نحوه زندگی کرم خراط چگونه است ان را شرح دهید ؟

3

 

8c35116413a65d0d272cb4722a6cda7a1431a9bd 147 - نحوه زندگی کرم خراط چگونه است ان را شرح دهید ؟

نحوه زندگی کرم خراط چگونه است ان را شرح دهید ؟

کرم خراط از چه طریقی به گیاه نفوز میکند 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

نحوه زندگی کرم خراط چگونه است ان را شرح دهید ؟

سیستماتیک –
از منظر سیستماتیک ، متعلق به دامنه یوکاریوتا ، پادشاهی آنیمالیا ، زیرجنس Eumetazoa ، سوپرفیلس پروتوستومیا ، آرتروپودا پناهگاه ، زیرپناه Tracheata ، سوپرکلاس هگزاپودا ، کلاس Insecta ، زیر کلاس Pterygota ، Cohort Endopterygota ، Superorder Suborderord Oordoneopte Heteroneura ، Division Ditrysia ، Superfamily Cossoidea ، Family Cossidae ، Subfamily Zeuzerinae و سپس به تیره Zeuzera و گونه Z. pyrina.

توزیع جغرافیایی و زیستگاه –
پروانه پلنگ حشره ای است که دارای گسترش گسترده ای در کهنسالان است: این ماده در اروپا ، شمال آفریقا و شمال آسیا وجود دارد و به طور تصادفی در آمریکای شمالی و آفریقای جنوبی معرفی شد.
لارو این حشره گزیلوفاژ است و از گونه های گیاهی متعددی از جمله برخی درختان میوه مانند: آلو ، زردآلو ، بادام ، هلو ، گیلاس ، سیب ، گلابی و زیتون تغذیه می کند.

Zeuzera pyrina - نحوه زندگی کرم خراط چگونه است ان را شرح دهید ؟

مورفولوژی –
Zeuzera pyrina به دلیل داشتن بال بالایی شناخته می شود که در حدود 70 میلی متر و حتی بیشتر نوسان دارد.
بالها به رنگ مایل به سفید با لکه های سیاه و بازتاب های مایل به آبی هستند. سینه ، که همچنین سفید رنگ است ، توسط یک مخملی پوشانده شده و روی آن شش لکه سیاه در دو ردیف قرار گرفته است.
شکم تیره و کشیده است.
این حشره دارای یک تغییر شکل جنسی خاص است که علاوه بر اندازه ، از طریق شکل آنتن هایی که در ماده نازک تر هستند ، متمایز می شود. آنتن نرها به استثنای مقالات ترمینال بزرگتر هستند.
تخمها را می توان تشخیص داد زیرا آنها در گروههای چند صد نفری قرار می گیرند و ابعادی در حدود 1 x 3/1 میلی متر دارند و در ابتدا رنگ زرد روشن دارند و با پیشرفت جنین به سمت صورتی روشن می شوند.
لاروهای تازه هچ شده رنگ صورتی دارند. پس از آن شکم و قفسه سینه به رنگ کرم زرد ، با نقاط سیاه متعدد در پشت قرار می گیرد ، در حالی که سر سیاه براق می شود. وقتی به بلوغ می رسند طول آنها 50 – 60 میلی متر است.
طول پوره ها حدود 40 میلی متر است و رنگ آنها زرد مایل به قهوه ای است.

نگرش و چرخه بیولوژیکی –
Zeuzera pyrina چرخه بیولوژیکی خود را پس از زمستان گذرانی به عنوان لارو هم در زمستان اول و هم در زمستان دوم احتمالی ، در داخل تونل های حفر شده آغاز می کند. فاصله سوسو زدن گسترده است.
در حقیقت ، بزرگسالان در دوره از اواخر ماه مه تا سپتامبر پرواز می کنند و حداکثر حضور آنها بین ژوئن و ژوئیه است.
تخمگذاری توسط ماده ها یا در تونل های قدیمی یا در شکافهای پوست یا هنوز در ضایعات با طبیعت متفاوت انجام می شود. هر ماده می تواند به طور متوسط ​​5-700 تخم بگذارد ، اما مشخص شده است که ، در موارد استثنایی ، یک ماده حتی می تواند بیش از 2000 تخم تخم بگذارد.
لاروها پس از تولد به شاخه هایی که به طور مشخص پژمرده می شوند یا در شاخه های جوان نفوذ می کنند و در آنجا تونل هایی را در منطقه مدولار حفر می کنند. حمله شامل یک سوراخ کوچک به قطر 2 یا 3 میلی متر است که لارو از طریق آن وارد تنه می شود. پس از آن ، چوب زیر قشر را می شکافد و محفظه ای به قطر 30 میلی متر و عمق 5 میلی متر ایجاد می کند.
پس از ایجاد این محفظه ، لارو یک تونل صعودی را در تنه به قطر 5-7 میلی متر حفر می کند. در پایین گالری لارو به شفیره تبدیل می شود. بعد از دوره جوجه کشی ، که بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است از 2 هفته تا بیش از یک ماه طول بکشد ، شفیره به سمت بالای ورودی تونل حرکت می کند ، پوست خشک شده را می شکند ، پوسته را لک می کند و پرواز می کند.
در این دوره لاروها چندین بار از این تونل ها بیرون می آیند و به اندام های چوبی با قطر بیشتر حمله می کنند.
نظارت بر فعالیت لارو از طریق سوراخ های خروجی کاملاً مشهود و گل سرخی که از این خارج می شود و در پای گیاه یا لبه سوراخ جمع می شود ، امکان پذیر است.
این اولین نسل از لاروهای زمستانی و در تابستان زیر می تواند:
– سوسو زدن ، ایجاد یک نسل در سال ؛
– در مرحله لارو نیز سال 2 باقی بمانید ؛ در این حالت آنها زمستان دوم را به عنوان لارو سپری می کنند و در تابستان سال سوم سوسو می زنند و در طی دو سال یک نسل ایجاد می کنند.
به همین دلیل چرخه Zeuzera pyrina با توجه به ویژگی های آب و هوایی مناطق محل زندگی خود متفاوت می شود. در قاره اروپا چرخه دو ساله است و زمستان در مرحله لارو محافظت شده درون گالری ها برگزار می شود. در مناطق مدیترانه ای ، دو چرخه با هم تداخل دارد ، یکی سالانه و یکی دو سالانه. به دلیل همین پیچیدگی ، سوسو زدن برای یک دوره نسبتاً طولانی به طول می انجامد. آغاز پروازها در ماه مه ، توسط نسل زمستان گذرانده می شود ، در حالی که بزرگسالان نسل سالانه در اواخر تابستان تا سپتامبر تا اکتبر سوسو می زنند.
Zeuzera pyrina یک rodilegno است که برخلاف Cossus cossus ، با توجه به نوع آسیب و اندام های آسیب دیده متمایز می شود. در واقع به كیمالی برخورد می كند و در وسط شاخه ها تونل هایی حفر می كند.
این خسارت ، همانطور که شرح داده شد ، به دلیل فعالیت تغذیه ای لاروهایی است که در بالای تونل حفر می کنند. آنها به شاخه ها و شاخه ها ، به ویژه شاخه های جوان حمله می کنند ، و سپس در مراحل پیشرفته لارو ، همچنین روی شاخه های قدیمی تر با قطر بیشتر ، روی شاخه های بزرگ و ساقه حرکت می کنند.
این آسیب با خشک شدن شاخه های آسیب دیده ، از دست دادن مقاومت مکانیکی اندام های چوبی آسیب دیده (شاخه ها ، شاخه های کوچک و ساقه های جوان) آشکار می شود که می تواند در اثر عملکرد عوامل شهاب سنگی یا بارهای گیاهی شکسته شود.
بعلاوه ، ممکن است وخامت عمومی اعضای بدن و گیاهان آسیب دیده بوجود آید ، به ویژه اگر گیاهان جوانی باشند. سرانجام یادآوری می شود که قارچهای ایجاد کننده پوسیدگی و سرطان در زخمهای ایجاد شده در گیاهان وارد می شوند.

نقش اکولوژیکی –
پروانه پلنگ گونه ای فیتوفاگ و چند فاگاتی است که با هزینه گیاهان مختلفی مانند: بومر ، دروپاس ، زیتون ، درختان میوه به طور کلی ، جنگل و چوب سخت زینتی زندگی می کند.
لاروهایی که همانطور که گفته شد ، در داخل تونل هایی که در ناحیه مدولار تنه و شاخه ها حفر می شوند ، زمستان گذرانی می کنند و درختان Acer ، Fagus ، Alnus ، Ulmus ، Tilia ، Salix ، Corylus ، Fraxinus ، Crataegus ، Platanus ، Quercus را ترجیح می دهند.
این خسارت به ویژه در بخش میوه از تیره های Malus و Prunus و در جنوب ایتالیا ، روی درخت زیتون قابل توجه است.
مهار Zeuzera pyrina ، به ویژه در سال های اخیر ، همچنین در رابطه با دانش جدید در مورد اصول کشاورزی و بیوسوآنزهای انگلی ، تغییرات قابل توجهی داشته است.
بنابراین ما از مبارزه شیمیایی ، که در بهار انجام می شود ، به اولین آسیب در شاخه ها و تا باقی ماندن لارو بر روی شاخه های علفی ، با درمان با حشره کش های اندوتراپی مانند Azinfos-methyl ، Phosphamidone ، همچنین بازدارنده های فعال کیتین Teflubenzuron و Triflumuron تقریباً 3 هفته پس از شروع پروازها ، برای مبارزه هدایت شده و بیولوژیکی اعمال می شوند.
مبارزه با این حشره با نظارت از تله های جنسی آغاز می شود ، تا بدانید که از قوام واقعی پروازها و دوره قله های سوسو زدن ، برای انجام درمان های تخمدان کش یا لاروهای جوان: درمان به طور کلی انجام می شود بعد از حدود 3 هفته از شروع پروازها و در صورت لزوم بعد از 15-20 روز تکرار کنید.

منبع : antropocene.it

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2075 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات