مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید

0

مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید
 

1.k%C3%A9p Irrigation system on a vegetable farm 1024x516 - مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید
آبیاری یک فرآیند مهم در هر کشاورزی است و به همین دلیل ، “رایانه” برای اولین بار قبل از هر چیز در کشاورزی وارد سیستم آبیاری شد. گیاهان به آب احتیاج دارند و این واقعیت جای تعجب ندارد. اما آنچه تفاوت ایجاد می کند این بود که درک کنیم زمان مشخصی نیاز دارند. گیاهان آبیاری در طول پنجره اوج مورد نیاز بازدهی بالایی را در محصول تضمین می کنند و این دانش اساس سیستم آبیاری خودکار است.

مطالعات زیادی وجود داشت که استاندارد آبیاری را برای هر یک از گیاهان تعیین کرده بود ، اما با سیستم های آبیاری اتوماتیک ، کامپیوتر می تواند انواع مختلف گیاهان را تجزیه و تحلیل کند و این برنامه را بهینه کند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد آبیاری خودکار و انواع آن خواهید یافت که ممکن است در مورد نحوه کار سیستم ایده بیشتری داشته باشید. این آبیاری مبتنی بر سنسور بسیار کارآمدتر از آبیاری است که با مداخله انسانی انجام می شود ، و همین دلیل باعث می شود که آنها در جامعه کشاورزی با سرعت بیشتری پذیرفته شوند.  

سیستم آبیاری اتوماتیک چیست؟

“سیستم آبیاری خودکار” تأمین آب رایانه ای / تایمر برای محصولات زراعی است که دخالت انسان را برای نظارت فقط به حداقل می رساند. همه سیستم های انتقال آب مانند قطره ، سطح یا آبپاش ها می توانند خودکار باشند. مزایای مختلفی برای اتوماسیون وجود دارد که مهمترین آنها کاهش هزینه کار در ازای یک سیستم آبرسانی کارآمد است. معمولاً اتوماسیون پس از ارزیابی طول مزرعه ، آب و هوا ، آب و هوای میکرو ، رطوبت ، خصوصیات خاک و آب مورد نیاز گیاهان برای آبیاری کارآمد گیاهان توسط مهندس نصب می شود.

فرکانس آبیاری را می توان با کمک رایانه (در سیستم مدرن) یا با تایمر (در اتوماسیون معمولی) کنترل کرد. در سیستم آب اتوماتیک ، بارور سازی به راحتی انجام می شود که باعث کاهش بیشتر هزینه کار و اطمینان از ایمنی کارگران می شود. همچنین ، یک مزیت عمیق سیستم آبیاری اتوماتیک ، آبیاری 7 24 24 ir صرف نظر از میزان کارگر است که به عملکرد و سود کلی کمک خواهد کرد. 

مقایسه: سیستم آبیاری خودکار “قدیمی” در مقابل “جدید”.

2.k%C3%A9p Old watering system water filling a clay tank 1024x681 - مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید

 ‘سیستم های آبیاری خودکار’ یک اختراع مدرن نیست اما برای مدت طولانی وجود داشته است و با شروع افزایش جمعیت جهانی نیاز آن بیشتر شد. نوآوری در سیستم آبیاری را می توان به 6000 سال قبل از میلاد مسیح بازگرداند و از آن زمان بشر مرزها را برای اختراع بیشتر تحت فشار قرار می دهد.

سیستم آبیاری خودکار را می توان به طور مبهم به سه طبقه بندی تقسیم کرد:

  1. اتوماسیون متداول سیستم آبیاری که در آن از اجزای دارای تکنولوژی پایین مانند گلدان سفالی ، لوله های پی وی سی ، کپسول های متخلخل و غیره برای اتوماسیون آبیاری استفاده شده است. در آبیاری گلدان سفالی و کپسول متخلخل ، آب در گلدان های سفالی ذخیره می شود و از طریق لوله های PVC توزیع می شود و سپس از طریق کپسول های متخلخل تخلیه می شود. یکی دیگر از سیستم های آبیاری اتوماتیک با تکنولوژی پایین شامل جریان جریان و سیستم آبیاری مخزن گرانشی است که از اثر سیفون و گرانش برای تأمین آب گیاهان استفاده می کند.
  2. مبتنی بر تایمر مکانیکی – آنها تا اواخر در اواسط دهه 90 محبوب بودند و به دلیل هزینه پایین سرمایه هنوز در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گرفتند. در این سیستم آبیاری اتوماتیک ، از یک تایمر مکانیکی استفاده شده است که می تواند با دریچه هایی تنظیم شود که جریان آب را تنظیم می کنند. با این حال ، این سیستم فقط برای فرکانس آبیاری می تواند خودکار باشد و برای تنظیم آبیاری یا نسبت باروری هیچ بازخوردی ندارد.
  3. آبیاری مبتنی بر رایانه – ممکن است هزینه سرمایه در این سیستم آبیاری اتوماتیک زیاد باشد ، اما ارزش پول و ارائه نتایج با سیستم آبیاری رایانه ای خوب است. در اینجا استراتژی آبیاری بسته به زمان ، شرایط آب و هوایی مانند نور ، دما و غیره توسط رایانه طراحی می شود.
  4. شرکت هایی مانند Gremon Systems قبلاً سیستم فوق العاده مدرنی را برای پشتیبانی تصمیم گیری توسعه داده اند که به تنظیم بهتر سیستم های آبیاری اتوماتیک کمک می کند. سیستم آنها همچنین رطوبت خاک ، سطح EC و جنبه های فیزیولوژیکی گیاه مانند زیست توده ، تعرق و غیره را در نظر می گیرد که از سنسورها و نرم افزار پیشرفته برای اتوماسیون آبیاری استفاده می کنند.

سیستم های آبیاری خودکار مبتنی بر کامپیوتر ممکن است در یک گلخانه بزرگ مفید باشد که کشت محصولات زراعی فشرده مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل، بادمجان، و غیره اما یکی مبتنی بر تایمر مکانیکی را می توان در یک میدان باز در حال رشد محصولات که بیش از حد مورد استفاده قرار نسبت به شرایط آب و هوایی و برنامه آبیاری حساس مانند گندم ، سورگوم ، ذرت و غیره

تمام آنچه در مورد سیستم آبیاری اتوماتیک جدید باید بدانید.

انواع مختلفی از سیستم های آبیاری اتوماتیک رایانه ای وجود دارد که در زیر اصلی ترین آنها شرح داده شده است.

  1. سیستم مبتنی بر زمان: – در اینجا ، تخلیه آب به یک تایمر الکترونیکی بستگی دارد که می تواند توسط اپراتور برای کنترل میزان جریان آب برنامه ریزی شود. در آبیاری گیاهان بر اساس زمان ، کاربر می تواند نیاز آب به یک محصول را با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر مشاهدات قبلی از قبل تعیین کند. عواملی مانند زمان بهره برداری ، حجم آب و متوسط ​​دبی را می توان در اینجا تنظیم کرد.
  2. سیستم مبتنی بر ولوم: – مقدار آب از پیش تعیین شده با استفاده از مجموعه ای از شیر کنترل کننده ولوم خودکار توزیع می شود. در اینجا همچنین محاسبه براساس الگوریتمی از آزمایش قبلی است.
  3. سیستم حلقه باز: – در این سیستم آبیاری اتوماتیک ، اپراتور کنترل زمان و مقدار آب مورد نیاز برای توزیع را دارد که می تواند از قبل روی رایانه تنظیم شود. شروع سیستم آبیاری معمولاً براساس زمان سنج یا ساعت انجام می شود ، در حالی که قطع می تواند بر اساس حجم آب یا زمان باشد.
  4. سیستم حلقه بسته: – یک سیستم حلقه بسته یک سیستم پیچیده تر است که در آن اپراتور یک بار یک استراتژی را تعریف کرده است که کار کلی توسط یک سیستم بر اساس مجموعه ای از بازخورد ارائه شده توسط سنسورهای نصب شده در زمینه اما در در این لحظه بیشتر این سیستم ها می توانند عوامل محدودی را در نظر بگیرند (عمدتاً رادیاتون و پودر خاک).
  5. بزرگترین چالش در تنظیم بهتر سیستم های حلقه بسته ، چگونگی ادغام قوانین است که بر اساس یک نسخه تصفیه شده از سیستم حلقه بسته مبتنی بر رایانه به تشخیص بهتر زمان مناسب برای سیستم اول و اول کمک می کند. آخرین آبیاری یک روز.
  6. به عنوان مثال ، نسخه فعلی “Trutina” از Gremon Systems یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری است که می تواند به تنظیم بهتر یک سیستم آبیاری اتوماتیک کمک کند که از چندین سنسور مانند پیرانومتر ، جعبه الکترونیکی ، GS3 ، سلول وزن و غیره بازخورد می گیرد جلوی نرم افزار با اطلاعات لازم برای اتوماسیون سیستم آبیاری.

3.k%C3%A9p Trutina irrigation system implementation on a tomato farm 1024x768 - مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید

یک سیستم آبیاری نیمه اتوماتیک مانند سیستم Gremon Systems که یک برنامه اندرویدی است ، در حال حاضر یک استاندارد طلایی برای کشاورزی مبتنی بر رایانه تنظیم می کند و به عنوان اولین مرحله آبیاری به صورت خودکار انجام می شود که به طور قابل توجهی بر عملکرد و سود تولید شده منعکس می شود.

نیمه زیرا می تواند تمام پارامترهای مهم محیط و گیاه را برای بهینه سازی استراتژی آبیاری به منظور به حداکثر رساندن عملکرد و کیفیت در نظر بگیرد و این آخرین مرحله برای مدیریت خودکار آبیاری به حرفه ای ترین روش است .

چرا سیستم آبیاری اتوماتیک جدید کارآمدتر است؟

سیستم های آبیاری خودکار بدون شک به کشاورزان در صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند و در نتیجه جامعه را بهبود می بخشد. در هر سیستم آبیاری ، هدف اصلی استفاده بهینه از آب خواهد بود و این دقیقاً همان چیزی است که در اینجا توسط سیستم های آبیاری اتوماتیک انجام شده است. به عنوان مثال ، “Trutina” آب را بر اساس شرایط آب و هوایی و گیاهی تخلیه می کند به طوری که آبیاری بیش از حد یا زیر آبیاری از بین می رود ، که به معنی عملکرد بیشتر با آب کمتر است. همچنین ، آخرین تکرار این Trutina از یک تجزیه و تحلیل مبتنی بر زمان واقعی استفاده می کند که می تواند از طریق اعلان ها و هشدارها در برنامه تلفن همراه با اپراتور ارتباط برقرار کند. بر اساس اطلاعات دریافت شده ، اپراتور می تواند پارامترهای آبیاری را تنظیم کند یا به تجزیه و تحلیل داده ها توسط برنامه یا تجربه قبلی کشاورز بستگی دارد.

rsz 4k%C3%A9p trutina app system on mobile and smartwatch - مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید

 بهترین قسمت در مورد سیستم آبیاری خودکار این است که مداخله انسان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که به کاهش هزینه نیروی کار کمک می کند و می توان همین منبع را برای سایر جنبه های کشاورزی هزینه کرد. صرفه جویی در مصرف آب ، از بین بردن آبیاری نامناسب ، باروری آسان ، کاهش هزینه کارگر و آبیاری کارآمد گیاه از مزایای سیستم های آبیاری خودکار است.

نتیجه

سیستم های آبیاری خودکار معیاری برای کشاورزی در سراسر جهان تعیین می کنند ، که به تعبیری ، در حال تبدیل شدن به یک قانون اجباری برای صرفه جویی در مصرف آب است. همیشه بهترین سیستم ها سیستمی هستند که فرآیند مبتنی بر ورودی های متعدد مانند “Trutina” را به صورت خودکار انجام دهند و داده ها را از جنبه های مختلف کشاورزی برای بهترین سیستم آبیاری ممکن می گیرند. بی چون و چرا ، سیستم آبیاری خودکار یک سرمایه گذاری هوشمندانه است زیرا این سود در سود ، عملکرد و مدیریت منابع منعکس می شود.

سوال شما در زمینه مواردی که در مورد سیستم های آبیاری خودکار نمی دانید را از مقالات خارجی جمع آوری و ترجمه کرده ایم موفق و پیروز باشید .

منبع : gremonsystems.com

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1578 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات