پوتوس | تکثیر و پرورش

0

پوتوس | تکثیر و پرورش

مسلماً پوتوس در بین گیاهان آپارتمانی آسانترین گیاه برای رشد است ، حتی اگر شخصی باشید که آبیاری گیاهان خود را فراموش کنید. این تاک دنباله دار دارای برگهای سبز نوک تیز و قلبی شکل است که گاهی اوقات با انواع سفید ، زرد یا سبز کم رنگ تنوع می یابد. گرچه چرخه ها نور روشن و غیرمستقیم را می پسندند ، اما می تواند در مناطقی رشد کند که تابش زیادی از آفتاب ندارند یا فقط دارای نور فلورسنت هستند.این  گیاه برای مکان هایی مانند دفاتر و اتاق های خوابگاه عالی است.

نام گیاه شناسی
اوره

نام متداول
چاله های طلایی ، تاک نقره ای ، تاک تارو ، انگور شیطان ، پیچک شیطان

نوع گیاه
تاک دنباله دار

اندازه بالغ
6 تا 10 فوت (به اندازه 30 فوت)

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه را برای خارج از سایه در فضای باز ، نور غیر مستقیم روشن در داخل خانه

نوع خاک
خاک گلدان خوب زهکشی شده

PH خاک
6.1 تا 6.5

زمان شکوفه
گل نمی دهد مگر اینکه با مکمل هورمون خاصی درمان شود

رنگ گل
گل نمی دهد

مناطق مقاومت
10 تا 12

مناطق بومی
جزایر سلیمان

چگونه پوتوس را رشد دهیم

تاک های پوتوس به تنهایی به چوب پنبه و نگهدارنده نمی چسبند ، اما می توان آنها را بر روی تکیه ها آموزش داد تا ظاهر دوقلو شود. به عنوان گیاهان داخلی ، نمونه هایی به طول 30 فوت معمول هستند ، گرچه بیشتر آنها خیلی کوتاه تر نگهداری می شوند. این گیاهان می توانند ساق پا را خالی کنند. در صورت خشک شدن ، ساقه ها ممکن است تا پایه لخت شوند و برگها فقط با رشد جدید باقی بمانند. اگر می خواهید گودال های شما به یک تاک بلند تبدیل شوند ، می توان آن را روی قلاب های کنار دیوارها و فریم های پنجره محکم کرد. تاک های باقی مانده برای رشد به خودی خود می توانند بسیار درهم پیچیده شوند ، بنابراین هر از چند گاهی آنها را شل کنید و مرتب نکنید تا کثیف شوند.

در حالی که به طور معمول به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کند ، گودال ها می توانند به عنوان یک گیاه چند ساله در فضای باز در مناطق مقاومت USDA 10 و 11 عمل کنند.  در مناطق دیگر ، آنها می توانند در ظروف و حاشیه ها در تابستان استفاده شوند. آنها با اولین سرما از بین می روند ، اما شما همیشه می توانید آنها را به داخل خانه برگردانید یا به راحتی قلمه بزنید.

پوتوس معمولاً فاقد آفت است ، اما می تواند با اشکالات ریز آلوده شود. صابون حشره کش بر علیه آنها کار می کند ، اما ساده ترین روش این است که حشرات را به راحتی با یک پنبه آغشته به الکل آغشته کنید.

سبک

در فضای باز ، گودال ها را می توان در سایه تا سایه جزئی رشد داد . در داخل خانه ، گودال ها نور روشن اما غیرمستقیم را ترجیح می دهند  گیاهان متنوع گاهی اوقات الگوی برگ خود را از دست می دهند و در صورت عدم دریافت نور کافی به گیاهان کاملاً سبز برمی گردند. انتقال آنها به شرایط روشن تر ، معمولاً تنوع را بازیابی می کند. ناگهان برگهای با رنگ پریده تر به معنای آفتاب گرفتن بیش از حد گیاه است.

خاک

گیاهان پوتوس در خاک گلدان معمولی و زهکشی خوب رشد می کنند.

اب

پوتوس ها دوست دارند در بین آبیاری ها خاک آنها کاملا خشک شود. اگر به طور مداوم در خاک مرطوب باقی بماند ، ریشه ها پوسیده می شوند. لکه های سیاه روی برگها و ریزش ناگهانی گیاه نشان می دهد خاک بیش از حد مرطوب نگه داشته شده است. بگذارید گیاه به شما بگوید که چه موقع آبیاری کنید – وقتی شروع به آویزان شدن می کند ، به یک نوشیدنی خوب احتیاج دارد. با این حال ، صبر نکنید تا برگها شروع به جمع شدن کنند در غیر اینصورت برخی از برگها را از دست می دهید. لبه های خشک و قهوه ای به این معنی است که گیاه خیلی طولانی خشک نگه داشته شد.

دما و رطوبت

پوتوس باید بالای 50 درجه فارنهایت نگهداری شود و این گیاهان دمای محیط 65 تا 75 درجه فارنهایت را دوست دارند . این گیاه رطوبت بالا را دوست دارد اما بسیار تحمل دارد و حتی درصورت رطوبت کم نیز می تواند رشد کند.

کود

پوتوس فیدرهای سنگین نیستند ، اما از آنجا که هیچ ماده مغذی در اکثر خاکهای گلدان وجود ندارد ، با هر کود متعادل گیاهان خانگی ماهیانه تا دو ماهانه غذا دهید .

گلدان و گلدان

در نهایت ، گودال های شما به گلدان بسته می شوند. وقتی برگها آویزان می شوند ، مهم نیست که چقدر زیاد یا اغلب آنها را آبیاری می کنید ، ریشه ها احتمالاً گلدان را پر کرده اند. گیاه را با احتیاط بلند کرده و بررسی کنید که آیا این مشکل است. وقتی گیاه به این مرحله رسید ، می توانید در ظرفی با اندازه یک یا دو اندازه بزرگتر ، پر از خاک گلدان تازه ، گلدان بزنید.

هرس

ساقه ها را نسبتاً کوتاه مرتب کنید تا شاخ و برگها در امتداد ساقه های پر نگه داشته شود. اگر ساقه ها برهنه رشد کنند ، می توان آنها را به سطح خاک برش داد ، و ساقه های جدید جوانه می زنند.

این گیاه به راحتی با گرفتن قلمه های ساقه و ریشه زایی آنها در آب یا خاک گلدان به راحتی تکثیر می شود. قلمه های ریشه دار شده در آب را در اسرع وقت به خاک منتقل کنید تا آنها بتوانند مواد مغذی را شروع کنند.

انواع پوتوس

انواع مختلفی از گودال ها با انواع مختلف تنوع برگ با تکه های سفید ، زرد یا سبز روشن ایجاد شده است که باعث قطع سبز عمیق غالب می شود. ارقام با برگهایی نیز وجود دارند که دارای رنگ سبز روشن روشن هستند.

برخی از ارقام پیشنهادی pothos عبارتند از:

  • “ملکه مرمر” دارای برگهای متنوع بسیار سفید و سبز جذاب است. به نور بیشتر از بیشتر گودال ها نیاز دارد.
  • “مرواریدها و یشم” نوعی تنوع سفید و سبز با نقاط کوچک سبز است.
  • “نئون” تنوعی درخشان برای استفاده در فضاهای تاریک است.
  • “ساتن نقره ای” دارای برگهای سبز و خاکستری ضخیم با لکه های نقره ای است. در برابر خشکسالی و شرایط کم نور بسیار تحمل می کند.

سمیت پوتوس

در صورت بلع تمام قسمتهای گیاه گودال سمی است. در صورت داشتن سگ یا گربه در حالت آماده باش باشید. این سمیت به دلیل بلورهای اگزالات کلسیم است که می تواند لب ها ، دهان و زبان را تحریک کند. اگر حیوان خانگی شما این گیاه را جویده است با پزشک یا مرکز کنترل سم خود در صورت خوردن توسط کودک یا بزرگسال با دامپزشک خود تماس بگیرید.

مقایسه با فیلودندرون

Pothos گاهی اوقات در فروشگاه های گیاهان به عنوان Philodendron نامگذاری می شود . انواع گیاه فیلودندرون که بصورت انگور است و دارای برگهای قلبی شکل است ، شبیه گودال ها است. تفاوت بیشتر در ظاهر خواهد بود ، با چاله های بزرگ دارای برگهای مومی. شرایط رشد و مراقبت عمومی برای هر دو گیاه مشابه است ، بنابراین شناسایی غلط برای اکثر موارد مشکلی ایجاد نمی کند.

KaraRileyPothos 8 26837bc7564944ed80c22044e045a264 - پوتوس | تکثیر و پرورشKaraRileyPothos 7 4419e2674f1546a58ae822e64f1ddf07 - پوتوس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1043 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات