نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

1.45Kپرسش و پاسخ تخصصی علوم تولید ، پرورش و اصول نهال شناسی به صورت رایگان

جهت مطالعه سوال و جواب های عمومی به انتهای مقاله نهال شناسی رجوع کنید 

موارد اساسی زیر برای تولید نهال با کیفیت خوب لازم است:

  • کیفیت اعلام شده بذر از تنوع یا انواع مورد نیاز.
  • سینی های نهال.
  • خاک گلدان رضایت بخش.

اقلام مورد نیاز برای تولید نهال

سینی های مدولار (یا سلول) پلی استایرن یا پلاستیک توصیه می شود زیرا با دقت ، عمر طولانی دارند و به راحتی تمیز و حمل می شوند.

گونه های زیادی از سینی کشت نهال وجود دارد و از سینی ها می توان دوباره استفاده کرد ، اما هر بار پس از استفاده باید سطح آنها را با محلول سفید کننده کلر استریل کرد ، شسته و دَر شرایط تمیز و آماده استفاده قرار داد.

[caption id="attachment_53336" align="aligncenter" width="359"]اقلام مورد نیاز کاشت نهال سینی کشت سینی کشت و اقلام مورد نیاز کاشت نهال[/caption]

تعداد سلول های سینی برای کاشت نهال

هر سینی کشت برای کاشت نهال باید 60-80 سلول داشته باشد . به شرطی که جوانه زنی مطلوبی وجود داشته باشد و جایگاه بعدی گیاه مشخص شده باشد ، نهال کافی برای کاشت یک هکتار (0.4 هکتار) فراهم می کند .

ظروف جایگزین شامل جعبه یا آپارتمان نهال است ، اما پرورش گیاهان در ماژول ها ارجح است.

گلدان و خاک مناسب برای نهال

برخی از کشاورزان ممکن است ترجیح دهند خاک گلدان مخلوط آماده را از یک تامین کننده خریداری کنند .

اگر تولیدی مورد نظر شما مورد قبول است ، این ساده ترین منبع است .

این ماده معمولاً توسط "کیسه" در دسترس است و دو کیسه برای پر کردن یک جعبه نهال کافی خواهد بود.

با این حال ، بهترین کار این است که ابتدا حجم واقعی واحد فروش را تأیید کنید .

ممکن است از طیف گسترده ای از خاکهای بالا استفاده شود ، اما نکات زیر باید در هنگام خرید خاک یا هنگام تهیه مخلوط نهال برای کشاورزان در نظر گرفته شود .

[caption id="attachment_53337" align="aligncenter" width="372"]خاک مناسب برای کاشت نهال پرسش و پاسخ خاک برای کاشت نهال[/caption]

PH مناسب برای خاک نهال چه میزان است ؟

pH مناسب خاک برای رشد رضایت بخش فلفل ها بین 6.0 تا 6.5 است .

اگر به خاک مزرعه خود شک دارید ، یک نمونه خاک نمونه را آزمایش کنید تا pH را بررسی کنید .

در صورت لزوم ، مقدار مناسب مواد آهک را مخلوط کنید. اما مواد آهکی را با کودهای حیوانی تازه مخلوط نکنید

ضدعفونی کردن خاک و بستر کاشت نهال

خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و عاری از آفات ، بیماری ها و بذرهای علف های هرز باشد .

کشاورزانی که مخلوط نهال خود را درست می کنند باید ابتدا خاک را تا حدی استریل کنند .

روش ضد عفونی خاک به چه صورت میباشد . خاک را می توان روی یک ورق آهن راه راه روی یک کوره گرم یا در ظرفی که از فلز ساخته شده و به مدت طولانی بریده شده قرار داد .

نیمه تمیز با اطمینان و محکم بر روی یک کوره یا مشعل های طولانی ثابت می شود .

خاکی که تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد باید نسبتاً خشک و در یک سطح ریز باشد.

نفوذ گرما به مدت طولانی برای کاشت نهال انجام گیرد آفات آن را ترک و نابود خواهند شد .

اگر خاک خیلی مرطوب باشد ، گرمای اولیه در گرم شدن رطوبت خاک هدر می رود .

گرما در "جبهه گرما" به طور کلی از پایین ظرف به سمت بالا حرکت می کند.

دمای مطلوب برای عقیم سازی نسبی خاک 82 درجه سانتیگراد (تقریباً 179.6 درجه فارنهایت) است. این دمایی است که در آن تمام موجودات مضر شناخته شده از بین می روند. باکتریهای مفید خاک ، مانند کسانی که مسئول حفظ حاصلخیزی خاک هستند ، قادرند تا این دما زنده بمانند.

به کشاورزان محلی توصیه شده است که خاک کاشت نهال را تقریباً به مدت سی دقیقه گرم کنند و در این مرحله با احساس دست ، درجه حرارت بالای خاک را بررسی کنند.

اگرچه با دقت و تجربه انجام شود ، بررسی این کار می تواند یک راهنمای مفید باشد ، ایمن تر و دقیق تر است. منبع گرما هنگامی که به دمای مورد نیاز در بالای خاک رسیده باشد خاموش می شود.

پس از سرد شدن خاک می توان آن را برای استفاده خارج کرد. خاک تصفیه شده باید با وسایل تمیز کار شود و اجازه تماس با مناطق یا ظروف ناپاک وجود ندارد.

وقتی عمل عقیم سازی نسبی خاک به پایان رسید و خاک آن خنک شد ، می توان آن را کاملاً با سایر مواد مورد نیاز برای مخلوط گیاهچه رضایت بخش مخلوط کرد.

مخلوط نهال رضایت بخشی را می توان با مخلوط کردن نسبت مناسب خاک ، کودهای کمپوست ، کودها و مالچ ها که تا حدی استریل شده اند ، تهیه کرد. با این حال ، کودها و سایر مواد آلی باید به خوبی تجزیه شوند در غیر این صورت گیاهان بعدی ممکن است تحت تأثیر سمیت قرار بگیرند. تمام مواد باید عاری از علف هرز باشند.

[caption id="attachment_53338" align="aligncenter" width="390"]ضد عفونی کردن خاک نهال به صورت تخصصی ضد عفونی کردن خاک نهال[/caption]

کاشت بذر نهال و دست یابی به نشا جوان

جعبه های تمیز با خاک آماده شده پر می شوند تا هر سلول به طور مساوی پر شود ، سپس خاک داخل جعبه تسطیح شود.

بذرها در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) ، با سرعت کاشت 1 یا 2 بذر در هر سلول یا ایستگاه ، کاشته می شوند.

بذرها با کمی خاک آماده شده کمی پوشانده می شوند.

سینی های کاشته شده به محوطه مهد کودک خود منتقل می شوند (اگر قبلاً در آنجا نبوده است) و سپس با احتیاط آبیاری و اجازه تخلیه داده می شوند. آبیاری به روش هیدروپونیک بهترین روش است و یا میتوانید با آب پاش دستی این فرایند آبیاری نهال را انجام دهید .

زمان مناسب برای جوانه زدن بذر های نهال

دانه ها در حدود هفت تا دوازده روز جوانه می زنند. اگر خاک موجود در سینی ها علائم خشک شدن قبل از ظهور گیاهچه را نشان دهد ، ممکن است دمای محیط زیاد باشد یا بستر خوب با پلاستیک پوشانده نشده باشد .

نهال های ظهور شده را باید به دقت نازک کرد (یا جدا کرد) تا در هر سلول یا ایستگاه یک نهال به اندازه کافی بزرگ باشد که قابل رسیدگی باشد.

با این کار از رقابت بی مورد در سلولهای جداگانه جلوگیری می شود و یک پایه گیاهی یکنواخت فراهم می شود. آبیاری بعدی باید تا رسیدن به مرحله جابجایی نهال ادامه یابد .

[caption id="attachment_53339" align="aligncenter" width="399"]پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر نهال به صورت تخصصی پرسش و پاسخ جوانه زدن بذر[/caption]

استفاده از کود میکرو برای تقویت نهال های جوان

با رشد گیاهان ، می توان از خوراک محلول پاشی ( کود میکرو ) مایع استفاده کرد.

سه ماده غذایی مهم نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. اگرچه ممکن است گاه به گاه مواد مغذی دیگری نیز مورد نیاز باشد ، این سه ماده غذایی است که به طور معمول استفاده می شود که در کود میکرو و ماکرو موجود است .

نسبت این سه به طور معمول توصیف می شود ، یا روی کیسه ها یا ظروف به عنوان نسبت N: P: K بیان می شود. یک کود محلول تجاری مناسب برای فلفل مناسب NPK 20 20 20 است.

این کود می تواند در آب آبیاری نهال ها حل شود و به شاخ و برگ گیاه اعمال شود ، معمولاً هفته ای یکبار از اولین مرحله واقعی برگ تا زمان کاشت نهال ادامه یابد .

مقداری از کود مایع از طریق برگ گیاهان جذب می شود در حالی که مقداری از طریق ریشه و نیز از طریق خاک جذب می شود.

رعایت دستورالعمل های سازنده برای جلوگیری از سوختن محلول پاشی یا بیش از حد ، تغذیه مهم است.

راه حل های اختصاصی استارتر برای تغذیه مایع در مراحل اولیه نیز مهم است .

آبیاری اضافی معمولاً بین برنامه های خوراک مایع مورد نیاز است ، به ویژه هنگامی که گیاهان جوان شاخ و برگ بیشتری دارند.

مرحله کاشت در جعبه انتهای مقاله شرح داده شده است . روند سخت شدن به گیاهان امکان می دهد تا در آخرین رشد در محل با محیط سازگار شوند ، یعنی پس از کاشت توانایی مقاومت در برابر شرایط مزرعه را داشته باشند.

به تدریج با کاهش تدریجی سایه در طی یک هفته یا بیشتر ، گیاهان جوان نور بیشتری می گیرند. آب کمتری نیز داده می شود ، اگرچه نباید اجازه پژمردگی آشکار داده شود.

مطالب از مقالات خارجی به صورت ترجمه تخصصی استخراج شده است منبع سایت خارجی به شرح
fao.org

خلاصه برنامه تولید نهال های فلفل دلمه ای

با بذرهای اصلاح شده با کیفیت بالا شروع کنید.

یک سایت مناسب مهد کودک را شناسایی کنید.

از سینی های بذر جدید یا ضد عفونی شده روی سطح استفاده کنید.

یک خاک گلدان مناسب تهیه کنید.

سلولهای داخل سینی ها را با خاک گلدان با کیفیت خوب پر کنید.

یک یا دو دانه در هر سلول در عمق 1/4 اینچ (7 میلی متر) بکارید و روی آن را با خاک گلدان بپوشانید.

پس از ظهور نهال (تقریباً هفت تا دوازده روز از زمان کاشت) نازک تا یک نهال در هر سلول.

خوراک مایع مناسب را در فواصل هفتگی ، از اولین مرحله برگ واقعی شروع کنید.

فرآیند سخت شدن تدریجی را یک هفته از زمان تخمین زده شدن مرحله کاشت شروع کنید

">نهال شناسی
انواع نهال تولید کنندگان تولید نهال کشاورزان نهال درختان میوه
0

نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
0

نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

خرمالو رسیده یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه درست می کند ، نصف شده و مانند خربزه خورده می شود. خرمالو را نیز می توانید برش داده و در سالاد های زمستانی یا کمپوت ها استفاده کنید. می توان آنها را برای جاذب های بستنی ، بستنی ، پودینگ های بخارپز ، کلوچه ها و نان سریع پوره کرد.

درختان خرمالو به راحتی قابل رشد هستند. آنها تا زمانی که زهکشی خوب باشد در برابر بیشتر خاک ها تحمل دارند و به ندرت توسط آفات یا بیماری ها آزار داده می شوند.

کلید رشد خرمالو انتخاب انواع یا انواع مختلفی است که در مکان زندگی شما به خوبی رشد کند. سرماي زمستان در هنگام تنگ كردن خرمالو براي رشد ، عامل اصلي است. خرمالوهای آسیایی هوای معتدل زمستان را می طلبند. خرمالو های آمریکایی و ترکیبی در مناطق نسبتاً سرد زمستانی رشد می کنند.

خرمالوهای آمریکایی ، ترکیبی و برخی از آسیا ها تا رسیدن نرم قابض هستند. آنها شما را پوکر می کنند مگر اینکه منتظر بمانید تا میوه له شود. سپس عطر و طعم بسیار شیرین است. بیشتر خرمالوهای آسیایی – نه همه – غیر قابض هستند و می توان آنها را در حالی که میوه هنوز سفت است خورد. میوه شیرین خواهد بود ، اما اگر اجازه داده شود از درخت نرم شود ، طعم آن بهتر و شیرین می شود.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

انواع خرمالو و اقلیم محل زندگی شما
خرمالو سه نوع دارد: آسیایی که به آن شرقی یا ژاپنی نیز می گویند ، خرمالو ، خرمالوی آمریکایی و ترکیبی از خرمالوی آسیایی و آمریکایی. خرمالوی آسیایی را می توان در مناطق معتدل زمستانی ، مناطق 7 تا 10 کشت کرد. هنگام انتخاب خرمالو برای باغ خود دمای زمستان را در محلی که زندگی می کنید در نظر بگیرید.

خرمالوها را نیز می توان به دو گروه مربوط به ذائقه تقسیم کرد. بعضی از خرمالوها قابض هستند و بعضی دیگر نه. این یک تمایز مهم است. طعم قابض عطر و طعم خشکی ، احساس خشکی یا گچی بودن دهان است. میوه قابض باعث پوسته شدن دهان می شود. طعم قابض به طور کلی توسط تانن در پوست میوه تولید می شود. باعث انقباض یا پوسته شدن غشاهای مخاطی دهان می شود – بنابراین احساس خشکی دهان ایجاد می شود. برخی از خرمالوها هنگام رسیدن طعم گس دارند ، بعضی از آنها چنین نیستند. اجازه می دهد تا روی درخت یا روی آن درخت نرم شود ، عطر و طعم اکثر خرمالوها شیرین می شود. وقتی خرمالو انتخاب می کنید طعم و مزه را در نظر بگیرید.

خرمالوی آسیایی یا شرقی ( Diospyros kaki)) که خرمالوی ژاپنی یا کاکی نیز نامیده می شود ، دارای طعم شیرین عسلی و بافت نرم و نرم است. آنها اکثراً کاملاً قابض نیستند (اما بعضی از آنها). خرمالو آسیایی را می توان مانند سیب از دست خارج خورد. قطر خرمالوی آسیایی 3 تا 4 اینچ است. آنها بزرگتر از خرمالوهای آمریکایی هستند. خرمالوهای آسیایی با گسترش 25 فوت 25 تا 30 فوت رشد می کنند. آنها با مناطق 7 تا 10 سازگار شده اند. برگ های خرمالوی آسیایی در پاییز به رنگ نارنجی یا زرد روشن در می آیند. میوه در اواخر پاییز پس از ریزش برگها روی درخت آویزان می شود. توجه: برخی از خرمالوهای آسیایی قابض هستند ، هرچند به اندازه خرمالوهای آمریکایی قابض نیستند. در مناطق 9 و 10 خرمالوهای آسیایی غیر قابض انتخاب کنید. در مناطق 7 و 8 ، خرمالوهای قابض آسیایی ممکن است برای دمای زمستان سردتر و دمای هوا در تابستان مناسب تر باشند.

خرمالو های آمریکایی ( D. virginiana ) با طعم غنی هستند و همه آنها قابض هستند مگر اینکه کاملاً رسیده باشند (احساس دهان خشک باشد). خرمالوهای آمریکایی پس از آنکه درخت دچار سرما شد ، طعم قابض خود را از دست می دهند. میوه رسیده می تواند بسیار نرم و دارای طعم شیرین و غنی باشد. خرمالوهای آمریکایی سخت تر از خرمالوهای آسیایی هستند. این میوه ها می توانند در مناطق 5 تا 9 رشد کنند. میوه آن کوچکتر از خرمالوهای آسیایی با قطر 1½ تا 2 اینچ است. درختان خرمالو آمریکایی بزرگتر از خرمالوهای آسیایی هستند. درختان 30 تا 40 فوت قد و 30 فوت عرض رشد می کنند. برگها در پاییز زرد می شوند.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

خرمالو های ترکیبی – تلاقی بین انواع آسیایی و آمریکایی – مانند خرمالوهای آمریکایی با میوه های بزرگتر (قطر 2 تا 2 اینچ) مقاوم هستند. آنها وقتی اجازه می یابند کاملاً شیرین و خوش طعم باشند.

ارقام مختلفی از خرمالوی آسیایی ، آمریکایی و ترکیبی وجود دارد. از نظر رشد و نمو انواع خرمالو که مد نظر شماست از نزدیک در نظر بگیرید. بعضی از ارقام ممکن است از توصیف کلی نوع خرمالو که با آن گروه بندی می شوند متفاوت باشد.

اطمینان حاصل کنید که یک خرمالو متناسب با آب و هوای محل زندگی خود انتخاب کنید (نگاه کنید به بالا). برای دریافت لیستی از انواع خرمالو که به خوبی در منطقه شما رشد می کنند ، با خدمات تعاونی تعاونی در نزدیکی یا مرکز باغ مجاور تماس بگیرید. یک قانون سریع این است: در مناطق معتدل زمستانی خرمالوی آسیایی غیر قابض ، در مناطق تابستانی معتدل تا خنک خرمالوی آسیایی قابض رشد می کند و در مناطق سرد زمستانی خرمالوی آمریکایی و ترکیبی کاشت.
Persimmon bigstock Persimmon Fruit On The Tree K 248163742 - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟بهترین سایت برای پرورش خرمالو

  • خرمالو را در آفتاب کامل بکارید.
  • خرمالو را در خاکی لومی و غنی از کمپوست بکارید که زهکشی خوبی داشته باشد.
  • خرمالوها دارای پایه ای بلند هستند ، بنابراین خاک عمیق و لومی بهترین است. خرمالوهای آسیایی خاک لومی شنی را ترجیح می دهند. خرمالوهای آمریکایی طیف گسترده ای از خاک را تحمل خواهند کرد.
  • سایتی را انتخاب کنید که به درخت اجازه رشد و بلوغ دهد. قد و گسترش خرمالو را که می خواهید رشد کنید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای رسیدن درخت وجود دارد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

گرده افشانی خرمالو

  • نیاز گرده افشانی واریتی را که می خواهید بکارید بررسی کنید تا بدانید آیا به درخت دوم برای گرده افشانی و میوه نیاز دارید.
  • اکثر خرمالوهای آسیایی کم و بیش خود مثمر ثمر هستند. اگر دو نوع درخت کاشته شود ، همه خرمالوهای آسیایی بهتر میوه می دهند.
  • خرمالوهای آمریکایی می توانند مرد ، زن یا دوجنس باشند. برخی خود ثمربخش هستند ، برخی نه.
  • اکثر ارقام ماده خرمالوی آسیایی و چند رقم ماده آمریکایی بدون گرده افشانی میوه می دهند.

عملکرد خرمالو

  • درختان خرمالو آسیایی هر ساله 1 تا 2 بوشه میوه می دهند.
  • درختان خرمالو آمریکایی هر ساله 2 تا 3 بوشل میوه می دهند.

فاصله درختان خرمالو

  • درختان خرمالو فضایی بسته به نوع مختلف 20 تا 35 فوت از هم فاصله دارند. فضای کافی بین درختان برای گردش هوا و نور خورشید وجود داشته باشد.

کاشت خرمالو

  • قبل از شکستن خواب درخت خرمالوهای ریشه برهنه در بهار بکارید. قبل از شکستن خواب ، درختان گلوله ای و گل آلاچیق را نیز در بهار بکارید. در هر زمان از بهار تا پاییز درختان رشد کرده را بکارید. از کاشت وقتی هوا گرم و خشک است خودداری کنید.
  • خرمالوها یک ریزه بلند دارند. یک سوراخ عمیق حفر کنید و با دقت پیوند کنید. پایه های آسیب دیده به آرامی احیا می شوند.
  • یک مکان کاشت در آفتاب کامل تهیه کنید که در معرض نسیم یا باد غالب باشد.
  • یک سوراخ دوباره به اندازه نیمه عمیق و دو برابر ریشه درخت حفر کنید.
  • کمپوست یا کود دامی خوب پوسیده را در خاک کار کرده و یک فنجان کود همه منظوره به کف سوراخ اضافه کنید.
  • قبل از کاشت یک درخت درخت در جای خود قرار دهید. چوب را به سمت داخل سوراخ تا عمق حداقل 2 فوت بکشید.
  • درخت را در سوراخ قرار دهید تا نشانه خاک روی ساقه در سطح سطح خاک اطراف باشد. (تمام ریسمان ها و آفتابگردان ها را از درختان پوست کنده و جدا شده بردارید.) ریشه ها را از هر جهت پخش کنید.
  • دوباره سوراخ را با نیمی از خاک بومی و نیمی از کمپوست پیر یا مخلوط کاشت ارگانیک تجاری پر کنید. در خاک محکم شوید تا جیب هوا در بین ریشه ها وجود نداشته باشد. در خاک آب بگیرید و یک حوضچه خاکی متوسط ​​در اطراف تنه ایجاد کنید تا آب را در زمان آبیاری نگه دارید.
  • با گره های درختی درخت را از زیر چوب محکم کنید.
  • پس از کاشت ، هر درخت را کاملاً آبیاری کرده و با کود اولیه مایع با فسفر زیاد کود دهید.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

ظرف خرمالو در حال رشد

  • خرمالو را می توان در ظروف بزرگ پرورش داد ، اگرچه این ایده آل نیست زیرا خرمالو دارای پایه هایی است که به صورت عمیق رشد می کنند.
  • ظرفی با عرض و عمق حداقل 18 اینچ را انتخاب کنید.
  • درختان را در یک مخلوط گلدان ارگانیک تجاری بکارید.
  • خاک را به طور مساوی مرطوب نگه دارید اما مرطوب نباشد.
  • خرمالوهایی را که در ظروف رشد می کنند با کود همه منظوره که کمی بیشتر پتاسیم دارد ، تغذیه کنید.
  • درخت را پس از دو سال مجدداً درون ظرفی با عرض و عمق 24 اینچ قرار دهید. مراقب باشید در هر زمان پیوند خرمالو صدمه ای به پایه نخورد.
  • یک خرمالو که در یک ظرف رشد می کند باید هرس شود تا اندازه درخت کوچک باشد.
  • خرمالوها را می توان به عنوان اسپالیگر آموزش داد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

آموزش و هرس خرمالو

  • خرمالوها بهتر است به یک رهبر مرکزی یا رهبر مرکزی اصلاح شده آموزش ببینند. شش تا هشت شاخه داربست را بگذارید که به طور مساوی در اطراف صندوق عقب قرار بگیرند. شاخه های خرمالو می توانند شکننده باشند بنابراین یک درخت با فاق های قوی ایجاد کنید که می تواند وزن میوه را تحمل کند.
  • میوه خرمالو روی چوب فصل جاری تحمل می شود – شاخه هایی که امسال رشد کرده اند امسال میوه می دهند. میوه نیز در شاخه های یکساله تحمل می شود. برگشت به عقب درخت را از تولید میوه محروم می کند.
  • درخت را با فاصله یکنواخت از شاخه های میوه دهنده ، نازک کنید. رشد اضافی و هرگونه چوب مرده یا موقعیت نامناسب را از بین ببرید. همه مکنده ها را بردارید.
  • اگر یک درخت بیش از حد بلند شود ، برداشت میوه ممکن است دشوار شود. شاخه های بلند را می توان به عقب برگرداند. شاخه های جدید در زیر محل برش اندام رشد می کنند.
  • بهترین زمان برای هرس خرمالو زمستان است که شیره آن خاموش است.
  • میوه ای نازک دست که شلوغ به نظر می رسد. باردهی زیاد می تواند شاخه ها را بشکند.
  • خرمالو را می توان به کوردون یا اسپالیزر آموزش داد.

مراقبت از خرمالو ، مواد مغذی و آب

  • خاک را برای تولید مطلوب میوه به طور مساوی مرطوب نگه دارید.
  • قبل از شکستن درختان در خواب زمستان به خرمالو غذا دهید. هر بهار چندین اینچ کمپوست پیر را دور درخت تا قطره چکان پخش کنید.
  • در فصل رشد درختان را با چای کمپوست یا محلول رقیق امولسیون ماهی تغذیه کنید. نیتروژن اضافی باعث ریزش میوه می شود.

Persimmon bigstock Ripe Single Persimmon Fresh W 338386921 1024x683 - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟برداشت و ذخیره خرمالو

  • خرمالوها 2 تا 3 سال پس از کاشت میوه می دهند. برخی از درختان پیوندی یک سال پس از کاشت میوه می دهند.
  • بیشتر خرمالوها تا زمانی که نرم نباشند قابل خوردن نیستند.
  • خرمالوهای قابض را خیلی نرم انتخاب کنید و پوست آنها تقریباً شفاف باشد یا میوه را پس از افتادن روی زمین جمع کنید. اکثر خرمالوهای آمریکایی میوه های خود را هنگام رسیدن می ریزند. مالچ زیر درختان برای بالش پاییز. میوه های قابض را می توان در صورت عدم ریزش روی درخت رها کرد.
  • ارقام غیر قابض ، اکثر انواع آسیایی را کاملاً رنگی اما هنوز کمی سفت انتخاب کنید.
  • خرمالوهای رسیده را با بریدن میوه از درخت با هرس یا برش برداشت کنید. مقداری ساقه را به میوه وصل کنید.
  • خرمالوهایی که کمی نارس هستند از روی درخت می رسند. با قرار دادن میوه در یک کیسه با یک سیب ، سرعت رسیدن را سریع کنید.
  • خرمالو را می توان تازه خورد ؛ آنها می توانند یخ زده یا خشک شوند.
  • خرمالو تازه به مدت دو ماه در یخچال نگهداری می شود.
  • خرمالو را می توان مانند انجیر و خرما خشک و خورد.
  • خرمالو را می توان به صورت پودر درآورد و برای پودینگ ها ، پای ها ، کلوچه ها و بستنی استفاده کرد.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

مشکلات و کنترل خرمالو

  • توری شاخه خرمالو سوسک شاخی است که ساقه ها و شاخه ها را تا حد قطع چوب می جوید. این آفات با جمع آوری و ریختن بقایای زباله بهتر کنترل می شوند. باقی مانده حاوی تخم مرغ حشرات خواهد بود.
  • مقیاس حشرات با پوسته پوسته مانند است. آنها از برگ و شاخه ها شیره می مکند. در زمستان با اسپری روغن خاموش درختان را بپاشید و یا حشرات را با انگشتان خود خرد کنید.
  • آنتراکنوز نوعی بیماری قارچی است که باعث ایجاد لکه های کوچک قهوه ای یا خاکستری در برگها می شود. این ماده می تواند میوه را آلوده کند و همچنین باعث ایجاد لکه های نرم شفاف در میوه شود که به پوسیدگی تبدیل می شود. برگها و میوه های آلوده را برداشته و از بین ببرید.
  • راک ها میوه را می دزدند. یک یقه قلع به عرض 1 پا دور تنه قرار دهید تا راکون ها را از درخت دور نگه دارید.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

مراقبت از خرمالو پاییز و زمستان

  • خرمالو را در زمستان هرس کنید.
  • درختان جوان را به یک مرکز باز یا رهبر مرکزی اصلاح شده آموزش دهید (به آموزش و هرس در بالا مراجعه کنید).
  • برای جلوگیری از آفتاب زدگی در زمستان ، تنه درختان جوان را با گل مات یا نوار درخت بپیچید.

خرمالوها را تبلیغ کنید

  • پيوند معمول ترين روش تكثير ارقام خرمالو است. با پیوند زدن با شلاق ، پیوند پوست ، یا پیوند شکاف دقیقاً همانطور که جوانه های روی پایه به بیرون فشار می دهند ، به سهام و پیازچه خرمالو بپیوندید.
  • خرمالو را می توان از بذر پرورش داد. بذرها را به مدت دو تا سه ماه بلافاصله پس از استخراج از میوه در یخچال قرار دهید ، طبقه بندی کنید. نهال ها از حدود شش سالگی میوه آب پنیر را شروع می کنند.

Persimmon bigstock A Bunch Of Beautiful Persimmon 329207158 1024x819 - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟انواع خرمالو برای رشد

انواع خرمالو آسیایی عبارتند از:

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نهال خرمالوی موزی چگونه کاشته می شود ؟

  • ‘فویو’ نوع غیر قابض محبوب ؛ گوشت زرد مایل به قرمز شیرین و ملایم است. به اندازه یک توپ تنیس ؛ نیاز به گرده افشانی دارد. ‘Jiro’ بسیار شبیه است و اغلب به عنوان ‘Fuyu’ نامگذاری می شود.
  • میوه ‘Hachiya’ قابض و نرم است. پوست و گوشت هنگام رسیدن زرد تا نارنجی می شوند. میوه بزرگ و مستطیل شکل مخروطی با نوک نوک تیز است. میوه به 4 اینچ طول و 3 اینچ عرض می رسد. نیاز به گرده افشانی دارد
  • میوه قابض “Tamopan” ؛ میوه ای بزرگ و عمامه ای شکل. باید قبل از غذا کاملاً رسیده باشد. پوست ضخیم گوشت پرتقال و آبدار را می توان با قاشق خورد. عطر و طعم عالی
  • ‘Tanenashi’ بزرگ ، کیفیت عالی؛ میوه مخروطی قرمز نارنجی ؛ گوشت تا زمان نرم شدن قابض است. بدون گرده افشانی میوه می دهد.
  • ‘Gosho’ (‘غول فویو’) شیرین ، خوش طعم ، غیر قابض ؛ میوه ای بزرگ و گرد.
  • ‘ایزو’ غیر قابض ؛ میوه گرد روی درختی به اندازه نصف خرمالو استاندارد تولید می شود.
  • ‘مارو’ غیر قابض ؛ میوه ای با اندازه متوسط ​​، گرد ، نارنجی.
  • رقم مقاوم آسیایی ‘Saijo’ ؛ میوه های قابض ، کشیده و زرد کسل کننده.

انواع خرمالو آمریکایی عبارتند از:

  • “میدر” خود مثمر ثمر ، تقریباً بدون دانه.
  • عطر و طعم عالی “جان ریک”. نیاز به گرده افشانی دارد.
  • با طعم “طلایی اولیه” برای بهترین محصول نیاز به گرده افشانی دارید.

جهت بررسي توليد کنندگان انواع نهال در سراسر ايران بر روي گزينه نهال فروش کليک کنيد

منبع : harvesttotable.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1453 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات