پاندانوس | تکثیر و پرورش

0

پاندانوس | تکثیر و پرورش

گیاهان کاج پیچ دار متنوع عمر طولانی دارند و گیاهان گرمسیری بسیار خوبی برای افزودن به هر خانه یا اداره ای هستند. این گیاه در فضاهای روشن رونق می یابد ، چه نور طبیعی باشد و چه نور فلورسنت روشن. این گیاه با رشد سریع فضاهای بزرگتر را به اتاقهای کوچکتر ترجیح می دهد.

یک گیاه بالغ پاندانوس برگهایی به طول سه فوت تولید می کند ، بنابراین هنگام افزودن این گوهر سبز به مجموعه داخلی ، مطمئن شوید که مکان خود را عاقلانه انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که لبه های گیاهان بالغ پاندانوس دارای سنبله هستند ، بنابراین آنها را در جایی قرار دهید که افراد به راحتی در برابر موها مسواک نزنند.

در نتیجه ، کاجهای پیچی بومی زیستگاههای ساحلی هستند. همه این گیاهان در نهایت ریشه های هوایی ایجاد می کنند. این نوع ریشه ها به لنگر انداختن گیاه در خاک کمک کرده و از ریشه کن شدن آنها در وزش باد شدید جلوگیری می کند. اگرچه گیاهان داخل سالن نیازی به مقابله با بادهای ساحلی ندارند ، اما گیاه همچنان آنها را توسعه می دهد. می توانید آنها را به راحتی در گلدانهای گلدان قرار دهید.

این نیز یک گیاه گرمسیری است که به رطوبت نیاز دارد وگرنه برگها پژمرده و قهوه ای می شوند. برگهای آن معمولاً متنوع است که به جذابیت آن می افزاید و آن را به گزینه ای محبوب در بین صاحبان خانه تبدیل می کند.

اگرچه پاندانوس را کاج می نامند ، اما در واقع یک کاج واقعی نیست. برگهای این گیاه کنجکاو به نوعی شبیه آناناس به نظر می رسند ، جایی که از آنجا نام کاج پیچ ایجاد شده است.

برگهای قوسی شکل این گیاه تند و تیز یکی از جذاب ترین ویژگی های آن است. برگها یک مارپیچ محکم دارند که با خارهای قلابی کنار هر برگ تعریف می شود. به همان اندازه که جذاب به نظر می رسند ، لمس یا مسواک زدن آنها دردناک است بنابراین هنگام انتخاب محل قرارگیری آن را در نظر داشته باشید.
Screw Pine plant - پاندانوس | تکثیر و پرورش
دربارهپاندانوس

  • نام گیاه شناسی کاج پیچی Pandanus Veitchii است.
  • کاج پیچ دار متنوع گیاهی با عمر طولانی است که اغلب برای دهه ها زنده مانده است.
  • کاج اسکرو از جزایر اقیانوس آرام و جنوب شرقی آسیا سرچشمه می گیرد.
  • آنها به طور معمول وقتی در محیط داخلی پرورش می یابند به اندازه پنج فوت رشد می کنند.
  • گیاه پیچ یک گیاه گرمسیری است که مکانهای روشن را دوست دارد.
  • گیاهان Pandanus veitchii رشد سریعی دارند و برای گسترش به فضای کافی احتیاج دارند.
  • گیاهان کاج پیچ در تمام فصول به سرعت رشد می کنند.

ویژگی های پاندانوس: یک نمای کلی

  • برگهای Pandanus veitchii به رنگ سبز و زرد است.
  • شاخه های شاخه پیچ از صندوق عقب به سمت بالا می چرخند.
  • لبه های کاج پیچی دارای خارهای تیز هستند.
  • ریشه های هوایی در کاج های پیچی داخل سالن و وحشی رایج است.
  • گیاه کاج پیچی بومی پلینزی است.
  • کمبود نور خورشید باعث از بین رفتن تنوع برگها می شود.
  • عمر متوسط ​​یک کاج پیچی 15 سال است.

در حال رشد پاندانوس
پرورش Pandanus veitchii آسان است. سرعت رشد متوسطی دارد و باید هر بهار به گلدان بزرگتری منتقل شود. گلدانی که تقریباً دو اینچ بزرگتر از گلدان سال گذشته باشد ، به طور کلی کافی است.

کاج پیچی لازم نیست نگران اکثر آفات باشد ، با این حال ، مستعد ابتلا به کنه عنکبوت زمستانی است. این کنه ها هوای خشک زمستان را دوست دارند و شیره برگ ها را می مکند. این امر باعث ایجاد لکه هایی روی برگها و همچنین نکات حلقه ای می شود.
outdoors - پاندانوس | تکثیر و پرورشپاندانوس
پاندانوس در نور شدید رشد می کند. اگر برگ های گیاه شما کاملاً سبز است ، به این معنی است که گیاه شما از نور خورشید کافی برخوردار نیست. گیاه را در تابستان بیرون بگذارید ، اما مطمئن شوید که در ظهر در یک منطقه سایه دار باشد. آنها در مقادیر متوسط ​​آب در فصل رشد خوب عمل می کنند و در ماه های سردتر زمستان با رشد خفیف کمی کمتر.

کاج پیچی در دمایی که از 65 درجه تا 80 درجه متغیر است رشد می کند ، اما باید آنها را از منافذ ورودی و کشش دور نگه داشت. استفاده از یک خاک گلدان با کیفیت بالا و مقدار زیادی از شن و ماسه باغبانی که در آن مخلوط شده باشد ، زهکشی مناسب را تضمین می کند. اطمینان حاصل کنید که هر هفته در طول فصل رشد کود معادل محلول در آب را نیز به گیاه بدهید ، اما از کود دادن در زمستان خودداری کنید.
آبیاری پاندانوس
آبیاری گیاه پاندانوس پیچیده نیست. باید اطمینان حاصل کنید که ریشه ها به خوبی مرطوب شده اند. گیاه را به اندازه ای آبیاری کنید که آب از سوراخ های زهکشی گلدان عبور کند و سینی زیر آن را پر کند. فقط اطمینان حاصل کنید که بعد از آبیاری سینی را خالی کنید تا از پوسیدگی ریشه و خاکستری خاک جلوگیری شود.

اجازه ندهید که خاک کاملا خشک شود ، اما اجازه دهید لایه بالایی قبل از جلسه آبیاری بعدی شما متوسط ​​خشک شود. در زمستان ، پاندانوس به دلیل قرار گرفتن در چرخه خاموش ، به آب کمتر از حد معمول نیاز دارد ، اما هرگز اجازه ندهید که کاملا خشک شود.

از آنجا که این گیاه بومی گرمسیری است ، مهم است که سطح رطوبت 50٪ در تمام طول سال حفظ شود. اگر در آب و هوای بسیار گرم یا بسیار خشک زندگی می کنید ، می توانید گیاه را غبارآلود کنید یا آن را روی یک سینی رطوبت قرار دهید.

استفاده از مانیتور رطوبت یک روش عالی برای جلوگیری از کمبود آب بدن است و برای داشتن امنیت بیشتر می توانید یک رطوبت ساز اتاق با فضای خنک را در همان اتاق گیاه قرار دهید. هنگام آبیاری کاج پیچی خود ، هر هفته در طول بهار ، تابستان و پاییز یک کود محلول در آب متعادل به چرخش اضافه کنید.

این گیاه در زمستان خفته می شود و نیازی به کوددهی نخواهد بود و همچنین آب کمتری مصرف خواهد کرد.
Pandanus veitchii - پاندانوس | تکثیر و پرورشپاندانوس
تبلیغ پاندانوس
برای تکثیر پاندانوس ، باید صبر کنید تا یک گیاه بالغ شاخه هایی تولید کند. این شاخه ها یا توله ها باید در آغاز بهار بریده شوند. هر یک از توله ها را در گلدان جدیدی از خاک تازه بکارید.

هنگام کاشت شاخه ها ، و هنگام نصب مجدد کاج پیچی ، از مخلوط تازه پیت ماس ​​و شن و ماسه استفاده کنید. همچنین می توانید برای شاخه های جدید ، یا حتی پرلیت ، از یک محیط ریشه زایی استفاده کنید. مانند اکثر گیاهان گرمسیری ، مهم است که گیاهان جدید خود را گرم و در یک محیط مرطوب نگه دارید.

بهترین راه برای رسیدن به این هدف ، پوشاندن آنها با کیسه پلاستیکی است. دو هفته طول می کشد تا ریشه رشد کند ، اما یک بار ریشه می زند. گیاه به راحتی رشد می کند.

گهگاه گیاهان جدید خود را آبیاری کنید ، اما مراقب باشید که خاک غرق نشود. قلمه ها و گیاهان جدید باید مرطوب بمانند اما نمناک نباشند. این گیاه کاملاً نسبت به سرما تحمل نمی کند و توله سگهای جدید نسبت به گیاهان بالغ نسبت به دمای سردتر حساس هستند. قلمه های جدید را در اتاقی که دارای نور غیر مستقیم آفتاب فراوان است بگذارید و آنها را از مسیر پنکه ها ، دریچه ها و بخاری ها خارج کنید.

پاندانوس با بالغ شدن نور مستقیم خورشید را تحمل می کند ، اما به عنوان توله سگ فقط باید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. وقتی توله های پاندانوس در خاک جدید ریشه زد ، سایه جزئی قابل تحمل است.
در نتیجه
این گیاه جنوب شرقی آسیا یک انتخاب عالی برای خانه هایی با فضای کافی و نور کافی است. کاج پیچی با ارتفاع بالغ داخل سالن پنج فوت ، یک انتخاب جذاب برای باغبانی در خانه ایجاد می کند.

تکثیر آنها آسان است و مراقبت از آنها برای انتخاب آنها برای خانه های شلوغ یا مکان های تجاری بسیار آسان است. آنها به طور کلی در برابر آفات مقاوم هستند ، اما مراقب کنه های عنکبوت و اشکالات مقیاس در ماه های زمستان باشید. برای اطمینان از جلوگیری از فتوسنتز ، مهم است که گاهی اوقات گرد و غبار را گردگیری کنید.

پاندانوس خود را در یک اتاق یا منطقه خارج از آن قرار دهید که نور مستقیم و غیرمستقیم زیادی داشته باشد. این گیاه عاشق خورشید است ، اما در نورهای داخلی پرنور نیز رشد می کند. کاج پیچی خود را خوب آبیاری کنید ، اما اجازه دهید تا تخلیه شود و آب اضافی را از سینی جمع آوری کنید تا از پوسیدگی آن جلوگیری کند. در زمستان ، گیاه را به اندازه کافی آبیاری کنید تا خاک کمی مرطوب شود. آب تپید برای این گیاه و همه گیاهان خانگی ایده آل است تا از شوک جلوگیری کند.

کاج پیچی به راحتی سازگار است و آن را در بسیاری از شرایط مختلف رشد قابل پذیرش می کند. در صورت مراقبت صحیح ، نه تنها سالها زنده خواهد ماند بلکه قد آن تا پنج فوت نیز رشد خواهد کرد. بخاطر داشته باشید که کاجهای پیچ یکدست و کاجهای پیچ دار متنوع وجود دارد ، بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون باغ ، رقم مناسب را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه این گیاه تا 15 سال عمر خواهد کرد ، ایده خوبی است که گوشه ای را انتخاب کنید که در هنگام عبور مردم از آن خار نخورد. ریشه ها با بالغ شدن گیاه بیرون می ریزند ، اما این فقط به دلیل ساحلی بودن گونه است.

هنگامی که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل می کنید ، می توانید این ریشه ها را مجدداً در خاک فرو کنید. به طور کلی ، گیاه Pandanus Veitchii یک گزینه جذاب و آسان برای مراقبت از خانه ها و دفاتر در همه جا است.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : gardenbeast.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1189 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات