نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاانواع نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء فلفل
0

69b5273121f1d94743114c715b87769d8744d6bb 14 - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟-نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

مصطفی قدیری سوال ویرایش شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

ما در برنامه Associates Program Amazon Services LLC شرکت داریم ، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که به منظور فراهم آوردن وسیله ای برای سایت ها برای کسب هزینه تبلیغات از طریق لینک به Amazon.com ، طراحی شده است. من به عنوان همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.
پرورش فلفل از دانه برای افراد مبتدی کمی چالش برانگیز است ، اما در صورت یادگیری نحوه کار در واقع بسیار آسان است. در این پست ، من قصد دارم به شما نشان دهم که دقیقاً چگونه می توانید فلفل را از دانه ، مرحله به مرحله پرورش دهید و هر آنچه برای موفقیت لازم دارید را به شما بدهم!

growing peppers from seed - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

فلفل (معروف به فلفل دلمه ای) یکی از سبزیجات مورد علاقه من برای رشد دانه است! شوهر من نیز آنها را دوست دارد و ما در طول سال ها تنوع مختلفی (چه گرم و چه شیرین) پرورش داده ایم.

در این پست ، من دقیقاً به نحوه پرورش فلفل از دانه ، مرحله به مرحله توجه خواهم کرد.

من همه موارد را از بهترین روش برای استفاده ، زمان شروع ، دستورالعمل های کاشت ، زمان جوانه زنی ، شناسایی و مراقبت از گیاهچه ، پیوند ، رفع مشکلات رایج ، س ،الات متداول و موارد دیگر پوشش می دهم!

آنچه در این راهنمای دقیق پرورش فلفل از دانه مشاهده خواهید کرد’s

فهرست مطالب

  • پرورش فلفل از بذر
    • انواع دانه های فلفل برای رشد
    • بذر فلفل به چه صورت است؟
    • روش های شروع بذر فلفل توصیه می شود
  • زمان کاشت بذر فلفل
  • کاشت بذر فلفل
    • نحوه کاشت بذر فلفل به صورت مرحله به مرحله
  • زمان جوانه زنی بذر فلفل
    • نهال فلفل چه شکلی است؟
  • نکات مراقبت از نهال فلفل
    • آبیاری
    • سبک
    • کود
    • گردش هوا
    • لاغر کننده
    • گلدان نهال فلفل
  • نهال فلفل را به باغ پیوند دهید
    • چه موقع برای پیوند نهال فلفل
    • سخت شدن نهال فلفل
    • برای کاشت نهال فلفل
    • فاصله
    • عمق کاشت نهال فلفل
  • چه مدت رشد فلفل از بذر تا برداشت
  • عیب یابی مشکلات رشد بذر فلفل
  • سوالات متداول در مورد رشد بذر فلفل
    • چند دانه فلفل در هر سوراخ؟
    • بذر فلفل را تا چه عمقی می کارید؟
    • سریعترین راه جوانه زدن بذر فلفل چیست؟
    • آیا می توانید از فلفل بذر بکارید؟
    • آیا دانه های فلفل برای جوانه زدن به نور نیاز دارند؟

پرورش فلفل از بذر

این یک راهنمای کلی برای رشد فلفل از دانه است ، بدون توجه به نوع آن. بنابراین می توانید برای هر نوعی که می خواهید رشد کنید این دستورالعمل ها را دنبال کنید. مراحل برای همه انواع دانه فلفل دلمه ای یکسان است.

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

انواع دانه های فلفل برای رشد
یکی از مواردی که من بیشتر در مورد پرورش دانه های فلفل دوست دارم ، تنوع شگفت انگیزی است که می توانم پیدا کنم. در مرکز باغ نمی توانید تنوع زیادی پیدا کنید ، آنها معمولاً فقط تعداد اندکی از انواع مختلف را حمل می کنند.

اما هنگامی که از دانه فلفل می کارید ، تنوعی که می توانید پیدا کنید بسیار جذاب است! انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، بسیار دیوانه کننده است.

این طعم ها از طعم ملایم فلفل دلمه ای ، شیرین بودن فلفل موز ، و گرمای متوسط ​​چیلی ها گرفته می شود … تا کاین های تند ، ژاپنی ها ، و فلفل های شبح بسیار عالی HANANERO یا شبح.

شما اسمش را بگذارید ، من احتمالاً آن را رشد داده ام! برخی از انواع مورد علاقه من عبارتند از: کاین (گرم) ، jalapeno (گرم) ، زنگ (ملایم) ، padron شیلی (مخلوط) ، و زنگ بنفش (ملایم)
different types of pepper seed packets - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

انواع مختلف بسته های دانه فلفل

بذر فلفل به چه صورت است؟
من مطمئن هستم که اکثر مردم احتمالاً قبلاً می دانند که بذر گیاه فلفل چگونه است (خوب ، هر کسی که به هر حال آشپزی می کند) اما در هر صورت ، من یک توضیح سریع به شما می دهم.

آنها صاف و گرد هستند و می توانند از هر رنگ سفید ، کرم یا زرد باشند. آه ، و دانه های فلفل تند می تواند حاوی همان روغن هایی باشد که باعث گرم شدن میوه می شود. بنابراین ، هنگام دستکش حتماً از دستکش استفاده کنید!

من تماس می گیرم و بعد از دست زدن به هر قسمت از فلفل تند ، از جمله دانه ها ، چند تجربه بد داشته ام که آنها را از چشم خارج کرده ام. آخ!
wear gloves when handeling hot pepper seeds - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

دانه های فلفل تند در دست کشیده ام

روش های شروع بذر فلفل توصیه می شود
رشد فلفل برای تولید میوه بالغ به مدت طولانی طول می کشد تا فلفل رشد کند و به یک فصل رشد نسبتاً طولانی نیاز دارد.

جوانه زنی آنها نیز ممکن است کمی کند باشد (بعضی از انواع تا یک ماه طول می کشد!). بنابراین ، مگر اینکه در آب و هوای گرم زندگی کنید ، توصیه می کنم بذر فلفل را در داخل خانه شروع کنید ، نه اینکه آنها را مستقیماً در باغ بکارید یا در زمستان بکارید.
زمان کاشت بذر فلفل
بهترین روش برای بدست آوردن محصول مناسب کاشت بذر در داخل منزل 8-12 هفته قبل از آخرین تاریخ سرما است.

تاریخ دقیق شروع بذر فلفل به محل زندگی شما بستگی دارد. من در MN (z4b) هستم و متوسط ​​آخرین یخبندان ما حدود 15 مه است. بنابراین ، من اوایل اوایل ماه مارس آنها را در فضای داخلی می کارم.
کاشت بذر فلفل
مورد دیگری که رشد فلفل از دانه را آسان می کند این است که برای تهیه آنها برای کاشت نیازی به کار خاصی نیست.

بدون نیاز به لایه برداری ، خیساندن یا طبقه بندی سرد. می توانید آنها را مستقیم از داخل بسته داخل خاک قرار دهید و رشد می کنند!
planting pepper seeds indoors - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

کاشت بذر فلفل در فضای بسته

نحوه کاشت بذر فلفل به صورت مرحله به مرحله
برای پرورش فلفل از بذر نیازی به خرید یک تن تجهیزات گران قیمت ندارید ، اما به چند مورد نیاز دارید. حتی ممکن است مقداری از این وسایل را در خانه بگذارید. در اینجا آنچه شما نیاز دارید

لوازم مورد نیاز:

  • نهال صاف و درب دار
  • گلوله های شروع خاک یا ذغال سنگ نارس را بذر کنید
  • دانه
  • اب
  • تشک حرارتی (اختیاری)
  • دستکش لاتکس (در صورت کاشت بذر از فلفل تند)

مرحله 1: سینی های بذر را پر کنید  سلولها را با خاک شروع بذر مرطوب پر کنید یا گلوله های ذغال سنگ نارس را از قبل مرطوب کنید . سپس آنها را درون سینی ها قرار دهید.

مرحله 2: تصمیم بگیرید که چند دانه استفاده کنید – اگر از بذرهای کاملاً جدیدی استفاده می کنید ، می توانید در هر سلول / گلوله یکی بکارید. در غیر این صورت ، اگر آنها قدیمی هستند و یا از نظر ماندگاری کمی دارند ، در هر سلول / گلوله 2-3 بکارید.

مرحله 3: بذرها را بکارید – قاعده کلی عمق کاشت دو برابر عمق بذر است. بنابراین بذر فلفل را با عمق حدود 1/4 ″ – 1/2 ″ بکارید.

برای کاشت آنها می توانید بذرها را در بالای خاک قرار دهید و سپس آنها را به آرامی فشار دهید. یا می توانید ابتدا سوراخ ها را ایجاد کنید ، سپس دانه ها را داخل آن بریزید.
pressing peppers seeds into the soil - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

فشار دادن دانه های فلفل به داخل خاک

مرحله 4: بذرها را با خاک بپوشانید  سوراخ ها را با خاک پر کنید ، سپس آن را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید بذرها با خاک تماس پیدا می کنند. خاک را فشرده نکنید ، فقط آن را به آرامی فشار دهید.

مرحله 5: آب اضافه کنید – اگر خاک قبلاً مرطوب نبود ، باید آب اضافه کنید. بهتر است از پایین آبیاری کنید تا مزاحم بذرها نشوید.

کافی است آن را داخل سینی بریزید تا دقیقاً بالای سوراخ های زهکشی یا تقریباً 1/4 ارتفاع گلوله ها قرار گیرد. آب اضافی را که ظرف 15 دقیقه جذب نشده است بیرون بریزید.

مرحله 6: پوشش سینی – محل درب پلاستیکی روشن در بالای سینی به کمک گرم نگه داشتن خاک، و اطمینان حاصل شود که آن باقی می ماند و مرطوب.

مرحله هفتم: سینی را در یک نقطه گرم قرار دهید – اگر می توانید آن را روی یک تشک حرارتی قرار دهید . این به سرعت جوانه زنی کمک می کند. در غیر این صورت ، آن را در گرمترین نقطه ای که می توانید قرار دهید یا بخاری فضایی را در همین نزدیکی اجرا کنید. اگر خیلی سرد باشد ، سرعت جوانه زنی را کاهش می دهد ، یا ممکن است بذرها اصلا رشد نکنند.
lid placed on tray after sowing pepper seeds - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

بعد از کاشت بذر فلفل ، درب آن را روی سینی قرار دهید

tWHkI8wAAAABJRU5ErkJggg== - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

زمان جوانه زنی بذر فلفل
وقتی صحبت از پرورش فلفل از دانه می شود ، باید صبور باشید. ممکن است از یک هفته تا تقریباً یک ماه طول بکشد تا جوانه بزنند. بعضی از انواع سریعتر از بقیه رشد می کنند.

اگر شما برای همیشه مصرف می کنید ، ممکن است برای آنها خیلی سرد باشد. برای جوانه زدن سریعتر ، سینی ها را روی یک تشک حرارتی یا روی دریچه بخاری قرار دهید. شگفت آور است که وقتی گرمای پایین اضافه می کنید ، چقدر سریعتر جوانه می زنند.
نهال فلفل چه شکلی است؟

در هنگام جوانه زدن ، نهال های فلفل دارای دو برگ باریک و پر پوسته هستند. به این دو برگ اول “برگ دانه” گفته می شود (یا اگر می خواهید فوق العاده فنی بگیرید لپه).

به تمام برگهای بعدی که بعد از آن رشد می کنند “برگهای واقعی” گفته می شود و این برگها مانند برگهای فلفل ریز به نظر می رسند. برگهای واقعی معمولاً ظرف یک هفته یا تقریباً پس از باز شدن برگهای بذر شروع می شوند.
pepper seedlings germinating - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

نهال فلفل کودک جوانه می زند

نکات مراقبت از نهال فلفل

هنگامی که دانه ها شروع به رشد می کنند ، ممکن است از خود بپرسید که بعد چه باید بکنید. بله خوب نگران نباشید ، یکی از بهترین موارد پرورش فلفل از دانه این است که نگهداری از نهال بسیار آسان است.

شما می توانید در مورد مراقبت های عمومی نهال اطلاعاتی کسب کنید ، اما در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که بیشتر به مراقبت از نهال های گیاه فلفل اختصاص دارد …
آبیاری
نهال فلفل باید به طور مداوم آبیاری شود ، اما خاک مرطوب را دوست ندارد. اجازه دهید بین قسمتهای آبیاری قسمت بالای خاک کمی خشک شود ، اما هرگز اجازه ندهید که کاملا خشک شود.

اگر به طور تصادفی آنها را بیش از حد آبیاری کردید ، و خاک آن مرطوب است ، تمام آب اضافی که در سینی نشسته است را خالی کنید. سپس ، یک فن را کم روشن کنید و آن را در موقعیت قرار دهید تا روی سینی دمیده شود. این کمک می کند تا خاک اشباع سریعتر خشک شود.
سبک
اگر نهال فلفل نور کافی نداشته باشد ، رشد ساق پا را شروع می کند و به نزدیکترین پنجره می رسد. بنابراین ، برای اینکه رشد آنها ضخیم و کم حجم باشد ، بهتر است از چراغ رشد استفاده کنید.

گیاه را به محض جوانه زدن ، چند سانتی متر بالاتر از گیاهچه آویزان کنید و از تایمر خروجی استفاده کنید تا آن را برای 14-16 ساعت در روز روشن نگه دارید. می توانید سیستم خود را با وسایل روشنایی مغازه بسازید و لامپ ها را پرورش دهید.
pepper seedlings reaching for the light - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟
کود
هنگامی که برگ های واقعی شروع به تشکیل می کنند ، زمان شروع کوددهی فرا رسیده است. اما به آنها یک دوز قدرت کامل درست در خفاش ندهید. بهتر است در ابتدا از دوز ضعیف استفاده کنید و با بزرگتر شدن نهال ها قدرت را به آرامی افزایش دهید.

من همچنین توصیه می کنم از کودهای طبیعی و آلی به جای مواد شیمیایی مصنوعی استفاده کنید. کودهای شیمیایی خشن هستند و به راحتی می توانند گیاهان فلفل کودک شما را بسوزانند.

من روی همه نهال های خود از یک محلول کمپوست ارگانیک استفاده می کنم (و خودم را با کیسه های چای کمپوست درست می کنم ). یا می توانید از کود شروع گیاه استفاده کنید که مخصوص نهال ها ساخته شده است.
گردش هوا

پس از جوانه زدن همه (یا بیشتر) بذرهای موجود در یک تخت ، زمان آن است که مقداری جریان هوا به آنها بدهیم. می توانید درپوش ها را برداشته و یک فن نوسانی روی آنها در حالت کم تنظیم کنید.

این به تقویت آنها کمک می کند ، و همچنین از مشکلات رشد قالب در سینی ها جلوگیری می کند. آن را در تایمر مشابه چراغ های برق متصل کنید یا اگر ترجیح می دهید آن را برای مدت زمان کوتاه تری اجرا کنید.
pepper seedlings growing indoors - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

نهال فلفل در فضای داخلی رشد می کند

لاغر کننده

در بیشتر موارد ، نباید نگران نازک شدن نهال فلفل باشید. با این حال ، اگر بیش از یک سوراخ در هر سوراخ کاشته اید ، باید آنها را ریز کنید.

برای انجام این کار ، قوی ترین نهال را پیدا کرده و سپس گیاهان ضعیف آن را نازک کنید تا جایی که فقط یک سلول در هر سلول یا گلوله رشد کند.

آنها را بیرون نکشید ، یا این ممکن است به ریشه های ظریف آسیب برساند. در عوض ، آنها را در پایه با استفاده از یک جفت نوک تیز یا قیچی بونسای قطع کنید .
گلدان نهال فلفل
هنگامی که نهال های شما شروع به رشد بیش از اندازه سینی ها کردند ، بهتر است آنها را درون ظروف بزرگتر گلدان کنید تا فضای کافی برای رشد آنها فراهم شود.

من دوست دارم از گلدانهای قابل کاشت برای کاشت در باغ فوق العاده استفاده کنم. اگر این ایده را دوست دارید ، اما جایگزین پایدارتری برای ذغال سنگ نارس ترجیح می دهید ، گلدان کوکو یا گلدان های گاو را امتحان کنید .

در غیر این صورت ، می توانید از گلدان های کوچک پلاستیکی مهد کودک (که قابل استفاده مجدد هستند) استفاده کنید. یا حتی ظروف بازیافتی مانند فنجان های ماست یا کارتن های کوچک شیر (فقط مطمئن شوید که سوراخ های زهکشی را در پایین سوراخ کنید!).
potting up pepper seedlings - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

گلدان نهال فلفل

نهال فلفل را به باغ پیوند دهید
هنگامی که هوا در بهار گرم می شود ، می توانیم ملاقات زیادی داشته باشیم تا نهال هایمان را در باغ بکاریم!

اما ضروری است که آنها را در زمان مناسب پیوند دهید و این کار را به درستی انجام دهید ، در غیر این صورت تمام زحماتی که برای پرورش فلفل از دانه می کشید بی فایده خواهد بود.
چه موقع برای پیوند نهال فلفل
نهال های گیاه فلفل از سرما متنفر هستند و اگر خیلی زود آنها را به باغ خود منتقل کنید ، می توان آنها را از بین برد. حتی اگر آنها از سرما زنده بمانند ، رشد آنها می تواند توسط آن متوقف شود.

بنابراین ، بهتر است صبر کنید تا آنها را پیوند دهید تا اینکه بعد از همه احتمال از بین رفتن یخ زدگی ، و خاک گرم شده است. اینجا در منطقه 4b ، معمولاً در اوایل ماه ژوئن است.
سخت شدن نهال فلفل

اما صبر کن قبل از اینکه به فکر کاشتن آنها در باغ بروید ، ابتدا باید آنها را سخت کرد تا آنها را برای زندگی در فضای باز آماده کنید.

از آنجا که آنها عادت کرده اند در یک محیط گرم داخلی و بدون باران ، باد یا آفتاب مستقیم زندگی کنند ، باید آنها را برای زندگی در دنیای واقعی سخت بگیرید.

برای سفت شدن آنها ، کار را با قرار دادن چند ساعت در روز بیرون در سایه شروع کنید. سپس هر روز ، به آنها کمی بیشتر آفتاب و وقت بیرون بدهید. پس از چند هفته ، آنها آماده خواهند بود تا برای همیشه در بیرون بمانند.
hardening pepper seedlings before transplanting - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

نهال های فلفل را قبل از پیوند سخت کنید

برای کاشت نهال فلفل
فلفل ها گرما را دوست دارند! آنها وقتی در مکانی کاملاً آفتاب کاشته شوند ، بهترین رشد را خواهند داشت. آنها همچنین عملکرد خوبی در گلدان ها و ظروف دارند و برای کاشت های پاسیو یا عرشه عالی هستند.

مطمئن شوید که آنها را در خاکی با تخلیه سریع و غنی که مواد آلی زیادی در آن مخلوط شده است بکارید. شما می توانید خاک باغچه را با ریخته گری کمپوست یا کرم اصلاح کنید . یا هنگام کاشت آنها در گلدان از یک خاک گلدان ظرف دار با کیفیت بالا استفاده کنید.

آنها همچنین دوست دارند در تمام طول فصل رشد تغذیه شوند. برای شروع درست آنها با مواد مغذی فراوان ، من دوست دارم قبل از شروع کاشت فلفل ، یک کود دانه ای آلی در خاک مخلوط کنم.
فاصله
بیشتر گیاهان فلفل کاملاً جمع و جور باقی می مانند و برای رشد به فضای زیادی احتیاج ندارند. بنابراین ، برنامه ریزی کنید که نهال هایتان را بین 12 تا 18 ″ در باغ جدا کنید.

انواع بزرگتر ممکن است کمی فضای بیشتری داشته باشند. اما گیاهان فلفل دوست دارند کمی بزرگتر شوند و کمی یکدیگر را لمس کنند ، بنابراین فاصله آنها را از یکدیگر خیلی دور نکنید.
عمق کاشت نهال فلفل
برای بهترین نتیجه ، نهال فلفل را کمی عمیق تر از آنچه در سینی بذر یا گلدان بود بکارید. آنها را خیلی عمیق نکارید ، اما تقریباً 1 / 4-1 / 2 ″ عمیق تر از قبل باشید.

حداقل باید آنها را در همان عمق بکارید. و همیشه مطمئن شوید که آنها را به اندازه کافی عمیق بکارید تا همه ریشه ها دفن شوند.
چه مدت رشد فلفل از بذر تا برداشت

همانطور که در بالا اشاره کردم ، فلفل برای رسیدن به فصل رشد تقریباً طولانی نیاز دارد. بسته به نوع شما ، رشد فلفل از دانه تا زمان برداشت ممکن است 4-5 ماه (100-150 روز) طول بکشد.

بعضی از آنها خیلی سریعتر از بقیه رشد می کنند. و البته ، آنها در شرایط ایده آل بسیار سریعتر شروع به تولید می کنند. بنابراین به آنها گرما و آفتاب فراوان دهید تا سریعترین نتیجه را بگیرید.
mature peppers ready to harvest - نشاء فلفل چگونه کاشته می شود. ؟

فلفل بالغ آماده برداشت

عیب یابی مشکلات رشد بذر فلفل

وقتی برای رشد دانه های فلفل تلاش می کنید بسیار ناامیدکننده است ، مخصوصاً وقتی که نمی دانید چه مشکلی دارد (یا چگونه آن را اصلاح کنید).

در راهنمای دقیق من برای رفع مشکلات رایج نهال می توانید در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید . اما در زیر تعدادی از رایج ترین مواردی را که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنید ذکر کردم.

  • دانه های فلفل جوانه نخواهند زد – عدم جوانه زدن می تواند به دلیل چند مورد ایجاد شود ، اما به احتمال زیاد به این دلیل است که شما از دانه های قدیمی استفاده می کنید که دیگر زنده نیستند. آب زیاد یا گرمای کافی نیز از علل شایع است.
  • نهال های فلفل در حال ریزش هستند – این امر به دلیل بیماری به نام سوختگی نهال (معروف به میراگرفتن) ایجاد می شود و این به دلیل استفاده از تجهیزات کثیف است. متأسفانه هیچ کاری نمی توانید برای نجات آنها انجام دهید. اما در آینده حتما قبل از استفاده مجدد از آپارتمان ها آنها را تمیز و ضد عفونی کنید.
  • نهال ساق دار – کمبود نور همیشه باعث رشد نهال و ساق پا می شود. معمولاً یک پنجره آفتابی نور کافی برای آنها فراهم نمی کند ، بنابراین حتماً چراغ رشد را تهیه کنید.
  • نهال رشد نمی کند – اگر به نظر می رسد نهال شما بزرگتر نمی شود ، پس احتمالاً برای آنها خیلی سرد است. آنها را به مکان گرم تری منتقل کنید. آبیاری بیش از حد نیز می تواند رشد آنها را کند کند ، بنابراین مطمئن شوید که خاک هرگز اشباع نمی شود.

سوالات متداول در مورد رشد بذر فلفل
در زیر به برخی از سوالات متداول در مورد رشد فلفل از دانه پاسخ خواهم داد. اگر س yourال شما در این پست پاسخ داده نشده است ، لطفاً آن را در نظرات زیر بپرسید. خوشحال می شوم هرچه زودتر جواب آن را برای شما بدهم.
چند دانه فلفل در هر سوراخ؟

هنگام استفاده از دانه های جدید یا تازه ، می توانید در هر سوراخ یک دانه فلفل بکارید. اگر از بذرهای قدیمی استفاده می کنید که میزان ماندگاری کمی دارند ، در هر سوراخ 2-3 گیاه بکارید. اگر بیش از یک عدد رشد کرد ، ضعیف ترین ها را نازک کنید زیرا آنها 2-3 مجموعه برگ واقعی داشته باشند.

بذر فلفل را تا چه عمقی می کارید؟
به طور کلی ، بذرها باید دو برابر عمق کاشته شوند. بنابراین دانه های فلفل خود را به عمق 1/4 ″ – 1/2 ″ بکارید.
سریعترین راه جوانه زدن بذر فلفل چیست؟
تا حد زیادی سریعترین راه جوانه زدن بذر فلفل ، گرما است. اگر گرمای پایینی اضافه کنید خیلی سریعتر جوانه می زنند و آنها را در یک مکان گرم قرار می دهید.
آیا می توانید از فلفل بذر بکارید؟
بله ، به شرطی که بالغ باشند. دانه های کوچک و نابالغ فلفلی که رسیده نیست رشد نمی کند.
آیا دانه های فلفل برای جوانه زدن به نور نیاز دارند؟
نه ، دانه های گیاه فلفل برای جوانه زدن به نور احتیاج ندارند. با این حال ، نهال ها بلافاصله پس از شروع رشد ، شروع به رسیدن به نور می کنند. بنابراین حتماً به محض مشاهده هرگونه رنگ سبز در آپارتمان خود ، چراغ را روشن کنید.

رشد دانه های فلفل آسان است وقتی که از آن آویزان شدید. پیروی از این راهنمای دقیق بهترین نتیجه را به شما می دهد. بعلاوه ، هرگاه بدانید چگونه ، می توانید هر نوع فلفل دلمه ای را که می خواهید پرورش دهید!

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان

منبع : getbusygardening.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3834 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات