لیندا | تکثیر و پرورش

0

لیندا | تکثیر و پرورش

لیندا ( Beaucarnea recurvata ) باعث ایجاد یک گیاه رومیزی به طرز شگفت انگیزی می شود ، با توجه به اینکه وقتی در فضای باز رشد می کند می تواند یک درخت کاملاً بزرگ باشد که از بالای خانه ها برج می گیرد. علی رغم نام عمومی و ظاهر شاخ و برگ ، این یک کف دست واقعی نیست ، بلکه عضوی از خانواده Asparagaceae است که شامل مارچوبه های خوراکی است.

در داخل خانه ، این درختان کوچک تازه اغلب در گلدان های کم عمق پرورش می یابند ، و دسته ای از برگهای سبز تسمه ای از یک ساقه پیازی که به نظر می رسد از خاک بیرون می آید ، بیرون آمده اند. (تنه پیازی منبع یکی از نام های رایج آن ، “پای فیل” است) با توجه به زمان و شرایط مناسب ، یک گیاه کوچک رومیزی به گیاهان نمونه قابل احترامی تبدیل می شود ، تا 6 فوت قد یا بیشتر. لیندا بومی مناطق خشک آمریکای مرکزی است و از جمله درختان کوچک برای پرورش در محیط داخلی آسانترین درخت است.

وقتی در فضای باز کاشته می شود ، بهار زمان کاشت سنتی است ، اگرچه تقریباً در هر زمان می توان یک لیندا  کاشت. این یک گونه بسیار کند رشد و عمر طولانی است. ممکن است پنج سال یا بیشتر طول بکشد تا اندازه گیاه یک فوتی دو برابر شود.

نام گیاه شناسی
Beaucarnea recurvata

نام متداول
لیندا

نوع گیاه
درختچه / درخت همیشه سبز پهن برگ

اندازه بالغ
6 تا 8 فوت قد؛ گسترش 3 تا 5 فوت (در هنگام کاشت در فضای باز تا 30 فوت قد)

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
خاک شنی و زهکشی خوب

PH خاک
6.5 تا 7.5 (خنثی)

زمان شکوفه
شکوفه فصلی

رنگ گل
سفید خامه ای

مناطق مقاومت
10 تا 11 (USDA) ؛ معمولاً به صورت گیاه خانگی رشد می کند

منطقه بومی
مناطق نیمه بیابانی آمریکای مرکزی

چگونه می توان یک لیندا پرورش داد

لیندا را فقط در مناطق 10 و 11 USDA می توانید پرورش دهید ، جایی که خاک شنی را در یک مکان کامل آفتاب ترجیح می دهد. هنگامی که در فضای باز پرورش می یابد ، بهتر است در مخلوط گلدان کاکتوس / آبدار کاشته شود و در آفتاب ترین نقطه ای که می توانید پیدا کنید قرار داده شود. در مکان مناسب ، تا حد زیادی بدون دردسر است ، به شرط آنکه در فواصل منظم مقدار کمی آب دریافت کند.

به عنوان یک گیاه داخلی ، دم اسبی در اصل نوعی گیاه “آن را بکارید و آن را فراموش کنید” است ، به شرطی که در تمام طول فصل رشد از نور کافی برای رشد و آب تا حدی ثابت برخوردار باشد. البته به خاطر داشته باشید که لیندا گیاه بسیار کندی است ، بنابراین انتظار نداشته باشید که گیاه دسک تاپ شما در یک یا دو فصل رشد به یک گوشه تبدیل شود.

سبک

کف دست اسبی مانند آفتاب کامل یا نور غیر مستقیم روشن است. هنگامی که به عنوان یک گیاه داخلی رشد می کنید ، آن را در روشن ترین مکانی که می توانید پیدا کنید قرار دهید – پنجره ای که آفتاب مستقیم دارد یا نور غیر مستقیم زیادی دارد.

خاک

این گیاه بومی مناطق نیمه بیابانی آمریکای مرکزی است و هنگامی که در فضای باز کاشته می شود در خاک نسبتاً شنی اما غنی از نظر ارگانیک بهترین عملکرد را دارد. همانند گیاهان داخلی ، در مخلوط گلدان کاکتوس / آبدار به میزان قابل توجهی با ذغال سنگ نارس افزوده می شود و باعث بهبود غنای آن می شود.

اب

برای گیاهان داخلی گلدان ، هر هفت تا 14 روز یک لیندا را در فصل رشد آبیاری کنید. ساقه پیازدار آب را ذخیره می کند ، بنابراین مراقب باشید بیش از حد آب آن را نگیرید. در فصل زمستان ، آبیاری خود را ماهانه قطع کنید.

یک لیندا که در باغ کاشته می شود در صورت بروز هر نوع باران منظم به ندرت نیاز به آبیاری دارد. در مناطق خشک و یا در دوره های خشکسالی ، آبیاری متوسط ​​هر دو هفته کافی است.

دما و رطوبت

لیندا  دماهای گرم و خشک را بالای 60 درجه فارنهایت ترجیح می دهند. با این حال ، آنها تا 50 درجه فارنهایت زنده می مانند ، البته در صورت طولانی نشدن این دما.

کود

در طول فصل رشد هر هفته با کود مایع تغذیه کنید یا از کود پلت با آهسته رهش در بهار استفاده کنید. تغذیه در زمستان را کاهش دهید.

گلدان و گلدان

برای رشد در داخل خانه ، یک کف دست دم اسبی را در یک ظرف کوچک با گلدان کاکتوس / گلدان آبدار که با مقداری ذغال سنگ نارس مخلوط شده است ، گلدان کنید. در بهار نیاز را دوباره تهیه کنید. اگر هدف شما پرورش یک درخت لیندا بزرگ است ، هر ساله آن را مجدداً بارگذاری کنید ، اما اگر می خواهید آن را کوچکتر نگه دارید ، هر دو یا سه سال یکبار دوباره آن را تهیه کنید. لیندا های دم اسبی هنگامی که در ظرفی که ریشه ها را محدود می کند کمی زیر گلدان قرار بگیرند ، رشد می کنند.

لیندا های دم اسبی گاهی اوقات از قاعده جابجایی (“توله سگ”) ایجاد می کنند که می تواند جدا شود و گلدان شود. به طور کلی ، به دلیل کمبود ریشه در جبران ها ، تسلط بر این کار دشوار است. اگر می خواهید امتحان کنید ، از یک هورمون ریشه زایی برای تحریک رشد ریشه جدید در شروع استفاده کنید. یک لیندا به ندرت (در صورت وجود) در خانه برای تولید بذرهای مناسب گل می دهد.

هرس یک لیندا 

برگهای آسیب دیده باید نوک آنها را به بافت سالم برش دهید. اگر جابجایی ها (“توله سگها”) شاخه های ثانویه ارسال کنند ، می توانید برای حفظ یک تنه مرکزی و ظاهری کلاسیک مانند درخت ، اینها را هرس کنید. با این حال ، یک درخت چند پایه اغلب مطلوب است و بسیاری از مردم از این شاخه های ثانویه استقبال می کنند.

آفات / بیماری های شایع

مانند اکثر گیاهان خانگی ، یک لیندا دم نیز می تواند به کنه های عنکبوت ، جلبک های پوستی و مقیاس حساس باشد. صابون ها یا روغن های باغبانی روش های غیر سمی خوبی برای کنترل این آفات هستند.

مشکلات بالقوه اما نادر بیماری شامل لکه های برگ ، پوسیدگی ساقه و رگه برگ باکتری است. آبیاری زیاد رایج ترین علت مشکلات قارچی و پوسیدگی ساقه است.

grow beaucarnea recurvata 1902886 09 317e539a0d3a425eb4679e96571facdb - لیندا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1294 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات