ماژول ها چیست شرح دهید .

0

ماژول ها چیست شرح دهید .

همانطور که گفته شد، ماژول فایلی است که مجموعهاي از توابـع مـرتبط و مجتمـع را شـامل میشود. ارتباط میان توابع میتواند از طریق دسـتورات برنامـهنویسـی در زبـان پـایتون صـورت گیـرد. بنابراین در این میان میتوانیم متغیرها و ثابتهایی هم تعریف کـرده و از آنهـا اسـتفاده نمـاییم. مـا بـا نمادگذاري نقطهاي قادریم به تمام این توابع، متغیرها و ثوابت دسترسی پیدا کنیم. در فصل اول توضیح دادیم که برنامههاي پایتون را میتوان به دو روش نوشت؛ یکی روش خـط فرمان که در آن با نوشتن هر خط برنامه و فشردن کلید Enter دستور (یا دستورات) اجرا مـیشـود و دیگري روش اسکریپت که کل برنامه را در فایلی مینویسیم و آن را اجرا میکنیم. مفسر پایتون خطوط برنامه را یکبهیک و به ترتیب میخواند و اجرا میکند. این فایل که ما از آن بـه عنـوان اسـکریپت یـاد کردیم، در حقیقت یک ماژول است. وقتی شما برنامهاي را در فایلی با پسوند py .بنویسید، ایـن فایـل میتواند توسط مفسر پایتون اجرا شود و همچنین تمام توابع، متغیرها و ثـوابتی کـه در آن نوشـتهایـد، توسط دیگر ماژولها و نیز در برنامههاي نوشته شده در خط فرمان استفاده شود. در بخش قبل چگونگی وارد کردن یک ماژول را آموختید و همچنـین فـرا گرفتیـد کـه چگونـه به وسیلۀ نمادگذاري نقطهاي از ثابتها و توابع یک ماژول استفاده کنید. چارة دیگري وجود دارد کـه در آن دیگر لازم نیست از نمادگذاري نقطهاي استفاده کنیم. دستور import…from میتواند تمامی توابع، متغیرهـا و ثوابـت یـک مـاژول و یـا بخـش دلخواهی از آنها را وارد کند. الگوي استفاده از این دستور به اینصورت است: from MODULE import NAME1, NAME2, NAME3,… دستور زبر تابع cos و exp را وارد محیط کاري میکند:

from math import cos, exp شما همچنین میتوانید براي دسترسی به تمام محتویات ماژول (توابـع، متغیرهـا و ثوابـت) بـه جاي ذکر نام تکتک آنها از علامت * استفاده کنید:

>> from math import *

این دستور همۀ توابع و متغیرها و ثابتهاي تعریف شده در ماژول math را (بهجز آن دسته که با علامت زیرخط (ـ) شروع شدهاند)، وارد محیط کاري میکند.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1047 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات