نظر فیلسوف فرانسوی رنه دکارت در مورد رویکرد مکانیکی چیست ؟

1

شرح نظریه فیلسوف فرانسوی رنه دکارت در خصوص رویکرد مکانیکی .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 9, 2019
گذاشتن نظر
4

همان طور که مستحظر می باشید عواملی چون :

1 – ادراک ها

2 – تجربه ها

3 – رفتار ها

اصولا ریشه در فعالیت دستگاه عصبی دارند .

در بعضی از مواقع این فکر به سراغ افرادی که به صورت واقعی شروع به مطالعه ی روان شناسی نموده اند بروز پیدا می کند که این ها رویکردی مکانیکی دارند و از این رو مقام انسانی را در حد نوعی ماشین زیستی تنزل می دهند .

اگر شما هم به این فکر افتاده اید ، بدانید و آگاه باشید که اولین کسی نیستید که چنین واکنشی نسبت به این موضوع دارد .

یکی از فیلسوفان بزرگ و گران قدر فرانسوی به نام رنه دکارت می فرمود : تمامی اعمال انسان ها و حیوانات پاسخ هایی مکانیکی به محرک های بیرونی می باشد .

به عنوان نمونه و مثالی از این دست واکنش پیچیده ی متشکل از لوله های پر از مایع و چرخ دنده هاست . وی این سخن را در سال 1662 میلادی بیان نمودند .

ولی به خاطر داشته باشید که دکارت به خوبی می دانست که انکار وجود روح در انسان ، با آموزه های دینی کلیسا مغایرت داشته و به همین دلیل پذیرش نظریه ی او را دشوار می گرداند .

نکته ی مورد توجه ناشی از ریز بینی دکارت در این زمینه : از این رو دکارت ، جایی هم برای روح در نظر گرفت و گفت این روح ما است که پاسخی ویژه از بین مجموعه ای از پاسخ های محتمل بر می گزیند . انعطاف پذیری ما حاصل چنین فرایندی است ، و هم از این رو است که می توانیم پاسخ های گوناگونی را در برابر محرکی واحد بروز دهیم . بر اساس دو گانه پنداری جسم و ذهن نزد دکارت ذهن یا همان روح وجودی مستقل از جسم مادی داشته ، هر دو می توانند بر یکدیگر اثر بگذارند .

مصطفی قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 9, 2019
گذاشتن نظر
1

از پاسخ شما سپاسگذاريم .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 9, 2019
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3113 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات