نخل ققنوس | تکثیر و پرورش

0

نخل ققنوس | تکثیر و پرورش

نخل های ققنوس یکی از قدیمی ترین گیاهان زیر کشت در جهان هستند – فکر می کنید کوزه های یونانی نشان می دهد مردم خرما می خورند ، که از یک نخل خرما در تجارت به ندرت رشد می کند. در تجارت مهد کودک های داخلی ، دو نوع نخل ققنوس معمولاً دیده می شود: نخل خرما و نخل وحشی. از این میان ، فقط نخل خرما از نوع پیگمی برای رشد در محیط داخلی مناسب است .

این درختان نخل نسبتاً کوچک باقی می مانند – نمونه های بالغ به ندرت به بیش از شش فوت می رسند – رشد نسبتاً آهسته ای دارند و به اندازه کافی سخت هستند تا در برابر بسیاری از محیط های داخلی مقاومت کنند. نخل های خرما معمولاً با سه نهال در یک گلدان پرورش می یابند ، بنابراین به نظر می رسد مانند نخل های چند تنه است ، با سه ساقه قوسی که به برگهای برازنده و پر ختم می شوند.

شاید ، بزرگترین توصیه در برابر رشد نخلهای خرما در خانه ، خارهای شریر آنها باشد. ساقه ها و دنده های برگ آنها به طور معمول با خارهای طولانی ، بسیار تیز و محکم پوشانده می شود که به راحتی باعث سوراخ شدن ناخوشایند می شود.

شرایط در حال رشد

  • نور : کف دست خرما مانند درخشان ترین نوری است که می تواند تأمین شود ، از جمله آفتاب کامل.
  • آب : نخل های خرما ، از جمله نخل های خرما ، هنگامی که کمی در سمت خشک نگه داشته شوند ، بهترین عملکرد را دارند. این گیاهان به طور معمول از مناطق خشک هستند و نسبت به آبیاری بیش از حد بسیار حساس هستند.
  • خاک : مخلوط مبتنی بر ذغال سنگ نارس با مواد زیادی برای زهکشی عالی است. نخل ها از تخلیه خوب برای جلوگیری از ریشه های وارد شده در آب قدردانی می کنند.
  • کود : در فصل رشد یکی دو بار با کود مایع ضعیف تغذیه کنید و در زمستان به هیچ وجه تغذیه نکنید. از کمبودهای احتمالی منیزیم ، پتاسیم و منگنز که می تواند باعث زردی و ریزش برگ شود ، آگاه باشید. هر چند ماه یکبار با این مواد مغذی مکمل شوید.

نخل خرما از بذر پرورش می یابد ، بنابراین بعید به نظر می رسد که پرورش دهنده خانه تکثیر زیادی انجام دهد. هنگام مواجه شدن با یک بذر خرما مناسب ، بدانید که آنها الگوی جوانه زنی عجیبی دارند که به آن جوانه زنی از راه دور می گویند. این بدان معنی است که نهال نخل خرما با فاصله کمی از بذر واقعی از خاک خارج می شود. بذرها نباید بخصوص در عمق کاشته شوند و انتظار داریم جوانه زنی حداقل چند هفته طول بکشد.

همه انواع نخیلات ، از جمله نخل های پیگمی ، کمی با گلدان خوب عمل می کنند ، بنابراین تولید مجدد گیاهان بالغ فقط باید یک سال در میان انجام شود. برای کسانی که اجازه می دهند گیاهان بدون بارگذاری مجدد خیلی طولانی شوند اما هنوز یک نخل با ریشه های قوی دارند ، بدانید که اگر از پلاستیک استفاده کنید ، گلدان شکسته می شود. هنگام بارگیری مجدد ، مراقب ستون فقرات گیاه باشید و از دستکش استفاده کنید.

انواع

انواع مختلفی از نخل های ققنوس در سراسر جهان پرورش داده شده است. رایج ترین گیاه داخل سالن Phoenix roebelenii یا نخل خرما است. در آب و هوای گرمتر ، P. reclinata یا خرما وحشی ، یک گیاه منظره رایج است که به اندازه بالغ حدود 20 فوت رشد می کند. از دیگر نخل های خرما می توان به نخل خرما واقعی ( P. dactylifera ) ، نخل خرما جزیره قناری ( P. canariensis ) و P. sylvestris اشاره کرد . این گونه ها تقریباً هرگز در تجارت گیاهان داخلی یافت نمی شوند.

نکات پرورش دهنده

تنها نخل خرما واقعاً مناسب برای رشد در فضای داخلی ، نخل خرما است. گاهی اوقات ، خرما های وحشی وحشی در مکان های عمومی بزرگ مانند مراکز خرید مشاهده می شوند ، اما در واقع برای هر نوع محیط مسکونی مناسب نیستند. نخل های خرما از نوع نخل های مقاوم و بادوام هستند و گیاهان برجسته ای را ایجاد می کنند. آنها با بارهای نور بهترین کار را دارند – به جای نور کافی ، کود را قطع کرده و یا کود را متوقف می کنند تا گیاه کشیده نشود و ناخوشایند شود. برای سبز نگه داشتن توده ها ، به خصوص تارهای قدیمی ، هر چند ماه از کمی سولفات منیزیم استفاده کنید. خرما در برابر آفات از جمله کنه ها ، شته ها ، اشکالات نرم ، مقیاس و مگس سفید آسیب پذیر است . در صورت امکان ، آلودگی را در اسرع وقت شناسایی کرده و با کمترین گزینه سمی درمان کنید.

GettyImages 471242765 1a5b0b0b283f4426bdcf002288e9ad35 - نخل ققنوس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1768 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات