موارد استفاده از NFT سازمانی واقعی | اولین بازار NFT ایران

2

real world nft use cases 702x336 - موارد استفاده از NFT سازمانی واقعی | اولین بازار NFT ایران

موارد استفاده از NFT سازمانی واقعی :

سرمایه گذاران و علاقه مندان به همان اندازه نگران نگرانی های مربوط به توکن های غیر قابل تعویض هستند. آیا NFTها پدیده جالبی هستند که آزمون زمان را حفظ می کند یا فقط حباب دیگری است که محبوبیت جریان اصلی را گسترش می دهد؟ احتمالات قابل توجه مرتبط با NFT ها مستلزم ارزیابی نمونه های دنیای واقعی و موارد استفاده از NFT برای شناسایی ارزش آنها است. در ساده ترین مفهوم، NFT ها اساسا توکن های دیجیتالی هستند که مربوط به دارایی های مجازی و واقعی هستند. 

در حالی که NFT ها در رشد خود با چالش های عمیقی مواجه شده اند، آنها همچنین به عنوان ابزاری پرکار برای کسب درآمد از دارایی های معنوی و دارایی های دیجیتال ظاهر شده اند. در عین حال، NFTها نیز ابزارهای کارآمدی برای تأیید صحت دارایی‌های فیزیکی در بلاک چین در نظر گرفته شده‌اند. با وجود پتانسیل خیره کننده ارزش در NFTها، بررسی موارد استفاده از توکن غیرقابل تعویض برای درک جامع NFTها مهم است. بحث زیر به شما کمک می کند تا موارد استفاده برتر NFT ها را با مثال های قابل توجه در دنیای واقعی کشف کنید. 

چگونه NFT ها در کانون توجه قرار گرفتند؟

NFT ها دارایی های رمزنگاری منحصر به فردی هستند که در شبکه های بلاک چین ایجاد، ذخیره و معامله می شوند. در حال حاضر، انتخاب ترجیحی شبکه بلاک چین برای NFT ها اتریوم است . با این حال، بسیاری دیگر از پلتفرم های بلاک چین به زودی برای استخراج NFT در دسترس خواهند بود. غیر قابل تعویض بودن این توکن ها آنها را منحصر به فرد می کند و نمی توان آنها را با یکدیگر تعویض کرد. تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی به دارایی‌های دیجیتال، کارایی فرآیندها را بهبود می‌بخشد. 

در عین حال، NFT ها همچنین می توانند پلتفرم های بهتری را برای تأیید آسان صحت و کمیابی اطلاعات در پلتفرم های دیجیتال مختلف ایجاد کنند. ارزش بازار تقریباً 2 میلیارد دلاری برای یک صنعت در سه ماهه اول سال 2021، که از سال 2014 آغاز شد، قطعا قابل تحسین است. بنابراین، منطقی است که در مورد استفاده از NFT در دنیای واقعی تعجب کنیم. چگونه کسب و کارها می توانند از مزایای منحصر به فرد NFT نهایت استفاده را ببرند؟

موارد استفاده سازمانی برتر از NFT

Areas of Focus %E2%80%94 Enterprise Use Cases - موارد استفاده از NFT سازمانی واقعی | اولین بازار NFT ایران

کاربردهای NFT نمونه‌های عالی از بهبود را نسبت به سیستم‌های قدیمی ایجاد کرده‌اند. در حالی که بسیاری به سرعت تصور می کنند که NFT ها فقط برای هنر دیجیتال هستند، دنیای NFT ها چیزهای زیادی از آنچه ما تصور می کنیم وجود دارد. شکی نیست که علاقه روزافزون به NFT عمدتاً به دلیل فروش سودآور اخیر آثار هنری دیجیتال به عنوان NFT است. 

با این حال، مهم است که بدانیم NFT ها چگونه می توانند در سایر برنامه های کاربردی در دنیای واقعی کار کنند. امکان سنجی انواع مختلف موارد استفاده از NFT می تواند از پذیرش و رشد در مقیاس بزرگ دامنه NFT حمایت کند. در اینجا برخی از موارد استفاده سازمانی برجسته از NFT ها آورده شده است که می تواند درک شما را از پتانسیل آنها بهبود بخشد.

  • موسیقی و رسانه های اجتماعی    

مهم‌ترین پاسخ به این سوال که موارد استفاده از NFT چیست؟ بدیهی است که شما را به دنیای موسیقی خواهد برد. سازندگان محتوا مطلوب ترین ابزار را در NFT ها برای حذف واسطه ها بین خود و دنبال کنندگان و طرفداران خود دارند. علاوه بر این، NFT ها همچنین می توانند به عنوان ابزاری موثر در ارائه تجربه خرید منحصر به فرد به مصرف کنندگان عمل کنند. به عنوان مثال، یک هنرمند می تواند تنها 100 نسخه منتخب از آخرین آهنگ خود را به عنوان NFT ضرب کند و آنها را به حراج بگذارد. خریداران مشتاق به پرداخت بالاترین قیمت برای دسترسی به این قطعات انحصاری موسیقی به عنوان NFT هستند.

بارزترین جنبه استفاده از NFT در موسیقی به حقوق مالکیت هنرمندان بازتاب دارد. به‌عنوان خالق NFT، هنرمندان موسیقی می‌توانند در هر فروش مجدد NFT آثار خود، حق امتیاز کسب کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به راحتی صحت مالکیت خود را بر روی بلاک چین ثابت کنند. صنعت رسانه های اجتماعی نیز نمونه دیگری از استفاده از NFT برای ایجاد آگاهی اجتماعی است. علاوه بر این، بسیاری از برندهای مطرح NFT را به عنوان ابزاری برای تلاش‌های بازاریابی خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 

  • مالکیت معنوی و اختراعات

اختراعات به راحتی به عنوان دارایی غیر نقدی یک سازمان واجد شرایط می شوند، به ویژه به این دلیل که در دسته مالکیت معنوی قرار می گیرند. اجرای NFT برای پتنت ها می تواند به توکنیزه کردن پتنت ها کمک کند . در نتیجه، صاحبان پتنت به راحتی می توانند راه های سودآوری برای تجاری سازی پتنت های خود پیدا کنند. 

جالب اینجاست که توکن‌های غیرقابل تعویض برای پتنت‌ها، محیط‌های تجاری باز، بسیار امن و به راحتی قابل دسترسی را نیز فعال می‌کنند. علاوه بر اختراعات، سازمان ها می توانند دارایی های متعددی داشته باشند که با حقوق مالکیت معنوی مرتبط است. مالکیت جزئی یک دارایی می تواند از اشتراک حقوق IP بین خریداران مختلف پشتیبانی کند. در نتیجه، شرکت ها همچنین می توانند از مالکیت کسری برای ایجاد جریان های درآمد اضافی استفاده کنند. 

  • کالا و زنجیره تامین

بلاک چین می تواند یک پشتیبانی فنی قابل اعتماد برای صنعت کالا و زنجیره تامین باشد. بسیاری از سازمان های برجسته مانند آمازون قبلاً استفاده از بلاک چین را برای ردیابی سفر محصول خود در زنجیره تامین از نقطه مبدا تا مشتری آغاز کرده اند. 

ویژگی‌های شفافیت و تغییر ناپذیری بلاک چین می‌تواند پاسخ ایده‌آلی به این موضوع باشد که «موارد استفاده از NFT چیست؟» برای بخش لجستیک شفافیت و تغییر ناپذیری، قابلیت اطمینان و صحت داده های زنجیره تامین را تضمین می کند. مشتریان به طور فزاینده ای از مکان های نگهداری و مدت زمان نگهداری کالاهای فاسد شدنی مانند غذا و سایر کالاها آگاه می شوند. 

استفاده از NFT در بخش مدیریت کالا و زنجیره تامین می تواند ارزش افزوده نمایندگی را برای محصولات منحصر به فرد معرفی کند. NFT ها می توانند به ردیابی محصولات کمک کنند زمانی که شما ابرداده مربوط به مبدا، سفر و همچنین مکان های انبار دارید. 

  • مد دیجیتال

برندهای لوکس قابل توجهی مانند لویی ویتون، گوچی و بسیاری دیگر نسبت به پتانسیل NFT ابراز اطمینان کرده اند. برندهای مد می خواهند از NFT ها به عنوان ابزاری حیاتی برای تبلیغ برند استفاده کنند. ویژگی های متمایز NFT ها می تواند به برندهای مد پیشرو در تقویت اعتماد مشتریان کمک کند. 

موارد استفاده از NFT در دنیای مد همچنین می تواند تضمین های بهبود یافته برای اصالت محصول را تشویق کند. برندهای لوکس مشهور به دلیل کپی های تقلبی از محصولات خود، همچنان متحمل ضررهای زیادی در درآمد و شهرت برند خود می شوند. با NFT ها، مشتریان می توانند از دسترسی به محصولات اصلی برندهایی که از آنها خرید می کنند مطمئن باشند. 

  • حاکمیت اجتماعی زیست محیطی 

حاکمیت اجتماعی محیطی ESG نیز یکی از مهمترین موارد استفاده از NFTها است. رهبران جهان خواستار کاهش ردپای کربن شده‌اند و استفاده از NFT می‌تواند به طور مؤثری از این امر حمایت کند. مهمتر از همه، موارد استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض در ESG می‌توانند از شناسه‌های منحصربه‌فرد بلاک چین در زمینه تجارت کربن و بازارهای کربن استفاده کنند. چین اخیراً اعلام کرده است که بزرگترین بازار کربن است. علاوه بر این، چشم انداز استفاده از NFT، بلاک چین و DLT را برای تشویق به پذیرش تجارت کربن نیز بررسی می کند. 

  • متاورس

Metaverse یکی از نقاط مهم تمرکز شرکت های فناوری، شرکت های رسانه های اجتماعی و شرکت های Fortune 500 در زمان حاضر است. NFT ها می توانند راه منحصر به فردی برای ایجاد یک آواتار در دنیای دیجیتال ارائه دهند. در نتیجه، شما می توانید دنیای مجازی داشته باشید که در آن منحصر به فرد بودن آواتار ارزش آن را تعیین می کند. 

مثال کارت های درون بازی به عنوان یکی از نمونه های NFT نشان می دهد که چگونه NFT ها می توانند ارزش بیاورند. با پیشرفت بازی، کارت های درون بازی به دلیل کمیاب بودن، ارزشمند می شوند. مهمتر از همه این است که وقتی آنها را به عنوان NFT دارید، جزئیات آنها روی بلاک چین قفل می شود. بنابراین، NFT ها پتانسیل ایجاد اکوسیستم هایی را دارند که در آن اشیاء دیجیتالی می توانند ارزش مناسبی کسب کنند.

نمونه های واقعی از موارد استفاده NFT

موارد مختلف استفاده سازمانی از توکن‌های غیرقابل تعویض، راه‌هایی را نشان می‌دهد که NFT ها دنیای تجارت را تغییر می‌دهند. در اینجا چند نمونه برتر برای نشان دادن پذیرش NFT توسط برندهای برتر آورده شده است. 

  • کک

کوکاکولا احتمالاً یکی از برندهای درجه یک است که اخیراً وارد حوزه NFT شده است. این شرکت با انتشار مجموعه‌ای از بطری‌های قدیمی کوکاکولا به عنوان NFT وارد دنیای متاورز شد. جالب اینجاست که این شرکت در جمع آوری تقریباً 575000 دلار برای کلکسیون ها در حراج آنلاین موفق بود. مثال کوکاکولا در میان موارد استفاده از توکن های غیرقابل تعویض نشان می دهد که چگونه NFT ها می توانند مشارکت جامعه و بازاریابی برند را با جریان درآمد اضافی تشویق کنند. 

  • IP NFT ها

مدیریت حقوق مالکیت فکری یکی از موارد استفاده برتر از NFT است. جدیدترین نمونه استفاده از NFT برای مالکیت معنوی، همکاری بین IPwe و IBM برای تبدیل پتنت های شرکتی است. هدف این همکاری ایجاد اکوسیستمی برای توکن‌سازی پتنت‌ها است که در نتیجه تجاری‌سازی، صدور مجوز و فروش اختراعات را آسان‌تر می‌کند. 

  • متاورس

نمونه های NFT در متاورس مستقیماً شما را به فیس بوک می برد. شبکه های اجتماعی پیشرو در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یک محیط مجازی است که به افراد اجازه می دهد تجربه ای همه جانبه داشته باشند. فیس‌بوک می‌تواند از بسط منطقی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بر زیرساخت‌های فناوری موجود خود برای ایجاد متاورس استفاده کند. علاوه بر این، فیس‌بوک برنامه‌هایی برای قادر ساختن کاربران به معاشرت، تعامل و ساختن دنیای مجازی پیرامون خود با آواتارهای دیجیتال دارد.

  • مد دیجیتال 

نمونه منحصر به فرد دیگری از موارد استفاده از توکن های غیر قابل تعویض، به NFT های مد دیجیتال اشاره دارد. اخیراً یک برند مد مجازی به نام RTFKT با موفقیت یک کت دیجیتال را به قیمت بیش از 125000 دلار به حراج گذاشته است. در سال 2019، یکی دیگر از برندهای مد، The Fabricant، اولین لباس بلاک چین فقط دیجیتالی را به نام لباس Iridescence منتشر کرد. 

ارزش لباس Iridescence در زمان عرضه 9500 دلار بود. در طول زمان، ارزش آن باید به طور قابل توجهی افزایش یافته باشد. جالب اینجاست که برندهای مطرح مد مانند LVMH، Hermes، Gucci، Marc Jacobs و Burberry به فکر فرو رفتن در NFT هستند.

کلمات پایانی

کاملاً واضح است که موارد استفاده از NFT این قدرت را دارند که بهبودهای مولد را در بخش‌های مختلف معرفی کنند. مهمتر از همه، ویژگی های متمایز NFT ها آنها را به ابزاری قوی برای تغییر درک و مدیریت دارایی ها تبدیل می کند. 

NFT ها با نمایش منحصر به فرد کالاهای فیزیکی و دیجیتالی در بلاک چین، طیف گسترده ای از مزایای ارزشمند را ارائه می دهند. از موسیقی و رسانه های اجتماعی گرفته تا امکانات متاورس، توکن های غیرقابل تعویض قابلیت ESG را نیز دارند. شما باید شروع به تفکر در مورد اصول و ویژگی های NFT کنید تا بفهمید که چگونه آنها اکنون یک ابزار منحصر به فرد هستند! 

*********************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*********************************

amirali سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
2

فعلا کیفیت در متاورس و NFT های گرافیکی حرف اول را میزند سپاس از شما جناب ثانی

به امید بازار تخصصی NFT ایران

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 20, 2022

درود فراوان بر شما …

گذاشتن نظر
1

سلام وقت بخیر – مطلب بسیار عالی و جامع بود .

سوال من اینجاست ،  آیا در NFT ها احتمال جعل وجود دارد ؟؟

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 20, 2022

سلام و ارادت ، همراه گرامی …

به سوال شما از چند جهت مختلف میتوان نگاه کرد ..

چون NFT در بلاکچین که از شفافیت بالایی برخوردار است تنظیم میگردد ، جعلی اتفاق نخواهد افتاد ولی اگر در نگه داشتن رمزهای امنیتی (SEED) کیف پول دیجیتال ، سهل انگاری شود ، احتمال سرقت موجودی کیف ، توسط هکرها دو از انتظار نیست ..

حالت بعدی ، خرید NFT نا معتبر می باشد …. بدین شکل که خریدار بدون ارتباط گیری مستقیم با صاحب اثر و مطالعه در خصوص رزومه ی هنرمند ، اقدام به خرید کرده باشد .

پس رعایت نکایت امنیتی ، لازمه ی خرید و ضامن سلامت NFT خواهد بود .

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1967 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات