مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

0

مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

هدف ما این است که یک سال زراعی کامل را دنبال کنیم و سعی کنیم اشتباهات احتمالی آبیاری در هر فنوف را نشان دهیم. ما سعی می کنیم به تعیین استراتژی آبیاری واقعی و اثرات رویشی و تولیدی اشتباهات گذشته کمک کنیم.

داده های زیر قرار است در صورت کشت استاندارد گوجه فرنگی با زمینه تکنولوژیکی مناسب ، مطابق با نظم و انضباط تکنولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد.

دوره رشد – مرحله 3: هفته 9-13

پایداری در ظرفیت آب و واکنش سریع در دمای متوسط ​​24 ساعته.

هدف

هدف ما حفظ تعادل مناسب تا زمان برداشت اول است. این تأثیر عمده ای در موفقیت عملکرد تابستان دارد. بار گیاهان تا زمان برداشت اول بطور مداوم در حال افزایش است ، اما آبیاری و در نتیجه جذب عکس متفاوت است ، به شدت بسته به آب و هوا.

برش کار

رشد باید ثابت و یکنواخت باشد تا زمانی که بار گیاه افزایش یابد.

ممکن است مجبور شویم هر روز دمای 24 ساعته را مطابق با فتوسیمیلات های موجود تغییر دهیم.

این را می توان با تغییر دمای بعد از ظهر و شب بستگی به مقدار تابش داشت.

از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید بعد از ظهر که هوا ابری است ، درجه حرارت را بالا نگه داریم ، زیرا با این کار مقدار قابل توجهی انرژی از گیاهان هدر می رود.

دمای متوسط ​​اتفاقی پایین به معنای کم شدن گرمای کلی برای خوشه های اول و دوم است ، بنابراین سرعت آنها کم خواهد شد. اولویت حفظ ضخامت برابر گیاه ، یک تصویر قوی و مولد از گیاه است.

منطقه فعالیت

به دنبال ریشه یابی ، فقط باید اطمینان حاصل کنیم که پایداری پارامترهای دال را حفظ کنیم.

نظر من این است که در این دوره آبیاری باید تا حد امکان تعرق را دنبال کند.

آزمایشات مکرر آزمایشگاهی تا زمان برداشت اول پیشنهاد می شود ، تا زمانی که به یک بار گیاه پایدار برسیم.

باید توجه داشته باشیم که شروع رسیدن ممکن است باعث تغییر سریع PH شود.

004 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگیIrrigation strategy - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

1 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

همانطور که در Task rootzone ذکر شده است ، در تصویر می توانید مثالی را برای پیگیری تعرق مشاهده کنید . به وضوح می بینیم که استراتژی آبیاری مناسب به دنبال کاهش تعرق بعد از ظهر انجام می شود. با این کار می توان از آبیاری بیش از حد در بعد از ظهر جلوگیری کرد که این امر منجر به اتلاف انرژی می شود.

داده های نمودار فوق می تواند براساس شرایط تعیین شده در قسمت اول ، در صورت کاشت در شرایط تابش کم مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب برگرفته از سایت ها م نابع خارجی است و به صورت ترجمه و رایگان در اختیار شما عزیزان هموطن قرار گرفته است موفق و پیروز باشید .

مدیریت آبیاری گوجه فرنگی –

در قسمت دوم مجموعه خود ، ما با دوره های حساس ریشه یابی شروع می کنیم و هدف ما جلب توجه متخصصان به وظایفی است که تا هفته 8 در انتظار ما است.

دوره رشد – مرحله 2: هفته های 3 تا 8

ریشه زایی و تعیین مقادیر استاندارد بستر.

هدف

توسعه مداوم و یکنواخت گیاه کنترل شده و تحقق سیستم ریشه ای که کل حجم بستر را پر می کند.

می توان گفت که این مرحله از رشد بیشترین توجه را می طلبد ، زیرا کل موفقیت تولید محصولات را تعیین می کند. اشتباهات انجام شده در طی دو هفته آینده تقریباً بعید است بعداً اصلاح شود.

Trutina بهترین ابزار ممکن برای ارائه بازخورد در مورد کار ما است که قبلاً از طریق ارزیابی داده های زیست توده و ردیابی دقیق آبیاری انجام شده است.

برش کار

وظیفه ما ایجاد اکتیو ترین آب و هوا است تا بیشترین سطح جذب ممکن (سطح برگ) بتواند از انرژی نور ورودی تا حد ممکن استفاده کند و همچنین تعادل رویشی و زایشی گیاهان را حفظ کند.

با استفاده از Trutina ، می توان تعادل انرژی گیاهان را دنبال کرد ، که به شما کمک می کند گیاهان از کمبود انرژی جلوگیری کنند.

از آنجا که گیاهان از انرژی زیادی برای ساختن سیستم ریشه ای قوی استفاده می کنند ، توصیه می شود در نیمه دوم روز در این مدت کمی انرژی کمتری بسوزانید – زیرا دمای زیاد بعد از ظهر و تابش کم انرژی گیاهان را از بین می برد ، – ، بنابراین ما باید از مراحل آبیاری دیرهنگام اجتناب کنیم. همچنین تهیه مازاد انرژی برای شب توصیه می شود ، تا همیشه مقدار کافی قند برای ساخت سیستم ریشه وجود داشته باشد.

بگذارید طبق معمول از گیاهانی که کمی رنگ بنفش بیشتری دارند نترسیم ، زیرا این نشان می دهد که آنها ذخیره انرژی بیشتری دارند.

توصیه می شود از استفاده از لوله های گرم کننده نزدیک گیاهان در طول دوره ریشه دادن خودداری کنید.

منطقه فعالیت

هدف ما این است که سیستم ریشه گیاهان کل بستر را پر کند ، به این وسیله گیاهان قادر به جذب مقدار آب و مواد مغذی لازم برای رسیدن به حداکثر عملکرد تابستان و بهترین کیفیت ممکن خواهند بود.

ما می توانیم با کاهش تدریجی محتوای آب بستر ، سیستم ریشه را افزایش دهیم. در حالت ایده آل ، این کاهش روز به روز با همان سرعت انجام می شود ، به این معنی که تقریباً 2/2 تا 5/2 درصد از محتوای آب کاهش یابد و بسته به نوع بستر به حداقل مقدار در 10-15 روز می رسد. سپس ، محتوای آب بستر را به تدریج به مدت 10-10 روز افزایش می دهیم ، تا زمانی که به مقدار پیشنهادی نوع استاندارد بستر برسد.

Trutina ابزاری ایده آل برای این کار است ، که نیاز به توجه ویژه ای دارد ، زیرا سیستم تمام اطلاعات را به ما نشان می دهد تا بتوان آنها را به راحتی ارزیابی کرد ، که ایجاد و بررسی استراتژی ما را امکان پذیر می کند. تصویر را ببینید:2 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

تصویر (نشان داده شده است در زیر) نشان دهنده یک مثال برای تحقق وظیفه rootzone . به وضوح قابل مشاهده است که استراتژی ریشه زایی به درستی اجرا شده هیچ سردرگمی در تولید زیست توده ایجاد نمی کند. همچنین می توان به وضوح مشاهده کرد که ما می توانیم کاهش و افزایش وزن بستر را هدایت کنیم ، حتی با تفاوت روزانه در مقادیر تابش.002 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی3 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

هدف ما این است که یک سال زراعی کامل را دنبال کنیم و سعی کنیم اشتباهات احتمالی آبیاری در هر فنوف را نشان دهیم. ما سعی می کنیم به تعیین استراتژی آبیاری واقعی و اثرات رویشی و تولیدی اشتباهات گذشته کمک کنیم.

داده های فوق می تواند در صورت کشت استاندارد گوجه فرنگی با زمینه تکنولوژیکی مناسب ، مطابق با نظم و انضباط فنی مورد نیاز ، مورد استفاده قرار گیرد.

داده های نمودار فوق می تواند براساس شرایط تعیین شده در قسمت اول ، در صورت کاشت در شرایط تابش کم مورد استفاده قرار گیرد.

gremonsystems product bg im 01 1024x457 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی
مدیریت آبیاری گوجه فرنگی 

سیستم Trutina ما ابزاری مناسب برای کنترل بهتر در زمان واقعی عملکرد محصول است.

در فصل آینده ، ما نمونه های معتبری را منتشر خواهیم کرد که نشان می دهد چگونه می توان استراتژی آبیاری را کنترل کرد تا به حداکثر ژنتیکی نزدیک شویم.

هدف ما این است که یک سال زراعی کامل را دنبال کنیم و سعی کنیم اشتباهات احتمالی آبیاری در هر فنوف را نشان دهیم. ما سعی می کنیم به تعیین استراتژی آبیاری واقعی و اثرات رویشی و تولیدی اشتباهات گذشته کمک کنیم.

حالا ما از ابتدای محصول شروع می کنیم. داده های زیر قرار است در صورت کشت استاندارد گوجه فرنگی با زمینه تکنولوژیکی مناسب ، مطابق با نظم و انضباط تکنولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد. داده های نمودار فوق می تواند براساس شرایط تعیین شده در قسمت اول ، در صورت کاشت در شرایط تابش کم مورد استفاده قرار گیرد.

دوره رشد – مرحله 1: تا خوشه دوم یا هفته های 50-2

هدف

گیاهان هنوز در مکعب های پشم سنگ هستند ، اما جدا کردن آنها به مدیریت تولید آنها کمک می کند. ما باید تلاش کنیم تا یکنواختی ایجاد کنیم ، تا با قرار دادن گیاهان کوچکتر در سمت آفتابگیرتر ردیف های دوقلو ، اختلافات تصادفی در اندازه گیاه را اصلاح کنیم. پین های قطره چکان باید در هر عمق و موقعیت مشابهی در مورد هر مکعب پشم سنگ چسبیده شوند ، اطمینان حاصل کنید که پین ​​ها به دال نمی رسند. مکعب های پشم سنگ باید با کانال های تخلیه در پایین آنها قرار گیرند که جهت یکسانی دارند.

توجه! توجه ویژه باید به وضعیت پین های قطره چکان در چند روز اول به دلیل آبیاری همگن انجام شود. استفاده از دوز بیشتر آب هنگام استفاده از سیستم های قطره چکان قدیمی ایمن تر است

برش کار

گیاهان از مهد کودک رسیده اند. جدا کردن آنها باعث استرس در گیاهان جوان می شود. آنها به دلیل تغییرات میکرو اقلیمی و آسیب دیدگی برگهایشان که ممکن است چند روز طول بکشد ، خسته می شوند ، بنابراین باید سعی کنیم جلوی هرگونه استرس اضافی را بگیریم.

بعد از 2-3 روز گیاهان دوباره احیا می شوند و ما می توانیم مدیریت آنها را شروع کنیم. ما باید از گیاهان حمایت کنیم تا آنها بتوانند بیشترین سطح برگ ممکن را توسعه دهند تا با مدیریت زایشی قوی ، ناحیه برگ فتوسنتز را به حداکثر برسانند تا به تشکیل گل مناسب برسند.

منطقه فعالیت

وظیفه ما این است که وقتی ریشه ها هنوز در مکعب پشم سنگ هستند ، به گیاهان کمک کنیم تا یک سیستم ریشه جانبی با بیشترین ریشه داشته باشند. هرچه راس های ریشه در سطح تماس مکعب پشم سنگ و دال باشد ، هنگام قرار دادن گیاهان روی دال شروع بهتری خواهد داشت. بسیار مهم است که نباید اجازه دهیم گیاهان آنقدر خشک شوند که انتهای ریشه آنها نسوزد و خشک نشود.

در موارد عادی تنش آب و هوایی و مقدار EC زیاد برای به دست آوردن گل مرغوب و تولید گرده کافی است. ما باید از تاریک شدن اوایل بعدازظهر گیاهان جلوگیری کنیم ، زیرا خطر زیادی برای سیستم ریشه دارد.

توصیه می شود گیاهان را در مکعب های پشم سنگ با آب آبیاری دمای هوا آبیاری کنید. باید تأکید زیادی بر استفاده از آب تصفیه شده یا باران برای رسیدن به بهترین ماده مغذی ممکن باشد. آبیاری شبانه احتمالاً در هفته قبل از قرار دادن گیاهان روی دال مورد نیاز است.

4 - مدیریت آبیاری گوجه فرنگی

منبع : gremonsystems.com

حسین قدیری سوال ویرایش شده اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها842 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات