نشاء بادمجان بارنپتال چیست ؟

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاتولید انواع سینی نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء بادمجان
0

9fc701b52096cdbbebbfc6c5c0d631dcb3af0f97 14 - نشاء بادمجان بارنپتال چیست ؟نشاء بادمجان بارنپتال چیست  ؟

مصطفی قدیری سوال ویرایش شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

نشاء بادمجان بارنپتال چیست  ؟

بادمجان همانند فلفل سبز و گوجه فرنگی ، محصول فصل گرم است. این یک منبع عالی از فیبر غذایی و منبع بسیار خوبی از ویتامین های B1 ، B6 و پتاسیم است. بادمجان همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. علاوه بر این ، طعم عالی است. اگر آفتاب کافی داشته باشید و یک فصل رشد طولانی داشته باشید ، محصول بسیار رضایت بخشی برای رشد است.
شروع به رشد بادمجان
از آنجا که بادمجان ها برای رشد به گرما نیاز دارند ، بهتر است پس از گرم شدن خاک تا حداقل 60 درجه فارنهایت و گذشته از خطر سرما ، آنها را از داخل بذر و در داخل خانه پیوند دهید. باغداران می توانند پیوند بخرند یا از طریق بذر خودشان رشد کنند. یکی از مزایای رشد بادمجان از طریق بذر این است که شما حق انتخاب بیشتری دارید زیرا تولید کنندگان بذر مخصوص انواع مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند – از بیوتی زیبایی استاندارد تا بیضی های سفید بزرگ ، بزرگ مانند Casper و Easter Egg گرفته تا میوه های بلند و باریک بنفش مانند Long Purple و Ichiban.
کاشت و مراقبت از بادمجان ها
نهال های خود را قبل از کاشت سخت بگیرید. با قرار دادن چند ساعت در روز در بیرون در سایه و افزایش تدریجی قرار گرفتن در معرض ، می توانید آنها را به زندگی در فضای خارج عادت دهید. برای محافظت از نهال ها در برابر ضربه محکم و ناگهانی سرما ، گیاهان را بپوشانید – شیرهای پلاستیکی یا کوزه های آب بسیار عالی عمل می کنند.

بادمجان ها به آفتاب کامل و خاک زهکشی شده خوب و غنی از مواد آلی نیاز دارند. قبل از کاشت به هر سوراخ کمپوست یا کود پوسیده اضافه کنید. به گیاهان 24 اینچ به همه جهات بدهید ، کمتر برای انواع کوچک.

پس از استقرار گیاهان آنها را مالچ کنید تا خاک مرطوب و گرم باشد و علف های هرز تحت کنترل باشند.
آفات و بیماریهای بادمجان
اگر کرم های شاخه ای از ساقه های گیاهان جوان بریده شوند ، رویاهای شما درباره پارمزان بادمجان از بین می رود. چند هفته قبل از کاشت ، همه علف های هرز را از زمین باغ خارج کنید. سپس یقه کرم قلاب را در اطراف هر گیاه قرار دهید – لیوان های کاغذی یا پلاستیکی ، قوطی های حلبی و ظروف پلاستیکی بسیار عالی کار می کنند. پوشش های ردیفی همچنین می توانند سوسک های پرواز را از گیاهان شما دور کنند. محلول پاشی با صابون حشره کش برای خارج شدن شته ها و دور نگه داشتن آنها کافی است. اگر کرم ترش پیدا کردید فقط آنها را بردارید.

برای مقاومت در برابر لکه های برگ و پوسیدگی میوه ، انواع مقاوم به گیاه را بکارید. از آبیاری زیاد پرهیز کنید و گیاهان را با فاصله کافی برای جلوگیری از بیماری های قارچی نگه دارید.
برداشت بادمجان
وقتی پوست براق شد بادمجان های شما آماده خوردن هستند. برداشت را زمانی شروع کنید که میوه ها یک سوم اندازه کامل آن ها باشد و تا زمانی که پوست شروع به کدر شدن و حالت پوستی کند ادامه دهید.
طنز بادمجان
پرسش و پاسخ متداول در مورد نحوه پرورش بادمجان
آیا برگ های بادمجان خوراکی است؟
برگ بادمجان خوراکی نیست. برعکس ، به دلیل آلکالوئید سولانین موجود در آنها سمی هستند. مسمومیت با سولانین به دلیل مصرف می تواند علائمی مانند خواب آلودگی ، تب ، حالت تهوع ، استفراغ و ضعف ایجاد کند و مسمومیت شدید با سولانین منجر به مرگ بر اثر ناراحتی تنفسی شود.
آیا رشد بادمجان ها آسان است؟
در مناطقی که تابستان ها طولانی و گرم است ، پرورش بادمجان یک فرآیند بسیار آسان است. اگر در منطقه ای با تابستان های کوتاه زندگی می کنید ، ممکن است بخواهید انواع بادمجان را خریداری کنید که میوه های متوسط ​​تا کوچکی تولید می کنند و برای باغبانی کانتینر مناسب هستند. اگر بادمجان های خود را با مکانی گرم و آفتابی ، خاکی سست و خوب تخلیه کرده و آب شیرین ثابت و یکنواختی داشته باشید ، محصولات بادمجان شما را با میوه های بزرگ و زیبا جایزه می دهد.
آیا گل بادمجان نر و ماده وجود دارد؟
بادمجان جنسیت ندارد و نه نر است و نه ماده ، با این حال ، هر بادمجان مجهز به گلهای گرده افشانی از جنس نر و ماده است. از آنجا که بادمجان ها دو نوع میوه مختلف تولید می کنند ، باور عمومی وجود یک بادمجان نر و ماده وجود دارد که به سادگی درست نیست. تمام بادمجان ها از قسمت هایی از گل ماده تولید می شوند ، با این وجود تمام بادمجان ها دارای اندام های مردانه نیز هستند که باعث خود باروری گیاه می شود. گرده از اندام مردانه به اندام زن موجود در گل منتقل شده و میوه را تشکیل می دهد.
آیا بادمجان می تواند در سایه رشد کند؟
بادمجان ها برای رشد موفقیت آمیز و تولید میوه به نور کامل آفتاب نیاز دارند. حتی سایه جزئی رشد قابل توجهی در بادمجان ها ایجاد می کند. هوای سرد و مناطق سایه دار برای رشد سالم بادمجان مضر است و باید به هر قیمتی از مصرف آنها اجتناب شود. بدون نور خورشید کافی ، با رشد گیاه در ماه های بهار و تابستان ، برگ های بادمجان بوته ای نمی شود و نور بیشتری را جذب می کند. بدون نور خورشید ، گیاهان انرژی ذخیره شده لازم برای تولید میوه های بزرگ را نخواهند داشت و اگر در سایه عمیق قرار داشته باشند ، به احتمال زیاد هیچ میوه نخواهند داد. بادمجان گیاهانی دوستدار گرما هستند که نه تنها برای رشد میوه بلکه برای گرم و شاد نگه داشتن گیاهان به روزهای کامل در معرض آفتاب شدن نیاز دارند.
آیا بادمجان ها می توانند چند ساله باشند؟
بادمجان ها در طبیعت طبیعی خود در سرزمین اصلی خود در آسیای جنوبی به عنوان یک گیاه چند ساله رشد می کنند ، اگرچه بیشتر باغبانان از این سبزیجات در فصل گرم به عنوان یک ساله استفاده می کنند. برای رشد بادمجان ها به صورت چند ساله ، شاخه ها را به پایین ترین رشد جدید در پاییز هرس کرده و خاک را با کمپوست و کود دامی اصلاح کرده و کمی مرطوب نگه دارید. نوعی محافظت از یخ زدگی هوایی هنگام یخبندان و سرماخوردگی را ایجاد کنید و گیاهان شما باید در فصل رشد بعدی زنده بمانند و آماده تولید میوه بیشتر باشند. با این حال ، ممکن است بخواهید برخی از گیاهان جدید را در مجاورت نزدیک بکارید تا قدرت و رشد گیاهان جدید را با گیاهان قدیمی مقایسه کنید تا ببینید آیا واقعا نگه داشتن گیاهان قدیمی ارزش آن را دارد یا نه.
آیا می توانم بادمجان زیاد بخورم؟
گرچه بسیاری از مردم به اندازه هر آنچه می توانند بادمجان بخورند ، برخی از افراد هستند که باید میزان بادمجان دریافت شده را مشاهده کنند. Nasunin یک ماده شیمیایی شیمیایی است که به آهن متصل می شود و در فرآیندی به نام کلات آهن آهن از آن جدا می شود. این روند گرچه برای کسانی که مقدار زیادی آهن در سیستم خود دارند مفید است اما برای افرادی که سطح آهن کمی دارند خطرناک است. افرادی که دچار کمبود آهن هستند نباید مقدار زیادی غذای حاوی ناسونین مصرف کنند.

از آنجا که بادمجان ها از خانواده شب بو هستند ، حاوی آلکالوئیدی به نام سولانین هستند که در صورت مصرف زیاد می تواند سمی باشد. خوردن برگ و غده های گیاهان شب بو می تواند کشنده باشد ، زیرا مقدار زیادی آلکالوئید در قسمت هایی از گیاه وجود دارد که به طور معمول مصرف نمی شود. افراد به طور کلی در صورت مسمومیت با سولانین در معرض خطر مسمومیت قرار دارند ، زیرا سیب زمینی سبز رنگی خورده است ، زیرا بالاترین مقدار سولانین را در خود دارند. بادمجان ها مقدار متوسط ​​تا کم سولانین دارند و بعید است مسمومیت با سولانین ایجاد کنند ، مگر اینکه در مقادیر بسیار زیاد مصرف شوند.

در موارد نادر ، به دلیل وجود پروتئین انتقال لیپید در گیاه ، افراد می توانند به یک یا چند ترکیب موجود در بادمجان واکنش نشان دهند. آلرژی بادمجان می تواند کهیر ، تورم و دشواری در تنفس ایجاد کند و در موارد شدید منجر به آنافیلاکسی شود. اگر کسی هرکدام از این علائم را تجربه کند ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کند ، زیرا آنافیلاکسی می تواند یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی باشد.
آیا می توانید بادمجان های کوچک بخورید؟
بادمجان ها در هر اندازه کاملا خوراکی هستند. بادمجان های کوچکتر نه تنها خوراکی هستند ، بلکه اغلب شیرین تر و خوش طعم تر از میوه های کامل هستند. پوست بادمجان ، به خصوص بادمجان های بزرگتر ، می تواند کمی سفت باشد و اغلب قبل از پختن از بین می رود. اگر بادمجان شما لطیف ، جوان و نسبتاً كوچك است ، می توان پوست را برای سرخ كردن یا سرخ كردن تابه روشن نگه داشت و اگر ممكن است ، باید آن را روشن نگه دارید ، زیرا غنی از مواد مغذی است. اگر بادمجان شما در لبه بزرگتر قرار دارد و پوست آن اسفنجی یا سنگ سخت است ، به احتمال زیاد لازم است قبل از پخت و پز یا بلعیدن آن برداشته شود.
آیا می توانید پوست بادمجان کودک را بخورید؟
پوست بادمجان کاملاً خوراکی است ، با این حال ، در بادمجان های بزرگتر و رشد یافته ، پوست می تواند اسفنجی باشد یا به سختی سنگ بخورد ، و لازم است قبل از پخت و پز یا غذا خوردن آن را جدا کنید. اگر بادمجان شما جوان ، لطیف و کوچکتر از متوسط ​​بادمجان باشد ، پوست نیز لطیف است و چون غنی از مواد مغذی است باید سالم بماند.
آیا می توانید گوجه فرنگی و بادمجان را با هم پرورش دهید؟
گوجه فرنگی و بادمجان دست به دست هم در آشپزخانه می رسند ، زیرا دستورالعمل هایی مانند پارمسان بادمجان ، بروشتا و راتاتویل همگی خواستار جفت شدن این دو سبزیجات هستند. تعجب آور نیست که این دو در باغ نیز از همراهی یکدیگر لذت می برند. گوجه فرنگی و بادمجان هم سبزیجات فصل گرم هستند که روزها و شبهای گرم و آفتابی را ترجیح می دهند. در مناطق آب و هوای خنک ، دانه ها را در داخل خانه شروع کنید و وقتی درجه حرارت خاک تا 60 درجه فارنهایت گرم می شود به باغچه پیوند دهید. در مناطقی که زمستان های معتدل و بدون یخبندان را تجربه می کنید ، می توانید هر دو گیاه را به عنوان گیاهان چند ساله رشد دهید و از میوه ها لذت ببرید (به معنای واقعی کلمه!) کار شما برای چندین سال
آیا می توانید بادمجان را بیش از حد آب کنید؟
بادمجان ها در فصل رشد تقریباً به یک اینچ آب در هفته احتیاج دارند ، اگرچه این تعداد در زمان گرمای شدید یا خشکسالی می تواند کمی افزایش یابد. خاکی که بادمجان هایتان را در آن می کارید باید همیشه مرطوب بماند. با این حال ، هنگامی که خاک خیس می شود ، یا مملو از آب می شود ، ممکن است قارچ و بیماری به وجود بیاید و محصولات شما را دچار مشکل کند.

بادمجان ها وقتی آب زیادی می گیرند و خاک خیلی اشباع نمی شود خوب عمل نمی کنند. این می تواند منجر به بیماری قارچی شود و در صورت عدم کنترل ، گیاهان دچار پوسیدگی ریشه می شوند.
آیا می توانید مثل گوجه فرنگی بادمجان را عمیق بکارید؟
در حالی که گوجه فرنگی و بادمجان گیاهان مناسبی برای همراهی هستند و دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند ، به خصوص هنگامی که صحبت از مراقبت از گیاهان می شود ، شما نمی توانید بذر بادمجان را در اعماق خاک بکارید مانند گیاهان گوجه فرنگی. دانه های بادمجان را باید فقط یک چهارم اینچ پایین دفن کرده و کمی با خاک پوشانید.
آیا زنبورها بادمجان را گرده افشانی می کنند؟
زنبورها گرده افشان شماره یک گل بادمجان هستند. زنبورهای وحشی معمولاً گلهای بادمجان را گرده افشانی می کنند تا محصول بادمجان فراوانی را تضمین کنند. اگر در باغ خود ترافیک زیادی از زنبورهای عسل ندارید ، سعی کنید با کاشت چند گل در منطقه باغ خود که جاذب زنبورهای عسل هستند ، آنها را جذب کنید.
آیا گل بادمجان میوه می شود؟
گلهای بادمجان نر و ماده نیستند ، اما دارای قسمتهای نر و ماده هستند و همه گلهای بادمجان در صورت گرده افشانی توانایی میوه شدن دارند. میوه از قسمت ماده گل رشد می کند. اکثر انواع بادمجان میوه ای تولید می کنند که در زمان بالغ شدن به حدود هفت تا ده اینچ می رسد. بسته به نوع آن ، اکثر بادمجان ها 50 تا 80 روز پس از نشا or یا 100 تا 120 روز پس از کاشت بذر ، میوه می دهند.
آیا بادمجان ها بالا می روند؟
بادمجان ها یک گیاه انگور نیستند ، بنابراین برای این منظور نیازی به ساختار پشتیبانی ندارند. با این حال ، بادمجان ها میوه ای تولید می کنند که اندازه آن کاملاً بزرگ و بسیار سنگین باشد. بدون لکه گیری ، وزن میوه گیاه را با خود به پایین می کشد و میوه گیاه زمین را می کشد. نگه داشتن میوه خود از زمین خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد و شکل میوه را بهبود می بخشد ، به ویژه از انواع بادمجان طولانی تر. گیاه ، و همچنین میوه ، همچنین از زمین باقی می ماند ، که همچنین مهم است. بادمجان ها گیاهانی بوته ای و دارای برگ های بزرگ و ساقه های چوبی هستند. برخی از انواع
آیا بادمجان ها هر ساله دوباره رشد می کنند؟
اگرچه بادمجان ها در بسیاری از مناطق آب و هوایی به صورت یک ساله رشد می کنند ، اما آنها در واقع گیاهان چند ساله گرمسیری هستند و می توانند چندین سال در آب و هوای گرم و مرطوب مانند مناطق مقاوم USDA 10 و 11 زندگی کنند. این بدان معنا نیست که آنها سال به سال به تولید میوه فراوان ادامه دهند. برای باغبانان سبزیجات ، بادمجان ها به صورت سالیانه رشد می کنند که در مناطق مقاوم USDA از پنج تا 12 رشد می کنند و هر ساله دوباره کاشته می شوند.
آیا بادمجان ها در ظروف به خوبی رشد می کنند؟
در حالی که نمی توانید هر نوع بادمجان را در ظروف بکارید زیرا بسیاری از آنها خیلی بزرگ می شوند ، انواع کوچک و فشرده بادمجان وجود دارد که به خوبی برای باغ ظرف مناسب هستند. اگرچه حتی این گونه ها به فضای کافی برای رشد نیاز دارند ، بنابراین مطمئن شوید که یک ظرف به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید. یک سطل پنج گالنی با سوراخ های زهکشی در پایین به خوبی کار خواهد کرد. هر بادمجان که می روید حداقل به 12 تا 14 اینچ فضا نیاز دارد ، در غیر این صورت سه گیاه می توانند با هم در یک ظرف 20 اینچی رشد کنند.
آیا بادمجان ها به تولید خود ادامه می دهند؟
تا زمانی که بادمجان های رسیده را برداشت کنید ، بادمجان شما در طول دوره رشد خود تولید می کند. بسته به منطقه ای که در آن باغبانی می کنید ، دوره رشد به طور متوسط ​​حدود دو ماه خواهد بود. در حالی که بادمجان ها اغلب به صورت یک ساله رشد می کنند ، می توان آنها را از سرمای زمستان محافظت کرد و به عنوان گیاهان چند ساله رشد داد تا یک سال دیگر تولید کند.
آیا بادمجان ها آب را دوست دارند؟
بادمجان ها خاکی مرطوب اما هرگز نمناک را دوست دارند. خاک را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید هرگز در بین آبیاری خشک نمی شود. بهتر است در فصل رشد به طور متوسط ​​حدود یک اینچ در هفته به آنها آب دهید. این مقدار ممکن است در هوای مخصوصاً گرم افزایش یابد. بخاطر داشته باشید ، بادمجان ها آب ایستاده را دوست ندارند ، بنابراین باید در عمق آب و به ندرت آنها را آبیاری کنید ، برخلاف چندین بار در هفته آبیاری سبک. یک روش آبیاری توصیه شده برای بادمجان ها ، خیساندن کامل خاک یکبار در هفته و تأمین آب کافی برای رسیدن به خاک با عمق حدود شش اینچ است. هنگام تهیه این نوشیدنی های گسترده احتیاط کنید ، زیرا آبیاری بیش از حد بادمجان ها می تواند منجر به قارچ و بیماری شود.
آیا بادمجان ها به آفتاب زیادی احتیاج دارند؟
بادمجان ها برای رشد و نمو به آفتاب کامل احتیاج دارند ، بنابراین حتماً بادمجان های خود را در جایی بکارید که هر روز حداقل شش ساعت از تابش مستقیم آفتاب برخوردار شوند.
آیا بادمجان ها به حمایت نیاز دارند؟
قرار دادن بادمجان ها به شما در جلوگیری از بیماری و همچنین صدمه به میوه در حالی که محصول را افزایش می دهد کمک می کند ، بنابراین بهتر است از بادمجان ها حمایت کنید. بادمجان ها را در مرحله نهال بچسبانید ، یک برگ چند برگ داشته باشید یا وقتی که شما نهال را به باغ پیوند می دهید. از سهمی با ضخامت سه هشتم اینچ و یک اینچ که دارای قد بین چهار تا شش فوت است استفاده کنید. با فاصله حدود یک یا دو اینچ از گیاه ، سهم را به زمین بکشید. قفس های گوجه فرنگی نیز برای حمایت از بادمجان ها به خوبی کار می کنند.
آیا بعد از نمک زدن لازم است بادمجان را آبکشی کنید؟
بادمجان خود را نمک بگذارید و نمک بپاشید. نگران اضافه کردن نمک زیاد نباشید زیرا قبل از پختن آن را آبکشی خواهید کرد. بعد از نمک زدن بگذارید حدود یک ساعت بماند. قبل از استفاده ، بادمجان را کاملاً آبکشی کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید. نمک زدن بادمجان شما آب را از سلولهای بادمجان خارج می کند. با بیرون کشیدن آب ، سلول ها فرو می ریزند و ساختار اسفنجی بادمجان ضعیف می شود. برخی می گویند نمک زدن بادمجان گوشت میوه آن را متراکم می کند و باعث می شود هنگام پختن در آن روغن زیادی جذب نکند.
آیا لازم است بادمجان را در آب نمک خیس کنید؟
بسیاری از آشپزها برای بهبود عطر و طعم گوشت بادمجان خود ، تکه های بادمجان خرد شده یا مکعبی خود را در یک حمام آب نمک خیس می کنند. برای خیساندن بادمجان ها در آب نمک ، ابتدا یک کاسه بزرگ یا قابلمه را با چهار تا شش چهارم آب سرد شیر پر کنید و ¼ نمک کوشر اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد ، هر دو انتهای بادمجان خود را با عمق تقریباً نیم و نیم اینچ قطع کنید.

سپس ، بادمجان خود را از یک طرف بالا بایستید و با کشیدن چاقو به طول بادمجان ، پوست آنرا تراشید. این کار را تکرار کنید تا تمام پوست برداشته شود. بعد ، بادمجان خود را به برش هایی به ضخامت نیم اینچ ، تاس مربع یک اینچ یا نوارهای یک چهارم اینچی ببرید. بسته به نحوه استفاده از بادمجان ، آن را ببرید. سپس ، بادمجان را درون کاسه یا گلدان آب شور بریزید و آن را کاملاً غرق کنید.

در آخر ، ظرف یا قابلمه را حداقل به مدت سه ساعت درون یخچال قرار دهید یا بگذارید یک شب بماند. هنگامی که آماده استفاده از تکه های بادمجان خود هستید ، آن را آبکش کرده ، آبکشی کرده و سپس قبل از استفاده در دستورالعمل ، آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید.
آیا واقعاً به بادمجان نمک (یا “عرق”) نیاز دارید؟
نمک زدن ، یا تعریق بادمجان شما روشی است که برای نرم کردن گوشت و کاهش تلخی سبزیجات استفاده می شود. قبل از پختن بادمجان عرق کردن ضروری نیست. در واقع ، بسیاری از افراد هر دو روش را امتحان کرده اند و ترجیح می دهند قبل از استفاده از بادمجان در آشپزخانه ، نمک نمک نزنند.
آیا دو طرف بادمجان را نمک می زنید؟
هنگام تعریق بادمجان ، با قاشق چای خوری نمک کوشر را روی همه برش ها بپاشید ، مطمئن شوید که هر دو طرف برش ها را نمک زده اید. بادمجان های نمک و برش خورده را در آبکش قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. در این مرحله ، بادمجان شما باید عرق کند.
آیا قبل از کاشت بذر بادمجان را خیس می کنید؟
خیساندن دانه های بادمجان قبل از کاشت می تواند به افزایش سرعت جوانه زنی موفقیت آمیز آنها کمک کند. دانه ها را قبل از اینکه بکارید ، به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید.
آیا طعم بادمجان چینی با بادمجان معمولی متفاوت است؟
از آنجا که بذر بادمجان چینی نسبت به بادمجان سنتی کمتر است ، تعجبی ندارد که تلخی نوع چینی نسبت به بادمجان معمولی کمتر است. بادمجان چینی ظریف ترین طعم را از بین انواع بادمجان در نظر گرفته و عطر و طعم آن را ملایم و شیرین توصیف می کنند. بادمجان معمولی نسبت به بادمجان چینی نیز دارای طعم کمتری است.
بادمجان های “پاسیو” چقدر بزرگ می شوند؟
بادمجان های کودک پاسیو یک انتخاب عالی برای باغبانی ظرف است. بوته ها 16 تا 20 اینچ رشد می کنند ، میوه هایی به رنگ بنفش عمیق و به شکل تخم مرغ تولید می کنند که باید در طول دو تا سه اینچ برداشت شوند. بادمجان های کودک پاسیو بو داده و یا سالاد میل می کنند.
بادمجان های سفید چقدر بزرگ می شوند؟
قطر بادمجان های سفید بالغ بوده و آماده چیدن هستند.
مینی بادمجان چقدر بزرگ می شود؟
مینی بادمجان ها وقتی به طول چهار اینچ آماده شوند ، آماده برداشت هستند. تنوع مینیاتوری بادمجان انتخاب مناسبی برای باغ های کانتینری است ، زیرا میوه های کوچک و چهار اینچ در گیاهان فشرده و پرمصرف که مناسب ظروف هستند رشد می کنند.
چگونه می توان تشخیص داد که بادمجان رسیده است؟
بادمجان ها را باید به محض رسیدن برداشت ، زیرا بادمجان های کمی نارس بهترین میوه های مزه دار گیاه محسوب می شوند. برای تشخیص بلوغ بادمجان ها ، به دنبال یک پوشش براق روی میوه باشید ، که این نشانه آماده بودن آنها برای برداشت است. روش آسان دیگر برای تشخیص رسیدن آنها این است که به میوه ها فشار ملایمی بدهید. اگر میوه را فشار دهید و سپس رها کنید ، اگر میوه رسیده است ، پوست باید بلافاصله برگردد. اگر به عقب برگردد و در جایی که فشار دادید تورفتگی های کمی ایجاد نکند ، هنوز کاملاً رسیده نیست.

بیشتر بیاموزید:   چگونه یک باغ سبزیجات در فضای کوچک پرورش دهیم

ریشه بادمجان تا چه اندازه عمیق است؟
بیشتر سیستم ریشه یک بادمجان در بالای 18 اینچ خاک قرار دارد ، اما ریشه های آنها عمیق تر از آن گسترش می یابد – بین 36 تا 48 اینچ.
از کجا بفهمم بادمجان آماده چیدن است؟
بادمجان ها را وقتی جوان هستند برداشت کنید ، در حالی که پوست هنوز روشن و براق است. اگر به آنها اجازه دهید تا زمانی که پوست کدر شود روی تاک بمانند ، احتمال تلخ شدن آنها وجود دارد. این ممکن است به این معنی باشد که شما بادمجان های کوچکتری را برداشت می کنید ، اما طعم آنها بهتر می شود. بادمجان ها وقتی میوه ها سفت هستند ، با گوشت کرم رنگ و دانه های نامرئی آماده برداشت هستند. برای بررسی اندازه دانه و رنگ گوشت ممکن است لازم باشد به یک نمونه بادمجان برش بزنید تا بدانید چه زمانی آماده برداشت هستید.
چگونه بادمجان را بارور می کنیم؟
بادمجان ها به مقدار متوسط ​​کود نیاز دارند. حدود یک هفته قبل از کاشت یک یا دو اینچ کود پوسیده خوب یا کود عمومی مانند 5-10-10 در کل بستر کاشت مخلوط کنید. وقتی فاصله 4 فوت است از دو تا سه پوند کود در هر 100 فوت مربع استفاده کنید یا از 1 و 5 پوند 5-10-10 در هر 10 فوت ردیف استفاده کنید.

در طول فصل رشد ، دو بار کود متعادل استفاده کنید ، در حالی که میوه های اولیه تقریباً به اندازه یک چهارم هستند ، یک طرفه سورتینگ کنید ، با استفاده از سه اونس نیترات کلسیم در هر 10 ردیف ردیف. سایدرس دوباره حدود دو تا سه هفته بعد.
چگونه بادمجان را در خانه پرورش می دهید؟
هنگامی که دمای خاک به 50 درجه فارنهایت یا بالاتر رسید و تمام احتمال یخ زدگی از بین رفت ، بادمجان ها را با فاصله 24 تا 36 اینچ بکارید و آنها را لکه دار کنید تا از ریزش آن جلوگیری شود. منطقه ای را در معرض آفتاب فراوان و خاک حاصلخیز و زهکشی مناسب قرار دهید. قبل از کاشت با اصلاح چندین اینچ کمپوست یا کود دامی خاک را اصلاح کنید. خاک را مرطوب نگه دارید اما هرگز خیس نکنید.

بادمجان ها را به طور مرتب با یک غذای گیاهی با انتشار مداوم تغذیه کنید. هنگامی که گیاهان حداقل شش اینچ قد می کشند ، با استفاده از مالچ ساخته شده از مواد آلی مانند برگ های خرد شده یا پوست درخت ، یک لایه اینچ مالچ اضافه کنید. وقتی میوه ها متوقف شدند و پوست براق به نظر می رسد ، بادمجان ها را برداشت کنید. برای از بین بردن میوه رسیده از قیچی باغبانی استفاده کنید و قسمت کوچکی از ساقه را پس از برداشت متصل کنید.

بادمجان ها برای تولید میوه کافی به خاک گرم نیاز دارند ، بنابراین باغداران در آب و هوای خنک ممکن است بادمجان های خود را در ظروف بزرگ تیره رنگ بکارند. در یک روز آفتابی ، ممکن است دمای خاک داخل گلدان های سیاه تا 10 درجه گرمتر از خاک درون زمین باشد.
چگونه بادمجان را در گلدان پرورش می دهید؟
با استفاده از یک ظرف دو گالنی ، یک گلدان گلدان مرغوب و مرطوب پر کنید و فقط یک بادمجان در هر ظرف بکارید. کود متعادل و آزاد کند در زمان کاشت و دوباره هر چند هفته در فصل رشد ، به ویژه با شروع شکوفایی بادمجان ها. قبل از شروع تشکیل میوه ها ، ساقه ها را برای جلوگیری از ریختن آنها ، شرط بندی کنید. ظروف بادمجان خود را به طور مداوم و عمیق آبیاری کنید ، اما مراقب باشید بیش از حد آب ندهید.
چگونه گل بادمجان را گرده افشانی می کنید؟
برای گرده افشانی گل های بادمجان خود ، از یک مسواک برقی ، یک برس رنگی کوچک یا نوک q ، یک موچین و یک فن برقی استفاده کنید. با ارزیابی گلها در خوشه گل شروع کنید و یکی از گلهای پیشرفته را پیدا کنید. به احتمال زیاد ، این گل در انتهای خوشه خواهد بود. انگور بادمجان را نزدیک این گل بگیرید و آن را تکان دهید ، که مقداری از گرده اطراف منطقه را پاشیده و حرکت هوا یا حشرات مفید را شبیه سازی می کند. در صورت امکان روزانه یا حداقل چند بار در هفته این وظیفه را انجام دهید.

Next, put the head of an electric toothbrush next to the vine and turn it on, allowing the  vibration from the toothbrush to help to knock the pollen loose from the flowers. Then, take a small paint brush or q-tip, insert it into the flower, and gently move it around the pistil and over the stigma to dislodge and spread around the flower’s pollen. Finally, use a pair of tweezers to remove the stamen and brush the head of the stamen against the stigma several times to dislodge the pollen. You can repeat this process on the same flower that you took the stamen from, or you can do it to a different flower to cross-pollinate the plant. Another helpful pollination trick is to use a fan to help distribute the pollen of your eggplant flowers. Place a fan in your garden or in your greenhouse and allow it to blow across your eggplant flowers. This will stimulate pollination and may improve the plant’s overall yield.
چگونه عملکرد بادمجان را افزایش می دهیم؟
بادمجان ها خاک گرم را ترجیح می دهند. یکی از راه های سرعت بخشیدن به رشد آنها تخمگذار پلاستیک سیاه روی خاک باغچه چند هفته قبل از کاشت برای خوب و گرم شدن خاک قبل از کاشت بادمجان ها است. همچنین با مالش دادن اطراف بادمجان ها با کمپوست تیره می توانید عملکرد بادمجان خود را افزایش داده و به گرم شدن خاک کمک کنید. با مخلوط کردن در دو اینچ کمپوست می توانید بادمجان خود را با بهبود سوراخ های کاشت تقویت کنید تا به رطوبت و مواد مغذی در خاک کمک کند.

حتماً انواع متناسب با منطقه خود را انتخاب کنید. قبل از کاشت یا پیوند ، در مواد آلی مانند کودهای کودی یا کمپوست کهنه پیر کار کرده و اطمینان حاصل کنید که بادمجان های شما حداقل شش تا هشت ساعت در معرض نور خورشید قرار دارند هر روز. هرچه میوه ها بیشتر برداشت شوند ، میوه ها بیشتر می شوند ، بنابراین حتما روزانه بادمجان ها را برداشت کنید. در طول گلدهی و رشد میوه ، اطمینان حاصل کنید که بادمجان شما مقدار زیادی آب ، حداقل یک اینچ در هفته ، از طریق بارندگی یا آبیاری دریافت می کند. کودهای هفتگی را با کود آلی محلول در آب انجام دهید ، مانند امولسیون جلبک دریایی ، هیدرولیز ماهی و چای کمپوست.
چگونه از گیاهان بادمجان مراقبت می کنید؟
هنگامی که دمای خاک به 50 درجه فارنهایت یا بالاتر رسید و تمام احتمال یخ زدگی از بین رفت ، بادمجان ها را با فاصله 24 تا 36 اینچ بکارید و آنها را لکه دار کنید تا از ریزش آن جلوگیری شود. یک مکان رشد را در معرض آفتاب فراوان و خاک حاصلخیز و زهکشی خوب قرار دهید. قبل از کاشت با اصلاح چندین اینچ کمپوست یا کود دامی خاک را اصلاح کنید. خاک را مرطوب نگه دارید اما هرگز مرطوب نباشید ، هر هفته یک اینچ آب تأمین کنید.

بادمجان ها را به طور مرتب با یک غذای گیاهی با انتشار مداوم تغذیه کنید. هنگامی که گیاهان حداقل شش اینچ قد می کشند ، با استفاده از مالچ ساخته شده از مواد آلی مانند برگ های خرد شده یا پوست درخت ، یک لایه اینچ مالچ اضافه کنید. وقتی میوه ها متوقف شدند و پوست براق به نظر می رسد ، بادمجان ها را برداشت کنید. برای از بین بردن میوه رسیده از قیچی باغبانی استفاده کنید و قسمت کوچکی از ساقه را پس از برداشت متصل کنید.
چگونه بادمجان را اصلاح می کنیم؟
بادمجان ها ، مانند گوجه فرنگی های عضو خانواده شب بو ، از هم برای حمایت و هرس برای تشویق تولید شدیدتر میوه بهره مند می شوند. در حقیقت ، بادمجان در صورت هرس شدن منظم ، میوه بیشتری تولید می کند. هرس بادمجان همچنین می تواند کیفیت میوه گیاه را بهبود بخشد ، و حساسیت گیاه را به قارچ و بیماری کاهش دهد. برخلاف گوجه فرنگی که به یک ساقه هرس می شود ، بادمجان را باید به سه شاخه اصلی هرس کرد. بادمجان خود را زود هرس کنید تا قبل از رشد میوه ، سایبان برگ ایجاد شود تا از آفتاب سوختگی میوه جلوگیری کند. با بادمجان خود را به طور متناوب در طول فصل رشد یا به شدت برش دهید تا اگر متوجه افت تولید برای یک برگ برگ و گل جدید شدید ، تمرکز گیاه را بر روی تولید میوه جلب کنید.

با استفاده از یک جفت قیچی دستی تیز و تمیز ، بادمجان لکه دار خود را به سه شاخه برش دهید. دو شاخه اصلی تقسیم اصلی گیاه هستند. یک شاخه زیر این بخش بگذارید. مکنده ها جوانه هایی هستند که بین ساقه اصلی و گره برگ ایجاد می شوند. شما می خواهید همه مکنده ها را از بادمجان خود خارج کنید. در صورت اجازه رشد ، مکنده ها شاخه هایی تولید می کنند که مانند خود گیاهان هستند و هر کدام دارای یک شاخه اصلی و شاخه های جانبی هستند. تیغه قیچی دست خود را کنار ساقه قرار داده و مکنده ها را یکی یکی بیرون بکشید. بعد از شروع گلدهی بادمجان ، برگچه های پایین را از شاخه اصلی جدا کنید. برداشتن این برگ ها گردش هوا را افزایش می دهد و باعث می شود نور به سایبان نفوذ کند. برای تقویت بنیه گیاه و افزایش تولید مواد غذایی ، مکیدن مکنده ها را در کل فصل رشد ادامه دهید.
گیاهان بادمجان را چگونه آبیاری می کنید؟
بادمجان ها خاکی مرطوب اما هرگز غرقاب را دوست دارند. خاک را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید هرگز در بین آبیاری خشک نمی شود. بهتر است در فصل رشد به طور متوسط ​​حدود یک اینچ در هفته به آنها آب دهید. این مقدار ممکن است در هوای مخصوصاً گرم افزایش یابد.

بخاطر داشته باشید ، بادمجان ها آب ایستاده را دوست ندارند ، بنابراین باید در عمق آب و به ندرت آنها را آبیاری کنید ، برخلاف چندین بار در هفته آبیاری سبک. یک روش آبیاری توصیه شده برای بادمجان ، خیساندن کامل خاک یکبار در هفته است ، و آب کافی برای هر بار ورود به خاک حدود شش اینچ را فراهم می کند. در تهیه این نوشیدنی های گسترده احتیاط کنید ، زیرا آبیاری بیش از حد بادمجان ها می تواند منجر به قارچ و بیماری شود.
بادمجان چه مدت دوام می آورد؟
مانند اکثر سبزیجات ، بادمجان تازه دوام چندانی ندارد. اگر در دمای اتاق نگهداری شوند ، سه تا پنج روز طول می کشد. اگر در یخچال نگهداری شوند ، هفت تا 10 روز دوام می آورند.
چه مدت طول می کشد تا بادمجان پس از گلدهی رشد کند؟
با توجه به نوع و منطقه ای که در آن مشغول باغبانی هستید ، ارقام مختلف بادمجان ظرف 50 تا 80 روز پس از گلدهی ، میوه بالغ تولید می کنند.
چه مدت طول می کشد تا بادمجان پرورش یابد؟
به طور متوسط ​​، بادمجان ها بین 100 تا 120 روز طول می کشد تا از دانه به بلوغ برسند. با این حال ، می توانید گونه هایی را انتخاب کنید که زودتر بالغ شوند. اطمینان از اینکه از بادمجان شما به خوبی مراقبت شده و شرایط ایده آلی برای رشد دارد نیز می تواند به بلوغ سریع آن کمک کند.
در هر گیاه چند بادمجان می گیرید؟
به طور متوسط ​​می توان روی یک گیاه بادمجان که از آن به درستی مراقبت می شود حساب کرد تا در دوره تولید دو ماهه خود حدود پنج پوند بادمجان تولید کند. انواع مختلف بادمجان می تواند بازده تخمینی کمی متفاوت داشته باشد ، بنابراین برای جزئیات بیشتر در مورد نوع بادمجان که در باغ خود می روید ، به بسته دانه خود مراجعه کنید.
چند بار می توانید بادمجان را برداشت کنید؟
با توجه به آب و هوای منطقه ای که در آن پرورش داده می شود ، بادمجان ها را می توان 2-3 بار در هر فصل رشد برداشت کرد. میزان بادمجان هایی که هر گیاه می تواند تولید کند بسته به نوع انتخاب و آب و هوای منطقه شما بسیار متفاوت است. در مناطق آب و هوایی خنک تر ، انتظار برداشت کمتری را داشته باشید. بادمجان ها برای انجام بهترین کار خود به گرما و ساعات طولانی روز نیاز دارند. در مناطقی که دما به دهه 90 می رسد ، بادمجان ها می توانند رشد کنند. در مناطقی که دما هرگز به دهه 90 نمی رسد انتظار می رود بازده کمتری داشته باشید.
بادمجان ها به چه فضایی نیاز دارند؟
هنگام کاشت بادمجان ، گیاهان را با فاصله 18 تا 30 اینچ قرار دهید. اگر بادمجان به صورت ردیفی پرورش می دهید ، فاصله ردیف ها باید 30 تا 36 اینچ باشد.
چند بار نیاز است که بادمجان ها سیراب شوند؟
بادمجان ها در طول فصل رشد خود هر هفته باید دو اینچ آب دریافت کنند ، یا از طریق بارندگی یا از باغبان. وقتی هوا گرم و خشک است ، گیاهان به آب بیش از یک اینچ در هفته نیاز دارند. در هوای گرم هفته ای دو بار گیاهان را به عمق 12 اینچ آبیاری کنید. گیاه خود را از نظر سیگنال هایی که نیاز به آبرسانی بیشتری دارد ، مانند پژمردگی شاخ و برگ و فر دادن برگ ها ، مراقب باشید. بادمجان ها را صبح زود یا خنک عصر آب کنید. اگر متوجه شدید که بادمجان شما باید مرتباً آبیاری شود یا در حفظ رطوبت کافی خاک مشکل دارید ، افزودن یک لایه یک اینچ مالچ (مراقب باشید که مالچ به ساقه های گیاه نرسد) می تواند خاک را در حفظ رطوبت حفظ کند.
چند بار باید بادمجان را بارور کنید؟
بادمجان ها به مقدار متوسط ​​کود نیاز دارند. حدود یک هفته قبل از کاشت یک یا دو اینچ کود پوسیده خوب یا کود عمومی مانند 5-10-10 در کل بستر کاشت مخلوط کنید. وقتی فاصله 4 فوت است از دو تا سه پوند کود در هر 100 فوت مربع استفاده کنید یا از 1 و 5 پوند 5-10-10 در هر 10 فوت ردیف استفاده کنید.

در طول فصل رشد ، دو بار کود متعادل استفاده کنید ، در حالی که میوه های اولیه تقریباً به اندازه یک چهارم هستند ، یک طرفه سورتینگ کنید ، با استفاده از سه اونس نیترات کلسیم در هر 10 ردیف ردیف. سایدرس دوباره حدود دو تا سه هفته بعد.
بادمجان ها چقدر بلند می شوند؟
بادمجان هایی که به صورت چند ساله پرورش می یابند و از مراقبت مناسب برخوردار هستند ، می توانند تا ارتفاع تا هشت فوت برسند ، اما این غیر معمول است. بطور متوسط ​​، بادمجانها معمولاً بین دو تا چهار فوت قد می کشند.
بادمجان بوته است یا انگور؟
وقتی بادمجان ها به اندازه کافی آفتاب بگیرند و خاک آنها زهکشی زیادی داشته باشد ، به گیاهانی تبدیل می شوند که بلند و بوته ای هستند. با این حال ، سنگینی میوه ها می تواند ساقه های گیاه را در امتداد زمین قرار داده و به آنها شکل انگور بدهد.
اگر بادمجان قهوه ای رنگ باشد باز هم خوب است؟
گوشت بادمجان لکه های رنگی قهوه ای مایل به قهوه ای در اطراف دانه ها دارد. این رنگ کاملاً طبیعی است و نشانه ای از بد شدن بادمجان شما نیست. با این حال ، اگر گوشت آن قهوه ای تر از سفید باشد ، ممکن است بادمجان شما خراب شود.
آیا پرورش بادمجان سخت است؟
در مناطق دارای آب و هوای گرم ، پرورش بادمجان یک فرآیند بسیار آسان است. تا زمانی که بادمجان ها مواد مغذی ، آب و نور خورشید مناسب را تأمین کنید ، رشد بادمجان کار نسبتاً ساده ای است.
خوردن بادمجان سبز اشکالی ندارد؟
اگر به اشتباه رقم بادمجان سبز کاشته باشید ، خوردن میوه سبز مطمئناً بی خطر است. اگر بادمجان های شما سبز است زیرا آنها را در حالی که هنوز جوان و کمی نارس بودند برداشت کرده اید ، نه تنها خوراکی هستند ، بلکه لطیف و طعم اضافی نیز هستند.
آیا بادمجان باید پوست کند؟
در حالی که پوست بادمجان مسلماً خوراکی است ، پوست بادمجان های بزرگتر و بزرگتر شروع به تلخی می کند و باید قبل از استفاده در آشپزخانه پوست آن را پوست کند.
آیا باید گیاهان بادمجان را هرس کنم؟
وقتی بادمجان ها به صورت یک ساله رشد می کنند ، معمولاً به هرس نیازی نیست. اما اگر بادمجان های خود را از سرما محافظت کنید و آنها را به صورت چندساله پرورش دهید ، با بزرگتر شدن از هرس هرس بهره مند می شوند. بهترین زمان برای هرس بادمجان پس از پایان چرخه باردهی آن است. هنگام هرس ، همیشه از قیچی های تمیز و ضدعفونی شده برای جلوگیری از شیوع بیماری در باغ خود استفاده کنید.

هدف این است که گیاه سه ساقه اصلی داشته باشد: دو شاخه اول را که از پایه گیاه چنگال می زند و یک ساقه بزرگ و قوی دیگر را ترک کنید. تمام ساقه های دیگر باید برداشته شوند. (اگر این امر شدید به نظر می رسد نگران نباشید – آنها دوباره رشد می کنند.)

همچنین همه مکنده ها را که ساقه های کوچکی هستند که از پایه گیاه و مکان هایی که شاخه ها با انگور روبرو می شوند ، خارج کنید. همانند گیاهان گوجه فرنگی ، جدا کردن این مکنده ها برای اولین بار و هنوز کوچک هستند ، به بادمجان شما کمک می کند تا انرژی و منابع خود را روی توسعه بخشهای تولیدی گیاه متمرکز کند.
آیا باید دانه های بادمجان را حذف کنید؟
وقتی بادمجان ها را پرورش می دهید ، بذرهای موجود در آنها باید عملاً نامرئی و نرم باشند ، بدون اینکه قبل از پختن بادمجان نیازی به حذف آنها نباشید. با این حال ، اگر متوجه دانه های قهوه ای شدن شدید ، قبل از تهیه بادمجان ، آنها را با استفاده از یک قاشق بردارید.
بادمجان ها به چه رنگ هایی می آیند؟
بادمجان ها رنگ های مختلفی دارند ، مخصوصاً در قسمت خارجی. متداول ترین رنگ بادمجان بنفش تیره ، بنفش روشن ، سفید ، سبز و صورتی است.
گیاه همراه خوب برای بادمجان چیست؟
بهترین گیاهان همراه بادمجان فلفل ، سیب زمینی و اسفناج هستند.
بهترین کود برای بادمجان ها چیست؟
با استفاده از مقدار زیادی کمپوست خوب پوسیده مخلوط شده در خاک و همچنین استفاده از کود ، بادمجان ها را تغذیه کنید. انواع کودهایی که برای بادمجان ها به خوبی کار می کنند شامل مخلوط 15-5-10 ، وعده غذایی خون ، کود پوسیده خوب ، کنجاله پنبه دانه و گوانو خفاش است. حدوداً دو یا سه پوند کود به ازای هر 100 فوت مربع خاک بمالید.
بادمجان ها چه نوع خاکی را دوست دارند؟
بادمجان ها در یک خاک لومی شنی یا لومی کاملا زهکشی شده که دارای مواد آلی است ، بهترین رشد را دارند. PH خاک برای رشد مطلوب باید بین 5.8 تا 6.5 باشد.
بادمجان را در چه ماهی می کارید؟
در کدام ماه باید بادمجان بکارید بسته به منطقه ای که در آن باغبانی می کنید متفاوت خواهد بود. شش هفته قبل از آخرین یخبندان بهار ، بذر بادمجان را باید در داخل منزل شروع کرد. این باید حدود دو هفته پس از شروع بذر فلفل و گوجه فرنگی باشد.
چه چیزی را نباید کنار بادمجان بکارید؟
تقریباً همه گیاهان گیاهان خوبی برای بادمجان درست می کنند. با این حال ، شما نباید بادمجان ها را در نزدیکی محل رشد رازیانه بکارید. همچنین از کاشت بادمجان در کنار سیب زمینی خودداری کنید ، زیرا هر دو محصول می توانند سوسک های سیب زمینی کلرادو را به خود جلب کنند. در حقیقت ، ممکن است مایل باشید از پرورش بادمجان در کنار سایر محصولات شب بو ، که علاوه بر سیب زمینی شامل گوجه فرنگی و فلفل است ، نیز خودداری کنید. گیاهان شب سایه به همان بیماری های گیاهی حساس هستند و در بسیاری از آفات حشرات مشترک هستند. اگر در نزدیکی بادمجان خود گوجه می کارید ، اطمینان حاصل کنید که گیاهان گوجه فرنگی در مکانی که گیاهان بادمجان را سایه اندازند ، قرار ندارند.
به چه اندازه ظرفی برای بادمجان نیاز است؟
بادمجان ها برای رشد سالم و قوی به ظرفی نیاز دارند که قطر آن حداقل 12 تا 14 اینچ باشد. سه بادمجان می توانند ظرفی به قطر 20 اینچ را به اشتراک بگذارند. یک سطل پنج گالنی با سوراخ های زهکشی اضافه شده ظرف خوبی برای بادمجان ها است و فضای کافی برای شبکه ریشه گسترده آنها فراهم می کند.

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان

منبع : www.gardeningchannel.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2209 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات