطی که از پوست ارکیده استفاده کنید که از سوراخ های زهکشی خارج نشود. گلدان های Terra Cotta همچنین ظروف عالی برای پپرومیا هستند ، زیرا خاصیت متخلخل آنها باعث می شود خاک در صورت آبیاری بیش از حد آب گرفته نشود.

پپرومیا 

علی رغم نام رایج گیاه لاستیک کودک ، گیاهان پپرومیا نه مربوط به گیاهان لاستیک هستند و نه حتی از یک تیره هستند. گیاهان لاستیکی از جنس انجیر ( Ficus ) هستند ، در حالی که گیاهان پپرومیا از نژاد خودشان با صدها گونه هستند.

درخت لاستیک قادر به رشد 100 فوت است ، در حالی که گیاه لاستیک کودک در تمام چرخه زندگی خود در گلدان با شادی رشد می کند. بدانید کدام یک را خریداری می کنید ، در غیر اینصورت ممکن است مجبور شوید که درخت لاستیک خود را دوباره رشد دهید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1107 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات