نمودار های پشته چیست ؟

0

نمودار های پشته چیست ؟

جهت ثبت رد متغیرها و بهخاطر سپردن ایـن موضـوع کـه هـر یـک در چـه قسـمتی اسـتفاده میشوند، رسم یک نمودار پشته گاهی مفید است. نمودارهاي پشته نیـز همچـون نمودارهـاي حالـت، مقدار یک متغیر را نمایش میدهند، با این تفاوت که آنها علاوه بر این مشخص میکنند که هـر متغیـر به چه تابعی تعلق دارد. هر تابع با یک قاب نمایش داده میشود. هر قاب از یک کادر مستطیل شکل تشکیل شده است که نام تابع در کنار آن و نام متغیرها و پارامترها درون آن نوشته میشوند. ترتیب پشته، روند اجـراي برنامـه را نمـایش مـیدهـد. تـابع printTwice بـه وسـیلۀ تـابع catTwice فراخوانی میشود و catTwice خود توسط تابع __main __که نامی بـراي بـالاترین تابع است، فراخوانده میشود. هرگاه شما متغیـري خـارج از محـیط توابـع مـیسـازید، ایـن متغیـر بـه __main __تعلق دارد.

هر پارامتر به مقدار آرگومان نظیرش اشاره میکند. بنابراین part1 مقداري برابـر chant1 و part2 مقداري برابر با chant2 دارد. همچنین bruce برابر با cat است. اگر در طول فراخوانی تابع خطایی اتفاق افتد، پایتون نام آن تابع و نام تابعی که آن را فراخوانده و به همین ترتیب تا جایی که به __main __برگردد را چاپ میکند. براي مثال، اگر سعی کنید از درون تابع printTwice به cat دسترسـی پیـدا کنیـد، یـک خطاي NameError دریافت میکنید:

Traceback (innermost last):
File “test.py”, line 13, in __main__
catTwice(chant1, chant2)
File “test.py”, line 5, in catTwice
printTwice(cat)
File “test.py”, line 9, in printTwice
print cat
NameError: cat

این لیست از توابع را پسیابی مینامند. پسیابی به شما میگوید خطا در کدام فایـل برنامـه و در کدام خط اتفاق افتاده است و چه توابعی در آن لحظه در حال اجـرا بـودهانـد. همچنـین آن خـط از برنامه که موجب خطا شده است را نشان میدهد. به شباهت میان پسیابی و نمودار پشته توجه کنید. این شباهت تصادفی نیست.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1446 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات