مگس مشکی روی گلدان را چطور پیشگیری کنم ؟

0

شرح روش های پیشگیری مگس مشکی روی گیاهان .

این سوال برای پاسخهای دیگر بسته شده است .
حسین قدیری پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین ژانویه 21, 2020
گذاشتن نظر
1

چگونه با پشه یا مگسهای سیاه روی گلدان ها مقابله کنیم ؟؟
اصولا حشرات برای ادامه چرخه حیات خود نیازمند محیط مستعد فساد هستند و اکثر عوامل تجزیه و فساد مواد در گرما و رطوبت قادر به فعالیت می باشند استراتژِی اولی که شما میتوانید برای مقابله با پشه یا مگس مشکی گیاهان به کار ببرید کنترل شرایط محیطی از جمله دما و رطوبت و ایجاد تهویه مناسب میباشد.
راهکار دوم برای مبارزه با پشه ها و مگس های گیاهان تعویض قسمتی از بستر فساد و یا مستعد فساد است به این صورت که در اکثر مواقع 3 الی 5 سانت خاک روی گلدان ها مسبب این امر میباشد و در بعضی مواقع قسمتی هایی از گیاه در حال فساد هستند ؛ و یا ممکن است بستر فساد و آلودگی خارجی باشد که در این صورت با حذف آن میتوان از گسترش حشرات تا حد زیادی جلوگیری نمود.
روش بعدی استفاده از تله فیزکی برای به دام انداختن پشه ها و کنترل جمعیت آنهاست که به چند صورت امکان پذیر است در مقیاس کوچک استفاده از تله های چسبی و یا کارت زرد حشرات کارساز میباشد و در مقیاس و ابعاد های وسیع استفاده از تله های الکتریکی است ؛ البته این روش ها به مرور زمان پیشرفته تر نیز میشوند.
ترفند دیگر برای مبارزه با پشه ها یا مگس های مشکی استفاده از روش بیولوژیک است به این منظور در فضای نگهداری گیاهان حشراتی که به صورت طبیعی دشمنان این پشه ها و مگس ها میباشند و شکارچی آنها هستند رها میشوند تا این پشه ها و مگس های مشکی را صید کنند ؛ البته این روش بیشتر در فضای باز کار آمد است و بکارگیری آن در خانه امکان پذیر نمیباشد.
راه دیگر برای از بین بردن پشه ها و مگسهای مشکی گلدان ها و گیاهان استفاده از روش های شیمیایی و یا همان سم است ؛ سمومی نظیر دیازنون ، مالاتیون ، کارباریل و ….
راهکار بعدی کارگذاری طعمه و منبع تغذیه برای حشرات میباشد و منتقل کردن آن به فضای آزاد است به این صورت که شما میتوانید برای طعمه از تکه های سیب زمینی استفاده کرده و با گذاشتن آن روی سطح گلدان حشرات را به سمت آن هدایت کنید و پس از جمع شدن و تخم گذاری تکه های سیب زمینی را دور بیاندازید.
چرا در اکثر خاک های مصرفی به مرور زمان پشه ها و مگسهای مشکی ایجاد میشوند ؟؟
استفاده از هوموس (خاک جنگلی) و یا خاکهای باغی که در آن تخم و لارو حشرات وجود دارد باعث این امر است حتی در یکسری خاک های ضدعفونی شده هم این مسئله دیده میشود .
اما چرا؟؟؟
به دلیل اینکه در بعضی موارد تخم حشرات و لارو ها نسبت به سم ها مقاوم شده اند و یا اینکه خاک به صورت اصولی و کامل ضدعفونی نشده است ، و یا خود گیاه ناقل میباشد.url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=2ahUKEwiVhdT4qJXnAhVJxoUKHWm6BL4QjRx6BAgBEAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.payesh8523 - مگس مشکی روی گلدان را چطور پیشگیری کنم ؟

برای مشاوره در زمینه گیاهان آپارتمانی پیج زیر را دنبال کنید.
مبارزه با مگس و پشه های مشکی گلدان

حسین قدیری ارسال نظر جدید ژانویه 21, 2020

بسيار عالي
سپاس فراوان از شما جناب كاظمي

گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
  • فعال
  • بازدیدها2625 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات