پاپیتال | تکثیر و پرورش

0

پاپیتال | تکثیر و پرورش

از نظر یونانیان و رومیان باستان ، پیچک های دارای برگ براق و سبز تیره برای خدای دیونیسوس (باخوس در رم) مقدس بودند. دروئیدهای بت پرست در پیچک کریسمس ، “هالی و پیچک” ، که گیاه نشان دهنده الوهیت زنان است ، پیچک را منعکس می کنند. این گیاه به وضوح در فرهنگ های باستان تأثیر داشته است اما در آنجا متوقف نشده است.پاپیتال های همیشه سبز این گونه مهاجم مناطق وسیعی از اروپا را پوشانده است.

گیاهان پیچک انگلیسی ( پاپیتال ) گیاهان همیشه سبز و همیشه سبز هستند. آنها همچنین به عنوان انگورهای چوبی طبقه بندی می شوند. پیچک انگلیسی می تواند به عنوان یک پوشش زمین عمل کند ، به صورت افقی گسترش یافته و ارتفاع آن به 8 اینچ می رسد. اما به دلیل داشتن ریشه های هوایی ، کوهنورد نیز است که به آن اجازه می دهد تا ارتفاع 80 فوت را صعود کند. این گیاه سرانجام گلهای مایل به سبز مبهم خواهد داشت ، اما در درجه اول برای برگهای همیشه سبز آن رشد می کند. از این نظر می توان آن را به عنوان گیاه شاخ و برگ دسته بندی کرد.

نام گیاه شناسی
مارپیچ Hedera

نام متداول
پیچک انگلیسی ، پیچک معمولی ، پیچک اروپایی

نوع گیاه
تاک کوهنوردی چند ساله و همیشه سبز

اندازه بالغ
6 تا 8 اینچ قد و 15 فوت عرض (به عنوان پوشش زمین)

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی به سایه کامل

نوع خاک
بارور و مرطوب

PH خاک
خنثی تا کمی قلیایی

زمان شکوفه
سقوط

رنگ گل
سفید مایل به سبز ، زرد مایل به سبز

مناطق مقاومت
4 تا 9

منطقه بومی
اروپا ، اسکاندیناوی ، روسیه

چگونه پیچک انگلیسی رشد دهیم

این واقعیت که گیاهان پیچک انگلیسی به سرعت گسترش می یابند به این معنی است که می توانند به عنوان پوشش زمینی برای پر کردن نقاط سخت کاشت در محوطه سازی شما مفید باشند. ماهیت تهاجمی آنها نشان می دهد که آنها می توانند متحدان موثری در برابر فرسایش در دامنه تپه ها باشند. در خانه یا بیرون از خانه ، پیچک انگلیسی به خوبی در ظروف یا سبدهایی کاشته می شود که انگورهای انتهایی آن می تواند آویزان شود. پیچک به محافظت در برابر بادهای زمستانی و همچنین آفتاب گرم تابستان نیاز دارد ، بنابراین به طور مناسب گیاهان را بکارید.

توجه: پیچک انگلیسی به طور گسترده ای شناخته شده است که می تواند به درختان و آجرکاری آسیب برساند. همچنین در بسیاری از مناطق از جمله اقیانوس آرام شمال غربی ، کالیفرنیا ، چندین ایالت جنوب شرقی و مناطقی از غرب میانه مهاجم محسوب می شود. همانطور که معمولاً اتفاق می افتد ، رشد تهاجمی یک شمشیر دو لبه است ، به شما این امکان را می دهد که لکه های برهنه را به سرعت اما به قیمت تهاجمی بپوشانید. قبل از کاشت پیچک انگلیسی ، با یک دفتر توسعه محلی مشورت کنید تا تأیید کنید که در منطقه شما گونه مهاجم محسوب نمی شود.

پیچک انگلیسی را می توان در داخل خانه پرورش داد ، جایی که با شبهای نسبتاً خنک و غبارآلود مکرر برای حفظ رطوبت رشد می کند. با این حال ، به طور کلی یک گیاه خانگی ظریف در نظر گرفته می شود ، با وجود اینکه یک پیشنهاد معمول در مراکز باغ است.

سبک

گیاهان پیچک انگلیسی در سایه تا سایه کامل رشد خوبی می کنند. توانایی رشد در سایه باعث شده پیچک انگلیسی به یک پوشش زمینی سنتی برای کاشت در زیر درختان تبدیل شود ، جایی که ممکن است بیشتر علف ها رشد خوبی نداشته باشند. با شدت ، با عادت رشد متراکم ، این پوشش زمین می تواند در مواقعی که هدف از بین بردن علف های هرز است ، مثر باشد.

پیچک هایی که در فضای داخلی رشد می کنند در تابستان به نور غیر مستقیم و روشن احتیاج دارند اما می توانند در زمستان از برخی از نورهای مستقیم بهره مند شوند.

خاک

این تاک همیشه سبز را در خاک زهکشی شده خوب پرورش دهید. اگرچه در خاکهای ضعیف و خاکهایی با طیف وسیعی از سطح pH رشد خواهد کرد ، اما در لوم های متوسط ​​بهترین عملکرد را دارد. یک لایه ضخیم از مالچ به مرطوب نگه داشتن خاک در آب و هوای خشک کمک می کند.

در فضای داخلی ، پیچک بهترین کار را در مخلوط گلدان دارد که شل و خوب تخلیه شود.

اب

هنگام آبیاری پیچک ، همیشه قبل از افزودن آب ، خاک را چک کنید. پیچک ها ترجیح می دهند کمی در سمت خشک نگه داشته شوند ، بنابراین قبل از اینکه دوباره گیاهان پیچک خود را آبیاری کنید ، بگذارید خاک مقداری خشک شود (در حالت لمس از بالا خشک شود). همچنین ، اطمینان حاصل کنید که گیاه شما زهکشی عالی دارد. پیچک را نباید در آب ایستاده یا خاک بیش از حد مرطوب نگهداری کرد.

دما و رطوبت

گیاهان پیچک انگلیسی می توانند در دمایی بین 45 تا 80 درجه فارنهایت رشد کنند. برگ های آنها وقتی در دمای ثابت و رطوبت متوسط ​​تا زیاد رشد کنند ، سبز تیره خواهند ماند. باد سرد زمستانی یا گرمای زیاد تابستان را دوست ندارد.

سعی کنید گیاهان داخل سالن را در صورت خنک نگه داشتن ، در صورت امکان زیر 60 درجه فارنهایت. در بعضی مناطق و با برخی از گونه های پیچک ، می توان گیاهان گلدان را در زمستان در فضای باز نگهداری کرد و در بهار رشد جدیدی از ساقه ها بوجود می آید.

کود

با استفاده از کود 20-10-10 (یا فرمول آلی 2-1-1) هر دو هفته یکبار پیچک انگلیسی را تغذیه کنید. اگر گیاه در شرایط استرس زایی قرار دارد از کود یا غذای گیاهی استفاده نکنید: خاک بسیار گرم ، بسیار سرد یا بسیار خشک یا زمانی که تولید برگ متوقف شده است.

سمی بودن پیچک انگلیسی

انگور پیچک انگلیسی گیاهان سمی برای انسان ، سگ ، گربه و دام است. تمام قسمتهای گیاه سمی است. سوزش شدید پوست می تواند در اثر تماس با شیره سلول گیاه باشد. خوردن برگها می تواند باعث ریزش بیش از حد ، استفراغ و اسهال و همچنین هذیان ، توهم ، بثورات و تب شود. توت نسبت به شاخ و برگ کمتر سمی است اما می تواند منجر به احساس سوزش در گلو شود.

هرس

گیاهان پوشاننده زمین را در بهار اصلاح کنید تا قابل کنترل باشد و لکه برگ باکتری را دلسرد کند. با پیچاندن نوک های رویش ، همچنین در بهار ، هر پیچک را به شکل بوته ای هرس کنید. هرس سخت هر چند سال به احیای گیاه کمک می کند.

اگر پیچک انگلیسی در حال بالا رفتن از یکی از درختان شماست و می خواهید آن را بردارید ، مراقب باشید. فقط یک انگور را که می تواند به پوست درخت آسیب برساند ، پاره نکنید. درعوض ، هر انگور را در جایی که می بینید از خاک در قاعده درخت بیرون می آید ، جایی که صعود خود را شروع می کند ، ببرید. وقتی از زمین (و در نتیجه از منبع آب) جدا شود ، بخشی از تاک که در پوست درخت لنگر انداخته می شود ، در نهایت پژمرده می شود و می میرد.

این روش حذف بهترین راه برای از بین بردن ارگانیک گیاه است ، اما به صبر و حوصله نیاز دارد. شما باید سال به سال برگردید و رشد جدید را کاهش دهید تا زمانی که تمام قدرت از گیاه خارج شود. فقط در این مرحله است که شاخه های جدید هر بهار متوقف می شوند.

همان قلمه ها یا قلمه های ساقه را که از هرس پیچک خود می گیرید می توانید برای تکثیر گیاهان جدید استفاده کنید. از ساقه های سالم که 4 تا 5 اینچ طول دارند استفاده کنید. انتهای برش را در آب غوطه ور کنید و منتظر بمانید تا ریشه ها رشد کنند ، سپس ساقه ها را به گلدان یا زمین منتقل کنید. گیاهانی که به عنوان پوشش زمین رشد می کنند وقتی ساقه ها با خاک تماس می گیرند و ریشه می زنند به طور طبیعی گسترش می یابند. می توانید ساقه های ریشه دار شده را برش دهید و آنها را حفاری کنید تا به یک گلدان یا مکان باغ دیگر منتقل کنید.

گلدان و گلدان

برخی از باغبانان این گیاهان را در سبدهای آویز پرورش می دهند و به آنها اجازه می دهند تا از کناره ها آبشار پیدا کنند. در واقع ، با توجه به کیفیت تهاجمی آنها ، این یک روش کاملاً معقول است که انگورها را برای زیبایی آنها رشد می دهد بدون اینکه نگران گسترش کنترل آنها باشید.

گیاهان کوچک پیچک را می توان هر سال یکبار تخلیه کرد. گیاهان بزرگتر می توانند هر دو سال یکبار تخلیه شوند. برای اطمینان از تغذیه مناسب ، همیشه با خاک گلدان جدید تخلیه کنید. گیاهان قدیمی که می توانند غالباً از تقویت استفاده کنند ، می توانند با جایگزینی خاک در همان ظرف احیا شوند.

آفات و بیماری های شایع

پیچک انگلیسی اغلب میزبان شته ها و کنه های عنکبوتی می شود که هر دو با آب پاشیده می شوند و می توانند با روغن چریش  یا  صابون حشره کش کنترل شوند . یک راه حل خانگی برای شته ها ، محلول پاشی شاخ و برگ گیاهان با مخلوط صابون ظرف و آب است.

بیماری هایی که روی پیچک تأثیر می گذارند شامل لکه برگ باکتریایی (Xanthomonas) و پوسیدگی ریشه Rhizoctonia است. لکه برگ مانند لکه های سیاه یا قهوه ای تیره روی شاخ و برگ گیاه ظاهر می شود. متأسفانه ، بهترین درمان حذف گیاهان آسیب دیده است. با پاشیدن مخلوط 10 به 1 آب به سرکه ، به محافظت از باقی مانده گیاهان کمک کنید.

پوسیدگی ریشه Rhizoctonia به طور معمول در اثر آب و هوای گرم و مرطوب ایجاد می شود و می تواند برای گیاهان آسیب دیده کشنده باشد. باز هم ، حذف بهترین راه حل است. گیاهان بدون تأثیر را می توان برای محافظت با قارچ کش درمان کرد.

english ivy plants 2132215 05 e817d522a3664c688907e6a924cb05e3 - پاپیتال | تکثیر و پرورشenglish ivy plants 2132215 06 01 4b5f5502d9be414e82d0a50a71948cff - پاپیتال | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1056 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات