محصولات کشاورزی انبار های خود را چگونه از حمله آفات دور نگهداریم و انواع آفات انباری را نام ببرید ؟

0

محصولات کشاورزی محفوظ در انبار های خود را چگونه از حمله آفات دور نگهداریم و انواع آفات انباری را نام ببرید ؟

fe6db45b3eb083de73048c146e8a4da1bbd63f33 9 - محصولات کشاورزی انبار های خود را چگونه از حمله آفات دور نگهداریم و انواع آفات انباری را نام ببرید ؟

با عرض سام و درود خدمت دوستان عزیز

لطفا در رابطه با محصولات انباری و همچنین خساراتی که آفات انباری وارد می آورند مطالبی را ارایه داده و در انتها در رابطه با اهمیت دفع آفات انباری اطلاعاتی را در اختیار بنده قرار دهید .

با تشکر

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 12, 2020
گذاشتن نظر
1

محصولات کشاورزی محفوظ در انبار های خود را چگونه از حمله آفات دور نگهداریم و انواع آفات انباری را نام ببرید ؟

تکنیک های مختلفی برای کنترل آفات حشرات در محصولات ذخیره شده از آفتاب گرفتن و استعمال دخانیات در مزرعه سنتی گرفته تا تابش در مقیاس وسیع استفاده می شود. این بخش از کتابچه راهنما فقط به تکنیک های اثبات شده مناسب برای استفاده در ذخیره سازی در مقیاس کوچک و متوسط ​​در شرایط گرمسیری مربوط می شود.

ارائه توصیه های ویژه دشوار است. یک تکنیک باید برای یک موقعیت خاص آزمایش شود ، زیرا ممکن است در نتیجه تغییر در موارد زیر نامناسب شود:

(الف) اقتصاد (ارزش محصول ، نسبت به هزینه مواد و نیروی کار) ؛

(ب) مشکلات آفت (مانند وقوع و مقاومت) ؛ و

ج) تکنیک های موجود در سیستم کشاورزی یا از طریق در دسترس بودن محصولات جدید.

بنابراین ، مهم است که هر دو مورد را در نظر بگیرید:

(الف) اقتصاد ؛ و

(ب) مشخصات فنی برای اثربخشی در برابر آفات و خطرات هدف برای کشاورز و مصرف کننده.

آیا پیشرفت حاصل از استفاده از یک تکنیک کنترل هزینه انجام آن را پرداخت خواهد کرد؟ این س onlyال را فقط می توان با آزمایش های صحرایی پشتیبانی شده با ارزیابی موثر م satisfثر ، به طور رضایت بخشی پاسخ داد.

تکنیک های کنترل آفات

 بهداشت . کاهش جمعیت اولیه آفت و جلوگیری از ایجاد آفات حشرات در محصولات زراعی بسیار مهم است. قبل از آوردن محصول جدید به فروشگاه ، مراحل زیر لازم است.

(الف) مواد آلوده را از بین ببرید. دانه های جدید را با دانه های قدیمی مخلوط نکنید. مواد قدیمی که باید نگهداری شوند باید کاملاً بخور شوند.

(ب) تمیز کردن ساختار ذخیره سازی.

  • تمام آثار دانه ریخته شده ، گرد و غبار و غیره را مسواک بزنید.
  • گرد و غبار موجود در تجهیزات و ماشین آلات را پاک کنید.
  • گونی ها و سبد ها را با استفاده از آفتاب یا شیمیایی ضد عفونی کنید. و
  • از مشخصات زیر آگاه باشید:
  • ساختارهای بزرگ معمولاً به درمان شیمیایی نیاز دارند. و
  • ساختارهای کوچک روستایی را می توان با استفاده از دود تمیز کرد و استفاده از خورشید و باران پس از مدتی حشرات معمولاً یک تخت یا روبو خالی تمیز باقی می گذارند.

برای جلوگیری از هجوم محصولات بلوغ شده در مزرعه ، اقدامات کنترلی را زودهنگام انجام دهید.

 مقاومت طبیعی . انواع گیاهان زراعی در حساسیت آنها به آفات ذخیره سازی متفاوت است.

واریته های سنتی معمولاً نسبت به انواع جدید نسبت به آفات ذخیره ساز مقاومت بیشتری دارند. در صورت معرفی انواع جدید ، باید تدابیری برای بهبود روشهای ذخیره سازی و کنترل آفات اتخاذ شود.

برخی از ارقام جدید ذرت و نخود فرنگی اکنون برای بهبود مقاومت در برابر ذخیره سازی انتخاب می شوند و اکنون از نظر تجاری در دسترس هستند.

برخی از ویژگی های مفید کلی مقاوم در انواع زیر وجود دارد:

(الف) ذرت: پوشش خوب پوسته می تواند آلودگی مزرعه را کاهش دهد و ذخیره آن در پوسته میزان افزایش آفت را کاهش می دهد.

(ب) سورگوم: ارقامی که جلد گل آن دانه را پوشانده باشد قبل از کوبیدن مقاومت بیشتری دارند.

ج) برنج: برنج شلخته نسبت به برنج آسیاب شده نسبت به آفات مقاومت قابل ملاحظه ای دارد.

(د) لوبیای چشم بلبلی: غلافهای خشک و دست نخورده برخی از محافظت ها را در برابر بروچیدها ایجاد می کنند. اگر بخور یا نگهداری از نوع هوا غیرممکن باشد ، لوبیای چشم بلبلی بهتر است بدون فشار نگهداری شود.

(ه) غلات: سختی دانه بر مقاومت تأثیر می گذارد.

9.2.3 ذخیره سازی هرمتیک یا مهر و موم شده . در شرایط ضد هوای ، کاهش اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن در نهایت باعث توسعه حشرات و کپک می شود.

دانه برای مصرف انسان یا دانه باید خشک باشد. در فعالیت باکتریایی و آنزیمی دانه مرطوب ادامه خواهد یافت ، که باعث لک شدن و از بین رفتن زنده ماندن می شود.

مواد کیسه ای باید محافظت شود اگر مهر و موم شکسته شود (توسط حشرات ، جوندگان یا دست زدن به بی احتیاطی) دانه محافظت نشده و بدون تهویه است و ممکن است تلفات شدید باشد.

روشی که در نیجریه شمالی (یک منطقه خشک) رضایت بخش بدست آمده است ، ذخیره سازی لوبیای چشم بلبلی لک شده در کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده با آسترهای پنبه ای است. پنبه مانع از سوراخ شدن کیسه پلاستیک توسط حشرات در حال ظهور می شود.

 کنترل شیمیایی: مروری . روش های استفاده از حشره کش ها روی محصولات ذخیره شده عبارتند از:

  • گردگیری
  • سمپاشی
  • بخور

حشره کش ها معمولاً درجاتی از سمیت را برای انسان ، حیوانات اهلی ، طیور و … نشان می دهند و باید با احتیاط مصرف شوند. مطمئن باشید که:

(الف) دستورالعمل های تولید کنندگان را بخوانید ؛

ب) یک ماده شیمیایی با سمیت کم برای پستانداران و پرندگان انتخاب کنید.

(ج) در دوز توصیه شده بمانید. و

د) با دستورالعمل های دقیق ، نظارت مداوم و تهیه لباس محافظ ، از کارگران محافظت کنید.

حشره کش ها معمولاً خاص هستند و همه حشرات و کنه ها را از بین نمی برند. ماده شیمیایی مورد استفاده را برای استفاده در فروشگاه ها و / یا محصولات ذخیره شده انتخاب کنید که دارای “طیف گسترده” یا سمی خاص برای پروانه ها و سوسک ها باشد. کنه ها ممکن است نیاز به درمان خاصی داشته باشند.

حشره کش ها تمایل به از دست دادن ماندگاری یا اثربخشی خود دارند:

  • رطوبت زیاد
  • دمای بالا
  • نور خورشید
  • زمان

مواد شیمیایی ذخیره شده باید در برابر این عوامل محافظت شود تا از اثربخشی مستمر آنها اطمینان حاصل شود. در محصولات ذخیره شده ، حشره کش های ماندگار باعث محافظت طولانی مدت در برابر آفات می شوند ، اما خطر را برای مصرف کننده افزایش می دهند. حشره کش ها از نظر ماندگاری بسیار متفاوت هستند. یکی را متناسب با کار انتخاب کنید: به عنوان مثال ، مواد شیمیایی پایدار برای درمان سازه های ذخیره سازی ، مواد غیر پایدار برای محلول پاشی.

حشرات می توانند مقاومت فیزیولوژیکی و رفتاری در برابر حشره کش ها ایجاد کنند. استفاده بیش از حد یا نامناسب از مواد شیمیایی منجر به مقاومت حشرات می شود. بنابراین ، فقط در صورت لزوم از دوز مناسب استفاده کنید و از حشره کش ها استفاده کنید.

 بخور . مواد شیمیایی مورد استفاده برای حمله به حشرات از طریق سیستم تنفسی آنها به عنوان بخور شناخته می شوند.

بخورها ممکن است به صورت زیر فرموله شوند:

  • مایعات

بی سولفید
کربن تتراکلرید کربن
اتیلن دی کلرید
اتیلن دی برومید

  • گازها

سیانید هیدروژن
متیل برومید
فسفین

غلظت بخور در میلی گرم در لیتر فضای اشغال شده اندازه گیری می شود.

محصول CT غلظت بخور در زمان در ساعت ضرب شده است که باعث از بین رفتن 99 درصد آفت مربوطه می شود. در جدول 6 جزئیات برخی از محصولات CT برای بخورهای رایج استفاده می شود. این تنها به عنوان یک راهنما برای اثربخشی آنها عمل می کند زیرا عوامل دیگری نیز ممکن است در این امر دخیل باشند.

جدول . محصول CT برای آفات حشرات مشخص شده (در میلی گرم در لیتر در ساعت)

شیمیایی

گونه های حشرات

ریزوپرتا

سیتوفیلوس

تریبولیوم

تروگودرما

بی سولفید کربن

294

325

560

700

کربن تتراشیورید

4 500

2000

اتیلن دی کلراید

636

1 200

365

2 080

متیل بروماید

0.60

1.0

0.50

331

برخی از خصوصیات بخورهای رایج بیشتر دنبال می شود.

بنظر می رسد بی سولفید کربن بخور مناسبی است ، اما بسیار قابل اشتعال است. جرقه ناشی از برخورد میخ به سنگ باعث انفجار دستگاه بخور می شود و به همین دلیل اکنون به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

به نظر می رسد تتراکلرید کربن بخور ضعیفی است ، اما در واقع به خوبی در دانه نفوذ می کند و غالباً با سایر بخورهایی که نفوذ نمی کنند مخلوط می شود تا آنها را از طریق محصول حمل کند. قابل اشتعال نیست اما در طی یک دوره زمانی ممکن است به کبد کسانی که از آن استفاده می کنند صدمه بزند.

اتیلن دی کلراید قابل اشتعال است و به خوبی نفوذ نمی کند. استفاده از آن توصیه نمی شود.

به نظر می رسد اتیلن دیبروماید موثر است ، اما بسیار سریع جذب می شود. نفوذ آن از طریق دانه بسیار ضعیف است.

متیل بروماید یک ماده بخور عالی است ، اما بو ندارد و بسیار سمی است. بنابراین فقط توسط تیم های آموزش دیده می تواند استفاده شود . به طور کلی در دسترس نیست.

فسفین بخور عالی است و استفاده از آن نسبتاً آسان است. به عنوان مخلوطی از فسفید آلومینیوم و کاربامات آمونیوم استفاده می شود. اینها اگر در ظروف در بسته نگهداری شوند پایدار هستند ، اما وقتی در معرض هوا قرار بگیرند آب می گیرند و فسفین ، آمونیاک و دی اکسید کربن آزاد می کنند. فسفین به طور معمول دارای ناخالصی هایی است که آن را خود به خود قابل اشتعال می کند ، اما در حضور آمونیاک و دی اکسید کربن ایمن است. مواد شیمیایی به گونه ای فرموله شده اند که حدود 30 دقیقه زمان برای توزیع مخلوط قبل از آزاد شدن گاز زمان وجود دارد. این گاز بوی قوی و ناخوشایندی دارد و بنابراین به راحتی قابل تشخیص است. فسفین تنها ماده بخور است که اگر از دانه برای بذر استفاده شود تداخلی در جوانه زنی نخواهد داشت. اگر قرار گرفتن در معرض بخور زیاد یا مکرر باشد ، سایر موارد ممکن است روی جوانه زنی تأثیر بگذارند.

بخور در عمل شامل در نظر گرفتن مقیاس عملیات و ایمنی است.

در بخور در مقیاس کوچک ، ممکن است غلات و سایر محصولات با تتراکلرید کربن در سطل آشغال یا درام 150 لیتری بخور داده شوند. حدود 150 میلی لیتر روی سطح دانه ریخته می شود ، درب آن را با کاغذ چسبانده شده دور محل اتصال بین درب و مهر و موم می کنیم ، و دانه به مدت 14 روز باقی می ماند. اگر قرار است برای بذر استفاده شود ، باید پس از بخور پخش شود. در غیر این صورت جوانه زنی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

در بخور در مقیاس بزرگتر ، بخور فسفین ممکن است با استفاده از فرمولاسیون های متشکل از قرص ، گلوله یا پودر در پاکت انجام شود. سازندگان دستورالعمل هایی را برای مقادیر مورد استفاده صادر می کنند. کیسه های دانه ممکن است زیر ورقه های پلاستیکی بخور داده شوند: دانه ها روی یک ورق پلاستیک انباشته می شوند ، با یک ورق دیگر پوشانده می شوند و پس از قرار دادن دستگاه بخور ، ورق های بالا و پایین به هم می غلتند. کیسه های ماسه روی رول قرار می گیرند تا مهر و موم شود.

اگر قرار دادن یک ورق پوششی روی دانه ها امکان پذیر نیست ، ساختمان باید قبل از بخور کاملاً مهر و موم شود. متناوباً ، در صورت امکان ، قبل از بخور باید یک ورق روی کل ساختار قرار داده شود.

ایمنی باید یک نکته اساسی باشد. همه بخورها می توانند باعث مرگ افراد و همچنین حشرات شوند و برخی از آنها ممکن است اختلالات جدی را در انسان ایجاد کنند که مدت زمان طولانی در معرض غلظت کم قرار دارند. بنابراین ، ذخایر بخور نباید در دفاتر یا فروشگاه هایی که افراد مشغول کار هستند نگهداری شود.

حوادث ممکن است اتفاق بیفتد ، بنابراین دو نفر همیشه باید در هنگام بخور حضور داشته باشند. بخور دادن فقط باید توسط کارکنان آموزش دیده ای انجام شود که تحت نظارت مناسب کار می کنند.

اگر از فسفین استفاده می شود ، یک نفر باید یک ماسک تنفسی با کنیستر مناسب داشته باشد. بخور فسفر بسیار آسان انجام می شود ، و تعداد بیشتری از آنها بدون شناخت صحیح از خطرات از آن استفاده می کنند. برخی از بخورها در ظروفی عرضه می شوند که قابل بسته بندی مجدد نیستند ، اگر بعضی از مواد در یک دفتر یا حتی یک خانه باقی بمانند خطرناک است. هنگامی که پوشش پس از یک دوره بخور بلند می شود ، برای مدت کوتاهی غلظت زیادی از گاز وجود دارد و این می تواند خطرناک باشد. در حالت ایده آل ، کار فقط با کارکنان محافظت از محصول انجام می شود. اما از آنجا که این موارد بسیار اندک است و نتایج حاصل از بخور می تواند بسیار خوب باشد ، فشار تجاری برای عرضه گسترده محصولات وجود دارد. از آنجا که استفاده غیر فاقد تربیت از فسفین اجتناب ناپذیر به نظر می رسد ، رسانه ها (مطبوعات ،

9.2.6 کنترل آفات بیولوژیکی . این روش ها در برخی شرایط موثر بوده اند. Bacillus thuringiensis برای کنترل برخی از گونه های آفت حشرات در غلات ذخیره شده استفاده شده است. گربه ها کنترل م effectiveثر تعداد کمی از جوندگان را در جای مزرعه و اطراف آن فراهم می کنند ، اما نباید از آنها در انبارها استفاده کرد.
9.3 کنترل شیمیایی: روشهای خاص
9.3.1 گرد و غبار حشره کش . روش پراکندگی گرد و غبار معمولاً با استفاده از مخلوطی از گرد و غبار رقیق در 5/2 – 15 ppm ماده فعال ، بسته به حشره کش ، در زمان بارگیری / کیسه گذاری استفاده می شود.

مقدار مناسب گرد و غبار را در یک قلع سوراخ دار یا کیسه پلاستیکی سوراخ شده اندازه گیری کرده و لایه به لایه روی محصول پاشیده می شود. برای دانه های فله با تکان دادن در یک حلبی با محصول ، بیل زدن روی یک صفحه زمین یا مخلوط شدن در یک درام گردان ، گرد و غبار به طور مثرتری مخلوط می شود. برای عملیات در مقیاس بزرگتر دستگاه های تجاری در دسترس هستند.

مشکلات مختلفی در رابطه با این نوع حشره کش وجود دارد.

استفاده از گرد و غبار شامل استفاده در تختخواب و فروشگاه های فله ای است اما در مورد دومی موثرتر است. همچنین فقط برای شرایط خشک مناسب هستند.

(الف) به دست آوردن دوز دقیق و افزودنی کامل دشوار است.

(ب) فقط در صورت بارگیری ، هنگامی که تقاضای اضافی برای نیروی کار داشته باشد ، می توان برنامه را انجام داد. بنابراین اغلب به درستی انجام نمی شود.

ج) تجزیه ماده فعال می تواند به ویژه با فرمولاسیون های محلی که حامل به اندازه کافی “بی اثر” نیست ، جدی باشد. هیچ محدودیتی برای استفاده مجدد وجود ندارد.

(د) مقاومت حشرات به حشره کش مورد استفاده و گونه حشرات بستگی دارد ، نه به فرمولاسیون.

از جمله مواد شیمیایی مناسب می توان به ایجاد (مالاتیون ، لیندان / گاما BHC) و بالقوه بهتر (پیریمیفوس-متیل ، پیرتروئیدهای مصنوعی) اشاره کرد.

9.3.2 اسپری های حشره کش . روش استفاده از اسپری ها اجازه می دهد 10-15 ppm ماده فعال (ai) موجود در حداقل آب لازم برای ایجاد پوشش یکنواخت باشد (بسته به ماده کاربردی حدود 0.3-2 لیتر در تن). چنین مقدار کمی آب باعث ایجاد قالب نمی شود. این حشره کش را می توان با یک اپلیکاتور کوچک خانگی (از نوع شل / گاو) استفاده کرد ، اما یک سمپاش کوله ای نیازهای کار را کاهش می دهد.

کاربرد اسپری ها با نوع ذخیره سازی مورد استفاده متفاوت است. در انبارها ، روش های زیر استفاده می شود.

(الف) محصولات کیسه ای. هر لایه کیسه هنگام ساخت پشته اسپری می شود. این باید برای چندین ماه محافظت کند ، اما در صورت آلوده شدن مجدد ، پشته باید دوباره نفوذ شود و برای نفوذ موثر بخور شود.

(ب) سمپاشی فضایی. یک حشره کش غیر پایدار برای از بین بردن بزرگسالان حشرات پرنده ، به ویژه پروانه های انبار ، پاشیده می شود. همراه با بخور زیر ورق ها استفاده می شود.

ج) مه زدگی برای همین منظور ، یک اپلیکیشن برقی قطرات بسیار ریز را ارائه می دهد که در هوا آویزان می شوند و حداکثر اثربخشی را دارند.

(د) درمان سطح. یک حشره کش دائمی بر روی دیوارها ، سقف و کف سازه ذخیره سازی پاشیده می شود.

در گهواره ها ، حشره کش مستقیماً روی محصول پاشیده می شود. اگر آلودگی مزرعه ای قابل توجهی وجود داشته باشد ، اسپری کردن هر سبد در هنگام بارگیری سودمند است. در غیر این صورت ، حشره کش ها باید پس از بارگیری به قسمت خارج از تختخواب کشیده شوند و در صورت لزوم مجدداً در فواصل مورد استفاده قرار گیرند (پیشنهاد می شود ماهانه).

مشکلات اسپری شامل موارد زیر است:

(الف) تجزیه مواد شیمیایی در محیط تختخواب بسیار تهویه شده (اگرچه این به معنای حداقل سمیت باقیمانده برای مصرف کنندگان است) ؛

(ب) نفوذ ضعیف با برخی از انواع سازه ها ؛ و

ج) عدم در دسترس بودن سمپاش ها و مواد شیمیایی مناسب.

از جمله مواد شیمیایی مناسب می توان به پیرروتروئیدهای مصنوعی اشاره کرد که معمولاً برای پاشش فضا و / یا کنترل منگنز بزرگتر استفاده می شود. dichlorvos برای مه شکن خودکار (توجه: این برای پستانداران بسیار سمی است) ؛ و مالاتیون یا پیریمیفوسمتیل برای استفاده عمومی (از آنجا که هزینه کمتری دارد و سمیت کمتری دارد).

 بخور . روش ها شامل محصولات بخور در ظروف یا سطوح بخور است. این محصول در طبل ، کیسه های پلاستیکی زیر برزنت یا ورق های پلاستیکی قرار می گیرد. پس از افزودن ماده شیمیایی ، بسته به دوزهای اعمال شده ، محصول باید حداقل برای سه روز برای فستوکسین یا حدود یک روز برای EDB در شرایط ضد هوای نگهداری شود. برای بخور دادن پشته ها در انبارها ، باید از سقف و دیوارها به طور همزمان اسپری کرد تا از آلوده شدن مجدد جلوگیری شود. دانه ها باید از هجوم مجدد مجدد آن محافظت شوند.

کاربردهای بخورها با نوع محصول مورد استفاده آنها متفاوت است. آنها برای محصولات صادراتی مانند مغزهای زمینی ، قهوه و کاکائو ضروری هستند. در سطح مزارع کوچک ، بخور برای مواد دانه ای محصولات با ارزش بالا مانند حبوبات دانه ای قابل توجیه است.

بخورها در صورت استفاده نادرست می توانند بسیار خطرناک باشند. آنها نباید در خانه های داخلی استفاده شوند. مشکل دیگر این است که آنها هیچ اقدام پسماندی ندارند.

دو نوع فرمولاسیون مواد شیمیایی وجود دارد که در بخور استفاده می شود.

(الف) گاز فسفین (به عنوان مثال فوستوکسین) به صورت قرص های فسفید آلومینیوم تأمین می شود که در اثر تماس با رطوبت موجود در هوا ، فسفین آزاد می کند. استفاده از آن راحت است اما برای كشته شدن كامل و به مدت طولانی تر در شرایط خنك به شرایط ضد هوایی نیاز دارد.

ب) با اتیلن دی برومید ، متیل بروماید و تتراکلرید کربن ترکیبات و فرمولاسیون های مختلفی موجود است (به عنوان مثال Trogocide). همه بخورهای مایع فرار هستند. کپسول و ساشه برای کاربردهای کوچک و سیلندرهای فشار برای مقیاس بزرگ در دسترس هستند. استفاده از آنها دشوار است و برخی از سموم باقیمانده و خطر احتمالی مصرف کننده وجود دارد: مدت زمان کوتاهتری برای بخور احتیاج دارد – به طور معمول کمتر از یک روز – بسته به فرمول استفاده شده. برای استفاده در سطح مزرعه یا روستا توصیه نمی شود و فقط توسط پرسنل آموزش دیده انجام می شود.
مسمومیت
تمام حشره کش ها نیز تا حدی برای پستانداران سمی هستند.

سمیت معمولاً به صورت LD 50 بیان می شود . از نظر فنی ، این دوز مورد نیاز در میلی گرم ماده فعال (ai) به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن مصرف کننده است ، در شرایط مشخص (روش استفاده و مدت زمان) ، برای از بین بردن 50 درصد از جمعیت آزمایش ، که معمولاً موش هستند. .

شکل LD 50 یک ماده شیمیایی نشانه معقولی از سمیت آن برای انسان و در نتیجه خطرات موجود در استفاده از آن است. با این حال ، لازم به ذکر است که برخی از ترکیبات علیه انواع خاصی از حیوانات بسیار فعال هستند. به عنوان مثال ، برخی از حشره کش های ارگانوفسفر ، مانند fenthion ، برای پرندگان ، از جمله مرغ ها ، بسیار سمی هستند.

برای سمیت حشره کشهای توصیه شده ، به بخش 9.6 مراجعه کنید.
 فرمول ها و دوزها
حشره کش های تجاری از مقداری ترکیب معمول مواد سمی (ماده فعال) با سایر مواد مانند:

(الف) “پخش کننده های” بی اثر مانند تالک و غیره در گرد و غبار و آب در سمپاش ها.

(ب) مواد فعال کننده سطح ، امکان ترکیب شدن ترکیب با آب و چسبیدن به آفات و محصولات ذخیره شده را فراهم می کند. و

ج) هم افزایی ، که ممکن است برای افزایش اثر بخشی ماده فعال (به عنوان مثال پیپرونیل بوتوکسید با پیرتروئیدها) موجود باشد.

مخلوط به عنوان فرمولاسیون توصیف می شود که به فرم هایی با ویژگی های خاص ارائه می شود:

(الف) گرد و غبار ، برای استفاده خشک

(ب) پودر قابل خیس شدن (wp) برای مخلوط کردن با آب برای پاشش ؛ و
(ج) کنسانتره امولسیون پذیر (ec) برای سمپاشی.

غلظت ماده فعال موجود در فرمولاسیون ، همیشه یا به طور مستقیم ، مانند “مالاتیون 5 درصد گرد و غبار” (یعنی 25 درصد ماده فعال) بیان خواهد شد. یا به طور غیرمستقیم ، مانند “Actellic 25 ec” (یعنی ماده فعال 25 درصدی محلول).

مقدار مصرف را می توان به سه روش بیان کرد:

(الف) مقدار محصول خام (CP) (یعنی محلول موجود در بطری مورد استفاده) ، مانند “40 میلی لیتر در 51 ، برای 1 تن استفاده شود” ؛

(ب) غلظت سمپاشی ، که معمولاً به غلظت ماده فعال اشاره دارد ، مانند “استفاده از محلول 10 درصد”. یا

ج) غلظتي به عنوان تناسبي از مقدار محصول ، با اشاره به غلظت ماده فعال ، مانند “استفاده از گرد و غبار با سرعت 10 ppm ai”.

این مهم است که بتوانید از مبنایی به مبنای دیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال ، دستورالعمل “Actellic باید در ppm 15 استفاده شود” به این معنی است که 15 گرم ماده فعال در هر میلیون گرم (یا 1 تن) محصول استفاده شود.

(الف) با شروع گرد و غبار 5 درصدی ، این بدان معنی است که 100 گرم محصول خام (سی پی) حاوی تنها 5 گرم ماده فعال است. 15 گرم در 300 گرم cp موجود است ، بنابراین 300 گرم گرد و غبار در هر تن (یا 30 گرم در هر گونی 100 كیلوگرم) استفاده می شود.

(ب) با شروع با 25 ec ، این شامل 25 میلی لیتر ai در هر 10 میلی لیتر cp است. مصرف 1 میلی لیتر به وزن تقریبی 1 گرم ، برای به دست آوردن 15 گرم هوای گرم ، [100 15 15] / 25 (یعنی 60 میلی لیتر) محلول مورد نیاز است.

مقدار مورد نیاز حشره کش برای محلول پاشی را می توان در هر مقدار مناسب آب مخلوط کرد. به عنوان مثال ، در استفاده از Actellic 25 ec برای پاشیدن تخت نوزاد ، یا یک پمپ دستی از نوع Shelltox (در این صورت محلول 60 میلی لیتری در 250 میلی لیتر آب مورد نیاز است) یا یک سمپاش کوله پشتی cp3 (که ممکن است 60 میلی لیتر برای آن باشد) ممكن است با 51 آب مخلوط شود). در هر دو مورد ، کل محلول اسپری برای 1 تن محصول استفاده می شود.

اگر غلظت محلول مشخص شده باشد ، محاسبات به طور مشابه پیش می روند:

(الف) برای استفاده از محلول 7.5 درصدی (ai) ، با 25 فرمولاسیون ، 25/7 میلی لیتر در هر 100 میلی لیتر اسپری ، معادل 75 میلی لیتر در هر 1 مورد نیاز است.

ب) در هر 100 میلی لیتر فرمول 25 میلی لیتر وجود دارد.

ج) برای بدست آوردن 75 میلی لیتر se ، 300 میلی لیتر فرمولاسیون لازم است.

(د) سپس آب اضافه می شود تا کل آن 1 لیتر شود.

توجه: 300 میلی لیتر cp + 700 میلی لیتر آب 1 1 اسپری ایجاد می کند.
 برخی از حشره کش ها برای استفاده با محصولات ذخیره شده: خلاصه خواص
حشره کش ها برای استفاده با محصولات ذخیره شده شامل موارد زیر است.

گاما BHC / لیندان

  • ارگانوکلراید
  • بسیار پایدار
  • LD 50 حاد خوراکی برای موشهای صحرایی 88 میلی گرم در کیلوگرم
  • برای دام و ماهی مضر است
  • از استفاده در غلات غذایی خودداری کنید
  • برخی از حشرات در برابر این ترکیب مقاوم هستند

مالاتیون

  • ارگانوفسفر
  • ماندگاری محدود
  • LD 50 2800 میلی گرم / کیلوگرم
  • هدف کلی ، اسپری یا گرد و غبار

لودافنفوس (به عنوان مثال Nuvanol ، Elocril)

  • ارگانوفسفر
  • پایداری محدود
  • LD 50 2 100 میلی گرم در کیلوگرم
  • هدف کلی ، اسپری یا گرد و غبار

پیرتروئیدهای مصنوعی (به عنوان مثال پرمترین)

  • ماندگاری محدود
  • LD 50 3 000 میلی گرم / کیلوگرم
  • اسپری یا گرد و غبار ؛ گران

پیریمیفوس-متیل (به عنوان مثال Actellic)

  • ارگانوفسفر
  • ماندگاری محدود
  • LD 50 800 میلی گرم در کیلوگرم
  • هدف کلی ، اسپری یا گرد و غبار

dichlorvos در (به عنوان مثال Nuvan)

  • ارگانوفسفر
  • کوتاه مدت
  • LD 50 80 میلی گرم در کیلوگرم
  • برای غبارگیری در انبارها استفاده می شود

پروپاکسور (به عنوان مثال بایگون )

  • کاربامات
  • بسیار پایدار
  • LD 50 100 میلی گرم در کیلوگرم
  • ساختارهای ذخیره سازی
  • در برابر سوسک ها بسیار موثر نیست

منبع : www.fao.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 12, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1693 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات