نقش NFT ها در صنعت بازی | اولین بازار NFT ایران

1

 

نقش NFT در صنعت بازی چیست؟

0*uQPBpkJuHnTGPwBj - نقش NFT ها در صنعت بازی | اولین بازار NFT ایران

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در طول این سال به یک روند تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند. شور و شوق NFT که اوایل امسال آغاز شد، اعداد قابل توجهی را تولید کرده است، زیرا رکوردهای فروش زیادی ثبت شده است .

NFT مخفف Non-fungible tokens است که در اوایل سال 2021 به یک شوق جدید تبدیل شد. قبل از پرداختن به جزئیات NFT ها در صنعت بازی، بیایید در مورد چشم انداز صنعت بازی که هر لحظه در حال گسترش است بدانیم. در سال 2020، ارزش این صنعت حدود 160 میلیارد دلار بود. این یک دستاورد بزرگ با توجه به وضعیت ناامید کننده همه گیری است که به شدت بر هر کسب و کاری تأثیر گذاشته است. همچنین، نظرسنجی‌های اخیر پیش‌بینی می‌کنند که صنعت بازی تا سال 2025 به 268 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. حال، نقش NFT در صنعت بازی‌های پویا چیست؟ 

قبل از اینکه نقش آن را درک کنیم، باید همه چیز را در مورد آن بدانیم. NFT ها توکن های رمزنگاری غیرقابل تکرار و تخصصی هستند که به عنوان دارایی در دنیای دیجیتال در نظر گرفته می شوند. آنها را می توان مانند هر دارایی فیزیکی دیگر خریداری، مالک و فروخت. فناوری بلاک چین موثر برای اطمینان از اینکه مالکیت توکن‌ها منحصر به فرد و تأیید شده باقی می‌ماند، دخیل است.

اگرچه آنها کاملاً شبیه ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین هستند، NFT ها قابل مبادله یا معامله نیستند. بسیاری از فایل ها را می توان به عنوان NFT ذخیره کرد. به عنوان مثال توییت ها، آثار هنری، فایل های موسیقی و غیره. ارزش آنها برابر با فایل های اصلی است و می توان به راحتی آنها را همراه با سند مالکیت خریداری کرد.

NFTها، به احتمال زیاد، شامل مجوزی برای دارایی مجازی نیز می‌شوند. با این حال، این به طور مکانیکی مالکیت حق چاپ را اعطا نمی کند. مالک حق چاپ ممکن است نقاشی ها را نیز بازتولید کند و مالک NFT از هیچ حق امتیازی سود نمی برد.

در صنعت بازی، توسعه‌دهندگان همچنان به دنبال راه‌های جدیدی برای نوآوری در اقتصادهای درون بازی و ادغام NFT در خود تجربه بازی هستند. به ویژه تب طلا، مفهوم NFT و بازی های بلاک چین را به سطح بعدی ارتقا داده است.

توسعه دهندگان مشتاق هستند که توسعه Non-Fungible Token را در تجربه بازی گیمرها ادغام کنند. به عنوان مثال، تب طلایی NFT ها را القا کرده و بازی های بلاک چین را به سطحی برتر ارتقا داده است.

حالا اگر به Gold Fever فکر می کنید، یک بازی RPG رایگان است که جامعه سازی را در بازی های مختلف تشویق می کند. به عبارت دیگر، این یک پلتفرم چند نفره هیجان انگیز است که به گیمرها امکان می دهد از طریق استفاده از NFT خریدهای مفیدی انجام دهند. دارایی هایی مانند زمین های دیجیتالی برای ادامه در این بازی ها حیاتی هستند.

چگونه NFT ها فضای بازی را مختل می کنند

فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که اقتصادهای مجازی را ارتقا دهد و به گیمرها این امکان را می دهد که در مورد مالکیت اقلام شفافیت بی نظیری داشته باشند.

NFT ها تضمین می کنند که هر آیتم درون بازی متعلق به صاحب قانونی آن است و همیشه در دسترس است. اگر سرور بازی به طور موقت از کار بیفتد یا به طور دائم خاموش شود، هر آیتم جمع آوری شده غیرقابل استفاده می شود. با این حال، به دلیل عدم تمرکز ارائه شده توسط بلاک چین، آیتم های NFT هرگز از بین نخواهند رفت حتی اگر بازی متوقف شود.

مزیت مهم دیگر ارزش ذاتی اقلام NFT است. تصور کنید که یک پوسته برای شخصیت خود بخرید، که این روزها یک روند محبوب در بازی های آنلاین است. وقتی آن خرید را در یک بازی غیر بلاک چین انجام می دهید، نمی توانید آن پوسته را بفروشید زیرا ارزش ذاتی ندارد. برای به دست آوردن پول، باید کل حساب خود را بفروشید، و حتی در آن صورت، تنها کسری از مبلغی را که برای پوسته ها پرداخت کرده اید، دریافت می کنید.

مزایای NFT در صنعت بازی:
1. ارزش ذاتی

NFT در صنعت بازی دارای ارزش ذاتی در بازی است. در یک بازی غیر بلاک چین، شما نمی توانید پوسته های خریداری شده برای شخصیت های خود را بفروشید، زیرا آنها هیچ ارزش ذاتی ندارند. حتی اگر کل حساب خود را بفروشید، کسری از پول شما برگردانده می شود. اجتناب از این ضرر به دلیل استفاده از NFT امکان پذیر است.

2. یک گزینه بازیابی همیشه سبز

NFT ها در صنعت بازی تضمین می کنند که هر ویژگی کاربر بدون توجه به موقعیت، در دسترس باقی می ماند. در یک وضعیت ناگوار، اگر سرور بازی از کار بیفتد یا به طور دائم متوقف شود، هر مورد جمع آوری شده از دسترس خارج می شود. با این حال، استفاده از NFT باعث می شود که چنین اتفاقات ناگواری رخ ندهد. حتی اگر بازی به طور کامل خاموش شود، آیتم های NFT برای کاربران آن قابل دسترسی خواهند بود.

3. قابلیت همکاری

دارایی‌های بازی که با NFT مشخص می‌شوند، ماهیت تعاملی دارند، یعنی می‌توان از آنها در چندین محیط استفاده کرد و به آنها دسترسی داشت. این مزیت بر خلاف بازی های سنتی است. آنها بر روی سرورهای متمرکز وجود دارند که از ارتباطات خارجی جلوگیری می کنند. این انعطاف پذیری ارائه شده توسط NFT ها برای گیمرهایی که مایلند بدون توجه به جایی که هستند از دارایی های جمع آوری شده خود استفاده کنند، بسیار سودمند است.

NFT ها اینجا هستند تا بمانند! گیمرها به آن عادت کنید ….

اگرچه امروزه آنها چندین مزیت را ارائه می دهند، هنوز چندین مورد استفاده وجود دارد که هنوز به طور کامل توسعه یافته است. یک مثال این است که چگونه تب طلایی قصد دارد در آینده امکان مالکیت مشترک NFT ها را فراهم کند و به چندین بازیکن اجازه می دهد تا یک تجارت را با مجوزهای مختلف مدیریت کنند.

یک چند جهانی بازی را تصور کنید، جایی که آیتم‌های بازی‌های مختلف را می‌توان در یک محیط واقعیت مجازی استفاده کرد و در یک بازار متقابل مبادله کرد. این همان چیزی است که در آینده برای بازی NFT رقم خواهد خورد.

آینده

اگرچه پذیرش NFT در دنیای بازی مزایایی دارد، اما به طور همزمان موانع مهمی را برای غلبه بر آن به همراه دارد. NFTها با داشتن ارزش ذاتی ممکن است به عنوان دارایی های سفته بازی در نظر گرفته شوند. این ویژگی ممکن است بازیکنان را تشویق کند که دارایی ها را به جای استفاده از آنها در بازی، با پول معامله کنند.

علیرغم موانع زیاد، احتمال کسب سود در صنعت بازی باعث می‌شود تا چندین برند غیرمحور بلاک چین شانس خود را با NFT امتحان کنند. این می تواند با ایجاد مشارکت با پروژه های بلاک چین شخص ثالث با تخصص برای تبدیل چشم انداز آنها به واقعیت تحقق یابد. به طور همزمان، پیروزی بزرگ برنامه های بازی نقشی اساسی در ایجاد پیشرفت بیشتر در زیرساخت NFT ایفا خواهد کرد. همچنین می تواند به تکامل راه حل های نوآورانه کمک کند که پذیرش سنتی را باز می کند. به طور خلاصه، NFT ها اینجا هستند تا بمانند!

نتیجه

همه این حقایق جالب در مورد NFTها ممکن است بسیار زیاد یا گیج کننده به نظر برسند، به خصوص برای یک مبتدی. اگر مشتاق هستید اطلاعات بیشتری در مورد NFT ها کشف کنید یا یک ایده بازی هیجان انگیز دارید، استودیو Juego را در نظر بگیرید تا آن را به واقعیت تبدیل کند. استودیو Juego دارای تخصص کافی در زمینه بازی و فناوری ها و پلتفرم های نوآورانه مرتبط با بازی است. ما بازی‌های ویروسی متعددی را ایجاد کرده‌ایم که با شرکت‌های متعدد Fortune 500 مرتبط هستند و به این کار ادامه می‌دهیم. 

 

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************  

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
0

سپاس فراوان از شما به امید روزی که محصولات هنرمندان با ارزش واقعی عرضه شود .

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 20, 2022

درود بر شما …

درود بر شما

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1570 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات