مارانتا کرشووینا | تکثیر و پرورش

0

مارانتا کرشووینا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

مارانتا کرشووینا | تکثیر و پرورش

جنس Maranta به نام مارانتا کرشووینا  ، پزشک ایتالیایی و گیاه شناس قرن شانزدهم نامگذاری شده است و شامل چند ده گیاه کم رشد بومی مناطق گرمسیر آمریکا است. این گیاه نام رایج خود را از آنجا می گیرد که برگهای آن در طول روز صاف می مانند و سپس مانند دستان نماز شب تا می شوند. leuconeura مارانتا گونه تا به برخی از کاملا ترین زیبا، برگ های تزئینی در پادشاهی گیاهی. واریته محبوب سه رنگ دارای برگهای سبز و مخملی عمیق با لکه های زرد در قسمت میانی و رگهای قرمز قوس دار است که به حاشیه برگ می روند. یک مارانتای خوب رشد کرده باید برگهایی کامل و به طول شش اینچ از یک ساقه وسط کوتاه بلند شده و به سمت پایین بپوشد. آنها تقریباً به عنوان گیاهان آپارتمانی رایج هستند ، اما رشد آنها در طولانی مدت لزوماً آسان نیست.

نام متداول
مارانتا کرشووینا 

نوع گیاه
همیشه سبز همیشه سبز

اندازه بالغ
12 اینچ طول با برگهایی که 6 اینچ طول دارند

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور خورشید روشن و غیرمستقیم

نوع خاک
غنی ، خوب تخلیه

PH خاک
5.5 تا 6.0

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
سفید

مناطق مقاومت
11 ، 12

منطقه بومی
آمریکای مرکزی و جنوبی ، هند غربی

چگونه مارانتا کرشووینا را پرورش دهیم

گیاهان Maranta گیاهان نسبتاً کم رشد و پراکنده ای هستند که هیچکدام از آنها به بیش از هشت اینچ قد نمی رسند ، و این گیاهان را برای نمایش گروهی گیاهان در طاقچه بسیار عالی می کند. آنها با شرایطی مانند گلخانه مانند: هوای گرم ، مرطوب ، ملایم و مقدار زیادی کود. گیاهانی که بیش از حد خنک یا خیلی خشک نگه داشته می شوند ، برگهای خود را از دست می دهند یا دچار عفونت های قارچی می شوند که باعث از بین رفتن گیاه در اثر پوسیدگی یا ریزش ریشه می شود. گیاهانی که بیش از حد در معرض آفتاب قرار دارند ، شسته می شوند و روی برگ های آنها لکه های قهوه ای ایجاد می شود.

سبک

می توانید مارانتا کرشووینا خود را نزدیک پنجره ای آویزان یا تنظیم کنید که در آن نور غیر مستقیم خورشید دریافت شود. گیاه خود را هرگز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا آفتاب باعث سوزاندن برگهای گیاه می شود و یا برگها دچار لکه ها یا لکه هایی می شوند و شدت رنگ آنها کم می شود. این گیاه به طور کلی نسبت به مناطق با نور کم تحمل می کند. در زمستان ، وقتی گیاهان به خواب می روند (و گاهی اوقات به طور کامل از بین می روند) ، برای حفظ رشد ، نور درخشانی برای آنها فراهم کنید.

خاک

این گیاه خاک اسیدی را ترجیح می دهد . از مخلوط گلدان پایه پیت با PH 5/5 تا 6/6 استفاده کنید یا دو قسمت پیت ماس ​​اسپاگنوم ، یک قسمت خاک لومی و یک قسمت پرلیت یا ماسه درشت را با هم مخلوط کنید. بهتر است مواد تمیز و از پیش بسته بندی شده خریداری کنید که به صورت تجاری پردازش شده اند و عاری از حشرات و دانه های علف های هرز هستند.

همچنین می توانید از یک خاک گلدان گلدان خانگی برای اهداف عمومی استفاده کنید به شرطی که زهکشی خوبی داشته باشد. اگر از خاکی استفاده می کنید که به خوبی تخلیه نمی شود ، پرلیت یا ماسه درشت را به مخلوط اضافه کنید. برای بهبود زهکشی ، به ته گلدان خود سنگ یا شن اضافه کنید و مطمئن شوید که گلدان یک سوراخ تخلیه دارد.

اب

در طول فصل رشد ، مرتباً آبیاری کنید و هرگز اجازه ندهید خاک گلدان خشک شود. مارانتا کرشووینا را هنگامی که قسمت بالای خاک گلدان شروع به خشک شدن می کند ، آبیاری کنید. این گیاهان بسیار حساس به خشکسالی هستند. با این حال ، برای جلوگیری از مشکلات قارچی ، اجازه ندهید آب مستقیماً روی برگها بنشیند و یا اجازه دهید گیاه خیس شود. آب کافی و overwatering می تواند باعث برگ به زرد و رها کردن از گیاهان است. هنگام آبیاری ، از آبی استفاده کنید که اگر کمی گرم نباشد حداقل در دمای اتاق است. در ماه های زمستان آبیاری را کاهش دهید.

دما و رطوبت

یک مارانتا کرشووینا  دمای معمولی خانه را بین 60 تا 80 درجه فارنهایت ترجیح می دهد. دمای پایین می تواند به برگها آسیب برساند. گیاهان نماز محیطی بسیار مرطوب را ترجیح می دهند و رطوبت در خانه اغلب کم است. برای افزایش سطح رطوبت از یکی از روشهای زیر استفاده کنید: یک مرطوب کننده کوچک یا یک کاسه آب نزدیک گیاه قرار دهید ، یک سینی را با سنگ های کوچک پر کنید و فقط به سطح سنگ ها آب اضافه کنید و گلدان را بالای سنگ ها قرار دهید ، یا برگها را با دمای اتاق یا آب گرم غبار بگیرید.

کود

گیاه دعای خود را از اوایل بهار تا پاییز هر دو هفته بارور کنید. کود گیاهان خانگی متعادل و محلول در آب (10-10-10) را به نصف قدرت رقیق کنید. اگر از کود کم استفاده کنید ، گیاه رشد کند یا به سختی خواهد داشت. کود زیاد می تواند ریشه ها را بسوزاند – برگها شروع به قهوه ای شدن می کنند و حتی می توانید گیاه را از بین ببرید. کوددهی را در زمستان هر ماه یکبار کاهش دهید.

گلدان و گلدان

نیازی نیست که مرتبا مارانتا کرشووینا خود را دوباره تهیه کنید. اما ، اگر به ریشه یا گلدان تبدیل شود ، رشد آن بسیار کندتر خواهد شد. در صورت تهیه مجدد گلدان ، گلدانی را انتخاب کنید که فقط یک تا دو اینچ از گلدان موجود گسترده تر باشد. در حین بارگیری مجدد ، گیاه را به آرامی از ظرف آن خارج کنید ، ریشه ها را تمیز تکان دهید و گیاه را در یک ظرف جدید با خاک گلدان تازه قرار دهید. آب است. بهترین زمان برای repot در بهار قبل از شروع فصل رشد است.

گیاهان دعا و تبلیغ

تکثیر گیاهان نماز به طرز شگفت انگیزی آسان است. برخی از گونه های Maranta را می توان با قلمه های ساقه یا تقسیم ریزوم تکثیر کرد. متداول ترین (و ساده ترین) روش تکثیر این گیاه تقسیم آن در حین ساخت مجدد است.

  • تقسیم: هنگام بارگیری مجدد ، می توانید با تکان دادن آرام خاک از ریشه ها و جدا کردن آنها ، مارانتا کرشووینا  خود را به چندین گیاه کوچکتر تقسیم کنید. هر گیاه جدید باید از ریشه های خوبی برخوردار باشد و چندین ساقه داشته باشد. این گیاهان کوچکتر را به صورت جداگانه در گلدان های کم عمق کوچک قرار دهید. در طی چند هفته اول تقسیمات جدید را بسیار گرم و مرطوب نگه دارید تا رشد جدید ظاهر شود.
  • برش: یک قلمه ساقه در زیر گره برگ ایجاد کنید. قلمه را در هورمون ریشه قرار دهید و آن را در یک لیوان آب قرار دهید ، مطمئن شوید که هر دو روز یکبار آب را عوض کنید. پس از تشکیل ریشه ، قلمه را مستقیماً در خاک گلدان قرار دهید. خاک را مرطوب نگه دارید و گهگاه گیاه را غبارآلود کنید.

انواع گیاهان نماز

انواع مختلفی از Maranta وجود دارد ، اما محبوب ترین آن تاکنون تنوع سه رنگ است که در بسیاری از مراکز باغ موجود است. گیاهان Maranta و Calathea به قدری با یکدیگر ارتباط دارند که غیر عادی بودن علامت گذاری آنها نیست. در تیره Maranta ، چند گونه رایج ترین هستند:

  • M . leuconeura erythrophylla : همچنین به عنوان M. tricolor شناخته شده است و رایج ترین گونه گیاهان نماز است و دارای رگهای قرمز پررنگ است. نام رایج دیگر گیاه Herringbone Plant است.
  • M. leuconeura kerchoveana : این رقم دارای برگهای سبز ساده با دو ردیف لکه تیره است. این تنوع با نام Rabbit’s Tracks نیز شناخته می شود. رگ های قرمز ندارد.
  • M. leuconeura massangeana : این گونه دارای پس زمینه برگ تیره تر و دارای لکه های نقره ای در امتداد میانه و رگبرگهای برگ سفید است. به راحتی با گونه Calathea اشتباه گرفته می شود.

grow maranta inside 1902647 01 bcc65290cc1f4786a7feff0a1fadeec6 - مارانتا کرشووینا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1500 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات