نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاانواع نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء فلفل
0

نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

پرورش فلفل از دانه به صبر و حوصله خاصی نیاز دارد. تمایل به اختصاص دادن زمان برای پرورش آن نهال و مراقبت از آن با بلوغ ، می تواند میوه های شگفت انگیز شما را پاداش دهد.

هنگامی که من برای اولین بار شروع به رشد کردم ، بیاد می آورم که در سراسر وب برای اطلاعات در مورد نحوه شروع تحقیق می کردم. همه روش های مختلفی دارند ، بعضی از آنها برای من بسیار پیچیده است. پرورش فلفل آسان است و من آن را بسیار ساده نگه می دارم. بعد از چندین فصل رشد فلفل تند و آزمایش بسیاری از نکاتی که در سراسر وب پیدا کردم ، گام به گام آنچه که برای من بهتر بوده است را ارائه می دهم.

من گلخانه ندارم و هر ساله فقط تعداد انگشتی گیاه فلفل مختلف می کارم ، مانند 5 تا 10. من همچنین فضای باغ ندارم ، بنابراین همه گیاهان من در ظروف خارج از خانه آماده می شوند و گرم می شوند خارج از. پس بیایید رشد کنیم!
1) چه زمانی دانه های خود را شروع کنید
به طور کلی ، بذرهای خود را در زمستان در فضای بسته شروع می کنید. اینکه دقیقاً کدام ماه را می خواهید شروع کنید به خود شما بستگی دارد ، اما نوامبر – فوریه نقطه شروع خوبی است. من همیشه دانه هایم را از ژانویه شروع کرده ام. ماه های نوامبر و دسامبر سفرهای تعطیلات ، خرید هدیه و کارهایی را که من در فلفل هایم تمرکز می کنم بیش از حد انجام می دهد ، بنابراین ژانویه برای من مفید است
2 آسانترین فلفل ها برای رشد کدامند؟
اگر نمی خواهید برای جوانه زنی زیاد منتظر بمانید ، گیاه Capsicum Annuum ساده ترین گیاه برای رشد است. اینها شامل jalape jos ، serranos ، cayennes ، فلفل تایلندی ، آناهیم ، هاچ ، poblano ، بسیاری از گیاهان زینتی و غیره است. آنها همچنین در آب و هوای سردتر عملکرد بهتری دارند و حتی در دمای پایین (50 درجه فارنهایت -75 درجه فارنهایت) به راحتی جوانه می زنند.

گونه های Chinense ، که شامل فوق العاده گرم ، هابانروها ، کلاه های اسکاچ و غیره هستند ، تمایل دارند زمان جوانه زنی کندتر و نیاز به دمای خاک بالاتر باشند (75oF-90oF).

فقط بخاطر داشته باشید که روند جوانه زنی می تواند آهسته و نامنظم باشد زیرا درجه خواب (یا به عبارت دیگر مدت زمان بیدار شدن و رشد آن دانه ها) بطور قابل توجهی در گونه ها متفاوت است.
3) چه مدت طول می کشد تا دانه ها جوانه بزنند؟
بیشتر دانه های فلفل در حدود یک هفته در دمای 70-80 درجه فارنهایت جوانه می زنند ، اما جوانه زنی بسته به نوع آن می تواند لکه دار باشد. جوانه زدن Super Hots ممکن است بیشتر طول بکشد ، گاهی اوقات تا 6 هفته طول می کشد.
4) از کجا بذر تهیه کنم؟
شما می توانید بذرها را از مرکز باغ محلی خود ، از بسیاری از تأمین کنندگان آنلاین بذر (زوجی که دوست دارم از Baker Creek Heirloom Seeds و  pepperjoe.com باشند ) خریداری کنید ، یا به راحتی فلفل های مورد علاقه خود را از سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید و دانه ها را خراش دهید . خوبه برم
5) من دانه هایم را دارم ، حالا چه؟

شما قصد دارید بذرهای خود را در داخل خانه شروع کنید. قبل از اینکه بذرهای خود را بکارید ، آنها را یک شب در آب گرم خیس کنید. من بذرهایی را با خیساندن و بدون خیساندن پرورش داده ام و پیدا کردم آنهایی که خیس کردم جوانه زدن کار بهتری داشتند. بنابراین بذرها را یک شب در لیوان های گلدان با آب گرم (که در زیر نشان داده شده) قرار می دهم و صبح می کارم. پیگیری کنید که بذرها در چه لیوانی هستند. 3 دانه در هر غلاف خواهید کاشت. فقط یکی از این سه بذر به گیاه تولید کننده تبدیل می شود ، بنابراین دلبسته نشوید.

همچنین ، فقط به این دلیل که دانه های شما جوانه می زند ، این تضمین نمی کند که همه آنها زنده بمانند و به گیاهان سالم تبدیل شوند. برای اطمینان از رشد حداقل یک گیاه تولید کننده قوی از هر نوع ، حداقل 6 دانه یا بیشتر بکارید.

Soak Seeds - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

حالا ما آماده ایم که بذرها را به مقداری خاک برسانیم. من با استفاده از گلوله های ذغال سنگ نارس جیفی بهترین نتیجه را گرفته ام ( این جعبه دقیقاً استفاده شده من است كه از آمازون موجود است ، اما همه جعبه های جیف بسیار ارزان تر از هوم دپو یا هر باغ باغ محلی دیگر در منطقه شما هستند).

من همچنین سعی کرده ام دانه هایم را در خاک “بذر شروع” در فنجان های کوچک دیکسی شروع کنم ، اما گلوله های ذغال سنگ نارس به من نتایج جوانه زنی بسیار بهتری می دهند ، بنابراین من آنها را ترجیح می دهم. و آنها با گنبد گلخانه همراه هستند ، که بسیار مناسب است برای اینکه بذرها در یک محیط معمولی خانه در زمستان به سرعت جوانه بزنند.

بنابراین دستورالعمل های موجود در جعبه جفی را دنبال کنید. شما به راحتی آب را روی گلوله ها می ریزید و سپس به آنها کمی وقت می دهید تا آب را جذب کنند. گلوله ها پس از چند دقیقه کاملاً منبسط می شوند (در زیر نشان داده شده است).

Jiffy Peat Pellets - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

پس از آماده شدن گلوله ها ، مش را از بالا بکشید و حدود یک سوراخ عمیق 1/4 dig حفاری کنید. 3 دانه از همان دانه ها را در خاک قرار دهید و خیلی آزاد با خاک بپوشانید. خاک را نزنید. شما می خواهید برای دستیابی به موفقیت نهال ها تا حد ممکن آسان کنید.
تقویت کننده های اضافی خاک:
Myco Blast یک ماده افزودنی خاک است که در این مرحله استفاده می کنم. من بلافاصله بعد از کاشت بذرها Myco Blast را به غلافهای بذر اضافه می کنم و هفته ای یکبار با آن آب می دهم تا اولین مجموعه برگهای واقعی ظاهر شود. Myco Blast به طور طبیعی باعث غنی سازی خاک می شود و نهال های سالم تری تولید می کند. هنگام پیوند نیز استفاده می شود.

Seeds In Soil - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

دانه های شیلی برای شکستن خواب (به معنی جوانه) به رطوبت و گرما نیاز دارند. خواب رفتن مکانیزم بقای دانه است که از جوانه زدن بذر در شرایط سرما جلوگیری می کند و باعث از بین رفتن نهال جوان می شود. فقط توجه داشته باشید که روند جوانه زنی می تواند آهسته و نامنظم باشد زیرا درجه خواب به طور قابل توجهی بین گونه ها متفاوت است. من سینی های بذر خود را روی یک Seatling Heat Mat قرار می دهم تا به روند جوانه زدن کمک کند. این باعث گرم شدن خاک می شود و من دریافته ام که گیاهان من با استفاده از حصیر گرم کننده خیلی سریعتر جوانه می زنند.

هنگامی که اولین بذرها جوانه زدند گنبد گلخانه را بردارید و اطمینان حاصل کنید که نهال ها نور خورشید کافی دارند. نهال های خود را تمام روز در زیر پنجره ای کاملاً روشن نگه می دارم ، اما از آنجا که در ماه های زمستان جوانه می زنند (ساعات کمتری از روز را تأمین می کنند) ، من یک نور رشد بسیار ساده به  آن اضافه می کنم که پس از غروب خورشید یا اگر یک روز ابری باشد ، آن را روشن می کنم. چیزی که من دارم LED است و هیچ حرارتی تولید نمی کند ، بنابراین می توانید آن را کاملاً نزدیک کنید. امسال نور من حدود 6 ″ -7 ″ بالاتر از نهال است. من نور رشد را حدود ساعت 8-9 شب خاموش می کنم. اگر خاک شروع به قهوه ای روشن کرد ، نهال ها را با آب پاش کنید. آنها را مرطوب نگه دارید اما مرطوب نباشید.

Grow Light Hot Peppers - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

اتفاقی که بعد می افتد ، زنده ماندن سالم ترین است! شما در هر غلاف 3 دانه کاشتید. فقط یکی از آن جوانه ها یکی را به مرحله بعد منتقل می کند. دانه های شما شروع به جوانه زدن می کنند. در هر غلاف ، ممکن است متوجه شوید که یک جوانه بهتر از بقیه عمل می کند. بعد از اینکه گیاهچه ها حدود 2 اینچ شدند ، باید قوی ترین جوانه را ببینید. شما باید قوی ترین جوانه را انتخاب کنید و بقیه را اصلاح کنید تا قوی ترین دانه رشد کند.

حالا بعضی اوقات ممکن است خیلی واضح نباشد که قوی ترین کدام است. من چنین اتفاقی افتاده ام تصویر زیر را بررسی کنید. شما می توانید برنده مشهود را در غلاف سمت راست مشاهده کنید ، اما همه در غلاف سمت چپ کاملاً برابر به نظر می رسند. برای غلاف سمت چپ ، جلو بروید و مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، زیرا همه آنها قوی هستند ، اما فقط یک نفر می تواند آن فضا را اشغال کند. اصلاح 2 ، تنها یک جوانه برای حرکت به جا بگذارید. اگر بسیار ملایم هستید ، می توانید سعی کنید هر 3 جوانه قوی را برای کاشت جدا کنید ، فقط سعی کنید به ریشه های ظریف آنها آسیب نرساند.

Chile Pepper Pods - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

اولین برگهایی که از بذر  جوانه می زنند لپه است (یک برگ جنینی در گیاهان دانه دار ، اولین برگهایی که از یک بذر جوانه زنی ظاهر می شود).

به مجموعه بعدی برگهایی که رشد خواهند کرد ، “برگهای واقعی” آنها گفته می شود. من هر کدام که حدوداً 3 ″ فنجان بزرگتر داشته باشند ، با فنجانهای بزرگتر پیوند می زنم.

در این مرحله از فنجان های پلاستیکی استفاده می کنم. با یک سولف یا پیچ گوشتی 1-2 سوراخ تخلیه را به پایین هر فنجان فرو کنید . هر فنجان را با مخلوط گلدان پر کنید. حفره ای متناسب با توپ ریشه ایجاد کنید. اگر نهال های شما در گلدان های ذغال سنگ نارس قرار دارند (همانطور که در بالا نشان داده شده است) ، کل پوشش مش گلدان گلدان را بردارید ، و سپس گلوله ریشه را در سوراخ تازه حفر شده قرار دهید. مراقب باشید ریشه مزاحم نشود و به نهال آسیب نرساند. به منظور رشد بیشتر ریشه ، مقداری از ساقه را بپوشانید. من سطح زیرین خود را در فنجان می کارم ، بنابراین قسمت بالای گیاه تقریباً 1/2 ″ زیر بالای فنجان است بنابراین وقتی شروع به سخت شدن می کنم ، از عناصر محافظت می شود.
از چه نوع خاک گلدان (یا مخلوط گلدان) استفاده می کنم؟
دانستن تفاوت بین مخلوط گلدان (که خاک گلدان نیز نامیده می شود) و خاک باغات مهم است . گلدان مخلوط مخصوص استفاده در ظروف ساخته شده است. این ماده حاوی موادی مانند پوست و پیت ماس ​​است که زهکشی خوب و جریان هوا را برای رشد شدید ریشه در ظروف تضمین می کند.

اگر گیاهان فلفل شما در یک ظرف قرار دارند ، از مخلوط گلدان استفاده کنید. اگر آنها در باغچه کاشته می شوند ، از خاک باغچه استفاده کنید. من به طور معمول از Kellogg Patio Plus که در Home Depot یافت می شود استفاده می کنم زیرا فلفل های من در ظروف رشد می کنند.

Seedlings Transplanted - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

وقت آن است که در مورد لقاح صحبت کنیم.
بعد از ظهور اولین مجموعه از برگهای واقعی ، این همان نکته ای است که می توانید کوددهی را شروع کنید. برای تقویت رشد ، از مقدار رقیق شده امولسیون ماهی یا کود ماهی و ماهی دریایی استفاده کنید ( این همان چیزی است که من از Home Depot می گیرم ). دستورالعمل های موجود در ظرف را بخوانید و سپس هنگام آبیاری گیاهان از قدرت 1/4 استفاده کنید. من می دانم که بعضی از افراد بوی کود ماهی را دوست ندارند (به نظر من این اصلاً بد نیست) ، بنابراین در صورت تمایل از کود استفاده کنید.

* توجه: اگر سگهایی دارید که بوی چیزهای مرده را دوست دارند ، مانند من ، ممکن است لازم باشد هنگام کوددهی با کود ماهی گیاهان را از دسترس آنها دور نگه دارید. اگر حتی یک قطره بریزم ، سگهای من سعی می کنند آن را لیس بزنند زیرا بوی ماهی دارد. آنها بعد از کود دادن تلاش برای حفر گیاهان را متوقف کرده اند ، اما اولین بوی بوییدن آنها تلاش برای یافتن منبع بو در گلدان های من را رها نمی کنند.
تغذیه محلول پاشی:
بعد از اینکه گیاهان شما سه یا چهار مجموعه برگ واقعی دارند ، می توانید سولفات منیزیم (نمک اپسوم) را مستقیماً به برگها و ساقه بمالید. نمک اپسوم شاخ و برگ گیاه را قوی نگه می دارد و از رشد برگهای سبز روشن تا زرد جلوگیری می کند.

اطمینان حاصل کنید که نمک Epsom مورد استفاده شما هیچگونه افزودنی مانند رایحه ندارد.

یک قاشق چایخوری نمک Epsom را به یک گالن آب اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید. مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و سپس برگها و ساقه ها را با محلول اسپری کنید تا کاملاً پوشانده شوند. گیاهان خود را هر هفته در میان بپاشید تا یک هفته با امولسیون ماهی آبیاری کنید و هفته دیگر به گیاهان خود تغذیه محلول پاشی بدهید.
تقویت کننده های اضافی خاک:
چند ماده افزودنی خاک وجود دارد که من استفاده می کنم. اولین مورد Myco Blast است . من هفته ای یک بار بلافاصله بعد از کاشت Myco Blast را به غلافهای بذر اضافه می کنم تا اولین برگ برگ واقعی ظاهر شود (سپس به کود عادی بروید). همچنین ، هنگام پیوند ، Myco Blast را به خاک اضافه کنید تا خاک به طور طبیعی غنی شود.

مورد دوم که من استفاده می کنم Soil Blast است . آب را با Soil Blast و محلول آب لوله کشی هر هفته یکبار آب کنید. این باکتری های مفید لازم برای خاک عالی و گیاهان قوی را ایجاد می کند.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

Plant Growth - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

برای ماه آینده + شاهد رشد گیاهان خود خواهید بود. آبیاری ، کود دهی و سالم نگه داشتن آنها. در این مدت گیاهانم را سخت می کنم. این یک گام اساسی در بقای گیاهان شماست. از آن بگذرید
سخت شدن چیست و چه زمانی شروع می کنم؟
گیاهان شما در یک فضای داخلی کنترل شده قرار دارند ، بدون هیچ گونه باد ، آفتاب شدید یا شبهای سرد برای مقابله با آن. سخت شدن فرآیندی است که به تدریج به گیاهان جوان اجازه می دهد تا به آرامی به شرایط بیرون عادت کنند.

این فرآیند دو هفته طول می کشد ، بنابراین قبل از پیوند دادن در فضای باز چند هفته شروع کنید. و این یک برنامه دقیق نیست. شما فقط می خواهید گیاهان را هر روز برای مدت طولانی تر و طولانی تری بیرون ببرید ، اما مراقب آنها باشید و مطمئن شوید که پژمرده نمی شوند. همچنین آنها را در روزهای بسیار باد تنظیم نکنید. بخاطر داشته باشید که در خارج از منزل به دلیل آفتاب و باد ، خاک سریعتر خشک می شود ، بنابراین آب آن بیشتر است.

در اینجا یک برنامه اساسی برای شروع وجود دارد:  آنها را در روز اول و 1/2 ساعت فقط در زیر نور خورشید در قسمتی از باد محافظت کنید. بعد از اینکه گیاهان شما به مدت 1/2 ساعت در محیط خارج از منزل باشید تا حدی محافظت می شود ، زمان را روزانه به 1 ساعت ، 2 ، 3 ، 4 افزایش دهید و منجر به 8 ساعت در روز شود. سپس آنها را به مدت یک روز کامل (به شرطی که تهدیدی از سرما وجود نداشته باشد) کنار بگذارید.
چه موقع زمان مناسبی برای پیوند گیاهان است؟
گیاهان باید 6-10 هفته با رنگ سبز تیره ، ساقه های ضخیم و بدون شکوفه باشند. شکوفه ها را از بین ببرید تا گیاه پس از پیوند انرژی خود را برای تنظیم تنظیم کند. صبر کنید تا آخرین تاریخ سرما برای منطقه شما سپری شود و دمای شب بیش از 50 درجه فارنهایت باشد و نهال های شما سخت شوند. فلفل محصولاتی در فصل گرم است که در دمای 70-80 درجه فارنهایت در روز و 60-70 درجه در طول شب بهترین رشد را دارد.
زمان پیوند!

هنگامی که گیاهان شما را در خارج از منزل سازگار کرد ، وقت آن است که آنها را به خانه دائمی خود منتقل کنید. همه گیاهان فلفل من به گلدان های خارج از منزل می روند. من از چند ظرف مختلف استفاده کرده ام. گلدان های معمولی ، سطل های دپوی خانه ، EarthBox و City Pickers کیت های تختخواب باغی را تهیه کردند. اگر مرکز باغ محلی شما این انبارها را داشته باشد ، به طور معمول در فروشگاه بسیار ارزان تر هستند.

اولویت شخصی من EarthBox است. EarthBox بهتر از جعبه City Pickers ساخته شده است. آنها شباهت زیادی به هم دارند ، اما دو چرخ از سال اول بر روی City Picker Box من جدا شد و EarthBox من که مدت طولانی تری از آن را سپری کرده ام همچنان قویتر است. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار EarthBox آورده شده است.  گیاهان من در EarthBox بهتر از هر گلدان دیگری عمل می کنند. علاوه بر این ، همراه با کودهای آلی ، دولومیت ، روکش های مالچ و مجموعه ای دقیق از دستورالعمل ها است که دقیقاً نحوه کاشت گیاهان را با استفاده از سیستم آنها توضیح می دهد. این فقط ساده است و من ساده را دوست دارم.

من به طور معمول 4 گیاه فلفل (و نه لزوماً همان نوع فلفل) را در یک EarthBox می کارم. من از EarthBox برای گیاهانی که تمایل به بزرگتر شدن دارند استفاده می کنم. همچنین ، اگر به کمپوست دسترسی دارید ، مطمئناً آن را با خاک خود مخلوط کنید.

Raised Garden Bed Kits 1 - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

من برای گیاهان کوچکتر فلفل از گلدان های معمولی استفاده می کنم. اگر من یک چیز کوچک و جمع و جور درست می کنم ، مانند فلفل های تایلندی زینتی ، آن ها در گلدان های کوچک خوب عمل می کنند. در اینجا تعدادی از آنها را در یک گلدان کوچک پرورش داده ام .نکته در مورد استفاده مجدد از گلدان ها از سال به سال: اگر از گلدان ها استفاده مجدد می کنید ، خوب است ، گلدان های قبلاً استفاده شده شما باید عقیم شوند تا موجوداتی که ممکن است بیماری را به گیاهان سال آینده منتقل کنند ، از بین بروند. گلدان ها باید خالی و شسته شوند ، باید در محلول 1 قسمت سفید کننده خانگی و 9 قسمت آب به مدت 10-20 دقیقه خیسانده و سپس شسته و در آب تمیز خیسانده شوند تا باقی مانده سفید کننده از بین برود.

پس از انتخاب گیاهان خود ، زمان انتقال آنها فرا می رسد. من از همان نوع مخلوط گلدان استفاده می کنم که اولین باری است که آنها را پیوند کردم ، یک مخلوط گلدان ارگانیک (برای ظروف)  که می گوید برای فلفل و گوجه فرنگی مفید است. این خاکها معمولاً ترکیبی از پیت ماس ​​، نوعی پوست ، پرلیت و سنگ آهک دولومیتی دارند. فلفل ها خاک های خوب تخلیه را دوست دارند.

برای هر گیاه سوراخ کنید که کمی بزرگتر از گلدان ریشه گیاه باشد. گیاه را از پایه (نه ساقه) نگه دارید و آن را در سوراخ قرار دهید. مراقب باشید در هنگام پیوند مزاحم ریشه گیاه خود نشوید. گیاهان را کمی عمیق تر (تا یک اینچ) از آنچه در ظرف رشد داده شده تنظیم کنید.

Transplanting 1 - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

شما نیاز به آبیاری گیاهان بیشتر از حد لازم در داخل خانه دارید.

علاوه بر ریشه های کم عمق ، فلفل ها شاخه های نسبتاً شکننده ای دارند که در نهایت با فلفل سنگین می شوند. بعضی از گیاهان از لکه گیری (چوب را در خاک فرو کنید و گیاه خود را به چوب ببندید) یا قفس شدن سود می برند. من بسیاری از گیاهان فلفل خود را در معرض خطر قرار می دهم تا بعد از شروع قد بلند ، حمایت بیشتری از آنها بکنم.

Staking 1 - نشاء فلفل چیست ؟ توضیح دهید .

و آنجا می روید. با یک برنامه منظم کود و آب دهید و از ثمرات زایمان خود لذت ببرید!
مشکلات رایج شما ممکن است باشد:
نهال بلند ‘ساق دار’:
نهال های ‘Leggy’ معمولاً ساقه های لاغر کشیده ای دارند و شکننده به نظر می رسند. آنها ممکن است شروع به خم شدن به جلو کنند تا اینکه مستقیماً با یک ساقه قوی رشد کنند. رایج ترین مسئله در اینجا نور کافی نیست. نهال های جوان در تلاشند تا از هر منبع ممکن به نور کافی دسترسی داشته باشند . من پیشنهاد می کنم از چراغ رویشی که نسبتاً نزدیک (6 “- 8”) از نهال قرار گرفته استفاده کنید.

“فاز” سفید در خاک رشد می کند:

این نتیجه رطوبت بیش از حد است و یک قالب سفید متداول است که در بالای خاک گلدان پیدا می کنید. بگذارید کمی خشک شوند. می توانید یک فن در گیاهان بکارید تا رشد کپک را کاهش داده و همزمان ساقه های گیاهان را تقویت کنید. اگر هنوز به اطراف می چسبد ، می توانید به راحتی آن را خراش دهید. این اتفاق خیلی برای من می افتد و هرگز به نهال من آسیب نمی رساند.

غلات در اطراف گیاهان فلفل داخلی شما:
غوزه ها رطوبت را دوست دارند و میوه ها را مجذوب خود می کنند ، بنابراین جای تعجب نیست که آنها اغلب به آشپزخانه ها حمله می کنند. من چندین درخت میوه در حیاط خانه دارم ، بنابراین غده ها همیشه به خانه راه پیدا می کنند و دوست دارند در حالی که در فضای داخلی رشد می کنند ، از گیاهان فلفل من آویزان شوند.

راه حل ساده من برای خلاص شدن از شر این آفات کوچک ایجاد تله سرکه است. گنات رایحه سرکه سیب را بسیار جذاب می دانند (و شراب … من همیشه سعی می کنم آنها را از لیوان شراب دور نگه دارم). بنابراین من فقط یک لیوان کوچک سرکه سیب در وسط گیاهانم قرار دادم و آنها در لیوان می پیچند. به طور معمول این برای من کافی است ، اما اگر مقدار خوبی از gnats دارید می توانید یک تله بزرگتر در یک ظرف شیشه ای نصب کنید. سرکه سیب را درون شیشه بریزید ، مثل اینکه 3 اینچ پایین باید خوب باشد. چندین سوراخ در درب شیشه را باز کنید و سپس شیشه را بپوشانید. برای پوشاندن شیشه می توانید از بسته بندی پلاستیکی سوراخ دار نیز استفاده کنید. غده ها از طریق سوراخ های روی درب وارد شیشه می شوند و در محلول سرکه گیر می کنند.

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان

منبع : www.cayennediane.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1367 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات