مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند

0

مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند

gremon systems blog index trutina system learning center 02 - مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند
مرکز یادگیری سیستم Trutina 

0?e=2126476800&v=beta&t=toeJFQu5SiDlkcsL9FyOSq7UPFUXtSyZj2exr9G12ic - مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند

ما به عنوان  Gremon Systems Zrt ، كاملاً متعهد هستند كه از مشتريان ما حمايت كنند تا آنها بتوانند از سيستم Trutina م theثرترين و م producثرترين راه را استفاده كنند. در آخرین پست خود ، اطلاعات اساسی در مورد داشبورد سیستم Trutina را به اشتراک گذاشتیم. امروز ما این مقاله را ادامه می دهیم زیرا اعتقاد داریم که سیستم Trutina با نظارت مستقیم بر گیاهان فرصت های بی نظیری را در جهان فراهم می کند. این فرصت ها باید در کارهای روزمره مدیریت گیاهان ادغام شوند.

آبیاری و تعرق

انتخاب استراتژی آبیاری مناسب  برای تولیدکنندگان یک  چالش مداوم است . برخی از عناصر استراتژی آبیاری اغلب به دلیل تغییر ماهیت جنبه ها و شرایط مختلف ، دوباره در اولویت قرار می گیرند. بیایید 24 ساعت را به دوره های مختلف تقسیم کنیم تا برخی موارد را بررسی کنیم.

چه زمانی باید اولین آبیاری روز برنامه ریزی شود؟

هر پرورش دهنده مفهوم خاص خود را در مورد چگونگی بهتر تعیین این زمان دارد. به عنوان مثال ، آیا باید اختلاف درصدی با آخرین آبیاری روز قبل یا کاهش وزن از زمان طلوع آفتاب یا هر دو در نظر گرفته شود؟ یا ، آیا باید زمان شروع ثابت را برای 1 ، 2 ، 3 یا 4 ساعت بعد از طلوع آفتاب تعیین کنیم (اما در اینجا دوباره ، برای 1 یا 4 ساعت) ، یا باید آن را با تابش جبران کنیم؟ مثلاً 100 وات ، یا 200 وات؟ 100J یا 200J؟

حتماً درباره این جنبه ها و ارزش ها و همچنین تغییرات متنوع و پیچیده ای که از نظر منطقی به نظر می رسید ، دلیل خوبی را از متخصصان شنیده اید که می تواند گیج کننده باشد.

Trutina می تواند تعرق ، یعنی میزان جذب آب گیاهان را محاسبه و نشان دهد.

با تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از آبیاری روزانه ، نتیجه گرفتیم که جذب آب گیاهان تحت تأثیر چرخه های آبیاری غیر از دوره های فعال قرار نمی گیرد. بنابراین ، چرخه آبیاری شبانه یا اوایل صبح هیچ تأثیر مستقیمی بر جذب آب ندارد. به همین دلیل ، شروع آبیاری قبل از شروع فعالیت طبیعی گیاهان ضروری نیست.  اگر گیاهان از نظر شرایط آب و هوایی مناسب بتوانند بدون هیچ گونه اختلالی فعال شوند ، بسیار مفیدتر خواهد بود.

0?e=2126476800&v=beta&t=XxAcpYnaOXZEPpPe7L8IroKj6IPhLvmmmQ1rPtsCM7g - مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند

این نمودار یک استراتژی آبیاری متناسب با تعرق را نشان می دهد. بر اساس نمودار ، کافی است اولین آبیاری را در زمانی شروع کنید که وزن کاهش دال به 2-3٪ محاسبه شده از طلوع آفتاب برسد. این استراتژی منجر به داده های تعرق قابل اندازه گیری می شود. در صورت کاهش وزن دال بیش از 2-3٪ ، هنگامی که آبیاری نسبت به موارد فوق شروع می شود ، ما اغلب می توانیم از دست دادن وزن گیاه (زیست توده) را تجربه کنیم ، به این معنی که گیاهان در شرایط داده شده آب بیشتری را تبخیر می کنند تا آنها در همان مدت قادر به جذب بودند.

0?e=2126476800&v=beta&t=ieYCzI8lzogJNySaMQH70RygCBFsjvEIHWBSk73uOGk - مرکز یادگیری سیستم Trutina  دستگاه های آبیاری هوشمند

این نمودار نمونه خوبی از کاهش وزن گیاه را در دو روز متوالی نشان می دهد. به وضوح قابل مشاهده است که میزان آب در مقایسه با آخرین دوره آبیاری روز گذشته 15،8 درصد و در مقایسه با طلوع آفتاب 3،69 درصد کاهش یافته است که ثابت می کند بیش از حد زیاد است. شایان ذکر است که پس از اولین چرخه آبیاری ، افزایش فوری وزن گیاه (زیست توده) مشاهده شود.

براساس دانش و تجربه فعلی ما ، به طور معمول باید از وضعیت فوق اجتناب شود. با این حال ، استفاده از چنین شروع دیرهنگامی ممکن است در صورت کشت گیاهان شدید برای تولید خوشه های مولد بیشتر ، بدون ایجاد مشکلی در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که Trutina وزن گیاه را با دقت بالایی در زمان واقعی اندازه گیری می کند ، ارزش نظارت بر تغییرات آن در طول روز را دارد. کاهش وزن یا رکود وزن گیاه احتمالاً نشانه های آبیاری نامناسب است. از کاهش وزن در طول روز خودداری شود ، زیرا می تواند باعث پوسیدگی انتهای شکوفه شود. ما اغلب می توانیم کاهش وزن گیاهان را در ساعات بعد از ظهر گرم و گرم تجربه کنیم. کاهش وزن گیاه در طول روز نیز در صورت تابش کم و دمای بعد از ظهر بی دلیل زیاد است.

اولین چرخه آبیاری باید برای کمک به گیاه فعال از قبل تنظیم شود . ما دوزهای زیاد آبیاری بی دلیل در ابتدای روز را توصیه نمی کنیم تا در اسرع وقت به حداکثر میزان آب روزانه برسیم ، زیرا ممکن است در ساعت 11 صبح ابری باشد. و در نهایت “دو آب در آنجا ایستاده ایم” تا گردن خود ، در حالی که قبلاً چهار دوز اول آبیاری را ارائه داده ایم.

افزایش محتوای آب با پیروی از منحنی تعرق با فرکانس بالاتر اما دوز کمتر بسیار م much ثرتر است. به این ترتیب فاضلاب به موقع ظاهر می شود و همچنین این روش از آبیاری بیش از حد گیاهان و هدر رفتن آب جلوگیری می کند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .

منبع : gremonsystems.com

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1429 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات