پارامتر ها و ارگومان ها را توضیح دهید .

2

پارامتر ها و ارگومان ها را توضیح دهید .

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

پارامتر ها و ارگومان ها را توضیح دهید .

برخی از توابع پیشساختهاي که تابهحال استفاده کردهاید، به آرگومانهایی نیاز دارند؛ مقادیري که نحوة کارکرد توابع را کنترل میکنند. براي مثال هنگامی که میخواهید سـینوس عـددي را بدسـت آورید، باید عدد مورد نظر را مشخص کنید. بنابراین تابع sin یک مقـدار عـددي بـه عنـوان آرگومـان میگیرد. بعضی از توابع بیش از یک آرگومان میگیرند. براي نمونه تابع pow دو آرگومان میگیرد، پایـه و نما. مقادیري که به تابع فرستاده میشوند، در درون تابع بـه متغیرهـایی بـه نـام پـارامتر اختصـاص مییابند. در اینجا مثالی از یک تابع کاربر-تعریف را میبینید که یک پارامتر میگیرد:

def printTwice(bruce):
print bruce, bruce

این تابع یک آرگومان واحد را میگیرد و آن را به پـارامتري بـه نـام bruce نسـبت مـیدهـد. مقدار پارامتر (صرف نظر از اینکه چه باشد) دو مرتبه و در یک سطر چاپ میشود. نام bruce به ایـن دلیل انتخاب شده که نشان دهیم انتخاب نـام پارامترهـا بـه شـما بسـتگی دارد. در حالـت کلـی شـاید بخواهید اسامی گویاتري براي پارامترهاي خود انتخاب کنید. تابع printTwice با نوع دادهاي که قابل چاپ باشد، کار میکند:

>> printTwice(‘Spam’)
Spam Spam
>>> printTwice(5)
5 5
>>> printTwice(3.14159)
3.14159 3.14159

در اولین فراخوانی تابع، آرگومان یک رشته، در دومین فراخوانی، یک عدد صحیح و در سـومین فراخوانی یک عدد اعشاري میباشد. همان قواعد ترکیب که در توابع پیشساختۀ پایتون برقرار بودنـد، در توابـع کـاربر-تعریـف هـم عمل میکنند. بنابراین ما میتوانیم از هر عبارتی به عنوان آرگومان printTwice استفاده کنیم:

>>> printTwice(‘Spam’*4)
SpamSpamSpamSpam SpamSpamSpamSpam
>>> printTwice(math.cos(math.pi))
-1.0 -1.0

به طور معمول، عبارت قبل از اجـراي تـابع ارزیـابی مـیشـود. بنـابراین تـابع printTwice مقـــــدارSpamSpamSpamSpama-SpamSpamSpamSpam -را بـــــه جـــــاي -4’*Spam’ 4’*Spam ‘چـاپ مــیکنـد. لازم بــه ذکــر اسـت کــه printTwice مقـدار 4’*Spam ‘را بــه SpamSpamSpamSpam تبدیل نمیکنـد بلکـه ایـن کـار توسـط مفسـر پـایتون صـورت مـیگیـرد. printTwice تنها عبارت ارزیابی شده را چاپ میکند. رشتهها میتوانند در میان تک کوتیشن یا زوج کوتیشن قرار گیرند و آن نوع کوتیشنی که براي محصور کردن رشته استفاده نشده، میتواند به عنوان قسمتی از رشته درون آن استفاده شود:

>>> state1 = “Don’t worry!”
>>> print state1
Don’t worry!
>>> state2 = ‘”Mr. Rossum”, has created Python.’
“Mr. Rossum”, has created Python.

تمرین 3-4 :printTwice را طوري فراخوانی کنید که مقدار 4’*Spam-‘4’*Spam’ را بازگرداند. ما همچنین میتوانیم از یک متغیر به عنوان آرگومان استفاده کنیم:

>> michael = ‘Eric, the half a bee.’
>>> printTwice(michael)
Eric, the half a bee. Eric, the half a bee.

در اینجا به نکتۀ بسیار مهمی توجه کنید. نام متغیري که به عنوان آرگومان فرسـتاده مـیشـود (michael (هیچ ارتباطی با نام پارامتر(bruce (ندارد و تغییري در آن بهوجود نمیآورد. مهم نیست که تابع با چه مقداري فراخوانده شود؛ اینجا در تابع printTwice ما همـه چیـز را bruce خطـاب میکنیم.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1699 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات