پيله آ | تکثیر و پرورش

0

پیله آ | تکثیر و پرورش 

پیله آ یک تیره متشکل از بیش از 600 گونه گیاه شاخ و برگ گرمسیری ، منجمد – شامل انواع بوته ای عمودی و انواع عقبی است. چندین گونه کوچکتر معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی کشت می شوند زیرا رشد و مراقبت از آنها آسان است. آنها گیاهان شروع خوبی برای پرورش دهندگان بی تجربه می سازند . آنها بهتر است در بهار در فضای باز کاشته شوند ، و در داخل خانه به طور معمول می توانید در هر دوره از فصل رشد گیاه را شروع کنید. به طور کلی ، این گیاهان متوسط ​​تا سریع پرورش می دهند. شاخ و برگ شاخک بطور قابل توجهی متفاوت است ، از برگهای 3 اینچی بافت و لانسی شکل گرفته تا شاخ و برگ کوچک قلبی شکل و مانند خزه. پیلئاس گاهی اوقات شکوفا می شود ، اما گلهای صورتی یا کرم آنها بسیار ریز است و اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند.

نام گیاه شناسی
Pilea spp

نام متداول
 پیله آ

نوع گیاه
ساکولنت های گلدار؛ گیاهان چند ساله و یک ساله گیاهان آپارتمانی

اندازه بالغ
به طور متوسط ​​تا 12 اینچ قد

قرارگیری در معرض نور خورشید
خورشید جزئی

نوع خاک
متوسط ​​، خوب تخلیه

PH خاک
5 تا 6

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
سفید ، صورتی

مناطق مقاومت
9 تا 11

منطقه بومی
مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان (به استثنای استرالیا و نیوزیلند)

چگونه پیله آ رشد کنیم

Pileas گیاهان نسبتاً کم نگهداری و بخششی هستند. حتی با کمترین توجه به آبیاری ، آنها به طور کلی رشد می کنند و به طور مداوم شاخ و برگ های جدید را در طول ماه های تابستان از بین می برند. در زمستان ، رشد کند خواهد شد. هنگام رشد در ظروف ، برنامه ریزی کنید که سالیانه شمع خود را در بهار در گلدان کمی بزرگتر بچینید. یا اگر فضای کافی برای گلدان بزرگ ندارید گیاه جدید را از قلمه ها شروع کرده و گیاه قدیمی را دور بریزید.

همه شاخک ها به سمت سستی و ساقه های نسبتاً شکننده ای تمایل دارند . برای تشویق یک گیاه بوته ای و جمع و جور ، می توانید نکات مربوط به رشد جدید را روی شاخه های شاخه ای از شاخه های کوچک بچرخانید. اما به خاطر داشته باشید که حتی توجه اختصاصی نیز نمی تواند گیاه را در نهایت کمی سجاده و غیر جذاب جلوه دهد زیرا برگهای پایینی آن با افزایش سن به طور طبیعی می ریزند. در صورت تمایل ، در صورت تمایل می توانید گیاه جدیدی را از قلمه ها شروع کنید.

اکنون تماشا کنید: نحوه رشد و مراقبت از گیاه پیله آ

سبک

بیشتر گونه های شمع ، نور روشن و غیرمستقیم را دوست دارند. آنها را در معرض آفتاب مستقیم تابستان قرار ندهید ، زیرا باعث سوختگی برگها می شود. در فضای داخلی ، طاقچه ای روشن دارای مکان مناسبی است. حداقل دو بار در هفته گلدان را بچرخانید ، زیرا گیاه به سمت خورشید کشیده می شود و اگر این کار را نکنید ، رشد روی آن شروع می شود. پیله آ می تواند نور کم را تحمل کند ، اما شاخ و برگ آن سبز تیره شده و حالت ساق دار پیدا می کند.

خاک

گیاهان شمع مخلوط گلدان نسبتاً غنی و خوب تخلیه را ترجیح می دهند. خاک مرطوب باعث پوسیدگی ریشه و از بین بردن یک گیاه می شود. مخلوط گلدان مبتنی بر پیت ماس ​​با قالب برگ و پرلیت اضافه شده یا مخلوطی مخصوص بنفشه آفریقایی ، اغلب مفید است.

اب

گیاهان شمع مورد نیاز آبی متوسط ​​تا زیاد هستند. هر زمان که اولین سانتی متر خاک خشک شد ، آب دهید. ممکن است شاهد افتادگی برگ ها باشید ، که می تواند نیاز گیاه به آب بیشتر را نشان دهد. در هوای گرم احتمالاً مجبور خواهید بود که بیشتر اوقات آبیاری کنید.

دما و رطوبت

گیاهان پیله آ معمولاً دما را بیش از 50 درجه فارنهایت ترجیح می دهند و یخ زدگی می تواند برای گیاهان کشنده باشد. در داخل خانه ، آنها در دمای اتاق بین 65 تا 75 درجه فارنهایت خوشحال هستند. اطمینان حاصل کنید که گیاه شما دور از منافذی باشد که می تواند هوای بسیار سرد یا گرم آن را ببارد. علاوه بر این ، گیاهان آجیل از سطح رطوبت متوسط ​​تا بالا برخوردار هستند و می توان آنها را در تراریوم پرورش داد.

کود 

کود هنگامی که آجیل در فضای باز در مناطق رشد خود کاشته می شود ، کود لازم نیست. هنگام کشت شمع در ظروف ، یک بار در بهار و یک بار دیگر در تابستان از کود مایع گیاهان خانگی با نصف قدرت استفاده کنید.

پیله آ

ریشه Pilea به طور کلی از قلمه ها بسیار آسان است . از آنجا که گیاهان تمایل به سستی دارند ، بهتر است قلمه های جدید را هر ساله در بهار شروع کنید به جای اینکه با ظهور یک ماسه قدیمی مبارزه کنید. قلمه ها را در ذغال سنگ نارس مرطوب قرار دهید و آنها را گرم نگه دارید تا ریشه بزنند. هورمون ریشه زایی معمولاً لازم نیست. اگر در حدود 75 درجه فارنهایت نگهداری شود ، گیاهان جدید شما باید ریشه دار شوند و طی سه تا پنج هفته رشد می کنند. سپس ، می توانید آنها را در ظروف مخصوص خودشان پیوند دهید.

انواع پیله آ

بسته به اندازه و ظاهری که ترجیح می دهید انواع مختلفی از pileas وجود دارد. برخی از انواع محبوب عبارتند از:

  • Pilea mollis ‘Moon Valley’: دره ماه pilea دارای برگهای چارچوب لبه دندانه دار با بافت عمیق مانند دهانه ها و دره های ماه است.
  • Pilea microphylla : این گیاه به گیاهان راکد ، گیاه توپخانه و باروت نیز معروف است ، دارای شاخ و برگ سبز روشن با برگ های ریز است.
  • Pilea cadierei : گیاه آلومینیوم یا هندوانه شمع دارای برگهای بیضی به رنگ سبز تیره و چهار لکه نقره برجسته است که تقریباً ظاهری فلزی دارند.
  • Pilea nummulariifolia : این شمع معمولاً به عنوان چارلی خزنده شناخته می شود، یک گیاه علفی و همیشه سبز با رشد سریع که بعضی از باغبانان به دلیل قابلیت انتشار آن راآزاردهنده می دانند.
  • peperomioides Pilea : همچنین به عنوان گیاه چینی پول، کارخانه نان شیرین و پهن و گیاه UFO شناخته می شود، این pilea ویژگی های دور، برگ سبز تیره در راست ساقه.

pilea cadierei  close up of foliage 121811673 5c40de19c9e77c00016ab6b5 - پیله آ | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1061 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات