هر آنچه لازم است در مورد مرغ عشق صورت هلویی بدانید

1

هر آنچه لازم است در مورد مرغ عشق صورت هلویی بدانید

b87568bec6cf9534ef7237128ae06137d0339629 227 - هر آنچه لازم است در مورد مرغ عشق صورت هلویی بدانید

مرغ عشق صورت هلویی یا طوطی برزیلی صورت هلویی از زیباترین طوطی‌های دنیاست. این پرنده با این‌که جثه‌ی کوچکی دارد اما رفتارهایش بسیار شبیه به پرنده‌های بزرگ‌جثه است؛ به همین دلیل است که به مرغ عشق‌های صورت هلویی “بمب کوچولو” نیز می‌گویند.

این پرنده‌ها شخصیت و ترجیحات مشخصی دارند ولی به طورکلی، مرغ عشق‌های صورت هلویی پرندگان جذاب و متفاوتی هستند که شخصیتی سرگرم‌کننده و دوستانه دارند.

ویژگی‌های مرغ عشق صورت هلویی

اندازه: حدود ۱۶ تا ۱۷ سانتی‌متر

وزن: ۴۰ تا ۶۰ گرم

پهنای بال: ۶ تا ۱۰.۹ سانتی‌متر

طول عمر: ۲۰ سال

ظاهر: منقار نوک تیز به سمت پایینی، صورتی هلویی رنگ، بال‌هایی بلند برای جثه‌ای کوچک، رنگ نوک بال‌ها و دم به رنگ آبی روشن یا آبی نفتی است.

محیط مناسب: محیط‌های خشک، ترجیح می‌دهد در فصول بارانی داخل اتاق باشد، درختستان‌ها و مناطق غیر خشک

خو: جذاب، بازیگوش، دوستانه، فعال، اجتماعی، مهربان

پیشینه‌ی طوطی برزیلی صورت هلویی

مرغ عشق صورت هلویی از زیرنژادهای مرغ عشق و محبوب‌ترین نوع مرغ عشق است‌. این پرنده‌ها را با نام مرغ عشق صورت گلی هم می‌شناسند و مزین به رنگ‌های فوق‌العاده و چشم‌نواز هستند.

مرغ عشق صورتی هلویی اولین بار در مناطق و خطوط ساحلی آفریقا و ۶۰۰ متری سطح دریا کشف شد. مرغ عشق صورت هلویی به لحاظ جثه دومین زیرنژاد مرغ عشق‌ها به شمار می‌آید.

ظاهر طوطی برزیلی صورت هلویی

قابل‌توجه‌ترین ویژگی این پرنده‌ها ظاهرشان است. این مرغ عشق‌ها جثه‌ی بزرگی ندارند و همان‌طور که گفته شد حدود شانزده، هفده سانتی‌متر هستند.

بااین‌حال در دو طرف بدن خود بال‌های بلندی نسبت به جثه‌شان دارند. رنگ بدن این پرنده‌ها اکثراً ترکیبی از سبز و آبی است. دلیل نام‌گذاری این پرنده‌ها به این خاطر است که صورتشان کاملاً به رنگ هلوست که همین ویژگی رنگ صورتشان را از بقیه بدنشان متمایز می‌سازد.

جوجه طوطی برزیلی صورت هلویی

این پرنده‌ها وقتی جوجه هستند هم به اندازه‌ی وقتی که بزرگ می‌شوند دوست‌داشتنی و مؤدب هستند.

از ویژگی‌های برجسته‌ی مرغ عشق‌های صورت هلویی بالغ این است که بسیار خوش‌رفتار و باادب هستند و این خصلتشان وقتی جوجه هستند هم به همین شکل است.

بااین‌حال میان جوجه‌ی این پرندگان و پرندگان بالغ تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلاً مرغ عشق صورت هلویی بالغ چندان وابسته نیست و خوی آرامی دارد حال آنکه همین پرنده در دورانی که جوجه است بسیار نیازمند توجه است و ازآنجایی‌که آنها حرف نمی‌زنند، برای جلب توجه خیلی جیغ‌جیغ می‌کنند.

در مورد سلامت مرغ عشق صورت هلویی

این پرنده‌ها به لحاظ سلامتی بسیار حساس هستند. اولین مشکل آن‌ها جثه‌ی کوچک‌شان است. چون این پرنده‌ها خیلی ریزه‌میزه هستند، بسیار مستعد حوادث اتفاقی می‌باشند. مثلاً ممکن است از روی درخت بیفتند، هنگام پرواز آسیب ببینند و یا اگر کمی سفت بگیریدشان صدمه ببینند.

مورد بعدی آن است که وضعیت سلامت این پرنده‌ها به اندازه‌ی وضعیت سلامت دیگر پرندگان حساس و ضعیف است. یک سری بیماری‌های رایج هستند که این پرنده‌ها مستعد ابتلا به آن‌ها می‌باشند. ازجمله بیماری‌های شایع میان مرغ عشق‌های صورت هلویی می‌توان به کاهش وزن، اسهال، سوءهاضمه، بی‌خوابی، ترشح چشم، ترشح بینی، سرفه، تورم چشم و بی‌حالی اشاره کرد.

طول عمر طوطی برزیلی صورت هلویی

بااینکه خیلی‌ها تقصیر را به گردن جثه‌ی کوچک‌شان می‌اندازند، اما بهرحال حقیقت این است که مرغ عشق صورت هلویی طول عمر درازی ندارد. گونه‌هایی از طوطی‌ها می‌توانند هفتاد هشتاد سال زندگی کنند اما طوطی برزیلی صورت هلویی جزو این گروه‌ها نیست.

با رعایت رژیم غذایی سالم، حداکثر طول عمر این پرندگان ۲۵ سال است (اگر بخت با شما و پرنده یار باشد). طول عمر متوسط این پرندگان هم بین ۱۸ تا ۲۰ سال است.

خوراک طوطی برزیلی صورت هلویی

تغذیه مناسب برای تضمین سلامتی مرغ عشق صورت هلویی بسیار مهم است. این پرنده‌ها در غذا خوردن خیلی وسواسی نیستند. آن‌ها طرفدار رژیم غذایی‌ هستند که عمدتاً شامل برگ‌های سبز، میوه‌های تازه و دانه‌های آجیل و خشکبار باشد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اندازه‌ی غذایی است که در اختیار پرنده می‌گذارید. همان‌طور که گفتیم این پرندگان جثه‌ی بزرگی ندارند بنابراین خوردن غذاهای بزرگ یا سفت با منقار کوچک‌شان عملاً غیرممکن است. به همین دلیل غذایی که در اختیارشان می‌گذارید باید در قطعات کوچک بوده و خیلی سفت نباشد. غذاهایی که به‌صورت خردشده یا له‌شده هستند بهترین گزینه به شمار می‌آیند.

مرغ عشق صورت هلویی و بچه‌ها

مرغ عشق صورت هلویی از معاشرت با انسان‌ها لذت می‌برد. این پرنده بسیار سرگرم‌کننده و خوش‌اخلاق بوده و رفتاری دوستانه دارد. این طوطی‌ها بسیار نسبت به انسان‌ها رفتار مهربانانه و دوستانه‌ای نشان می‌دهند.

با این‌که این پرنده‌ها چندان تمایلی به در خانه ماندن ندارند، اما ازآنجایی‌که جذاب و سرگرم‌کننده هستند می‌توانند حیوان خانگی خوبی باشند.

در ارتباط با بچه‌ها هم باید گفت که طوطی برزیلی صورت هلویی با آن‌ها راحت کنار می‌آید و به همین دلیل نباید نگران تنها گذاشتن فرزندان خود با این پرنده‌ها باشید.

حتی امکانش هست که این پرنده با کودک شما رابطه‌ای بسیار طولانی و پرمحبتی برقرار کند. طبع مرغ عشق صورت هلویی تهاجمی و خشن هم نیست. تنها چیزی که این پرنده از شما می‌خواهند توجه است. اگر به آن‌ها توجه کنید به دوستان صمیمی‌تان تبدیل می‌شوند.

زندگی کردن مرغ عشق صورت هلویی با پرندگان دیگر

مرغ عشق صورت هلویی به داشتن شخصیتی شاد و دوستانه معروف است. خیلی کم پیش می‌آید که این پرنده را دمغ یا عصبانی ببینید. اصلاً این پرنده‌ها آن‌قدر اجتماعی هستند که به‌صورت دسته‌ای با پرندگان دیگر زندگی می‌کنند.

رفتار و پیوند برقرار کردن مرغ عشق صورت هلویی با پرندگان دیگر نیز بسیار قابل‌توجه است. این پرنده‌ها پیوند محکم و صمیمی با دیگر پرندگان برقرار کرده و حتی گاهی از آن‌ها مراقبت می‌کنند. مثلاً گاهی دیده می‌شود که مرغ عشق صورت هلویی به پرنده‌ای دیگر با نوکش غذا می‌دهد. این پرندگان بشدت ذات دوست‌داشتنی‌ دارند.

آموزش طوطی صورت هلویی

این پرندگان به طور کلی به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری نمی‌شوند و این مسئله دلیل متعددی دارد.

اولین مورد جثه‌ی کوچک آن‌هاست که مراقبت کردن از آن‌ها را کمی دشوار می‌سازد. علاوه‌براین، این پرنده‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر بیرون از محیط و در آب‌وهوای گرم و خشک باشند و به همین دلیل است که عادت کردن به زندگی درون منزل برای آن‌ها دشوار است و از همین رو زمان می‌برد تا به در خانه بودن عادت کنند.

با توجه به ذات آرام این پرندگان، آن‌ها عمدتاً پرنده‌های خوبی هستند.

با آموزش صحیح، نه‌تنها عادت دادن طوطی برزیلی صورت هلویی به زندگی در محیط خانه غیرممکن نیست، بلکه می‌توان خیلی راحت چند ترفند و شیرین‌کاری هم یادش داد.

یکی از مهارت‌های خاص این پرندگان تقلید کردن است اما چون نمی‌توانند حرف بزنند با کمی آموزش خیلی زود یاد می‌گیرند صاحب خود را با نوک کوچک‌شان ببوسند.

حرف زدن طوطی برزیلی صورت هلویی

مرغ عشق‌ها جزو طوطی‌های محبوب و پرطرفدار به شمار می‌آیند. دلیل آن هم ظاهر جذاب و خوی مهربان این حیوانات است و همان‌طور که گفتیم کار این پرندگان در تقلید کردن عالی است اما نمی‌توانند صحبت کنند که این برای خیلی‌ها جای تعجب دارد چراکه طوطی‌ها به مهارت حرف زدن‌شان معروف‌اند. اما به‌هرحال این پرنده‌ها نه می‌توانند حرف بزنند و نه توانایی یادگیری حرف زدن را دارند.

گاز گرفتن و خشونت طوطی برزیلی صورت هلویی

مرغ عشق‌ها اگرچه زیرگونه‌ها و نژادهای فرعی زیادی دارند، اما مرغ عشق صورت هلویی درمیان تمامشان کمتر از همه ویژگی خشونت و پرخاشگری دارد.

این پرندگان اصلاً به بداخلاق بودن مشهور نیستند بلکه برعکس، آن‌ها را به‌عنوان پرندگانی سرحال، اجتماعی و بازیگوش می‌شناسند.

ازآنجاکه این پرندگان رفتار تهاجمی ندارند، کم پیش می‌آید که خشونتی از سوی آن‌ها دیده شود و به ندرت اتفاق می افتد که گاز بگیرند. طوطی صورت هلویی بسیار نرم‌خو و مهربان است.

قفس مناسب برای مرغ عشق صورت هلویی

طوطی برزیلی صورت هلویی دوست دارد در فضای باز و با آب‌وهوای گرم و خشک باشد و طرفدار محیطهای خیس و مرطوب نیست. این طوطی‌ها خیلی اهل بازیگوشی هستند بنابراین قفسی که انتخاب می‌کنید باید نیازهای خاص‌شان را برطرف کند

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده سپتامبر 24, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1116 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات