پالم فن چینی | تکثیر و پرورش

0

پالم فن چینی | تکثیر و پرورش

نخل فن چینی (پالم فن چینی) درختی بادوام است که نام رایج دیگر خود (نخل چشمه) را از ریختن برگها از تاج به دست می آورد. این نمونه ها اگرچه فقط بومی شرق آسیا هستند ، اما به دلیل سازگاری و سختی در سراسر جهان طبیعی شده اند. در حقیقت ، در مناطقی از فلوریدا ، نخل فن چینی یک گونه مهاجم محسوب می شود .

برخلاف بسیاری از نخل های دیگر ، نخل فن چینی می تواند سرما و خشکی را تحمل کند ، و آن را به یک کف دست خوب در فضای باز برای کسانی تبدیل می کند که در گرمای گرمسیری که بیشتر نخل ها به آن احتیاج دارند زندگی نمی کنند. در زمان اوج خود ، نخل فن چینی می تواند به 30 تا 40 فوت قد برسد ، اما در کشت ، بسیار کوچکتر نگه داشته می شود و بسیاری از باغداران آنها را به عنوان گیاهان خانگی گلدان پرورش می دهند. نخل فن دار چینی به دلیل سرسختی کف دست خوبی برای مبتدیان است .

برگ های نخل فن چینی به صورت بادبزن های دایره ای و منشعب با خارها رشد می کنند که با بلوغ درختان به تدریج از بین می روند. این برگهای پهن و جذاب می توانند از یک سبز عمیق تا سبز مایل به آبی متغیر باشند.

در آب و هوای نیمه گرمسیری مناسب ، این درخت را می توان در هر زمان کاشت. این درخت که رشد کند دارد ، در زمان جوانی عادت رشد پر باریکی دارد ، اما بیش از 10 سال یا بیشتر ، یک تنه را گسترش می دهد که از شاخ و برگ های بالای سر پشتیبانی می کند. انتظار می رود 40 سال یا بیشتر زندگی کند.

نام گیاه شناسی
Livistona chinensis

اسامی مشترک
نخل فن چینی ، کف چشمه

نوع گیاه
درخت نخل

اندازه بالغ
30 تا 40 فوت قد؛ گسترش 12 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
تماما آفتابی تا کمی ابری

نوع خاک
خاک متوسط ​​، رطوبت متوسط ​​، زهکشی شده خوب

PH خاک
6.0 تا 7.0 (کمی اسیدی تا خنثی)

زمان شکوفه
گلهای ناچیز

رنگ گل
گلهای ناچیز

مناطق مقاومت
9 تا 10 (USDA)

منطقه بومی
آسیای شرقی؛ به طور گسترده ای در بسیاری از مناطق نیمه گرمسیری طبیعی شده است

چگونه می توان نخل فن چینی را پرورش داد

نخل های فن چینی تقریباً در هر خاکی که مقدار متوسطی از رطوبت را دریافت کند ، رشد خوبی خواهند داشت. وقتی به عنوان گیاه گلدان رشد می کند ، در هر مخلوط گلدان معمولی نتیجه خوبی دارد. بزرگترین نکته ای که باید در مورد این نخل ها به خاطر بسپارید کود دهی مرتب به آنها به ویژه در فصل رشد است. مراقب کمبود مواد مغذی کف دست فن چینی ، به ویژه کمبود پتاسیم باشید. تغییر رنگ برگها نشانه احتمالی کمبود پتاسیم در کف فن چینی است.

کف دست را بیش از حد آب نکنید و حتماً به گیاه نور خورشید نیز بدهید. این کف دست ها بسیار سخت هستند و در بسیاری از شرایط زنده می مانند. به همین دلیل ، کف دست فن دار چینی اغلب به باغبانان تازه کار توصیه می شود .

این نخل ها هیچ گونه حشره یا بیماری بزرگی ندارند اما مراقب آفات شایع مانند کنه های عنکبوت و بیماری های قارچی مانند پوسیدگی تنه هستید.

سبک

این درخت با نور خورشید بهترین عملکرد را دارد اما می تواند سایه بخشی را نیز تحمل کند. در داخل خانه ، این درخت با نور زیاد و غیر مستقیم روشن ، اما از نور مستقیم خورشید ، بهترین عملکرد را دارد.

خاک

در فضای باز ، این درخت را در هر خاک معمولی با رطوبت متوسط ​​پرورش دهید. در داخل خانه ، نخل فن چینی می تواند در هر مخلوط گلدان خوب زهکشی شود.

اب

این نخل ها نسبتاً به خشکی مقاوم هستند و بسیاری از آنها در مناطق خشک مانند تگزاس و نیومکزیکو رشد می کنند. اگرچه کف دست به مقداری آب احتیاج دارد ، اما با پایان فصل رشد می توان آبیاری آن را کاهش داد. اما گیاهان داخل سالن به راحتی دو یا سه آبیاری سبک را در هفته جذب می کنند ، به شرطی که ریشه در آب خیس نشود.

دما و رطوبت

نخل فن دار چینی یکی از معدود درختان نخل مقاوم در برابر سرما است و می تواند دمای پایین 20 درجه فارنهایت را تحمل کند. هم در شرایط هوای مرطوب و هم نسبتاً خشک عملکرد خوبی دارد.

کود

این نخل که رشد کند دارد در صورت لقاح منظم سریعتر رشد می کند ، همچنین از کمبود تغذیه آن جلوگیری می کند. کود نخل 8-2-12 بهترین است و کود دهی اگر در خارج رشد کند از اهمیت بیشتری برخوردار است. گیاهان داخل سالن باید ماهی یکبار تغذیه شوند.

هرس

بهتر است تقریباً هر سال یکبار برگهای مرده نخل در پایین تاج را بردارید.

گلدان و گلدان

مانند اکثر نخل ها ، یک نخل فن چینی که در یک ظرف رشد می کند ، نیازی به غالباً بارگیری مجدد ندارد ، زیرا رشد در گلدان رشد آن را بسیار کند می کند. کاشت نخل در یک گلدان به اندازه کافی بزرگ برای سیستم ریشه آن باید نیاز به تخلیه را از بین ببرد ، مگر اینکه خاک تخلیه شود یا از گلدان خود بیشتر شود. در این صورت ، اطمینان حاصل کنید که در حین انتقال به گلدان بزرگ به ریشه های شکننده آسیب نرسانید.

اینها گیاهان داخلی نسبتاً بزرگی هستند که قد آنها به 12 فوت می رسد ، بنابراین برای اتاق های بزرگ با سقف بلند مناسب ترین حالت هستند.

تبلیغ نخل فن چینی

نخل فن چینی از طریق بذر تکثیر می شود ، اگرچه در عمل جوانه زدن بذرها مدت زمان زیادی طول می کشد و بهتر است شما یک نمونه جوان را از یک مهد کودک خریداری کنید. این نخل ها همچنین می توانند از قلمه ها تکثیر شوند – فقط برخی شاخه ها را ببرید و آنها را مجدداً تهیه کنید ، اطمینان حاصل کنید که قلمه ها از رشد مستقیم خورشید جلوگیری می کنند. قلمه های جدید باید در خاک غنی از مواد آلی کاشته شوند.

موارد استفاده از چشم انداز

نخل فن چینی هنگام جوان بودن عادت کم رشد و انبوهی دارد ، و این گزینه خوبی برای غربالگری حریم خصوصی است. با بالغ شدن ، به درختی قائم و دارای یک تنه ضخیم تبدیل می شود که برای درخت نمونه در چشم انداز ایده آل است. این گیاهان غالباً به عنوان گیاهان بزرگ گلدانی در محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. به آنها در یک اتاق بزرگ با سقف های بلند ، در مکانی که نور مستقیم و غیرمستقیم زیادی دریافت می کند ، فضای کافی را به آنها بدهید.

نخل چینی در مقابل دیگر نخل های فن

نخل فن چینی با سایر نخل های فن آسیایی مانند  پالم فن چینی و نخل کلم قرمز استرالیا ( پالم فن چینی) ارتباط نزدیک دارد ، اما بسیاری از بستگان آن بسیار نادر هستند. در ادبیات منتشر شده در مورد استفاده و مراقبت از گیاه ، غالباً با نخل های فن دیگر مانند نخل فن دار اروپایی ( پالم فن چینی ) که شباهت زیادی به آن دارد ، یکسان است .

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1708 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات