پرنده بهشتی | تکثیر و پرورش

0

پرنده بهشتی | تکثیر و پرورش

پرنده برجسته بهشت ​​( پرنده بهشتی یا مرغ بهشتی ) یکی از بهترین گل های شناخته شده در میان همه گل های گرمسیری است و پسر عموی موز است . با کمال تعجب ، پرورش پرنده بهشت ​​از بسیاری از گیاهان گرمسیری آسانتر است و یک گیاه سرپوشیده و سریع در محیط داخلی ایجاد می کند. در تابستان می تواند به بیرون منتقل شود و در آب و هوای گرم تر ، نیمی از سال خارج از آن رونق می گیرد. پرنده بهشت ​​به طور معمول در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل می دهد ، اما در شرایط بهینه ، در زمان های دیگر گل می دهد.

پنج گونه پرنده بهشتی وجود دارد ، اما فقط دو گونه معمولاً به عنوان گیاهان داخلی پرورش می یابند : پرنده بهشتی (پرنده نارنجی بهشت) و Strelitzia nicolai (پرنده سفید بهشت). این گیاهان با برگهای قائم که مستقیماً از خاک بیرون می آیند رشد می کنند. صندوق عقب نیست طول برگهای بزرگ از 12 و 18 اینچ است و در صورت قرار گرفتن در معرض باد و یا مسواک زدن در یک راهرو شلوغ می توانند خرد شوند.

نام گیاه شناسی
Strelitzia reginae یا Strelitzia nicolai

نام متداول
پرنده بهشت ​​، گل جرثقیل ، 

نوع گیاه
چند ساله علفی

اندازه بالغ
3.5 تا 6 فوت قد و 3 تا 4 فوت عرض

قرارگیری در معرض نور خورشید
تماما آفتابی تا کمی ابری

نوع خاک
لوم غنی

PH خاک
کمی اسیدی

زمان شکوفه
اواخر زمستان تا اوایل بهار

رنگ گل
نارنجی یا سفید

مناطق مقاومت
10-12

منطقه بومی
آفریقای جنوبی

چگونه پرنده بهشت ​​را پرورش دهیم

S. reginae و S. nicolai گیاهان زیبایی هستند که می توان در داخل آنها را با موفقیت پرورش داد. بزرگترین ایرادات اندازه آنهاست – قد آنها به 5 تا 6 فوت می رسد – و این واقعیت است که گیاهان سه تا پنج سال قبل از گل دادن به آنها احتیاج دارند. آنها همچنین در کاشتهای انبوه خارج از منزل یا گیاهان نمونه  در آب و هوای گرم ، جایی که گلهای آنها از بالای شاخ و برگ بالا می رود ، به خوبی نمایش می دهند.

ترفند رشد موفقیت آمیز در داخل خانه تأمین مقدار زیادی نور روشن همراه با آفتاب مستقیم ، آبیاری منظم و گرما است. اوایل بهار قبل از شروع رشد جدید گیاه را با کمپوست تغذیه کنید و سپس هر هفته یا همین حدود در فصل رشد کود دهید. برای داشتن بیشترین شانس زنده ماندن ، گیاه را در ظرفی پرورش دهید كه بتوان آن را در ماه های گرم تابستان به خارج منتقل كرد و برای زمستان به داخل برگرداند.

برای اینکه گیاه بعد از چهار تا پنج سالگی شکوفا شود ، آن را بسته به گلدان نگه دارید. به آن آفتاب زیاد داده و طبق برنامه به او غذا دهید. توجه: این گیاه برای سگها ، گربه ها و مردم سمی است اما خوردن مقدار کمی از آن به اثر نیاز دارد.

سبک

این گیاه برای شکوفایی خوب به نور شدید از جمله مقداری نور مستقیم خورشید نیاز دارد. با این حال ، این امر نیاز به محافظت در برابر آفتاب مستقیم ظهر تابستان دارد ، که می تواند برگ گیاهان جوان را بسوزاند. موقعیت خوبی در اتاقی است که پنجره های آن به سمت شرق یا غرب است. از اتاقهایی که فقط یک پنجره رو به شمال دارند خودداری کنید.

خاک

برای گیاهان گلدان از مخلوط گلدان غنی و خوب تخلیه استفاده کنید.

اب

خاک را در طول سال به طور مداوم مرطوب نگه دارید. اگرچه نباید غرق در آب شود ، اما انتظار می رود روزانه در بهار و تابستان آن را آبیاری کنید زیرا از طریق برگهای بزرگ رطوبت خود را از دست می دهد. در صورت آبیاری بیش از حد ، گیاه دارای برگهای قهوه ای ترد می شود. اگر زیر آب قرار گیرد ، برگهای دورتر از مرکز زرد می شوند.

دما و رطوبت

پرنده بهشت ​​رطوبت بالا را ترجیح می دهد. ممکن است بخواهید یک بطری اسپری را مفید نگه دارید تا اگر خانه شما خشک است آن را غبارآلود کنید. در زمستان دمای هوا را بیش از 60 درجه فارنهایت نگه دارید. این گیاه مقاوم به سرما نیست و به آرامی در اثر صدمات ناشی از سرما بهبود می یابد.

کود

این گیاه یک فیدر سنگین است. آن را در بهار با گلوله های آهسته رهش یا هفتگی در طول فصل رشد با کود مایع تغذیه کنید.

گلدان و گلدان

پرنده بهشت ​​گیاهی است که به سرعت در حال رشد است و قبل از شکوفایی باید به اندازه مشخصی برسد. هر بهار آن را دوباره در گلدان تا اندازه ای بزرگتر قرار دهید. یک پرنده بهشتی که 3 تا 4 فوت قد دارد در گلدان 10 اینچی به خوبی رشد می کند. گیاه 5 تا 6 فوت معمولاً در گلدان 14 اینچی رشد می کند. پس از رسیدن به بلوغ ، می خواهید گلدان باشد تا شکوفا شود. اگر آن را دوباره تهیه کنید ، چرخه شکوفه را بهم می زنید.

پرنده بهشت

هنگام تقسیم ریزوم زیرزمینی ، تکثیر پرنده بهشت ​​آسان است . یک شاخه را با حداقل سه برگ جدا کنید. از بذر نیز می توان رشد کرد ، اما تقسیم آن آسان تر است ، زیرا جوانه زدن بذر ماه ها طول می کشد. به ندرت تقسیم شوید زیرا توده های شلوغ بیشترین شکوفه را ایجاد می کنند.

آفات و بیماری های شایع

گیاه را از نظر شته ، مقیاس و کنه کنترل کنید . اگر آنها را مشاهده کردید ، از صابون حشره کش برای کنترل استفاده کنید ، اما حتماً آن را در قسمت زیرین برگ ها بمالید. سموم دفع آفات سیستمیک نیز مثر است. این گیاه سموم دفع آفات سیستمیک را به خود اختصاص داده و آن را از ریشه تا برگ و گل در سراسر گیاه توزیع می کند. پرنده بهشت ​​همچنین به Botrytis cinerea (کپک خاکستری) حساس است . گلها و برگها با این شرایط لکه های تیره و به دنبال آن یک لایه قالب خاکستری ایجاد می کنند. قسمتهای آسیب دیده گیاه را از بین ببرید و به طور منظم به گیاه خود هوا دهید.

how to grow strelitzia 1902742 09 770285428e594a2cacdf6888a82ab642 - پرنده بهشتی | تکثیر و پرورشhow to grow strelitzia 1902742 03 06429aaf80ed4387a92f80e59db6a4e6 - پرنده بهشتی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1017 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات