متاورس و ارتباط آن با NFT ها | اولین بازار NFT ایران

0

متاورس و ارتباط آن با NFT ها …

 

metaverse and nfts - متاورس و ارتباط آن با NFT ها | اولین بازار NFT ایران

فن آوری ها به منظور حل مسائل غالب دنیای واقعی و محو کردن شکاف بین واقعیت و دنیای مجازی هستند. برای اینکه این امر امکان پذیر باشد، هر فناوری هر از گاهی تکامل می یابد. روندهای نوظهور فناوری مانند web 3 و Metaverse از چنین تکرارهای اینترنتی ناشی می شوند. با این حال، این فناوری‌ها از بلاک چین و موارد استفاده محبوب آن مانند NFT برای باز کردن پتانسیل واقعی پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

از آنجایی که Metaverse در حال حاضر در روند است، اجازه دهید در مورد آن بحث کنیم. ممکن است تعریف Metaverse بر اساس آینده پژوهان مختلف فناوری متفاوت باشد، اما مفهوم اصلی آن همان است که در تلاش برای بازتعریف تجربیات دیجیتال ما است. توجه داشته باشید که متاورس می تواند هم متمرکز و هم غیرمتمرکز باشد. مفهوم متاورس فیس‌بوک یا دیگر غول‌های فناوری معرفی‌شده بیشتر یک دنیای مجازی متمرکز است که در آن رئیس فیس‌بوک قدرت نهایی را برای کنترل یا مدیریت چیزها در Metaverse خود دارد.

تمرکز ما، در این بینش، متاورس مبتنی بر بلاک چین است زیرا آینده غیرمتمرکز است. علاوه بر این، در مورد نقش NFT ها در فضای مجازی متاورس صحبت خواهیم کرد. ما پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این سؤالات خواهیم یافت – NFTs چگونه به Metaverse متصل می‌شود؟ چرا این همه تبلیغات در مورد NFT و Metaverse وجود دارد؟

  • متاورس چیست؟
  • NFT ها در متاورس چیست؟
  • NFT در Metaverse چگونه کار می کند؟
  • چگونه NFT ها آینده متاورس را شکل می دهند؟
  • چگونه کسب و کارها می توانند از NFT ها در Metaverse استفاده کنند؟
  • LeewayHertz چگونه می تواند کمک کند؟
  • نتیجه

متاورس چیست؟

Metaverse یک دنیای مجازی سه بعدی همهجانبه است که بر روی ادغام زندگی اجتماعی و واقعی ما برای یک تجربه دیجیتال هیجان انگیز متمرکز شده است. اولین بار نیل استفنسون این اصطلاح را در این رمان علمی تخیلی، تصادف برفی، در سال 1992 ابداع کرد. متاورس مدرن بسیار متفاوت از نسخه اولیه است، و این یک تکرار فرضی از اینترنت است که از طریق فناوری های VR و AR تنظیم می شود.

NFT ها در متاورس چیست؟

NFT ها توکن های غیرقابل تعویض هستند که نشان دهنده مالکیت شخصی بر دارایی های دیجیتال مانند پست های رسانه های اجتماعی، هنر دیجیتال، نقاشی، امضا و غیره هستند. علاوه بر توکن کردن محتوای نامشهود یا دیجیتال، NFT همچنین می‌تواند نسخه توکن‌شده دارایی‌های دنیای واقعی، از جمله زمین و ساختمان را نشان دهد.

توکن های غیرقابل تعویض و فناوری زیربنایی NFT ها نقش مهمی در توسعه Metaverse دارند. NFT ها روی بلاک چین وجود دارند که در ابتدا برای تجارت دارایی های دیجیتال مفید بود و اکنون موارد استفاده متنوعی دارد. اگر نقش NFT ها را در محیط دیجیتال Metaverse نشان دهیم، NFT ها با فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجود ادغام می شوند و بنابراین کل فضا را تنظیم می کنند.

این بدان معناست که NFT ها در Metaverse می توانند مالکیت هر چیزی از جمله دارایی های درون بازی، آواتارهای مجازی و املاک و مستغلات (نسخه دیجیتال) را نشان دهند. به طور مشابه، بازار NFT مبتنی بر Metaverse به آواتارهای کاربر اجازه می دهد تا بازار را کاوش کنند، نگاهی دقیق تر به محصولات دیجیتال بیندازند و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مانند هر نوآوری دیگری، متاورس نیز در حال انجام آزمایش‌های مختلف است و بسیاری از سازمان‌ها در تلاش هستند تا با بهره‌گیری از فناوری زیربنایی Metaverse، پروژه‌های منحصربه‌فردی را راه‌اندازی کنند. در این راستا، بیایید دنیای Metaverse را بررسی کنیم و بفهمیم که چگونه دنیای دیجیتال را متحول می کند. برای توضیح عمیق ، این بینش دقیق در Metaverse را بررسی کنید.

NFT در Metaverse چگونه کار می کند؟

NFT ها در متاورس کار می کنند همانطور که اشیاء دنیای واقعی در جهان موجود کار می کنند. به بیان ساده، NFT ها جزء کلیدی متاورس در حال ظهور هستند که در آن دوام به شدت به توکن سازی دارایی ها متکی است.

هر پروژه Metaverse، بازی یا سازمانی، باید NFT و Metaverse را با هم ترکیب کند تا از مزایای ترکیبی آنها استفاده کند. برخی از کارشناسان فناوری حتی متاورس و NFT ها را با یکدیگر متناظر می دانند. از اعطای مالکیت دارایی ها گرفته تا قدرت بخشیدن به بازی های بلاک چین قابل اجرا، نقش NFT ها جدایی ناپذیر است.

فناوری NFT برای اعطای مالکیت دیجیتال واقعی به صاحب دارایی ضروری است. با این حال، دلیل اصلی محبوبیت NFT ها در Metaverse، دوام آن ها در بازی های بلاک چین است. بازی‌های قابل همکاری با تمجید از دنیای مجازی، توسعه بازی Metaverses را هدایت می‌کنند. نقش دیگر NFT ها در متاورس شامل موارد زیر است:

  • Metaverse به کاربران امکان دسترسی به آواتارهای دیجیتالی آنها (تکثیر هویت های واقعی) را از طریق NFT می دهد. هر آواتار برای اثبات مالکیت شخصیت مربوطه نشانه گذاری می شود.
  • رویدادهایی که در Metaverse برگزار می‌شوند، مانند کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای زنده، از فناوری بلیط NFT برای توزیع بلیت‌ها بین مخاطبان مورد نظر استفاده می‌کنند.
  • خرید و فروش کلکسیون ها و لوازم جانبی درون بازی مانند پوست، زره و تانک با استفاده از سیستم NFT برای ارائه مالکیت و انتقال آن برای تجارت در بازار ثانویه انجام می شود.

 
چگونه NFT ها آینده متاورس را شکل می دهند؟

NFT ها می توانند نحوه تعامل کاربران با پارادایم های سنتی رسانه های اجتماعی و معاشرت با یکدیگر را تغییر دهند. بیایید بفهمیم که چگونه NFT ها می توانند دنیای دیجیتال موجود را مختل کنند:

اقتصاد عادلانه و شفاف

Metaverse به کسب‌وکارها و کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دنیای واقعی را به فضای مجازی غیرمتمرکز Metaverse تکثیر و انتقال دهند. یکی از ابزارهای رایج برای ادغام دارایی های دیجیتال بیشتر در Metaverse، بازی های بازی برای کسب درآمد است. چنین بازی‌هایی با ارائه مزایایی مانند وام‌دهی درون بازی و فعالیت‌های تجاری، تعامل بین بازیکنان را تقویت می‌کنند.

با NFT ها، بازیکنان می توانند در بازی های بازی برای کسب درآمد شرکت کنند و سهم خود را کسب کنند. بیشتر این بازی‌ها شامل اصناف می‌شوند که به عنوان واسطه برای خرید دارایی‌های بازی، کلکسیون، زمین و سایر دارایی‌ها عمل می‌کنند. مسئولیت اصناف شامل تامین مالی بازیکنانی است که سرمایه آنها تمام شده است.

این به ترویج یک اقتصاد شفاف و منصفانه کمک می‌کند، زیرا هر کسی می‌تواند به بازی‌های بازی برای کسب درآمد بپیوندد و حتی زمانی که تازه با سرمایه صفر شروع کرده است، سود کسب کند.

نسل بعدی تجربیات اجتماعی

Metaverse اینجاست تا تجارب اجتماعی موجود را بازتعریف کند و NFTها نقشی حیاتی دارند. کاربران با داشتن آواتارهای منحصر به فرد NFT می توانند هویت خود را در میان آواتارهای مختلف موجود در فضای مجازی ثابت کنند. برندها می توانند از آواتارهای NFT خود برای تعامل با مخاطبان هدف، بحث در مورد دیدگاه های پروژه های خود با افراد همفکر خود استفاده کنند و در نتیجه بسیاری از مشکلات را حل کنند.

با توجه به آواتارهای NFT، کاربران رسانه های اجتماعی می توانند به جای داشتن یک چت متنی یا تماس ویدیویی، آواتار ارتباط یا دوست رسانه اجتماعی خود را ملاقات کنند. از آنجایی که NFT ها دارای ویژگی های غیرقابل تعویض هستند، هر آواتار NFT منحصر به فرد است و یک هویت واقعی دارد. به علاوه، کاربران آزادی کاملی برای طراحی و مدیریت آواتارهای مجازی شخصی خود در Metaverse دارند.

روند املاک مجازی

کاربران همچنین می توانند مانند دنیای واقعی املاک مجازی را در Metaverse خریداری کنند. فناوری بلاک چین و NFTهای زیربنایی به کاربران اجازه می دهد مالکیت خود را حفظ کرده و براساس انتخاب خود املاک مجازی را توسعه دهند. کاربران آزادی خرید و فروش این املاک مجازی و اجاره آنها را برای درآمد غیرفعال دارند.

علاوه بر این، آنها می توانند ساختارهای مختلفی مانند فروشگاه های آنلاین را در زمین مجازی بسازند و از این فضاها برای میزبانی رویدادهای اجتماعی استفاده کنند. Decentraland یکی از بهترین نمونه های عملی از نحوه حراج محصولات مجازی در NFT است. ایده املاک مجازی بسیاری از صنایع را به خود جذب کرده است زیرا امکان فروش بلیط و کالا به صورت آنلاین را فراهم می کند.

چگونه کسب و کارها می توانند از NFT ها در Metaverse استفاده کنند؟

راه های مختلفی وجود دارد که کسب و کارها می توانند از NFT ها استفاده کنند. مرزهای فیزیکی دیگر آنها را محدود نمی کند زیرا Metaverse برای آنها دنیای مجازی فراهم می کند که به محدودیت های دنیای فیزیکی می پردازد. در زیر سه راه اصلی که NFTها می توانند برای کسب و کارها مفید باشند آورده شده است.

تجارت محصولات مجازی

داد و ستد NFT ها در Metaverse غالب است. این محصول مجازی می‌تواند نمایش دیجیتالی یک محصول واقعی باشد یا یک محصول منحصربه‌فرد که فقط به صورت مجازی وجود دارد، مانند توییت‌ها و تصاویر png. حتی اگر این محصولات وجود فیزیکی ندارند، مردم پول واقعی زیادی را برای خرید آنها خرج می کنند.

در قلمرو Metaverse، افرادی که محصولات مجازی دارند، مزایایی مشابه با خرید یک محصول در زندگی واقعی به دست می‌آورند. به عنوان مثال، تعجب آور نیست اگر ببینید شخصی هزاران دلار هزینه می کند تا یک ماشین مسابقه ای سطح بالا را برای برنده شدن در یک مسابقه رانندگی کند. نه فقط خرید، بلکه آواتارها در Metaverse با یکدیگر تعامل دارند تا در مورد معاملات و خرید/فروش دارایی ها از طریق NFT بحث کنند. از این رو، NFT ها به عنوان یک جزء حیاتی برای تجارت و فعالیت های مرتبط با مبادله برای Metaverse عمل می کنند.

دستیابی به مخاطبان در سراسر جهان

مدت ها قبل از محبوبیت NFT ها، تعداد کمی از برندها می توانستند مزیت عظیم آن را پیش بینی کنند و فناوری NFT را برای تقویت برند خود شروع کردند. وقتی همه دامنه Metaverse و NFT ها را درک کنند، شرکت های جهانی از محصولات مجازی و NFT برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده می کنند.

صنعت بازی اولین پذیرنده فناوری NFT است و این پتانسیل را دارد که مخاطبان جوان را بیش از هر فیلم پرفروش یا پخش ورزشی دیگری جذب کند. امروزه حتی برندهای معروف نیز نسخه دیجیتال محصول خود را قبل از معرفی محصول واقعی به بازار می فروشند. به این ترتیب، NFT ها به برندها کمک می کنند تا در بین مخاطبان بالقوه محبوبیت پیدا کنند و به طور موثر آنها را درگیر کنند.

انتقال آسان مالکیت

NFT با موارد استفاده گسترده در دنیای واقعی در صنایع بزرگ بسیار تکامل یافته است. آنها دیگر فقط برای خرید و فروش دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه مارک های مد لوکس با توزیع NFT های مربوطه شروع به تبلیغ محصول و خدمات خود کردند.

سناریوی دقیق در Metaverse ظاهر می‌شود، جایی که برندها NFT‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند و مردم روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین انتقال مالکیت از طریق فناوری NFT تنظیم می شود تا تغییر ناپذیری در آنجا باقی بماند. برای بازی، NFT ها به عنوان ابزاری آسان برای تجارت کلکسیون های بازی عمل می کنند و در عین حال مالکیت اصلی این دارایی ها را حفظ می کنند.

حفظ کمبود دیجیتال

جعل یکی از بزرگترین مشکلات بسیاری از صنایع است. حتی برندهای بزرگ برای حفظ ارزش محصولات خود تلاش می کنند، زیرا می دانند که می توان آنها را جعل کرد و با قیمت های ارزان تری فروخت. در دنیای واقعی، جزئیات محصول و ویژگی های طراحی، ماکت ها را از محصول اصلی جدا می کند، اما چگونه می توان کمبود را در دنیای مجازی حفظ کرد؟ اینجاست که NFT کمک می کند.

NFT ها توسط بلاک چین و غیرقابل تعویض آن تامین می شوند که تغییر ناپذیری در سوابق و ویژگی های مالکیت منحصر به فرد را ارائه می دهند. محصولات، چه آواتار و چه دارایی دیجیتال، پس از توکن شدن با NFT، قابل تکرار نیستند، حتی اگر محصولات مجازی به راحتی تکرار شوند. بدون کمبود دیجیتال، جستجوی بقا در Metaverse دشوار است زیرا هر کسی می‌تواند محصولات تقلبی کند و به کل سیستم آسیب برساند.

 
نتیجه

Metaverse در حال حاضر در مراحل اولیه خود است و افق آن به طور مداوم با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در این فناوری و راه اندازی موارد مختلف قابل استفاده در حال گسترش است. ما اغلب در مورد پروژه های متاورس منحصر به فرد می شنویم که با ویژگی های متمایز راه اندازی می شوند. این نشان‌دهنده نسخه آینده متاورس است که باید بسیار پیشرفته‌تر از متایورس باشد که امروز بررسی می‌کنیم.

البته، تکامل واقعیت مجازی، افزایش دسترسی به اینترنت و گزینه انبوه فناوری بلاک چین مکمل Metaverse خواهد بود و به آن کمک می کند تا روند رو به افزایش تقاضا را برآورده کند. با این حال، همه ما مشتاقانه منتظر زندگی در متاورس غیرمتمرکز و استفاده از مزایای آن هستیم. بیایید خود را آماده کنیم تا امکانات فوق العاده ای را که متاورس هنوز برای همه ما به ارمغان آورده است، تجربه کنیم.

منبع : بازار NFT ایران

نیما ثانی سوال پرسید فوریه 14, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1109 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات