هنگ کنگ کشوری که در جوار چین قرار دارد چگونه کرونا را کنترل کرد ؟

1

142409 - هنگ کنگ کشوری که در جوار چین قرار دارد چگونه کرونا را کنترل کرد ؟
هنگ کنگ در همسایگی چین است و به دلیل وابستگی سیاسی اش به چین ، مراوده های گسترده ای با این گشور دارد . اما در 2 ماهی که ویروس کرونا در چین غوغا کرد ، تنها 93 بیمار کرونایی در این کشور ثبت شده و تنها 2 نفرشان جان سپردند .
1- دولت هنگ کنگ در نخستین گام ، دانشگاه ها و اداره های دولتی را حدالقل تا 20 آوریل ، اول ردیبهشت تعطیل کرد .
2-همچنین همه ی مسافرین چینی یا خارجی که در 2 هفته پیش از ورود به هنگ کنگ ، به چین سفر کرده بودند را بدون هیچ استثنایی فارغ از اینکه تب دارند یا خیر ، قرنطینه شدند .
3-روزنامه ها هر روز با انتشار مشخصات بدون اسم بیمار ،محل رفت و آمدش ، محل کارش ، محل رفت و آمدهایش ، محل استفاده اش از حمل و نقل عمومی را به دقت منتشر میکنند تا مردم پیش از ضدعفونی محل به آنجاها نروند .
4-در هنگ کنگ قانونی نیز به تصویب رسید که هرگونه سرپیچی از مقررات مربوط به قرنطینه ، شش ماه حبس و 3200 دلار جریمه دارد .
5-برای آنکه مردم مجاب شوند که در تعطیلی ها کرونا ، در خانه شان بمانند ، دولت هنگ کنگ اعلام کرده قبض برق ماه ژانویه ( به طور میانگین 120 دلار تمام مشترکان خانگی را پرداخت خواهند کرد .
6-دولت همچنین تصمیم گرفت 1200 دلار به همه ی شهروندانش یارانه پرداخت کند تا خسارات تعطیلی کسب و کار های خصوصی را جبران کند . برای جبران خسارت های کسب و کار های بزرگ نیز پرداخت وام کم بهره با ضمانت دولت برای بنگاه های اقتصادی تا مبلغ 2 میلیون دلار هنگ کنگ ، کاهش 100 درصدی مالیات بر سود تا سقف 20 هزار دلار هنگ کنگ و کاهش 100 درصدی مالیات بر دستمزد تا سقف 20 هزار دلار هنگ کنگ نیز در این کشور به اجرا در آمده است .
7-جز دولت ، سازمان های مردم نهاد برای توزیع ماسک و کالاهای بهداشتی رایگان میان جمعیت فقیر کار های زیادی کرده اند .
8-از همه مهمتر اینکه فورا پس از گزارش وجود این بیماری ، همه ی معاشرت ها ، رفت و آمد ها و … بیمار ردیابی می شود تا به بیمار صفر یعنی نخستین کسی که در یک جمع باعث شیوع بیماری شده ، دسترسی پیدا شود . با این روش هنگ کنگ عملا اجازه نداده تا بیماری گسترده شود .

فواد احمدی تغییر وضعیت برای انتشار مارس 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1380 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات