نهال سیب تو سرخ چگونه کاشته می شود ؟

1.87Kپرسش و پاسخ تخصصی علوم تولید ، پرورش و اصول نهال شناسی به صورت رایگان

جهت مطالعه سوال و جواب های عمومی به انتهای مقاله نهال شناسی رجوع کنید 

موارد اساسی زیر برای تولید نهال با کیفیت خوب لازم است:

  • کیفیت اعلام شده بذر از تنوع یا انواع مورد نیاز.
  • سینی های نهال.
  • خاک گلدان رضایت بخش.

اقلام مورد نیاز برای تولید نهال

سینی های مدولار (یا سلول) پلی استایرن یا پلاستیک توصیه می شود زیرا با دقت ، عمر طولانی دارند و به راحتی تمیز و حمل می شوند.

گونه های زیادی از سینی کشت نهال وجود دارد و از سینی ها می توان دوباره استفاده کرد ، اما هر بار پس از استفاده باید سطح آنها را با محلول سفید کننده کلر استریل کرد ، شسته و دَر شرایط تمیز و آماده استفاده قرار داد.

[caption id="attachment_53336" align="aligncenter" width="359"]اقلام مورد نیاز کاشت نهال سینی کشت سینی کشت و اقلام مورد نیاز کاشت نهال[/caption]

تعداد سلول های سینی برای کاشت نهال

هر سینی کشت برای کاشت نهال باید 60-80 سلول داشته باشد . به شرطی که جوانه زنی مطلوبی وجود داشته باشد و جایگاه بعدی گیاه مشخص شده باشد ، نهال کافی برای کاشت یک هکتار (0.4 هکتار) فراهم می کند .

ظروف جایگزین شامل جعبه یا آپارتمان نهال است ، اما پرورش گیاهان در ماژول ها ارجح است.

گلدان و خاک مناسب برای نهال

برخی از کشاورزان ممکن است ترجیح دهند خاک گلدان مخلوط آماده را از یک تامین کننده خریداری کنند .

اگر تولیدی مورد نظر شما مورد قبول است ، این ساده ترین منبع است .

این ماده معمولاً توسط "کیسه" در دسترس است و دو کیسه برای پر کردن یک جعبه نهال کافی خواهد بود.

با این حال ، بهترین کار این است که ابتدا حجم واقعی واحد فروش را تأیید کنید .

ممکن است از طیف گسترده ای از خاکهای بالا استفاده شود ، اما نکات زیر باید در هنگام خرید خاک یا هنگام تهیه مخلوط نهال برای کشاورزان در نظر گرفته شود .

[caption id="attachment_53337" align="aligncenter" width="372"]خاک مناسب برای کاشت نهال پرسش و پاسخ خاک برای کاشت نهال[/caption]

PH مناسب برای خاک نهال چه میزان است ؟

pH مناسب خاک برای رشد رضایت بخش فلفل ها بین 6.0 تا 6.5 است .

اگر به خاک مزرعه خود شک دارید ، یک نمونه خاک نمونه را آزمایش کنید تا pH را بررسی کنید .

در صورت لزوم ، مقدار مناسب مواد آهک را مخلوط کنید. اما مواد آهکی را با کودهای حیوانی تازه مخلوط نکنید

ضدعفونی کردن خاک و بستر کاشت نهال

خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و عاری از آفات ، بیماری ها و بذرهای علف های هرز باشد .

کشاورزانی که مخلوط نهال خود را درست می کنند باید ابتدا خاک را تا حدی استریل کنند .

روش ضد عفونی خاک به چه صورت میباشد . خاک را می توان روی یک ورق آهن راه راه روی یک کوره گرم یا در ظرفی که از فلز ساخته شده و به مدت طولانی بریده شده قرار داد .

نیمه تمیز با اطمینان و محکم بر روی یک کوره یا مشعل های طولانی ثابت می شود .

خاکی که تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد باید نسبتاً خشک و در یک سطح ریز باشد.

نفوذ گرما به مدت طولانی برای کاشت نهال انجام گیرد آفات آن را ترک و نابود خواهند شد .

اگر خاک خیلی مرطوب باشد ، گرمای اولیه در گرم شدن رطوبت خاک هدر می رود .

گرما در "جبهه گرما" به طور کلی از پایین ظرف به سمت بالا حرکت می کند.

دمای مطلوب برای عقیم سازی نسبی خاک 82 درجه سانتیگراد (تقریباً 179.6 درجه فارنهایت) است. این دمایی است که در آن تمام موجودات مضر شناخته شده از بین می روند. باکتریهای مفید خاک ، مانند کسانی که مسئول حفظ حاصلخیزی خاک هستند ، قادرند تا این دما زنده بمانند.

به کشاورزان محلی توصیه شده است که خاک کاشت نهال را تقریباً به مدت سی دقیقه گرم کنند و در این مرحله با احساس دست ، درجه حرارت بالای خاک را بررسی کنند.

اگرچه با دقت و تجربه انجام شود ، بررسی این کار می تواند یک راهنمای مفید باشد ، ایمن تر و دقیق تر است. منبع گرما هنگامی که به دمای مورد نیاز در بالای خاک رسیده باشد خاموش می شود.

پس از سرد شدن خاک می توان آن را برای استفاده خارج کرد. خاک تصفیه شده باید با وسایل تمیز کار شود و اجازه تماس با مناطق یا ظروف ناپاک وجود ندارد.

وقتی عمل عقیم سازی نسبی خاک به پایان رسید و خاک آن خنک شد ، می توان آن را کاملاً با سایر مواد مورد نیاز برای مخلوط گیاهچه رضایت بخش مخلوط کرد.

مخلوط نهال رضایت بخشی را می توان با مخلوط کردن نسبت مناسب خاک ، کودهای کمپوست ، کودها و مالچ ها که تا حدی استریل شده اند ، تهیه کرد. با این حال ، کودها و سایر مواد آلی باید به خوبی تجزیه شوند در غیر این صورت گیاهان بعدی ممکن است تحت تأثیر سمیت قرار بگیرند. تمام مواد باید عاری از علف هرز باشند.

[caption id="attachment_53338" align="aligncenter" width="390"]ضد عفونی کردن خاک نهال به صورت تخصصی ضد عفونی کردن خاک نهال[/caption]

کاشت بذر نهال و دست یابی به نشا جوان

جعبه های تمیز با خاک آماده شده پر می شوند تا هر سلول به طور مساوی پر شود ، سپس خاک داخل جعبه تسطیح شود.

بذرها در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) ، با سرعت کاشت 1 یا 2 بذر در هر سلول یا ایستگاه ، کاشته می شوند.

بذرها با کمی خاک آماده شده کمی پوشانده می شوند.

سینی های کاشته شده به محوطه مهد کودک خود منتقل می شوند (اگر قبلاً در آنجا نبوده است) و سپس با احتیاط آبیاری و اجازه تخلیه داده می شوند. آبیاری به روش هیدروپونیک بهترین روش است و یا میتوانید با آب پاش دستی این فرایند آبیاری نهال را انجام دهید .

زمان مناسب برای جوانه زدن بذر های نهال

دانه ها در حدود هفت تا دوازده روز جوانه می زنند. اگر خاک موجود در سینی ها علائم خشک شدن قبل از ظهور گیاهچه را نشان دهد ، ممکن است دمای محیط زیاد باشد یا بستر خوب با پلاستیک پوشانده نشده باشد .

نهال های ظهور شده را باید به دقت نازک کرد (یا جدا کرد) تا در هر سلول یا ایستگاه یک نهال به اندازه کافی بزرگ باشد که قابل رسیدگی باشد.

با این کار از رقابت بی مورد در سلولهای جداگانه جلوگیری می شود و یک پایه گیاهی یکنواخت فراهم می شود. آبیاری بعدی باید تا رسیدن به مرحله جابجایی نهال ادامه یابد .

[caption id="attachment_53339" align="aligncenter" width="399"]پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر نهال به صورت تخصصی پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر[/caption]

استفاده از کود میکرو برای تقویت نهال های جوان

با رشد گیاهان ، می توان از خوراک محلول پاشی ( کود میکرو ) مایع استفاده کرد.

سه ماده غذایی مهم نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. اگرچه ممکن است گاه به گاه مواد مغذی دیگری نیز مورد نیاز باشد ، این سه ماده غذایی است که به طور معمول استفاده می شود که در کود میکرو و ماکرو موجود است .

نسبت این سه به طور معمول توصیف می شود ، یا روی کیسه ها یا ظروف به عنوان نسبت N: P: K بیان می شود. یک کود محلول تجاری مناسب برای فلفل مناسب NPK 20 20 20 است.

این کود می تواند در آب آبیاری نهال ها حل شود و به شاخ و برگ گیاه اعمال شود ، معمولاً هفته ای یکبار از اولین مرحله واقعی برگ تا زمان کاشت نهال ادامه یابد .

مقداری از کود مایع از طریق برگ گیاهان جذب می شود در حالی که مقداری از طریق ریشه و نیز از طریق خاک جذب می شود.

رعایت دستورالعمل های سازنده برای جلوگیری از سوختن محلول پاشی یا بیش از حد ، تغذیه مهم است.

راه حل های اختصاصی استارتر برای تغذیه مایع در مراحل اولیه نیز مهم است .

آبیاری اضافی معمولاً بین برنامه های خوراک مایع مورد نیاز است ، به ویژه هنگامی که گیاهان جوان شاخ و برگ بیشتری دارند.

مرحله کاشت در جعبه انتهای مقاله شرح داده شده است . روند سخت شدن به گیاهان امکان می دهد تا در آخرین رشد در محل با محیط سازگار شوند ، یعنی پس از کاشت توانایی مقاومت در برابر شرایط مزرعه را داشته باشند.

به تدریج با کاهش تدریجی سایه در طی یک هفته یا بیشتر ، گیاهان جوان نور بیشتری می گیرند. آب کمتری نیز داده می شود ، اگرچه نباید اجازه پژمردگی آشکار داده شود.

مطالب از مقالات خارجی به صورت ترجمه تخصصی استخراج شده است منبع سایت خارجی به شرح
fao.org

خلاصه برنامه تولید نهال های فلفل دلمه ای

با بذرهای اصلاح شده با کیفیت بالا شروع کنید.

یک سایت مناسب مهد کودک را شناسایی کنید.

از سینی های بذر جدید یا ضد عفونی شده روی سطح استفاده کنید.

یک خاک گلدان مناسب تهیه کنید.

سلولهای داخل سینی ها را با خاک گلدان با کیفیت خوب پر کنید.

یک یا دو دانه در هر سلول در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) بکارید و روی آن را با خاک گلدان بپوشانید.

پس از ظهور نهال (تقریباً هفت تا دوازده روز از زمان کاشت) نازک تا یک نهال در هر سلول.

خوراک مایع مناسب را در فواصل هفتگی ، از اولین مرحله برگ واقعی شروع کنید.

فرآیند سخت شدن تدریجی را یک هفته از زمان تخمین زده شدن مرحله کاشت شروع کنید

">نهال شناسی
انواع نهال تولید کنندگان تولید نهال کشاورزان نهال درختان میوه
0

e855e8cea6bd04ee54497451edc11c8c31c909f1 14 - نهال سیب تو سرخ چگونه کاشته می شود ؟نهال سیب تو سرخ چگونه کاشته می شود ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
0

نهال سیب تو سرخ چگونه کاشته می شود ؟

بسیاری از باغبانان رویای پرورش سیب آبدار خود را دارند. با این حال ، رشد میوه برای موفقیت به تعهد طولانی مدت – از هرس درختان سیب برای فرم خوب تا کنترل آفات – نیاز دارد. در اینجا توصیه های تخصصی ما در زمینه کاشت ، رشد و برداشت سیب آورده شده است.

درختان سیب فقط برای افراد با سطح زیر زمین های جریب نیست. حتی در یک فضای کوچک می توانید یک پرچین از درختان سیب کوتوله یا یک گلدان سیب بکارید و یک محصول موفق بدست آورید. کاشت بهاره در مناطق مرکزی و شمالی توصیه می شود. کاشت پاییزه نیز می تواند موفقیت آمیز باشد اما فقط در مناطقی که هوای پاییز و زمستان به طور کلی ملایم و مرطوب است.

سیب از کجا رشد می کند؟

با این حال ، ملاحظات اقلیمی برای پرورش سیب بسیار مهم است. به عنوان یک قاعده کلی ، اگر درختی مقاوم نامیده شود ، در مناطق مقاوم 3 تا 5 بهترین رشد را دارد. در صورت طولانی بودن فصل ، کیفیت سیب در مناطق 5 تا 8 بهترین خواهد بود .

برچسب های درخت همیشه به شما نمی گویند که انواع مختلف از کجا رشد می کنند ، اما بسیاری از کاتالوگ ها رشد می کنند. همچنین  با  توصیه خدمات محلی تعاونی محلی خود توصیه کنید که خاص منطقه شما باشد. هر واریته دارای تعدادی ساعت خنک کننده است که برای تنظیم میوه لازم است (یعنی مقدار دمای هوا بین 32 تا 45 درجه فارنهایت است). هرچه به شمال بروید ، تعداد سیب برای جلوگیری از مشکلات یخ زدگی در اواخر بهار به ساعات خنک تری نیاز دارد. برچسب های درخت را برای اطلاعات مربوط به ساعات برودت بررسی کنید یا از فروشنده س askال کنید.

سیب ها به کنترل آفات احتیاج دارند

همچنین ، مهم است که تشخیص دهیم بسیاری از بیماری ها و آفات میوه ها به سیب حمله می کنند ، بنابراین نادر است که این میوه بدون هیچ نوع سموم دفع آفات رشد کند. به دلیل بروز بیماری های قارچی و انواع آفاتی که حتی در غرب وجود ندارد ، پرورش سیب به صورت ارگانیک در سواحل شرقی بسیار دشوارتر از غرب است. اگر بخواهید از هر نوع برنامه سمپاشی جلوگیری کنید ، برای کاشت سیب تحقیقات و پشتکار زیادی لازم است.

درختان سیب به دوستان نیاز دارند

بیشتر سیب ها برای تولید میوه به گرده درخت سیب دیگر احتیاج دارند. به این عمل گرده افشانی گفته می شود. این درخت دوم باید رقم متفاوتی باشد اما در عین حال شکوفا شود. حضور زنبورها بسیار مهم خواهد بود. گرده افشانی ضعیف می تواند تعداد میوه را کاهش دهد و باعث از بین رفتن میوه شود. برخی از باغات برای خوب گرده افشانی کندوهای زنبور عسل را اجاره یا نگهداری می کنند استفاده بیش از حد از حشره کش های طیف گسترده می تواند تعداد زنبورهای عسل را کاهش دهد. 

apple blossoms 4136856 1920 full width - نهال سیب تو سرخ چگونه کاشته می شود ؟

کاشتن

انتخاب یک سایت

  • مانند اکثر میوه ها ، سیب وقتی در آفتاب کامل رشد می کند ، بهترین تولید را دارد ، این بدان معنی است که روزانه شش ساعت یا بیشتر آفتاب تابستان مستقیم است. 
  • بهترین قرار گرفتن در معرض سیب در قسمت شمالی خانه ، درخت درخت ، یا طغیان به جای جنوب است. این احتمال را کاهش می دهد که چند روز گرم و آفتابی در اواسط زمستان باعث رشد جدیدی شود که یخبندان بعدی باعث از بین رفتن آن خواهد شد.
  • درختان سیب به خاک زهکشی شده خوبی نیاز دارند اما باید بتوانند مقداری رطوبت را حفظ کنند. خاکهای با بافت سبک تا متوسط ​​بهترین هستند. درختان میوه در خاک سنگین خاک رس مبارزه می کنند. خاک های زهکشی نشده منجر به بیماری پوسیدگی ریشه می شود.
  • میوه را در محلی با گردش هوا خوب بکارید تا برگها پس از بارندگی یا آبیاری سریع خشک شوند (یا درخت خطر بیماریهای قارچی برگ را دارد).
  • اطمینان حاصل کنید که درخت در جیب یخ زدگی کاشته نمی شود ، جایی که هوای سرد در مناطق کم ارتفاع مستقر می شود. در صورت امکان سایت بلندی را با لغزش انتخاب کنید تا هوای سرد از درختان خارج شود.
  • درختان را در نزدیکی مناطق جنگلی یا درختان نکارید. 
  • pH مناسب خاک 6.0 تا 6.5 است اما محدوده pH 5.5 تا 7.0 قابل قبول است. قبل از کاشت درختان سیب ، یک آزمایش خاک انجام دهید. خدمات داخلی تعاونی محلی شما می تواند به شما راهنمایی کند.

کاشت درخت در زمین

  • قبل از کاشت ، همه علف های هرز و علف ها را در یک دایره به قطر 4 فوت بردارید. 
  • پس از خرید درخت ، از آن در برابر آسیب ، خشک شدن ، یخ زدگی یا گرم شدن بیش از حد محافظت کنید. اگر ریشه ها خشک شده اند ، حدود 24 ساعت قبل از کاشت آنها را در آب خیس کنید.
  • فاصله درختان تحت تأثیر پایه ، باروری خاک و هرس قرار می گیرد. نهال ها یا درختان اندازه کامل باید به فاصله پشت سر هم با فاصله 15 تا 18 فوت کاشته شوند. یک پایه کوتوله ممکن است 4 تا 8 فوت پشت سر هم فاصله داشته باشد. البته ، درختان سیب نیاز به گرده افشانی دارند. یک رقم متفاوت که همزمان شکوفا شود باید در فاصله 2000 فوت (ترجیحاً نزدیک تر) کاشته شود.
  • تقریباً دو برابر قطر سیستم ریشه و عمق 2 فوت سوراخ کنید. مقداری از خاک سست را دوباره داخل سوراخ قرار دهید و خاک را روی دیواره های سوراخ کاشت شل کنید تا ریشه ها به راحتی در خاک نفوذ کنند. ریشه های درخت را روی خاک سست گسترش دهید ، مطمئن شوید که در سوراخ پیچ خورده یا شلوغ نیستند. جایگزینی خاک در اطراف ریشه ها را ادامه دهید. هنگامی که شروع به پوشاندن ریشه ها می کنید ، خاک را محکم کنید تا مطمئن شوید که ریشه ها را احاطه کرده و جیب های هوا را از بین می برید.
  • در زمان کاشت کود اضافه نکنید ، زیرا ریشه ها می توانند “سوزانده شوند”. باقیمانده سوراخ را با خاک سست پر کنید و خاک را به خوبی فشار دهید.
  • بیشتر درختان سیب پیوند می شوند. پیوند پیوند باید حداقل 2 اینچ از خط خاک بالاتر باشد تا ریشه از پیوندک خارج نشود. پیوند پیوند (جایی که پیوندک به پایه پیوند می خورد) از طریق تورم در محل اتصال قابل تشخیص است. 
  • درختان سیب کوتوله به طور مشهوری مستعد ریشه کن کردن در زیر وزن یک محصول سنگین هستند ، بنابراین شما باید یک سیستم پشتیبانی برای پرچین خود تهیه کنید. شما می توانید درختان خود را در برابر حصار پرورش دهید ، یا می توانید بصورت ملافه بصورت مستقل پشتیبانی کنید.

مراقبت

  • درختان جوان را بطور منظم آبیاری کنید ، به ویژه درختانی که در پایه های نیمه گیاه یا پاکوتاه قرار دارند ، اطمینان حاصل کنید که سیستم ریشه کاملاً تثبیت شده است.
  • مالچ را به طور متناوب تجدید کنید ، اما در پاییز آن را از درخت دور کنید تا موش ها در طول زمستان لانه نکنند و پوست آن را نخورند.
  • درختان سیب برای پرورش یک شاخه قوی از شاخه ها به آموزش اولیه نیاز دارند تا درختان بتوانند محصولات سیب سنگین را حمل کنند. گیاهان کوتوله باید با پست یا ملافه پشتیبانی شوند و برای سیستم رهبر مرکزی آموزش ببینند. درختان استاندارد (و نیمه کوتوله) نیز باید به یک رهبر اصلاح شده آموزش داده شوند.
  • اقدامات کنترل آفات بخش مهمی از مراقبت ها خواهد بود. زمان بندی صحیح برای جلوگیری از آسیب رساندن به زنبورها و گرده افشانی حیاتی است. هنگام استفاده ، سموم دفع آفات در یک مرحله خاص از رشد گل و میوه ، نه طبق یک تقویم ، استفاده می شود. مهم است که در مورد تنوع و شرایط آب و هوایی خود تحقیق کنید تا بدانید کدام یک از آفات به احتمال زیاد برای کنترل صحیح در زمان مناسب مشکل ایجاد می کنند.
  • اگر می خواهید از سموم دفع آفات خودداری کنید ، ممکن است درختان سیب یکی از میوه های حساس به آفات باشند. به عنوان مثال ، می توانید کیسه های کاغذی را در اطراف هر سیب درخت خود قرار دهید ، هرچند که این کار مقداری وقت و تلاش می برد. سموم دفع آفات نیز وجود دارد.

هرس درختان سیب
هرس رشد کلی درخت جوان را کند می کند و می تواند باردهی را به تأخیر بیندازد ، بنابراین غیر از حذف شاخه های نابجا ، شکسته یا مرده عجله در هرس نداشته باشید. چندین روش برای هدایت رشد بدون هرس سنگین وجود دارد. مثلا:

  • جوانه های نابجا را قبل از اینکه به شاخه های نابجا تبدیل شوند ، مالش دهید.
  • ساقه ای را تقریباً به صورت افقی به مدت چند هفته به سمت پایین خم کنید تا رشد کند و رشد شاخه و باردهی داشته باشد. با رشته ها به چوب های زمین یا شاخه های پایین ببندید.

هر ساله درخت سیب پر شده و میوه می دهد ، برای حفظ اندازه و فرم هرس کنید. هرس با ورود نور و هوا بیشتر بیماری را کاهش می دهد. درختان بزرگ ممکن است به هرس بیشتری احتیاج داشته باشند (و یک نردبان!). 

  • درخت بالغ خود را در حالت خواب هرس کنید. ساقه های بیش از حد شدید و قائم را کاملاً جدا کنید (بیشتر در بالای درخت وجود دارد).
  • شاخه های ضعیف (که اغلب از زیر اندام ها آویزان است) را بردارید.
  • ساقه هایی را که بیش از حد آویزان می شوند ، کوتاه کنید ، به ویژه آنهایی که در قسمت پایین درخت قرار دارند.
  • پس از حدود ده سال ، خارهای میوه دار (شاخه های کلفت که فقط حدود نیم اینچ در سال طول می کشند) بیش از حد شلوغ می شوند و کاهش می یابد. بعضی از آنها را ببرید و بعضی دیگر را کوتاه کنید.
  • وقتی با افزایش سن اندامی کامل از خارهای میوه دهی کاهش یافت ، آن را برش دهید تا جای جایگزینی جوان تر شود.

سیب های نازک

  • سیب غالباً بدون رقیق شدن غیر از آنچه طبیعت در ریزش سالانه بهار فراهم می کند ، پرورش می یابد.
  • با این حال ، برای جلوگیری از بیماری احتمالی و مشکلات حشرات ، رقیق شدن بعد از ریزش میوه طبیعی (حدود 4 تا 6 هفته پس از شکوفه) به یک میوه در هر خوشه ، یا حدود 6 تا 8 اینچ بین میوه مفید است.
  • این کار سخت به نظر می رسد اما این عمل تولید را یکدست می کند ، از شکستن اندام محصول سنگین جلوگیری می کند و محصول میوه دار با طعم بهتر و بهتر را تضمین می کند.
  • بلافاصله بعد از تنظیم میوه ، کوچکترین میوه ها یا میوه های آسیب دیده را بردارید و حدود چهار اینچ بین میوه های باقی مانده باقی بمانید.

آفات / بیماریها

سیب مستعد ابتلا به حشرات و بیماری ها است – از جمله کتان سیب ، curculios آلو ، کرم های میوه ای سبز و پروانه های کدگذاری. بسیاری از باغبانانی که به آفت کش ها قسم می خورند ، می یابند که حداقل باید یک سالانه یک اسپری قابل قبول برای یک محصول مناسب پیدا کنند.

یک ایده برای جلوگیری از سموم دفع آفات ، انتخاب انواع مقاوم در برابر بیماری مانند ” Prima ” ، ” Priscilla ” ، ” Liberty ” و ” Freedom ” است. آنها برای پوسته پوسته سیب ، زنگ درخت سیب و سایر بیماریهای معمول به سمپاشی احتیاج ندارند ، در حالیکه اکثر ارقام دیگر پس از کاشت بهار و تابستان به سمپاشی دوره ای احتیاج دارند. برای یافتن برنامه های تایید شده پیشگیری از آفات برای منطقه خود ، با خدمات برنامه افزودنی خود تماس بگیرید

همچنین می توانید یک روغن ضد حشرات را که در فروشگاه های باغ یافت می شود امتحان کنید. آن را در بهار هنگامی که درختان سیب در مرحله خوشه تنگ قرار دارند اسپری کنید: بعد از اینکه برگها از خوشه باردهی باز شدند ، اما قبل از اینکه جوانه ها صورتی رنگ نشان دهند.

اگر از اسپری زیاد استفاده نکرده اید ، آفات دیگر مانند فلس ، کنه و شته ها باید توسط جمعیت طبیعی انگلی و شکارچیان کنترل شوند. 

کوزه سیب را می توان با آویختن یک یا دو توپ گرد ، به اندازه سافت بال – به رنگ قرمز رنگ و پوشش داده شده با “Tangle-Trap” چسبنده از شاخه ای در ماه ژوئن تا تابستان ، به دام انداخت. در صورت لزوم ، گوگل چسبناک را یکی دو بار دوباره اعمال کنید.

گوزن ها را با مواد دفع کننده ، شمشیربازی یا گیاهان مقاوم در برابر گوزن دور نگه دارید . جلوگیری از موش و خرگوش با سیلندر سیم مش اطراف پایه درخت.

برای دور نگه داشتن حشرات از درختان سیب ، محلول 1 فنجان سرکه ، 1 فنجان شکر و 1 لیتر آب درست کنید. این مخلوط را در یک کوزه پلاستیکی با عرض پهن بریزید. کوزه را کشف کنید ، در درخت سیب خود آویزان کنید.

با لرزاندن برگ های سیب ، دفن آنها در زیر مالچ ، یا آسیاب کردن آنها با ماشین چمن زنی در پایان فصل ، از بیماری ها دفع کنید.

برداشت / ذخیره سازی

برداشت سیب

صبر و حوصله برداشت کنید. بعد از این همه هرس و مراقبت ، حتما سیب های خود را در اوج کمال برداشت کنید.

  • سیب های خود را وقتی دیگر رنگ زمینه آنها سبز نیست ، بکشید.
  • ساقه باید به راحتی از شاخه جدا شود هنگامی که میوه در کف دست شما حجامت می شود و کمی دور آن پیچ می خورد ، سپس بالا می رود (روی سیب لرز نزنید).
  • انواع مختلف سیب در زمان های مختلف بالغ می شوند ، بنابراین فصل برداشت می تواند از آگوست تا اکتبر کشیده شود.
  • اگر سیب بیش از حد رسیده و نرم است ، برای پخت و پز استفاده کنید!

ذخیره سیب

  • فقط سیب های اواسط یا اواخر فصل را ذخیره کنید. انواع اوایل فصل نگهداری نمی شوند و بهتر است بلافاصله پس از چیدن خورده شوند. انواع میان فصلی باید برای چند هفته نگه داشته شوند ، در حالی که انواع اواخر فصل تا 5 ماه در یک انبار ریشه در شرایط مطلوب باقی می مانند. سیب هایی که برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده اند باید عالی باشند ، بدون کبودی و لکه هایی که بتوانند نقاط ورودی پوسیدگی را فراهم کنند.
  • سیب ها را با بسته بندی میوه های جداگانه در روزنامه یا دستمال کاغذی ذخیره کنید. سیب های پیچیده شده را روی سینی هایی که امکان گردش هوا را دارند قرار دهید. می توانید آنها را بسته بندی نشده ذخیره کنید اما میوه ها نباید لمس کنند. واریته های مختلف در طول زمان های مختلف ذخیره می شوند ، بنابراین آنها را جدا نگه دارید و آنهایی را بخورید که در مدت طولانی ذخیره نمی شوند.
  • فروشگاه ایده آل جایی خنک ، تاریک و دارای تهویه مناسب است. بیشتر گاراژها و سوله ها ایده آل هستند ، در حالی که به دلیل گرمای بیش از حد ، کمبود تهویه یا رطوبت کم باید از اتاق زیر شیروانی و زیرزمین جلوگیری شود. سیب های ذخیره شده را مرتباً بررسی کرده و هرگونه نرم ، قهوه ای یا پوسیدگی را بردارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برداشت و ذخیره سیب ، این فیلم را بررسی کنید. 

انواع پیشنهادی

انواع مناسب را انتخاب کنید

  • به دنبال درختان مقاوم در برابر بیماری مانند “Liberty” ، “Jonafree” ، “Macfree” و “Williams Pride” باشید ، که به شما توانایی رشد میوه های ارگانیک یا استفاده کمتر از مواد شیمیایی را می دهد. تعمیر و نگهداری نیز آسان تر است.
  • شما باید یک پایه را انتخاب کنید. تمام درختان سیب فروخته شده دارای 2 قسمت هستند: یک “پایه” یا پایه و یک “پیوندک” یا قسمت بالایی که رقم میوه را تعیین می کند. یک پایه می تواند “نهال” یا “استاندارد” باشد (که یک درخت با اندازه کامل تولید می کند) یا می تواند “کوتوله” یا “کنترل کننده اندازه” باشد (که یک درخت کوچکتر را برای مراقبت و برداشت راحت تر تولید می کند).  
  • برای درختان کوتوله مطمئن شوید که پایه آن مشخص شده باشد. جوانه 9 درخت مقاوم و معمولی است که برای مناطق آب و هوایی USDA 3 تا 5 قابل آموزش است. M9 احتمالاً پایه ای است که به طور گسترده کاشته شده است ، اگرچه ممکن است در زمستان های خنک از بین برود.
  • درختان مهد کودک خفته ، ریشه و برهنه و 1 ساله با سیستم ریشه خوب بخرید. کوتوله ها و نیمه کوتوله ها 3 تا 4 سال تحمل می کنند و سالانه 1 تا 2 بوشل بازده دارند. درختان با اندازه استاندارد 5 تا 8 سال تحمل می کنند و سالانه 4 تا 5 بوش سیب می دهند.
  • انواع سیب انتخاب شده باید براساس ویژگی های میوه ، زمان شکوفه و سازگاری گرده باشد. با یک مهد کودک محلی مشورت کنید تا ببینید کدام درختان بالقوه گرده افشان در منطقه شما هستند. برای بهترین نتیجه ، “Grimes Golden” ، “Golden Delicious” ، “Red Delicious” یا “Winter Banana” را در کاشت خود قرار دهید. این گونه ها گرده افشان شناخته شده هستند. درختان کراباپل در صورت شکوفا شدن همزمان با رقم مورد نظر ، می توانند به عنوان گرده افشان نیز مورد استفاده قرار گیرند. کاتالوگ های مهد کودک نمودار گرده افشانی را ارائه می دهند.
  • اکثر انواع سیب خود یا هر نوع گل سیب مشابه را گرده افشانی نمی کنند. این امر مستلزم کاشت حداقل دو نوع مختلف درخت سیب نزدیک به یکدیگر است تا زنبورها بتوانند گرده افشانی کنند. (اگر واقعاً کمبود فضای کافی داشته باشید ، انواع مختلفی از درختان سیب که خود گرده افشانی می کنند وجود دارد. با این حال ، حتی اگر این درختان سیب هم گرده افشانی شوند ، میوه بیشتری خواهند داد.)

همچنین به نحوه استفاده از سیب خود توجه کنید: آیا عاشق پخت پای سیب هستید؟ یا شاید شما فقط سیب هایی بخواهید که طعم آنها به مراتب بهتر از آنچه می توانید در یک فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید باشد. برای اطلاعات بیشتر به بهترین سیب های پخت مراجعه کنید .

  • یک درخت کوتوله جوان حدود 1 ½ بوشل میوه تولید می کند – و حتی زمانی که این درخت بخشی از پرچین سیب باشد ، حتی کمتر هم می شود. بنابراین ، اگر شما علاقه مند به پخت بسیاری از پای سیب ‘Cox’s Orange Pippin’ هستید ، برای دریافت میوه کافی باید چندین درخت از این نوع را کاشت.
  • اگر هدف آشپزی خاصی ندارید ، سعی کنید یکی از انواع مختلفی را که در کل فصل برداشت رسیده است بکارید. سپس می توانید از چشیدن سیب منظم لذت ببرید و هنوز میوه کافی برای “خرابکاری” سیب پخته شده در دست داشته باشید.
  • از توصیه های باغداران محلی در مورد گونه هایی که در منطقه شما نتیجه خوبی می دهند ، جویا شوید. بیشتر برنامه ریزی خود را از روی صندلی راحتی انجام دهید ، و در دامان خود نیم کاتالوگ مهد کودک دارید!

جهت بررسي توليد کنندگان انواع نهال در سراسر ايران بر روي گزينه نهال فروش کليک کنيد

منبع : www.almanac.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1866 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات