نهال سیب جرومین چگونه کاشته می شود ؟

1.87Kپرسش و پاسخ تخصصی علوم تولید ، پرورش و اصول نهال شناسی به صورت رایگان

جهت مطالعه سوال و جواب های عمومی به انتهای مقاله نهال شناسی رجوع کنید 

موارد اساسی زیر برای تولید نهال با کیفیت خوب لازم است:

  • کیفیت اعلام شده بذر از تنوع یا انواع مورد نیاز.
  • سینی های نهال.
  • خاک گلدان رضایت بخش.

اقلام مورد نیاز برای تولید نهال

سینی های مدولار (یا سلول) پلی استایرن یا پلاستیک توصیه می شود زیرا با دقت ، عمر طولانی دارند و به راحتی تمیز و حمل می شوند.

گونه های زیادی از سینی کشت نهال وجود دارد و از سینی ها می توان دوباره استفاده کرد ، اما هر بار پس از استفاده باید سطح آنها را با محلول سفید کننده کلر استریل کرد ، شسته و دَر شرایط تمیز و آماده استفاده قرار داد.

[caption id="attachment_53336" align="aligncenter" width="359"]اقلام مورد نیاز کاشت نهال سینی کشت سینی کشت و اقلام مورد نیاز کاشت نهال[/caption]

تعداد سلول های سینی برای کاشت نهال

هر سینی کشت برای کاشت نهال باید 60-80 سلول داشته باشد . به شرطی که جوانه زنی مطلوبی وجود داشته باشد و جایگاه بعدی گیاه مشخص شده باشد ، نهال کافی برای کاشت یک هکتار (0.4 هکتار) فراهم می کند .

ظروف جایگزین شامل جعبه یا آپارتمان نهال است ، اما پرورش گیاهان در ماژول ها ارجح است.

گلدان و خاک مناسب برای نهال

برخی از کشاورزان ممکن است ترجیح دهند خاک گلدان مخلوط آماده را از یک تامین کننده خریداری کنند .

اگر تولیدی مورد نظر شما مورد قبول است ، این ساده ترین منبع است .

این ماده معمولاً توسط "کیسه" در دسترس است و دو کیسه برای پر کردن یک جعبه نهال کافی خواهد بود.

با این حال ، بهترین کار این است که ابتدا حجم واقعی واحد فروش را تأیید کنید .

ممکن است از طیف گسترده ای از خاکهای بالا استفاده شود ، اما نکات زیر باید در هنگام خرید خاک یا هنگام تهیه مخلوط نهال برای کشاورزان در نظر گرفته شود .

[caption id="attachment_53337" align="aligncenter" width="372"]خاک مناسب برای کاشت نهال پرسش و پاسخ خاک برای کاشت نهال[/caption]

PH مناسب برای خاک نهال چه میزان است ؟

pH مناسب خاک برای رشد رضایت بخش فلفل ها بین 6.0 تا 6.5 است .

اگر به خاک مزرعه خود شک دارید ، یک نمونه خاک نمونه را آزمایش کنید تا pH را بررسی کنید .

در صورت لزوم ، مقدار مناسب مواد آهک را مخلوط کنید. اما مواد آهکی را با کودهای حیوانی تازه مخلوط نکنید

ضدعفونی کردن خاک و بستر کاشت نهال

خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و عاری از آفات ، بیماری ها و بذرهای علف های هرز باشد .

کشاورزانی که مخلوط نهال خود را درست می کنند باید ابتدا خاک را تا حدی استریل کنند .

روش ضد عفونی خاک به چه صورت میباشد . خاک را می توان روی یک ورق آهن راه راه روی یک کوره گرم یا در ظرفی که از فلز ساخته شده و به مدت طولانی بریده شده قرار داد .

نیمه تمیز با اطمینان و محکم بر روی یک کوره یا مشعل های طولانی ثابت می شود .

خاکی که تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد باید نسبتاً خشک و در یک سطح ریز باشد.

نفوذ گرما به مدت طولانی برای کاشت نهال انجام گیرد آفات آن را ترک و نابود خواهند شد .

اگر خاک خیلی مرطوب باشد ، گرمای اولیه در گرم شدن رطوبت خاک هدر می رود .

گرما در "جبهه گرما" به طور کلی از پایین ظرف به سمت بالا حرکت می کند.

دمای مطلوب برای عقیم سازی نسبی خاک 82 درجه سانتیگراد (تقریباً 179.6 درجه فارنهایت) است. این دمایی است که در آن تمام موجودات مضر شناخته شده از بین می روند. باکتریهای مفید خاک ، مانند کسانی که مسئول حفظ حاصلخیزی خاک هستند ، قادرند تا این دما زنده بمانند.

به کشاورزان محلی توصیه شده است که خاک کاشت نهال را تقریباً به مدت سی دقیقه گرم کنند و در این مرحله با احساس دست ، درجه حرارت بالای خاک را بررسی کنند.

اگرچه با دقت و تجربه انجام شود ، بررسی این کار می تواند یک راهنمای مفید باشد ، ایمن تر و دقیق تر است. منبع گرما هنگامی که به دمای مورد نیاز در بالای خاک رسیده باشد خاموش می شود.

پس از سرد شدن خاک می توان آن را برای استفاده خارج کرد. خاک تصفیه شده باید با وسایل تمیز کار شود و اجازه تماس با مناطق یا ظروف ناپاک وجود ندارد.

وقتی عمل عقیم سازی نسبی خاک به پایان رسید و خاک آن خنک شد ، می توان آن را کاملاً با سایر مواد مورد نیاز برای مخلوط گیاهچه رضایت بخش مخلوط کرد.

مخلوط نهال رضایت بخشی را می توان با مخلوط کردن نسبت مناسب خاک ، کودهای کمپوست ، کودها و مالچ ها که تا حدی استریل شده اند ، تهیه کرد. با این حال ، کودها و سایر مواد آلی باید به خوبی تجزیه شوند در غیر این صورت گیاهان بعدی ممکن است تحت تأثیر سمیت قرار بگیرند. تمام مواد باید عاری از علف هرز باشند.

[caption id="attachment_53338" align="aligncenter" width="390"]ضد عفونی کردن خاک نهال به صورت تخصصی ضد عفونی کردن خاک نهال[/caption]

کاشت بذر نهال و دست یابی به نشا جوان

جعبه های تمیز با خاک آماده شده پر می شوند تا هر سلول به طور مساوی پر شود ، سپس خاک داخل جعبه تسطیح شود.

بذرها در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) ، با سرعت کاشت 1 یا 2 بذر در هر سلول یا ایستگاه ، کاشته می شوند.

بذرها با کمی خاک آماده شده کمی پوشانده می شوند.

سینی های کاشته شده به محوطه مهد کودک خود منتقل می شوند (اگر قبلاً در آنجا نبوده است) و سپس با احتیاط آبیاری و اجازه تخلیه داده می شوند. آبیاری به روش هیدروپونیک بهترین روش است و یا میتوانید با آب پاش دستی این فرایند آبیاری نهال را انجام دهید .

زمان مناسب برای جوانه زدن بذر های نهال

دانه ها در حدود هفت تا دوازده روز جوانه می زنند. اگر خاک موجود در سینی ها علائم خشک شدن قبل از ظهور گیاهچه را نشان دهد ، ممکن است دمای محیط زیاد باشد یا بستر خوب با پلاستیک پوشانده نشده باشد .

نهال های ظهور شده را باید به دقت نازک کرد (یا جدا کرد) تا در هر سلول یا ایستگاه یک نهال به اندازه کافی بزرگ باشد که قابل رسیدگی باشد.

با این کار از رقابت بی مورد در سلولهای جداگانه جلوگیری می شود و یک پایه گیاهی یکنواخت فراهم می شود. آبیاری بعدی باید تا رسیدن به مرحله جابجایی نهال ادامه یابد .

[caption id="attachment_53339" align="aligncenter" width="399"]پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر نهال به صورت تخصصی پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر[/caption]

استفاده از کود میکرو برای تقویت نهال های جوان

با رشد گیاهان ، می توان از خوراک محلول پاشی ( کود میکرو ) مایع استفاده کرد.

سه ماده غذایی مهم نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. اگرچه ممکن است گاه به گاه مواد مغذی دیگری نیز مورد نیاز باشد ، این سه ماده غذایی است که به طور معمول استفاده می شود که در کود میکرو و ماکرو موجود است .

نسبت این سه به طور معمول توصیف می شود ، یا روی کیسه ها یا ظروف به عنوان نسبت N: P: K بیان می شود. یک کود محلول تجاری مناسب برای فلفل مناسب NPK 20 20 20 است.

این کود می تواند در آب آبیاری نهال ها حل شود و به شاخ و برگ گیاه اعمال شود ، معمولاً هفته ای یکبار از اولین مرحله واقعی برگ تا زمان کاشت نهال ادامه یابد .

مقداری از کود مایع از طریق برگ گیاهان جذب می شود در حالی که مقداری از طریق ریشه و نیز از طریق خاک جذب می شود.

رعایت دستورالعمل های سازنده برای جلوگیری از سوختن محلول پاشی یا بیش از حد ، تغذیه مهم است.

راه حل های اختصاصی استارتر برای تغذیه مایع در مراحل اولیه نیز مهم است .

آبیاری اضافی معمولاً بین برنامه های خوراک مایع مورد نیاز است ، به ویژه هنگامی که گیاهان جوان شاخ و برگ بیشتری دارند.

مرحله کاشت در جعبه انتهای مقاله شرح داده شده است . روند سخت شدن به گیاهان امکان می دهد تا در آخرین رشد در محل با محیط سازگار شوند ، یعنی پس از کاشت توانایی مقاومت در برابر شرایط مزرعه را داشته باشند.

به تدریج با کاهش تدریجی سایه در طی یک هفته یا بیشتر ، گیاهان جوان نور بیشتری می گیرند. آب کمتری نیز داده می شود ، اگرچه نباید اجازه پژمردگی آشکار داده شود.

مطالب از مقالات خارجی به صورت ترجمه تخصصی استخراج شده است منبع سایت خارجی به شرح
fao.org

خلاصه برنامه تولید نهال های فلفل دلمه ای

با بذرهای اصلاح شده با کیفیت بالا شروع کنید.

یک سایت مناسب مهد کودک را شناسایی کنید.

از سینی های بذر جدید یا ضد عفونی شده روی سطح استفاده کنید.

یک خاک گلدان مناسب تهیه کنید.

سلولهای داخل سینی ها را با خاک گلدان با کیفیت خوب پر کنید.

یک یا دو دانه در هر سلول در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) بکارید و روی آن را با خاک گلدان بپوشانید.

پس از ظهور نهال (تقریباً هفت تا دوازده روز از زمان کاشت) نازک تا یک نهال در هر سلول.

خوراک مایع مناسب را در فواصل هفتگی ، از اولین مرحله برگ واقعی شروع کنید.

فرآیند سخت شدن تدریجی را یک هفته از زمان تخمین زده شدن مرحله کاشت شروع کنید

">نهال شناسی
انواع نهال تولید کنندگان تولید نهال کشاورزان نهال درختان میوه
0

69c9b7ead51f6ffa55162289c7cf0e6cb5bacd06 14 - نهال سیب جرومین چگونه کاشته می شود ؟نهال سیب جرومین چگونه کاشته می شود ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
0

apples - نهال سیب جرومین چگونه کاشته می شود ؟

نهال سیب جرومین چگونه کاشته می شود ؟

سیب بیش از 4000 سال پیش در خاور میانه منشا گرفته است. میوه ها از زمان اشغال رومیان در انگلستان به عنوان یک محصول کشت شده رشد می کنند. انواع سیب های مخصوص کشت شده در سراسر اروپا به فرانسه گسترش می یابد و تقریباً در زمان فتح نورمن در سال 1066 به انگلستان می رسد. و سیب درخت خرچنگ یا درخت سیب وحشی ( Pyrus malus)  ممکن است از نوادگان این گونه های اولیه باشد  نابودی مناطق روستایی و رشد سیب ، که از قرن سیزدهم با مرگ سیاه ، جنگ گل های رز و خشکسالی های مکرر آغاز شد ، توسط هنری هشتم معکوس شد که به میوه فروش خود ، ریچارد هریس ، دستور داد تا اولین باغ های بزرگ در Teynham را ایجاد کند در کنت[1] بیشتر جهانیان را برای بهترین میوه جستجو می کردند ، انواع پیپین یا سیب خوردن بودند.[2]

برای 300 سال آینده بیشترین محصولات برای بازار لوکس در لندن به فروش می رسید. انگلیسی قدیمی ، که در سال 1204 ثبت شد ، سیب اصلی دسر در انگلستان بود که در قرن هجدهم وجود داشت ، در کنار کوستارد همتای آشپزی آن رشد می کرد  فروشنده این محصول که به عنوان یک پرورش دهنده شناخته می شود. کاوشگران ویکتوریایی انواع جدیدی را از سراسر جهان پیدا کردند و آنها را به Brogdale در کنت ، که در حال توسعه باغ ها و باغ های خود بود ، آوردند.

واژه ‘سیب’ ریشه های بسیاری دارد. سیب لاتین  Pomum است  اما این کلمه در دوران باستان نیز برای توصیف همه میوه ها قبل از اینکه به  Malum منتقل شود ، به معنای واقعی کلمه به یونانی به معنی خربزه در قرن 4 استفاده می شد. این جزیره مقدس که در داستانهای شاه آرتور ، آوالون یا ابالون ذکر شده است ، به عنوان “باغ سیب” ترجمه می شود.[3]

کلمه سلتیک سیب ، A bhall ، در بسیاری از نام های محلی وجود دارد و برخی از شهرها و شهرها ارتباط خاصی با درختان میوه دارند. در زمان تودور از نورویچ به عنوان “یا شهری در یک باغ یا باغی در یک شهر” توصیف شده بود و در سال 1893 جورج کادبری یک درخت سیب در باغهای کارگران خود در بورنویل کاشت.[4]

در Brogdale هم اکنون مجموعه میوه های ملی انگلستان – بیش از 3500 نوع – با بیش از 30 هکتار باغ و بزرگترین مجموعه انواع سیب در جهان (بیش از 2300 دسر ، آشپزی و سیب) موجود است. یکی از سیب های دسر اولیه و شکوفه دار در Brogdale ،  ویستا است که از اوایل ماه مه شکوفا شده است. Idared ،  Discovery ،  Jonagold  و  Orange Pippin  از Cox در اواسط ماه مه دنبال می شوند. آخرین انواع گلدهی شامل  Worcester Pearmain  و  Gala است . تاریخ بلوغ برای میوه بیش از 100 روز است. Cox’s  Orange Pippin بیش از 50٪ سطح زیرکشت سیب دسر در انگلیس را تشکیل می دهد. این یک پدر و مادر ناشناخته است اما تصور می شود که یک نهال قرن هجدهم باشد ، که از Colnbrook ، Berkshire ، مربوط به Ribston Pippin ، تولید شده از بذر توسط ریچارد کاکس ، در سالن Knaresborough در یورکشایر ، ریشه گرفته است  .
اپل مارکت
ارزش بازار سیب انگلستان حدود 115 میلیون پوند (2007) است اما فقط 31 درصد سیب های خوراکی فروخته شده در انگلیس تولید خانگی هستند. انگلیس تنها کشوری است که مخصوصاً برای پخت و پز سیب می کارد. از سال 2007 ،  کاکس  محبوب ترین سیب در انگلیس است و پس از آن  براملی قرار دارد . در کل 147،698 تن سیب در انگلیس تولید شده است که تقریبا 42٪ آنها   سیب Cox است . زمین های باغی بین سال های 2001 و 2007 تقریباً 31٪ کاهش یافته است ، اما مقدار و ارزش صادرات انگلیس به ترتیب 57٪ و 21٪ افزایش یافته است (1997-2007). واردات سیب به انگلیس نیز تقریباً با 17٪ افزایش از 446،400 تن به 522،100 تن رسیده است. [5]

در سال 2001 ،  ایندیپندنت  گزارش داد که سیب مورد علاقه انگلیس  Cox’s  O range  Pippin است ،  و محبوب Braeburn را آواره می کند  [6] سایر موارد دلخواه شامل  رویال گالا ، جوناگلد ،  فیستا  و گرنی اسمیت با اسیدیته تر است  . با این حال ، فقط  Braeburn  و  Orange Pippin کاکس در انگلیس کشت می شوند ، سیب بریتانیایی که بیشترین فروش را دارد ،  Egremont Russett است  که مورد علاقه مصرف کنندگان قدیمی است.

تحقیقات انجام شده در دهه 1990 در IFR نشان داد که یک شکاف در بازار برای یک سیب نژاد انگلیس وجود دارد که اسیدی تر از هر چیزی است که در حال حاضر در انگلیس رشد می کند. نیاز اصلی تولیدکنندگان به میوه هایی با فصول طولانی نگهداری است ، اگرچه علاقه به سیب به عنوان “غذاهای عملکردی” وجود دارد – آنهایی که حاوی سطح بالایی از مواد شیمیایی محافظت کننده سلامت هستند.
سیب در علم
ذخیره سازی طولانی مدت سیب با ذخیره سازی کنترل شده جو انجام می شود – یک روش پیشگام دانشمندان IFR. میوه در محفظه های یخچال ضد گاز نگهداری می شود که در دمای مورد نظر با غلظت های ذخیره شده گازها (اکسیژن ، دی اکسید کربن و ازت) در سطح مشخص نگهداری می شود.

ذخیره سازی کنترل شده در جو ، تنفس میوه را کاهش می دهد ، رسیدن را به تأخیر می اندازد و تلفات ناشی از انواع اختلالات و جمع شدن را به حداقل می رساند. سیب های زود رس مانند  Discovery  نسبت به انواع بلوغ دیرتر مانند گرنی اسمیت ذخیره کمتری دارند  .  با استفاده از این روش می توان سیب های  براملی را در تمام طول سال “تازه” نگه داشت. Modified Atmosphere Packaging ، یکی دیگر از تکنیک های توسعه یافته توسط دانشمندان IFR ، از فیلم های پلاستیکی نفوذی استفاده می کند که برای تأمین غلظت گاز ایده آل در اطراف میوه ها انتخاب شده است.

پرورش دهندگان میوه همچنان در تلاشند تا طعم ، مقاومت در برابر اختلالات ذخیره سازی و ویژگی های “نگهداری طولانی” در سیب را بهبود بخشند. برای انطباق با معیارهای درجه بندی EC ، تولیدکنندگان سیب باید استانداردهای لازم برای اندازه ، رنگ ، شکل و آزادی لکه های پوستی را مطابقت دهند اما هیچ معیاری برای “بو” و “طعم” وجود ندارد.

مقدار قندها و اسید مالیک در هر رقم تعادل شیرینی و ترشی میوه را تعیین می کند. هرچه اسید مالیک و قندهای کمتری وجود داشته باشد ، طعم آن قویتر و احتمال حفظ عطر و طعم هنگام پخت سیب بیشتر می شود. سیب های براملی دارای نسبت قند و اسید کم هستند ، و عطر و طعم ملایمی را به شما می دهند ، که به اندازه کافی قوی است و می توانید در طول فرآیند پخت و پز حفظ کنید.

اگرچه اسیدیته در جلوگیری از قهوه ای شدن میوه های بریده شده نقش دارد ، اما این ویتامین C موجود در آب لیمو است که بسیاری از افراد هنگام تهیه آن را روی میوه می فشارند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و روند آنزیمی را که باعث تغییر رنگ می شود ، کند می کند. محصولات اصلی اکسیداسیون ترکیبات فنلی سیب ،  o- quinones هستند و رنگ حاصل از سطح میوه بریده شده به نوع اکسید شده فنل بستگی دارد. استفاده از یک عملیات حرارتی کوتاه (70-90 درجه سانتیگراد) برای غیرفعال سازی آنزیم ها یا اولترافیلتراسیون برای از بین بردن  محصولات o- quinone ، دو روشی است که می تواند در محصولات تجاری تغییر رنگ را به حداقل برساند.

تحقیقات در IFR نشان داده است که چگونه بافت سیب به نحوه پارگی بافت گیاه هنگام شکسته شدن گوشت با خوردن غذا بستگی دارد. این به نوبه خود به شیمی دیواره سلولهای میوه بستگی دارد. دیواره سلولی از عنصر “فیبر غذایی” تشکیل شده است. بافت هایی که در دیواره سلولی پاره می شوند و منجر به شکستن سلول می شوند ، ترد هستند در حالی که سیب های نرم (ریز) در لامه میانی پاره می شوند و منجر به جداسازی سلول می شوند.

یکی از روش هایی که دانشمندان می توانند کیفیت را در دسته سیب بررسی کنند ، انجام آزمایشات ابزاری است. دستگاه تست جهانی Instron به هر محصول غذایی یا نمونه برش خورده از آن نیرو وارد می کند و اطلاعاتی در مورد سختی و مقاومت به عنوان شاخص های بافت ارائه می دهد. دانشمندان در IFR از Instron برای اندازه گیری بافت بسیاری از محصولات غذایی از جمله لبنیات ، گوشت ، بیسکویت و میوه استفاده کرده اند و این روش به طور معمول توسط تولید کنندگان ، عمده فروشان و خرده فروشان انگلستان استفاده می شود.

خوردن انواع سیب ها تا 20٪ ماده خشک بیشتری نسبت به  براملی دارد ، این بدان معناست که  سیب های براملی هنگام پختن ، اما سیب های خورده پخته شده دارای بافتی آبدار و مرطوب هستند.

رایحه سیب از ترکیبات ظریف 250 استر فرار ، الکل ، آلدئید و روغنهای اساسی موجود در میوه حاصل می شود در حالی که رنگ تفاله از آثار مواد شیمیایی مانند کلروفیل ، کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها ناشی می شود.
اطلاعات تغذیه
سیب حاوی فیبر غذایی در پوست و هسته آن است. حدود 10٪ از یک سیب از کربوهیدرات و 4٪ از یک سیب از انواع ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است. بقیه سیب ، بیش از 80٪ ، آب است. یک سیب با اندازه متوسط ​​حاوی حدود 40 کالری است. یک کیلوگرم (2.2 پوند) سیب تازه تقریباً 2100 کیلوژول (500 کیلوکالری) انرژی تأمین می کند. حذف پوست و هسته سیب از رژیم غذایی میزان ویتامین C و فیبر غذایی را به نصف کاهش می دهد اما تفاوت بسیار کمی در مصرف قند ایجاد می کند.

شستن پوست برای از بین بردن هرگونه آلودگی توصیه می شود. مزه های سیب مانند بادام کمی تلخ و طعم دار هستند و حاوی آثاری از سیانور هستند اما به اندازه کافی مضر نیستند!

میوه و سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل هستند. سازمان های مشاوره بهداشتی توصیه می کنند که برای کاهش خطرات سرطان و بهبود سلامت قلب حداقل پنج قسمت میوه و سبزیجات در روز بخوریم و یک عدد سیب متوسط ​​نیز بخشی از آن را تشکیل می دهد. سیب یک خوراکی خوب است و به راحتی می توان آن را تازه مصرف کرد. از پرسشنامه های دریافت مواد غذایی که به IFR برگردانده شده است ، می دانیم که زنان در نورفولک ، بین سنین 24 تا 34 سال ، بیشتر سیب ها را می خورند – با متوسط ​​یک عدد در روز. از طرف دیگر ، مردان جوان بالغ ، تعداد کمی سیب می خورند. ارقام مربوط به افراد مسن هفته ای بین 4-6 سیب متفاوت است و تفاوت کمی بین زن و مرد وجود دارد.
سیب و سلامتی
بیماری قلبی
تحقیقات پیش از 2008 نشان داد که نقش فلاونوئیدها ، بزرگترین کلاس پلی فنول ها ، بر روی سلامت انسان به دلیل کمبود شواهد از مطالعات اپیدمیولوژیک بی نتیجه است.[7] با این حال ، مقاله ای که در سال 2008 توسط Tribolo و همکاران منتشر شد[8] اظهار داشت که دوزهای پایین فلاونوئید در رژیم غذایی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و مطالعات بعدی بر روی فلاونوئید اصلی موجود در سیب ، پیاز و شراب قرمز ، یعنی کوئرستین متمرکز شده است. مصرف غذاهای غنی از کوئرستین ، از جمله پوست سیب[9] ، با تأثیر کوئرستین بر روی سلولهای پوشاننده رگ های خونی ، ممکن است به جلوگیری از التهاب مزمن ، که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود ، کمک کند.
ریه ها
سیب که به همراه پوست به صورت خام خورده می شود ، حاوی ویتامین های C و E و همچنین ترکیب بتاکاروتن است که به رنگ پوست سیب کمک می کند. این ترکیبات در مرکبات دیگر مانند لیمو و پرتقال نیز یافت می شود. مطالعه ای که در سال 2000 توسط Butland و همکاران انجام شد.[10] نشان داد که بین عملکرد ریه و تعداد سیب خورده شده در هفته رابطه مثبت وجود دارد. خوردن پنج یا بیشتر سیب در هفته با عملکرد بهتر ریه مرتبط است ، اما این مقاله همچنین پیشنهاد می کند که تعداد سیب مصرفی ممکن است به سادگی نشان دهنده یک سبک زندگی سالم باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که کورستین می تواند از ریه ها در برابر آلاینده های جوی مانند دود سیگار محافظت کند[11] با کاهش تعداد رادیکال های آزاد مضر موجود در چنین مواد شیمیایی که می توانند به بافت در معرض آسیب برسند. محققان در استرالیا همچنین نشان دادند که مصرف سیب ممکن است در کاهش خطر آسم در بزرگسالان جوان (28 تا 42 سال) نقش داشته باشد.[12]
حافظه
توسط Tchantchou و همکاران پیشنهاد شده است. (2005)[13] موش هایی که از آب سیب غلیظ تغذیه می کنند (معادل 2-3 فنجان آب سیب در روز) وقتی در پیچ و خم قرار بگیرند عملکرد بهتری دارند و مغز آنها آسیب اکسیداتیو کمتری دارد. این می تواند به دلیل تعداد و مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب سیب باشد ، از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. استرس اکسیداتیو همچنین در موشهایی که رژیم غذایی ضعیفی داشتند اما هنوز از آنها با آب سیب تغذیه می شد ، کاهش یافت. در انسان ها نشان داده شده است که مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها مانند سیب خطر ابتلا به بیماری های زوال مانند آلزایمر را کاهش می دهد.[14]
آلرژی سیب
آلرژی به سیب دو نوع است. افرادی که به گرده توس حساسیت دارند می توانند به سیب و همچنین میوه ها و سبزیجات دیگر حساسیت داشته باشند. علائم 5-15 دقیقه پس از خوردن سیب خام رخ می دهد و شامل خارش و التهاب دهان ، زبان و گلو است. آلرژن ایجاد کننده این پاسخ از پخت و پز یا پاستوریزاسیون دوام نمی آورد ، به این معنی که برخی از افراد آلرژیک می توانند آب میوه پاستوریزه و غذاهای سیب پخته شده مانند سیب خرد کنند.

همه واکنش های آلرژیک به سیب با حساسیت به گرده توس ارتباط ندارند. نوع دوم آلرژی به سیب و سایر میوه ها و سبزیجات ، به ویژه هلو ، می تواند شدیدتر باشد و علائم آن ممکن است شامل درد شکم و استفراغ ، آسم و بثورات پوستی باشد. این ماده آلرژی زا از پاستوریزاسیون و پخت و پز زنده مانده است و افراد به پوره ها ، شهد و آب میوه واکنش نشان می دهند و باید از تمام محصولات حاوی سیب از جمله محصولات غیر غذایی مانند صابون ، ژل های دوش و شامپو اجتناب کنند.

میزان آلرژن موجود در سیب می تواند در انواع مختلف ، درجه بلوغ میوه و شرایط نگهداری متفاوت باشد. سطح آلرژن در سیب هایی که تازه برداشت شده اند بیشترین است مگر اینکه با گرده توس ارتباط داشته باشد که در این حالت با مدت زمان ذخیره سازی سطح آلرژن افزایش می یابد.

آلرژی سیب مربوط به گرده غالباً در زنان نوجوان یا بزرگسال در مناطق مدیترانه ای مانند اسپانیا ، ایتالیا و اسرائیل دیده می شود که حدود 5٪ از مردم به آن حساسیت دارند.
محصولات اپل
آب میوه
ما سیب را به اشکال دیگر غیر از میوه خام از جمله آب میوه می خوریم. آب ممتاز با طعم مشخص سیب های انگلیسی پس از فشرده شدن سیب ها تا آنجا که ممکن است کمتر پردازش می شوند. این آب به صورت فلاش پاستوریزه است ، به این معنی که بین 15 تا 30 ثانیه بین 71 تا 74 درجه سانتی گراد گرم می شود. این باعث از بین رفتن میکرو ارگانیسم های فساد می شود که محصول را ایمن تر کرده و ماندگاری بیشتری به آن می دهد (تا دو سال). پاستوریزاسیون همچنین باعث حفظ رنگ و طعم آب می شود. در صورت غیر پاستوریزه شدن آب ممکن است تخمیر شده و تولید سایدر شود.

آب سیب مخلوطی از قندها (در درجه اول فروکتوز ، گلوکز و ساکارز) ، الیگوساکاریدها و پلی ساکاریدها (به عنوان مثال نشاسته) همراه با اسیدهای مالیک ، کوینیک و سیترومالک ، تانن ها (یعنی پلی فنل ها) ، آمیدها و سایر ترکیبات ازت ، پکتین محلول ، ویتامین C ، مواد معدنی و طیف متنوعی از استرها (به عنوان مثال اتیل-متیل-بوتیرات و ایزو-بوتیل استات) ، که رایحه ای شبیه به سیب به آب می دهند. نسبت نسبی آن به رقم سیب ، شرایط رشد ، بلوغ میوه در زمان فشردن ، آسیب جسمی و بیولوژیکی (به عنوان مثال کپک و سایر پوسیدگی ها) و به میزان کمتری ، به بازدهی فشار آب از میوه. آب سیب در پخت و پز همه کاره است. می تواند اساس شربت باشد یا می تواند به سس اضافه شود. همچنین می توان از آن به جای پوره سیب برای موس ، یخ و ژله استفاده کرد.
شراب سیب
سیدر از انواع سیب سیب تولید می شود. این مواد جمع شده و تحت فشار قرار می گیرند و مخمر ، اسید مالیک و شکر به آب اضافه می شوند تا محیط مناسبی برای تخمیر ایجاد شود. تخمیر در دمای پایین (4-16 درجه سانتیگراد) انجام می شود تا روند کار کند شود و به شراب اجازه می دهد تا عطر خود را حفظ کند. قبل از اینکه فرآیند تخمیر تمام شکر را مصرف کند ، سدیم خارج می شود یا به یک دیگ جدید تقسیم می شود[15] مخمرهای مرده و محصولات نامطلوب برای تخلیه در مخزن قدیمی باقی مانده است. هرچه بیشتر یک سیرک چوب خورده شود ، محصول نهایی ابری نیست و غالباً قند اضافی به محصول بلوغ اضافه می شود تا از بروز کربناسیون جلوگیری کند. شراب سیب را می توان پس از سه ماه تخمیر نوشید ، اما بیشتر تا سه سال در یک گودال مهر و موم شده باقی می ماند[16]

برخی از انواع سیب ، که غالباً دارای محتوای اسید و تانن بیشتری نسبت به سیب دسر هستند ، مخصوصاً برای تولید سایدر سخت تولید می شود. انواع سنتی آن شامل Dabinett یا Michelin است. تخمیر آب سیب برای تولید یک نوشیدنی الکلی حداقل به 2000 سال قبل برمی گردد و در هنگام حمله رومی ها به انگلیس در 55 قبل از میلاد ، سیدر به عنوان یک نوشیدنی رایج ثبت شده است. در قرن چهارم ، سنت جروم از اصطلاح sicera  برای توصیف نوشیدنی های تهیه شده از سیب استفاده کرد. این ممکن است کلمه ای باشد که “cider” از آن گرفته شده است.

تولید قابل توجهی شراب تجاری از اواخر قرن نوزدهم در انگلستان آغاز شد. از سال 2008 ، 5000 هکتار برای پرورش سیب سیب اختصاص یافته است. این صنعت سالانه 4.5 میلیارد پوند ارزش دارد[17]

شربت سيد را مي توان از روي پيش نويسي (هم به روش انعطاف پذيري و هم با مشكل) تهيه و يا از پيش بسته بندي شده در بطري هاي شيشه اي و يا از نوع پلاستيك و در قوطي ها تهيه كرد. قدرت تولید الکل از کمتر از 0.5 to تا 8.5 AB ABV ، اغلب در سایدرهای انگلیسی بیشتر و از نظر شیرینی از بسیار خشک تا شیرین است. شکل ظاهری از “سفید” (یعنی رنگ زدایی شده) به “سیاه” (ترکیبی از سیب از جو تخمیر شده و مزه دار) طبقه بندی می شود. سیب ممکن است از یک رقم سیب تهیه شود (به عنوان مثال کینگستون بلک) یا مخلوط شود ، اما آنهایی که از یک نوع محصول از یک محصول ساخته می شوند ممکن است به عنوان یک محصول سال مانند شراب به فروش برسند.

Bulmers When هنگام چشیدن سیب ، توصیه می کند[18] سیب با بینی تمیز و میوه ای. تانن ها (پلی فنل های گیاهی) باید طعم کمی تیز یا تلخ روی لثه ها و گونه ها بگذارند ، اما طعم آن باید تمیز و سیب باشد و پس از آن طعم ناخوشایند نداشته باشد. اگر خیلی اسیدی باشد ، ممکن است به شدت گلو در انتهای گلو قرار گیرد.

جهت بررسي توليد کنندگان انواع نهال در سراسر ايران بر روي گزينه نهال فروش کليک کنيد

منبع : quadram.ac.uk

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1874 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات