نشاء فلفل چگونه کشت می شود ؟

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاانواع نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء فلفل
0

نشاء فلفل چگونه کشت می شود ؟
image 3115 - نشاء فلفل چگونه کشت می شود ؟

فلفل

فلفل به خوبی به کارهای کشاورزی در مقیاس کوچک و نیمه وقت وام می دهد. بازارهای مختلفی برای تولیدکنندگان با مزارع زیر زمین کوچک (کمتر از 5 هکتار) و رنگهای مختلف میوه بالغ (سبز ، قرمز ، زرد ، نارنجی ، بنفش و قهوه ای) ، اشکال و سطح گرما (از شیرین تا خیلی گرم) وجود دارد. یافتن بازارهای ویژه را برای تولیدکنندگان آسان تر می کند. بسیاری از عملیات مزرعه ای مانند آماده سازی زمین ، کاشت و برداشت را می توان بصورت سفارشی استخدام کرد و از هر وسیله متعلق به پرورش دهنده می توان برای بیشتر محصولات گیاهی استفاده کرد.

فلفل ( Capsicum annuum و Capsicum frutescens ) ، چه شیرین و چه گرم ، از جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی نشات گرفته است. شواهد پرورش آنها را می توان هزاران سال پیش جستجو کرد. کریستوفر کلمبوس فلفل هایی را در هند غربی پیدا کرد که در اروپا تا قرن شانزدهم معرفی نمی شدند. آمریکای جنوبی ، اسپانیا ، انگلیس و کارائیب در معرفی آنها به آمریکای شمالی نقش داشتند . طبق سوابق وزارت کشاورزی ایالات متحده ، فلفل دلمه ای تجاری برای اولین بار در سال 1925 در جنوب ایالات متحده تولید شد. امروزه شرکت های تولید بذر چند صد نوع فلفل دلمه و شیرین را توزیع می کنند.

بیشتر فلفل های برداشت شده در ایالات متحده به عنوان محصول تازه به فروش می رسند. ایالات متحده بیش از 70،000 جریب فلفل تولید می کند که بیش از یک سوم آن برای بازارهای تازه تولید می شود. در سال 2017 ، شمال شرقی بیش از 7300 جریب انواع فلفل در 6500 مزارع تولید کرد (سرشماری کشاورزی 2017).
بازار یابی
فلفل های تازه بازار از اوایل ژوئن تا اواخر اکتبر در پنسیلوانیا تولید می شوند. ارقام فلفل توصیه شده برای پنسیلوانیا در جدول 1 ذکر شده است. فلفل های تازه بازار معمولاً در ظروف فله به صورت شل فروخته می شوند. چندین گزینه اصلی بازاریابی برای پرورش فلفل در دسترس است: بازارهای عمده فروشی ، تعاونی ها ، خرده فروشان محلی (فروشگاه های مواد غذایی) ، غرفه های کنار جاده ، بازارهای کشاورزان ، کشاورزی تحت حمایت جامعه (CSA) ، فعالیت های خود و شرکت های فرآوری. هنگام برنامه ریزی برای تولید ، ابتدا توانایی و دسترسی خود به بازار را در نظر بگیرید. شما باید برخی از تحقیقات بازار را انجام دهید – تولید کنندگان اغلب توانایی خود را برای فروش در یک بازار معین بیش از حد ارزیابی می کنند. تولید کمتر از یک جریب از بسیاری از محصولات گیاهی برای بیشتر تولیدکنندگان معمول است.

در بازاریابی عمده فروشی ، تولیدکنندگان غالباً با حمل کنندگان قرارداد می بندند تا فلفل ها را با قیمت از پیش تعیین شده به بازار عرضه کنند. اگر از پیمانکار استفاده نکنید و فلفل های خود را به بازار عمده فروشی حمل نکنید ، محصول شما بیشترین نوسانات قیمت را خواهد داشت. حراجی های تولید یک خروجی است که به صورت هفتگی فعالیت می کند. با این حال ، شما باید فلفل ها را به حراج تحویل دهید. تعاونی های بازاریابی معمولاً از هزینه و قیمت جمع شده روزانه استفاده می کنند که این امر نوسانات قیمت را بر روی تمام تولیدکنندگان شرکت کننده گسترش می دهد. خرده فروشان محلی یکی دیگر از بازارهای احتمالی است ، اما باید وقت بگذارید تا با مدیران تولید تماس بگیرید و فلفل های مرغوب را در صورت نیاز فروشگاه ها تهیه کنید. بسته به موقعیت مکانی شما ، پردازنده ها ممکن است یک گزینه بازاریابی باشند یا نباشند. کمتر احتمال دارد که پردازنده ها با تولیدکنندگان سطح زیرکشت (کسانی که کمتر از 5 هکتار دارند) قرارداد ببندند.

جدول 1. ارقام فلفل توصیه شده برای پنسیلوانیا.

نام
رنگ

زنگ

ارسطو (BLSR 1-3 ، PHY ، TM)
سبز تا قرمز

اعلامیه (BLSR 1-3 ، 5 ، PHY ، TSWV)
سبز تا قرمز

دلریو (TMV ، TSWV)
سبز تا نارنجی

آفتاب گرفتن زودرس (BLSR 1-3)
سبز تا زرد

متجاوز (BLSR 1-3 ، PHY ، TEV ، TMV)
سبز تا قرمز

Karisma (BLSR 1-3 ، CMV ، PVY ، TMV)
سبز تا قرمز

Mecate (BLSR 1-3 ، TMV)
سبز تا زرد

Mercer (BLSR 0-3 ، 7 ، 8 ، PHY ، TMV)
سبز تا قرمز

Paladin (PHY ، TM)
سبز تا قرمز

بازیساز (BLSR 0-10 ، PHY ، TM)
سبز تا قرمز

شوالیه قرمز (BLSR 1-3 ، PVY)
سبز تا قرمز

انقلاب (BLSR 1-3 ، 5 ، CMV ، PHY)
سبز تا قرمز

جاده (BLSR 0-5 ، 7-9 ، PHY)
سبز تا قرمز

1819 (BLSR 1-5 ، PHY)
سبز تا قرمز

گیلاس

گلوله آتشین
سبز تا قرمز

عالی
سبز تا قرمز

شام شیرین گیلاس
سبز تا قرمز

سرخ کردن شیرین

آروبا (PHY)
سبز روشن

بیسکین
زرد کمرنگ

کارمن
سبز تا قرمز

چاین (کاین)
سبز تا قرمز

کی وست (BLSR 1-3)
سبز روشن تا قرمز

تاج سرخ
سبز تا قرمز

تاج زرد
سبز تا زرد

داغ

قهرمان (Jalapeño ؛ BLSR 0-3 ، 7 ، 8 ، PVY)
سبز تا قرمز

Compadre (Jalapeño)
سبز تا قرمز

رئیس (Jalapeño ؛ BLSR 0-3 ، 7 ، 8 ، PVY ، TEV)
سبز تا قرمز

بزرگ (Jalapeño ؛ PVY ، TEV)
سبز تا قرمز

Mesilla (کاین ، PVY ، TEV ، TMV)
سبز تا قرمز

نائیناری (کاین)
سبز تا قرمز

پارک جدید (Jalapeño ؛ BLSR 1-3)
سبز تا قرمز

نوومکس جو ای پارکر (آناهیم)
سبز تا قرمز

رایو (Jalapeño ؛ BLSR 1-3)
سبز تا قرمز

موز و مجارستانی

بوریس (TSWV)
زرد تا قرمز

فضل
زرد تا قرمز

بوداپست (گرم)
زرد تا قرمز

دابلون (TMV ، TSWV)
زرد تا قرمز

اتم
زرد تا قرمز

Goldrush (BLSR 2)
زرد تا قرمز

جهنم (داغ)
زرد تا قرمز

مسابقه (BLSR 1-3)
زرد تا قرمز

Sopron (BLSR 1-3)
زرد تا قرمز

ساوانای شیرین
زرد تا قرمز

غروب شیرین (BLSR 1-3)
زرد تا قرمز

ارقام ترکیبی هستند و به ترتیب حروف الفبا بر اساس نوع لیست می شوند.
BLSR = مقاوم در برابر لکه های برگ باکتریایی
CMV = مقاوم به ویروس موزاییک خیار
PVY = مقاوم در برابر ویروس سیب زمینی Y
TEV = مقاوم یا تحمل ویروس اچ توتون و تنباکو
TM = مقاوم در برابر ویروس موزاییک توتون
TSWV = مقاوم یا تحمل ویروس
پژمرد لکه دار گوجه فرنگی PHY = مقاوم یا نسبت به فیتوفتورا ​​تحمل می کند

گزینه های بازاریابی خرده فروشی شامل غرفه های کنار جاده (یا خود شما یا یک پرورش دهنده دیگر) ، بازارهای کشاورزان ، CSA و فعالیت های خودتان هستید. این گزینه ها می توانند فرصتی برای دریافت قیمت های بالاتر از عمده فروشی فلفل های شما فراهم کنند ، اما ممکن است هزینه های اضافی برای تبلیغات ، ساخت و نگهداری تاسیسات و ارائه خدمات به مشتریان خود داشته باشید. با انجام عملیات خودتان ، در هزینه های برداشت صرفه جویی می کنید ، اما باید مایل باشید مقداری زباله را بپذیرید. بازارهای کشاورزان یکی دیگر از گزینه های خرده فروشی است ، اما شما باید قبل از فصل بازاریابی با بازارها تماس بگیرید تا مطمئن شوید فضای کافی وجود دارد و می توانید بدانید که چه الزاماتی را باید دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازارهای کنار جاده ای ، به ” گزینه های کشاورزی: ​​توسعه بازار مزرعه کنار جاده  ” مراجعه کنید.
ملاحظات تولید
فلفل در خاکهایی که زهکشی خوبی دارند و دارای خاصیت آبگیری خوبی هستند و PH آنها از 5.8 تا 6.6 بهتر است ، رشد می کند. فلفل شش تا هشت هفته قبل از کاشت در مزرعه به عنوان پیوند در گلخانه شروع می شود. از آنجا که فلفل ها یک محصول فصل گرم هستند ، نباید پیوند داده شوند تا زمانی که دمای خاک 3 اینچ در زیر سطح خاک به 60 درجه فارنهایت برسد. فلفل روی تخت های برافراشته ای که با مالچ پلاستیکی سیاه یا نقره ای پوشانده شده اند به خوبی رشد می کند. تأمین آبیاری قطره ای برای گیاهان ، رشد و عملکرد مطلوب گیاه را تضمین می کند و گزینه استفاده از کود مبتنی بر تزریق را در طول فصل رشد فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آبیاری قطره ای ، با ” گزینه های کشاورزی: ​​آبیاری قطره ای برای تولید سبزیجات ” مشورت کنید  .

پرورش دهندگان به طور کلی تقریباً 10000 تا 14000 بوته در هر جریب در ردیفهای دوتایی با فاصله 14 تا 18 اینچ روی تخت های مالچ پلاستیکی با 16 تا 24 اینچ بین گیاهان در ردیف و فاصله بسترها از 5 تا 6.5 فوت از مراکز خود می کارند. یک ردیف فلفل نیز می تواند روی هر بستر کاشته شود (5000 تا 6500 بوته در هر هکتار). بستگی به رقم و روش های کشت ممکن است مورد نیاز باشد.

میزان فسفر ، پتاسیم و آهک باید براساس نتایج آزمایش سالانه خاک باشد. استفاده از 120 پوند نیتروژن در هکتار توصیه می شود. برای خاکهای با رس زیاد در پنسیلوانیا ، توصیه کلی این است که بخشی از نیتروژن (40 تا 60 درصد) قبل از کاشت و باقی مانده را در طول فصل رشد از طریق سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید.
مدیریت آفات
مبارزه با علف های هرز را می توان با علف کش ، مالچ پلاستیک و سیستم چرخش مناسب محصول به دست آورد. بسته به مشکل خاص علفهای هرز و مرحله رشد فلفل ، چندین علف کش پیش گیاه و پس از جوان سازی برای فلفل در دسترس است. اگر سطح آلودگی خفیف باشد ، کشت زودهنگام می تواند مشکلات علف های هرز را به حداقل برساند.

حشرات یک مشکل عمده در تولید فلفل هستند. شته ، سوسک کک ، ماش فلفل ، تریپس و دانه های ذرت در اروپا می توانند باعث از بین رفتن محصول شوند. نظارت بر جمعیت حشرات با تله و پیشگیری به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه زمانی باید از سموم دفع آفات استفاده کنید و چند بار باید اسپری کنید.

چندین بیماری فلفل می تواند باعث از بین رفتن محصول شود ، از جمله لکه برگ باکتریایی ، بلغور فیتوفتورا ​​، پوسیدگی میوه آنتراکنوز و پوسیدگی نرم باکتریایی و ویروس هایی مانند ویروس سیب زمینی Y و ویروس موزاییک تنباکو. این بیماریها را می توان با استفاده از ارقام مقاوم در برابر بیماری و تحمل بیماری ، داشتن یک برنامه چرخش مناسب محصول ، رشد در مکانهایی با حرکت هوا مناسب و کاشت در خاکهایی که نفوذ آب خوبی دارند ، مدیریت کرد.

بسیاری از سموم دفع آفات لازم برای تولید فلفل ، سموم دفع آفات محدود هستند و برای خرید به مجوز سموم دفع آفات احتیاج دارند. آزمایشات اعمال سموم دفع آفات معمولاً در دفاتر توسعه شهرستان انجام می شود. برای تاریخ و زمان با دفتر محلی خود تماس بگیرید. هنگام استفاده از هر گونه سموم دفع آفات در شرکت خود ، باید کلیه توصیه های برچسب راجع به نرخ استفاده و نیاز به تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) را دنبال کنید. همچنین به یاد داشته باشید که استانداردهای حمایت از کارگر (WPS) هم در مالک و هم در مورد کارمندان اعمال می شود.
برداشت و ذخیره سازی
بیشتر فلفل ها در فصل رشد دو تا چهار بار با دست برداشت می شوند. دستگاه های برداشت مکانیکی برای برداشت فلفل تند (ژالاپنیو ، چیلیس ، و گیلاس تند) با برداشت یکبار دیگر در دسترس هستند. باید اطمینان حاصل کنید که فلفل ها را از نظر اندازه و رنگ درجه بندی کرده و آسیب کرم ها و حشرات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما یک محصول با کیفیت بالا را بازاریابی می کنید.

خنک شدن فلفل ها پس از برداشت ، گرمای مزرعه را از بین می برد که باعث ماندگاری بیشتر می شود. برای حفظ کیفیت باید فوراً فلفل ها را در یخچال قرار دهید. فلفل ها اگر در رطوبت 90 تا 95 درصد و 47 تا 55 درجه فارنهایت نگهداری شوند ، کیفیت آنها تقریباً 14 تا 21 روز حفظ می شود.
مقررات زیست محیطی
تمام عملیات کشاورزی در پنسیلوانیا ، از جمله بنگاه های کشاورزی در مقیاس کوچک و نیمه وقت ، تحت قانون جریان های پاک پنسیلوانیا انجام می شود. بخش خاصی از این قانون قانون مدیریت مواد مغذی است. بسته به اینکه در مزرعه خود دام دارید ، بخشهایی از عمل ممکن است مربوط به عملکرد شما باشد یا نباشد. با این حال ، همه عملیات ممکن است منبعی از آلودگی آبهای سطحی یا آبهای زیرزمینی باشد. به دلیل این احتمال ، شما باید با منطقه محلی برای حفاظت از خاک و آب خود تماس بگیرید تا تعیین کند که چه قوانینی ممکن است مربوط به عملکرد شما باشد.
روشهای خوب کشاورزی و روشهای خوب مدیریت
شیوه های خوب کشاورزی (GAP) و شیوه های خوب دست زدن به کار (GHP) برنامه های داوطلبانه ای هستند که ممکن است بخواهید برای فعالیت خود در نظر بگیرید. ایده پشت این برنامه ها اطمینان از یک سیستم غذایی ایمن با کاهش احتمال بیماری های ناشی از مواد غذایی ناشی از رسیدن محصولات آلوده به مصرف کنندگان است. چندین زنجیره عمده توزیع مواد غذایی شروع به تولید محصولات دارای گواهینامه GAP و GHP می کنند. این برنامه ها استانداردهایی را برای بهداشت کارگران ، استفاده از کود و کیفیت تأمین آب تعیین می کند.

این روش ها نیاز به بازرسی از شخص ثالث تعیین شده دارد و هزینه های مربوط به بازرسی وجود دارد. قبل از بازرسی ، شما باید یک طرح ایمنی مواد غذایی تهیه و اجرا کنید و شخصی را در عملیات خود تعیین کنید که بر این طرح نظارت کند. شما باید هرگونه منبع آبی که توسط کارگران شما استفاده می شود یا برای آبیاری محصول و کاربرد آفت کش ها حداقل دو بار در سال چک کنید. چک لیست از سوالات در طول بازرسی به خواسته می شود می توانید به صورت آنلاین. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد GAP و GHP ، با دفتر توسعه محلی یا وزارت امور خارجه کشاورزی خود تماس بگیرید.

همچنین ممکن است تحت تأثیر قانون ایمنی و نوسازی مواد غذایی (FSMA) ، که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) اجرا می شود ، تأثیر بگذارید. FSMA از جمله نیازهای اضافی ، حفظ سوابق ، بهداشت و بهداشت ، کیفیت آب و مواد زائد حیوانی است که به عنوان کود استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد FSMA ، به مقاله FSMA Penn State Extension مراجعه کنید  .
مدیریت ریسک
شما باید به دقت نحوه مدیریت ریسک در مزرعه خود را در نظر بگیرید. ابتدا باید امکانات و تجهیزات خود را بیمه کنید. این ممکن است با مشاوره با نماینده بیمه یا کارگزار خود انجام شود. داشتن سطوح مناسب بیمه اموال ، وسایل نقلیه و مسئولیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت داشتن کارمند به بیمه جبران خسارت کارگران نیز نیاز خواهید داشت. همچنین ممکن است بخواهید نیازهای خود را برای بیمه زندگی و بهداشت و در صورت نیاز به پوشش اخلال در کار یا عدم صداقت کارمندان در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه مشاغل کشاورزی ، به ” گزینه های کشاورزی: ​​بیمه تجارت کشاورزی  ” مراجعه کنید.

دوم ، بررسی کنید که آیا برنامه های بیمه محصولات چند خطر برای محصولات شما یا شرکت های دام در دسترس است. برنامه های بیمه محصولات برای کمک به کشاورزان وجود دارد که هم ریسک عملکرد و هم کمبود درآمد را کنترل کنند. با این حال ، پوشش بیمه ای محصولات منحصر به فرد برای همه محصولات در دسترس نیست. اگر پوشش فردی برای آنچه که رشد می دهید در دسترس نباشد ، ممکن است بتوانید از برنامه محافظت از درآمد کل مزرعه (WFRP) برای بیمه درآمد کل عملیات مزرعه خود استفاده کنید. اطلاعات مربوط به سوابق مالیاتی برنامه F شما (یا “برنامه جایگزین F برای اهداف WFRP” اگر برنامه F را تنظیم نکنید) از پنج سال متوالی برای محاسبه ضمانت درآمد مصوب سیاست WFRP استفاده می شود. به عملیاتی که با گذشت زمان گسترش یافته اند ، ممکن است اجازه داده شود مقدار درآمد تأیید شده براساس روش نمایه سازی افزایش یابد. بسته به تعداد کالاهای رشد یافته ، 50 تا 85 درصد درآمد مصوب خود را برای پوشش انتخاب کرده اید. پوشش و هزینه های برتر به میزان متنوع سازی عملکرد شما بستگی دارد. حداکثر سطح درآمد بیمه شده 8.5 میلیون دلار است (بر اساس حداکثر درآمد ناخالص تعدیل شده 17 میلیون دلار و سطح پوشش 50 درصدی). WFRP همچنین اگر از قبل تحت سیاست های انحصاری محصول زیربنایی قرار نگرفته باشد ، پوشش کاشت مجدد را فراهم می کند.اطلاعات بیشتر در مورد WFRP را می توانید بصورت آنلاین پیدا کنید.

سرانجام ، آژانس خدمات کشاورزی USDA برنامه ای تحت عنوان برنامه کمک غیر بیمه (NAP) دارد که به منظور ایجاد حداقل سطح حفاظت از ریسک عملکرد برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تجاری که تحت پوشش بیمه محصولات چند خطر نیستند ، طراحی شده است. NAP برای کاهش ضررهای مالی طراحی شده است که بلایای طبیعی باعث کاهش فاجعه بار تولید می شود. سطح ابتدایی پوشش (50 درصد تولید پیش بینی شده با 55 درصد متوسط ​​قیمت بازار) با هزینه 325 دلار برای هر محصول در هر شهرستان در دسترس است (هزینه های تولیدی 825 دلار برای هر تولید کننده در هر شهرستان محدود می شود ، اما نباید بیش از 1950 دلار باشد) برای تولیدکنندگان محصولات زراعی در چندین شهرستان). سطوح بالاتر حفاظت در سطح 50 ، 55 ، 60 و 65 درصد با 100 درصد قیمت متوسط ​​بازار برای حق بیمه اضافی در دسترس است. پوشش NAP از طریق دفتر محلی آژانس خدمات کشاورزی USDA شما در دسترس است. هزینه درخواست این برنامه ممکن است برای کشاورزان دارای منابع محدود واگذار شود.
بودجه نمونه
نمونه بودجه تولید فلفل بازار تازه (در صفحه 6) در این نشریه موجود است. این بودجه از استخدام سفارشی برای بیشتر کارهای میدانی استفاده می کند ، که برای مسکن های کوچکتر می تواند مقرون به صرفه باشد. اگر تجهیزات شخصی دارید ، هزینه های خود را به جای اجاره های سفارشی جایگزین کنید. در بودجه خلاصه ای از دریافت ها ، هزینه ها و بازده خالص یک شرکت تولید فلفل وجود دارد. این نمونه بودجه باید اطمینان حاصل کند که تمام هزینه ها و دریافت ها در محاسبات شما لحاظ شده است. برآورد هزینه ها و بازده ها در تهیه بودجه اغلب دشوار است زیرا بسیار زیاد و متغیر است. بنابراین ، شما باید این بودجه را تقریبی تصور کنید و تنظیمات مناسب را در ستون “برآورد شما” انجام دهید تا وضعیت تولید و منابع خاص خود را منعکس کند. این بودجه ها برای یک هکتار تهیه شده اند. با این حال، مقیاس تولید شما باید بر اساس ملاحظات بازار شما باشد. اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از بودجه های زراعی را می توان در “گزینه های کشاورزی: ​​بودجه بندی برای تصمیم گیری کشاورزی  . “

با وارد کردن قیمت ها و مقادیر خود در سلول های سبز مشخص برای هر مورد ، می توانید در پرونده های بودجه PDF تعاملی تغییراتی ایجاد کنید. سلول های مشخص شده با قرمز به طور خودکار مجموع اصلاح شده شما را بر اساس تغییراتی که در سلول های مشخص شده با سبز ایجاد کرده اید محاسبه می کنند. برای تکمیل بودجه سفارشی خود ، باید بر روی اطلاعات تخمینی قیمت و کمیت خود کلیک کرده و به همه سلولهای مشخص شده سبز اضافه کنید. پس از پایان کار ، می توانید بودجه را با استفاده از دکمه سبز رنگ فرم چاپ در پایین فرم چاپ کنید. برای پاکسازی تمام اطلاعات از بودجه خود ، می توانید از دکمه قرمز Clear Form استفاده کنید.
نمونه برگه بودجه

  • نمونه بودجه فلفل-بازار تازه-نوع زنگ

نیاز اولیه منابع فلفل دلمه ای بازار تازه
زمین: 1 هکتار

کار یدی:

  • نیروی کار تولیدی: 12-20 ساعت
  • زایمان برداشت: 125-175 ساعت
  • درجه بندی و بسته بندی نیروی کار: 30-35 ساعت

سرمایه: 10،500 – 12،500 $

تجهیزات:

  • تراکتور 40-75 اسب بخار
  • پیوند سبزیجات
  • لایه مالچ پلاستیکی
  • سمپاش بوم

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان
منبع : extension.psu.edu

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1188 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات