پالم بادبزنی | تکثیر و پرورش

0

پالم بادبزنی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

پالم بادبزنی | تکثیر و پرورش

در حدود 2600 گونه درخت پالم بادبزنی وجود دارد كه در 181 جنس در خانواده گیاهان Arecaceae پخش شده  است. منشا اکثر آنها گرمسیری یا نیمه گرمسیری است. بیشتر پالم بادبزنی ها با برگهای بزرگ ، مرکب و همیشه سبز خود ، معروف به شاخ و برگ ، در بالای یک ساقه بدون شاخه مشخص می شوند. درختان خرما علاوه بر نقش آنها به عنوان درختان چشم انداز در مناطق گرمتر ، می توانند گیاهان داخلی متمایز و بالقوه شگفت انگیزی باشند . پالم بادبزنی های بالغ اغلب فضاهای عمومی و سرسراها را زینت می دهند و هوایی زیبا و کاملاً گرمسیری به دکور می بخشند. در عین حال ، از پالم بادبزنی های بسیار کوچک و نارس گاهی به عنوان گیاهان رومیزی استفاده می شود.

وسوسه انگیز است که درختان خرما را به عنوان گیاهانی کاملا گرمسیری در نظر بگیریم – به آنها مقدار زیادی آفتاب و آب بدهید و خوب می شوند. اما گونه های کویری نیز وجود دارند که از آب زیاد غرق می شوند و انواع دیگری که بدون کود رشد نمی کنند. تحقیقات دقیق در مورد گونه های خاص پالم بادبزنی برای رشد موفقیت آمیز آن ضروری است.

نام گیاه شناسی
خانواده Arecaceae

نام متداول
درخت پالم بادبزنی 

نوع گیاه
چوبی چند ساله

اندازه بالغ
از نظر گونه ها متفاوت است. مینیاتور تا غول برجسته

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور غیر مستقیم روشن

نوع خاک
خاک مرطوب سست و متخلخل

PH خاک
کمی اسید تا خنثی

زمان شکوفه
در طول سال (اگرچه در داخل خانه دشوار است)

مناطق مقاومت
با توجه به گونه ها متفاوت است

منطقه بومی
در سراسر جهان؛ بیشتر آمریکای جنوبی ، کارائیب ، مناطقی از اقیانوس آرام جنوبی و جنوب آسیا

چگونه درختان پالم بادبزنی داخل سالن را پرورش دهیم

درختان پالم بادبزنی گروهی از گیاهان هستند که هزاران گونه از بیوم های متنوع جهان را شامل می شوند و نیازهای آنها به همان اندازه متنوع است. گونه های گرمسیری ، نیمه گرمسیری و کویری و همچنین پالم بادبزنی هایی وجود دارد که در آلاسکا رشد می کنند. برخی از آنها گیاهانی هستند که دارای طبقه کمتری هستند و سایه و محیط تاریک و ملایم را ترجیح می دهند. بعضی از پالم بادبزنی ها ممکن است کود لازم داشته باشند و بعضی دیگر ممکن است نیازی به کود نداشته باشند. اگر می خواهید کف دست سالم داشته باشید ، یک قانون خوب این است که مطمئن شوید به آنها غذا می دهید. این امر در داخل خانه درست است همانطور که در باغ های گرمسیری و نیمه گرمسیری نیز صدق می کند.

نحوه نمایش بهتر کف دست به اندازه و عادت رشد آن بستگی دارد. آنها به عنوان گیاهان نمونه گوشه ای یا سرسرا عالی هستند. به همین ترتیب ، پالم بادبزنی در گروههایی كه گیاهان گلدان كوچكتری در قاعده آنها قرار دارند ، بسیار خوب عمل می كنند. هرجا کف دست خود را پیدا کردید ، سعی کنید از مسواک زدن بیش از حد به موخوره ها یا کشیدن آنها جلوگیری کنید – این باعث ضعف گیاه و احتمالاً کشتن برگ می شود.

انتظار نداشته باشید که کف دست شما در فضای داخلی گل کند. بسیاری از گونه های معمولی آنقدر زنده نخواهند ماند که بتوانند گل بدهند یا به اندازه بالغی برسند. به یاد داشته باشید ، برخی از اینها درختانی کامل در طبیعت هستند. کمبود گل بیش از آن است که با گسترش باشکوه گیاه جبران شود.

اگر از کف دست خود به خوبی مراقبت کنید ، بسته به نوع آن ، این احتمال وجود دارد که پس از چند سال ، براق ها بتوانند با سقف شما مسواک بزنند. متأسفانه ، شما هرگز نمی توانید یک درخت خرما را مرتب کنید. همه کف دست ها از یک نوک مرکزی رشد می کنند. اگر نوک در حال رشد را بردارید ، گیاه می میرد. بنابراین اگر یک پالم بادبزنی تقریباً بالغ از خانه خود می ترکد ، به شما تبریک می گوییم – گام بعدی جستجوی یک هتل یا ساختمان اداری در نزدیکی بدنبال یک گیاه نمونه داخلی فوق العاده است.

سبک

یکی از دلایل گیاهان خانگی رایج گیاهان خرما این است که می توانند به راحتی با شرایط کم نور در محیط داخلی سازگار شوند. بیشتر پالم بادبزنی ها تحمل دارند یا سایه را ترجیح می دهند و در صورت دریافت مستقیم آفتاب به آن آسیب می رسانند. گیاهان خانگی پالم بادبزنی کم نور نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهند اما به خصوص در زمستان نور کمتری را تحمل می کنند. اگر نور طبیعی در اتاق نباشد ، پالم بادبزنی ها زنده نخواهند ماند. در این حالت ، آنها به نور رشد نیاز دارند. کف سالن و نخاع ( Howeia spp.) سایه جزئی را ترجیح می دهند و در آفتاب مستقیم رنج می برند. برخی دیگر ، از جمله خرما پیگمی ( Phoenix roebelenii ) و پالم بادبزنی فن مکزیکی ( Washingtonia robusta) ، می توانند نور بسیار بیشتری را تحمل کنند.

خاک

بهترین خاک برای درختان پالم بادبزنی که در گلدان رشد می کنند ، مخلوط خاک متخلخل و سست است ، مانند ترکیبی از پیت ماس ​​، قالب برگ و پوست خرد شده. شما همچنین می توانید کاکتوس و مخلوط خاک پالم بادبزنی را که مخصوص پرورش گیاهان خرما ساخته شده است خریداری کنید. در غیر این صورت ، آنها به خوبی در یک گلدان گلدان تجاری با اهداف عمومی رشد خواهند کرد . اگر تمایل دارید که آبیاری گیاهان خود را فراموش کنید ، می توانید مقداری پیت ماس ​​یا ورمیکولیت را در خاک گلدان برای اهداف عمومی مخلوط کنید تا به حفظ رطوبت کمک کند.

اب

زهکشی خوب ضروری است. فقط به این دلیل که پالم بادبزنی ها در مناطق گرم و گرمسیری زندگی می کنند ، به معنای گیاهان آبی نیست. در حقیقت ، بسیاری از پالم بادبزنی ها در خاک کمی ماسه ای با زهکشی کامل رشد می کنند. هرگز اجازه ندهید که گلوله ریشه کف دست در آب بنشیند.

دما و رطوبت

تعداد کمی از پالم بادبزنی در دمای سردتر رشد می کنند و بعضی مانند کف نارگیل به هیچ وجه تحمل سرما را ندارند. پالم بادبزنی های مقاوم در برابر سرما شامل کف پالم بادبزنی ( پالم بادبزنی ) و پالم بادبزنی کنتیا است که تا حدی توضیح می دهد که چرا این پالم بادبزنی های محبوب ترین خانه های داخلی هستند. این پالم بادبزنی ها شب های تا 50 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند.

کود

در فصل رشد به طور مرتب کف دست خود را تغذیه کنید. در صورت امکان از کود پالم بادبزنی استفاده کنید که حاوی تمام ریز مغذی های مورد نیاز و همچنین پتاسیم و منگنز اضافی باشد. کمبود پتاسیم به خصوص در کف دستها معمول است – و این بیماری منجر به زرد شدن یا برگهای قهوه ای می شود.

گلدان و گلدان

کف دست را فقط زمانی که کاملاً گلدان باشد محصور کنید. پالم بادبزنی ها اغلب دارای سیستم ریشه ای کم عمق هستند ، و مزاحمت را تحسین نمی کنند. بسیاری از رایج ترین درختان پالم بادبزنی که در داخل خانه پرورش می یابند ، مانندپالم بادبزنی کنتیا ، می خواهند درخت شوند. می توانید رشدپالم بادبزنی را کمی محکم در گلدان حفظ کنید – هر ساله آن را دوباره تخلیه نکنید و به همین سرعت رشد نمی کند.

گسترش درختان پالم بادبزنی داخل سالن

برای اکثر پالم بادبزنی ها ، لایه لایه سازی هوا ، قلمه زدن و تقسیم در بیشتر موارد برای تکثیر درختان خرما م effectiveثر نیست. معمولاً بهترین راه برای شروع درخت خرما از طریق بذر است .

با این حال ، می توانید با پیوند انواع مختلفی از جمله پالم بادبزنی ساگو ، خرما و دم اسبی ، که شاخه هایی به نام توله سگ تولید می کند ، به موفقیت برسید . این توله های پالم بادبزنی یک روش عالی برای تکثیر گیاه است.

هرس

کف دست خود را با دقت کوتاه کنید. مقاومت در برابر این وسوسه سخت است ، اما بسیاری از گونه های پالم بادبزنی مدتها پس از شروع به زرد شدن یا حتی قهوه ای شدن ، عناصر غذایی را از برگهای قدیمی استخراج می کنند. هرس بیش از حد درختان خرما که باعث ضعیف شدن گیاه می شود و مواد مغذی ارزشمندی را از آن می گیرد اشتباه بسیار رایجی است. به طور کلی ، برگهای کاملاً قهوه ای شده را بردارید و هرگز کف دست خود را فقط در یک یا دو برگ جدید برش نزنید.

آفات / بیماری های شایع

درختان پالم بادبزنی داخل سالن اغلب مستعد کمبود پتاسیم هستند ، این نشانه زمانی است که پیرترین برگها شروع به مردن می کنند ، با شروع راهنمایی ها. مکمل پتاسیم با کنترل آزاد بهترین درمان است. اما اگر نوک همه برگها قهوه ای شود ، اغلب به دلیل کوددهی بیش از حد است.

مانند سایر گیاهان آپارتمانی ، کنه های عنکبوتی ، حشره های پوستی و حشرات مقیاس دار می توانند یک مشکل باشند. درمان آنها با صابون حشره کش بهتر است.

grow indoor palm trees 1902902 TIGHTER 3ef3b622f85e42c5b9916132bb9ce607 - پالم بادبزنی | تکثیر و پرورشgrow indoor palm trees 1902902 LEAF 8ac8e619116d413fa6b949b7418403d1 - پالم بادبزنی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1983 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات