مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا

0

مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا
بیابان زایی یک پدیده پیچیده است که از عوامل ماهیت فیزیکی ، بیولوژیکی ، اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ناشی می شود. این منطقه فقط به مناطق بیابانی یا مناطق خشک محدود نمی شود بلکه مربوط به تخریب زمین در حدود دو سوم از مناطق جغرافیایی کشورمان است که در مناطق خشک ، نیمه خشک و خشک قرار دارد. در اینجا ، ما در حال نوشتن چگونگی ایجاد سازمان ملل با کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی و نقش گیاه جوجوبا در جلوگیری از بیابان زایی هستیم.

شکیل انور

 

مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا

بیابان زایی پدیده ای پیچیده است که از عوامل ماهیت فیزیکی ، بیولوژیکی ، اقتصادی – اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ناشی می شود. این منطقه فقط به مناطق بیابانی یا مناطق خشک محدود نمی شود بلکه مربوط به تخریب زمین در حدود دو سوم از مناطق جغرافیایی کشورمان است که در مناطق خشک ، نیمه خشک و خشک قرار دارد.

 

سازمان ملل برای مبارزه با بیابان زایی (UNCCD)

سازمان ملل متحد به بیابان زایی مبارزه با (UNCCD) در سال 1994 با هدف تنها نظر قانونی الزام آور شرایط بین المللی پیوند محیط زیست و توسعه مدیریت پایدار زمین تاسیس شد. این آدرس به طور خاص مناطق خشک ، نیمه خشک و خشک زیر مرطوب ، شناخته شده به عنوان مناطق خشک ، که در آن برخی از آسیب پذیرترین اکوسیستم ها و مردم را می توان یافت.

 

UN Convention to Combat Desertification - مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا

منبع: www.cenesta.org

چارچوب راهبردی جدید UNCCD 2018-2030 جامع ترین تعهد جهانی برای دستیابی به بی طرفی تخریب سرزمین (LDN) به منظور بازگرداندن بهره وری از وسعت وسیع زمین تخریب شده ، بهبود معیشت بیش از 1.3 میلیارد نفر و کاهش تأثیرات آن است. خشکسالی بر روی جمعیت آسیب پذیر

 

چرخه کربن و بودجه جهانی کربن چیست؟

کنوانسیون هند و سازمان ملل برای مبارزه با بیابان زایی

دولت هند تحت کنوانسیون کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی سازمان ملل (UNCCD) برنامه اقدام ملی مبارزه با بیابان زایی را به عنوان آژانس هماهنگی ملی ایجاد کرد.

 

اهداف برنامه اقدام ملی برای مبارزه با بیابان زایی

1. رویکرد مبتنی بر جامعه برای توسعه

2. فعالیت هایی برای بهبود کیفیت زندگی جوامع محلی

3. آگاهی بخشی

4. آمادگی و کاهش مدیریت خشکسالی

5- ابتکارات و مداخلات تحقیق و توسعه که بطور محلی مناسب هستند

6. تقویت خودگردانی منجر به توانمندسازی جوامع محلی می شود.

نقش گیاه جوجوبا در مبارزه با بیابان زایی

جوجوبا گیاه بومی جنوب غربی شمال امریکا است. Simmondsia chinensis تنها گونه از خانواده Simmondsiaceae است که در رده Caryophyllales قرار می گیرد. این گیاه برای تولید روغن جوجوبا ، استر موم مایع از دانه آن استخراج می شود.

Jojoba Plant - مبارزه با بیابان زایی: کنوانسیون سازمان ملل و نقش گیاه جوجوبا

در هند از گیاه جوجوبا برای جلوگیری از بیابان زایی در صحرای ثار استفاده شده است زیرا این گیاه می تواند در دمای بالا یا پایین زنده بماند و تا 150 سال عمر کند.

قوانین مربوط به محیط زیست و اکولوژی در هند

استفاده تجاری از گیاه جوجوبا

گیاه جوجوبا برای جلوگیری از بیابان زایی و همچنین گیاه دارای اهمیت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن برای روغن جوجوبا استخراج شده از دانه ها محبوب است.

1. روغن برای پوست ایده آل است زیرا شبیه سبومی است که انسان تولید می کند.

2. از روغن در صنعت داروسازی در ایجاد ترکیبات دارویی استفاده می شود.

تقریباً 5800 تن بذر جوجوبا در سراسر جهان تولید می شود و آرژانتین تقریباً 50٪ از بذرهای تولید شده را تشکیل می دهد. در حال حاضر در هند ، 99٪ از تولید روغن جوجوبا در بازار داخلی مصرف می شود و دولت هند در تلاش است تا به سطح بلوغ تولید و صادرات برسد.

محیط زیست و بوم شناسی: یک ماده مطالعه کامل

منبع : jagranjosh.com

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1284 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات