پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟

3

4001600821b24d39c4894a580169af287f953fbc 147 - پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟

پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟

پروانه آرد یا شب پره  بیشتر در چه بستر هایی تکسری مشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟

پروانه ها (به عنوان مثال پروانه آرد مدیترانه ای و پروانه کنجاله هندی ) ، بیش از همه ، آفات مواد غذایی هستند! انواع دیگر پروانه ها مانند پروانه انبار (Ephestia elutella) و پروانه انبار گرمسیری (Ephestia / Cadra caudella) نیز در فنلاند واقع شده اند ، اما به ندرت در اینجا خسارت قابل توجهی وارد می کنند.

پروانه آرد مدیترانه ای (Ephestia kühniella) یکی از بدترین و ماندگارترین آفات است ، به ویژه در آسیاب ها و نانوایی ها. در خانوارها ، بیشترین آسیب توسط لارو آن ایجاد می شود ، که می تواند از محصولات نانوایی پیدا شود. برخی از آسیب ها همچنین توسط پروانه های بالغ در هوا پرواز می کنند. مردم به راحتی فکر می کنند این پروانه های بالغ پروانه لباس عروسی هستند .

لارو پروانه آرد مدیترانه ای به ویژه در کارخانه ها و نانوایی ها و بیش از همه در آنجا در آرد گندم زندگی می کند. همچنین در سایر محصولات نانوایی واقع شده است ، هرچند هرگز در غلات وجود ندارد. لارو ، تار عنکبوت می بافد که باعث گلوله شدن آرد می شود. این توده گلوله همچنین حاوی بسیاری از مواد دفع کننده تاریک است. پروانه بزرگسال زیاد غذا نمی خورد. در شب هنگام به اطراف پرواز می کند ، اما در روز ، فقط در جایی در مکان های تاریک و سایه دار با بال های بسته نشسته است. پروانه آرد مدیترانه ای برای مدت کوتاهی تا -15 درجه سانتیگراد کاملاً مقاومت می کند.

پروانه کنجاله هندی (Plodia interpunctella) با خیساندن محصولات خشک با مدفوع باعث آسیب بیشتر بهداشتی می شود.

بید کنجاله هندی به ویژه در تولید میوه های خشک در کشورهای گرم یک آفت واقعی است. این محصول به همراه کالاهای وارداتی از جمله میوه های خشک ، بادام ، آجیل و شیرینی به فنلاند گسترش یافته است. لارو آن تار عنکبوتی به رنگ سفید می بافد که آنها نیز مدفوع می کنند. لارو بزرگسال بسیار دور از محل تولد خود سرگردان است. در آنجا خود را در شکافی محصور می کند. پروانه غذای هندی نمی تواند زمستان طبیعی فنلاند را در تاسیسات سردخانه تحمل کند.
شناسایی
طول بال پروانه آرد مدیترانه ای بالغ حدود 2 سانتی متر است. بالهای جلوی آن به رنگ خاکستری سربی است و دارای الگوهای “زیگزاگ” ای کاملاً تیره است. طول لاروهای آن حدود 2 سانتی متر ، بلوند ، موی شکل و بسیار نرم است. در قسمت پایین پشت آنها ، شما می توانید یک ویرگول تاریک پیدا کنید ، که در لارو پروانه غذای هندی قابل مشاهده نیست.

طول بال پروانه غذای بزرگسالان هندی حدود 1.5 سانتی متر است. بال های جلوی آن هم به رنگ خاکستری روشن و هم به رنگ قرمز آجری است. طول لاروهای آن تقریباً 1.5 سانتی متر و رنگ آن زرد کم رنگ است.
خودم چه کاری می توانم انجام دهم؟
کنترل آفت پروانه آرد مدیترانه ای چالش برانگیز است ، زیرا لارو آن می تواند به راحتی همراه با گرد و غبار آرد به تمام قسمت های ساختمان گسترش یابد. استفاده از سموم دفع آفات در کارخانه ها و نانوایی ها آسان نیست. بنابراین شما باید همیشه هوشیار باشید تا مقدار پروانه های آرد مدیترانه ای را در سایت خود کم نگه دارید. اساس کنترل آفات آنها نظارت منظم ، پاکیزگی محیط تولید و همچنین چرخه حیات سریع محصول است. تاسیسات محصول و انبار نیز باید تا حد ممکن سرد باشد.

mediterrenean flour moth 1.130x0 is - پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟indian meal moth 1.130x0 is - پروانه آرد ،شب پره آسیاب چیست آن را شرح دهید؟

منبع : www.antitec.fi

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2576 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات