پپروميا ابلق | تکثیر و پرورش

0

پپروميا ابلق | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

پپرومیا ابلق | تکثیر و پرورش

Ficus elastica ، همچنین به عنوان گیاه پپرومیا ابلق شناخته می شود ، گیاهی با ظاهری غیرمعمول از مناطق استوایی جنوب شرقی آسیا با برگ های عظیم ، نرم و نام عجیب و غریب است. در زیستگاه طبیعی خود ، می تواند 50 تا 100 فوت با سایبان عظیم برگهای بیضی شکل ، که پا بلند است رشد کند. مانند بسیاری از فیکوس ها ، ریشه های آویزان دارد و به مرور زمان تنه های فلنج دار ایجاد می کند. در خانه ، این یک گیاه استاندارد عالی است که با نور غیر مستقیم روشن ، آبیاری منظم ، گرما و کود رشد می کند. تا مناطق USDA 10 تا 12 زمستان سخت است. در آب و هوای سردتر به عنوان یک گیاه آپارتمانی پرورش داده می شود.

شرایط در حال رشد

F. elastica به نور روشن و فیلتر شده ای نیاز دارد و می تواند آفتاب صبحگاهی را تحمل کند. گیاهانی که نور کافی دریافت نمی کنند ، ساق پا می شوند ، برگهای پایینی خود را از دست می دهند و رنگ برگ به جای براق و زنده کدر می شود.

مرتباً آبیاری کنید. این گیاه باید مرتبا مرطوب نگه داشته شود اما مرطوب نباشد. در برابر خشکی بیش از حد آسیب پذیر است. هر خاک گلدان خوب و سریع زهکشی به احتمال زیاد انجام می شود. در تمام طول فصل رشد گیاه را با کود مایع ضعیف تغذیه کنید . آنها در صورت سالم بودن نسبتاً سنگین هستند.

اکنون تماشا کنید: چگونه می توان یک گیاه پپرومیا ابلق (Ficus Elastica) را در داخل خانه پرورش داد

گیاهان پپرومیا ابلق می تواند تبلیغ از قلمه برگ نوک، بلکه آن است که به خصوص آسان نیست. خرید گیاه گلدان احتمالاً راحت تر است. اگر قلمه می گیرید ، از یک هورمون ریشه زایی استفاده کنید و در مورد رطوبت بالا و گرمای زیاد هوشیار باشید. اگر به راحتی تکثیر نمی شوند دلسرد نشوید. این یک علم نادرست است که مدتی طول می کشد.

این فیکوس در شرایط مناسب نسبتاً سریع رشد می کند و هر سال نیاز به تولید مجدد دارد تا زمانی که گیاه به ارتفاع مورد نظر شما برسد. به سختی می توان گیاهان بزرگتر را بارگیری کرد ، بنابراین اگر نمی توانید ظرف را جابجا کنید ، چند سانتی متر گلدان را از بین ببرید و آن را با خاک گلدان جدید جایگزین کنید . بعضی از متخصصان فقط برای کود دهی گیاهان داخل منزل توصیه می کنند تا از کشیدگی و ریشه زدن گیاهان جلوگیری شود زیرا رشد آنها خیلی سریع است.

انواع

متداول ترین رقم این گیاه رقم ‘Decora’ است. این درخت آشنا ترین درخت پپرومیا ابلق است که در زیر برگهای سبز براق آن کمی ریش قرمز یا برنز ریخته شده است. به طور کلی ، F. elastica برای برگهای بزرگتر و براق تربیت می شود. برگهای الاستیکا “Robusta” نسبت به “Decora” ، F. elastica “شاهزاده سیاه” یا “Burgundy” که دارای برگهای قرمز مایل به سیاه است ، بزرگتر است .

نکات در حال رشد

این گیاهان به ویژه گیاهان سختی نیستند ، اما رشد موفقیت آمیز این گیاه به طور کلی به معنای یافتن تعادل مناسب در محیط است. این به معنای تأمین نور غیرمستقیم روشن اما نه تابش مستقیم آفتاب ، خاک مرطوب اما نه مرطوب و کود کافی برای سالم نگه داشتن آن است اما برای تشویق رشد سریع بسیار زیاد نیست.

مانند سایر انواع فیکوس ها ، این گیاهان در برابر پیش نویس های خنک آسیب پذیر هستند. گیاهان ناسالم ساق پا می شوند ، و میانگره های کششی دارند و برگها ممکن است قبل از ریزش کامل زرد و سپس قهوه ای شوند. F. elastica با شاخ و برگ سبز کامل و سالم به نظر می رسد ، بنابراین به زردی برگ توجه کنید (اگرچه برگ زرد شود ، به احتمال زیاد دیگر از بین رفته است).

اگر برگها پر به نظر می رسند و آویزان هستند ، سطح نور احتمالاً خیلی زیاد است. Ficus elastica در برابر آفات از جمله شته ، اشکالات ریز ، کنه ، مقیاس و مگس سفید آسیب پذیر است . در صورت امکان ، آلودگی را در اسرع وقت شناسایی کرده و با کمترین گزینه سمی آن را درمان کنید.

grow rubber plant ficus indoors 1902755 02 700e0cea38e14a8987348973fb193f29 - پپرومیا ابلق | تکثیر و پرورشgrow rubber plant ficus indoors 1902755 06 41e3ecfffe9043b1b35af79f9e85d3cc - پپرومیا ابلق | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1113 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات