لیستی از مهم ترین NFT های ایجاد شده در بلاک چین اتریوم | اولین بازار NFT ایران

1

لیستی از مهم ترین NFT های ایجاد شده در بلاک چین اتریوم ….  

HERO 60 1 - لیستی از مهم ترین NFT های ایجاد شده در بلاک چین اتریوم | اولین بازار NFT ایران     تاریخچه بلاک چین اتریوم سرشار از داده است و به سال 2015 باز می گردد. از آن زمان، اتفاقات زیادی با NFT ها و بلاک چین اتریوم رخ داده است. از ENS گرفته تا Axie Infinity، همه آنها در توسعه بلاک چین اتریوم و فضای NFT در ماکرو نقش دارند.

به لطف Leonidas.eth ، من توانستم لیستی از مهم ترین NFT های ایجاد شده در بلاک چین اتریوم را جمع آوری کنم. با این حال، این لیست شامل هر NFT در جدول زمانی لئونیداس نمی شود.

در اینجا 25 مورد از اولین NFTهایی که در بلاک چین اتریوم یافت شده اند، آورده شده است.

1. Terra Nullius

Terra Nullius اولین NFT در بلاک چین اتریوم است که تاریخ نهایی آن 7 آگوست 2015 است. با توجه به این پست Reddit ، به نظر می رسد که این پروژه به این منظور ساخته شده است که به شما امکان می دهد “ادعا” خود را بر روی بلاک چین به اشتراک بگذارید.

وقتی ادعای خود را مطرح کردید باید یک پیام کوتاه بنویسید، به این معنی که می توانید NFT خود را سفارشی کنید. این ایده جالبی بود، به خصوص با توجه به اینکه این پروژه NFT چقدر زود شروع شده بود.

2. Etheria نسخه 1.1 (Blockplots)

Etheria v1.1، با نام مستعار Blockplots ، در 29 اکتبر 2015 ساخته شد. Blockplots اولین NFT در اتریوم با عملکرد انتقال بود. این NFT به شما این امکان را می‌دهد که کاشی‌های روی نقشه را داشته باشید و تنها 457 قطعه عرضه داشت. تابع انتقال گام بزرگی به سوی NFT هایی بود که امروز می شناسیم و دوست داریم.

Ethereum Name Service .3 

اخیراً، سرویس نام‌های اتریوم پس از سقوط توکن ENS در نوامبر 2021 ، شهرت زیادی به دست آورده است . ENS در ابتدا در 10 مارس 2017 به عنوان راهی برای خرید نام‌های دامنه غیرمتمرکز ایجاد شد. مشابه نام‌های دامنه web2، می‌توانید این نام‌های دامنه غیرمتمرکز را برای مدت زمان معینی در اختیار داشته باشید، اما در نهایت بیشتر یک اجاره است تا مالکیت واقعی. در هر صورت، آینده ENS امیدوارکننده به نظر می رسد.

4. Curio Cards

Curio Cards به عنوان اولین پروژه هنری NFT در بلاک چین اتریوم شناخته می شود. با تاریخ ضرابخانه اصلی 9 می 2017، Curio Cards از 30 کارت کلکسیونی هنری منحصر به فرد از هفت هنرمند مختلف تشکیل شده است. مجموع عرضه 29296 کارت وجود دارد که هر کدام با سطوح کمیاب و ارزش متفاوتی که توسط بازار تعیین شده است.

5. CryptoPunks (قرارداد اصلی)

CryptoPunks اصلی در 9 ژوئن 2017 ساخته شد. اولین قرارداد CryptoPunks دارای یک اشکال در بازار بود که منجر به سرقت پانک ها شد. در حال حاضر، OG Punks هنوز OTC قابل معامله است اما در OpenSea ممنوع است.

6. CryptoPunks

تنها در 23 ژوئن 2017 بود که Larva Labs کاراکترهای کلکسیونی 8 بیتی تولید شده منحصر به فرد را ایجاد کرد که امروزه به عنوان پروژه OG NFT شناخته شده است. در واقع، CryptoPunks پروژه ای بود که روند عکس پروفایل 10k (pfp) را آغاز کرد و در حال حاضر در Larva Labs با قیمت پایه بیش از 65 ETH در دسترس است. 

اخیرا Larva Labs اعلام کرد که در حال کار بر روی یک رابط منبع باز و جامعه محور برای بازار غیرمتمرکز و بدون هزینه برای خرید و فروش پانک ها هستند.

7. MoonCatRescue

MoonCatResuce یک پروژه NFT کلکسیونی 8 بیتی NFT است که چند ماه پس از CryptoPunks در 9 آگوست 2017 منتشر شد. MoonCatRescue اولین NFT گربه و اولین پروژه NFT هنری مولد است که در اتریوم یافت شد. MoonCatRescue تقریباً دو برابر تعداد NFT ها در مقایسه با پانک ها عرضه شده است، با این حال، با عرضه کل 25440 قطعه.

8. CryptoCats

طولی نکشید تا موج گربه ای NFT بعدی به نام CryptoCats . در 12 نوامبر 2017، CryptoCats به عنوان یک گربه 8 بیتی کلکسیونی در بلاک چین اتریوم متولد شد. کشف مجدد CryptoCats در مارس 2021 جنبش باستان شناسی NFT را آغاز کرد. در مقایسه با پروژه های قبلی، تعداد محدودی از تنها 625 NFT CryptoCats امروزه موجود است. 

9. CryptoKitties

روند گربه کریپتو با CryptoKitties ادامه یافت . این پروژه NFT در 23 نوامبر 2017 انجام شد و به شما امکان جمع آوری و پرورش گربه های دیجیتال را داد. CryptoKitties بخش بزرگی از جدول زمانی اتریوم هستند، زیرا این NFT ها اولین توکن های ERC-721 بودند، اما به طور کامل مطابقت نداشتند.

CryptoKitties قطعاً جایگاه خود را در جدول زمانی دارند، اما با عرضه کل 50000 NFT، آنها مانند کریپتوپانک ها بسیار محبوب یا ارزشمند نشده اند.

10.Ethermon

Ethermon در 16 دسامبر 2017 به عنوان یک بازی درآمدزای اولیه NFT راه اندازی شد و به بازیکنان این امکان را می داد تا دارایی های دیجیتالی درون بازی خود را داشته باشند، بهبود بخشند، استفاده کنند و از آنها سود ببرند. نسخه ارتقا یافته فعلی Ethermon در سال 2019 توسط بازیکنان اختصاصی بازی و یک تیم توسعه یافته مجدداً راه اندازی شد.

هدف بازی جمع آوری Ether Mons به منظور شرکت در طیف رو به رشدی از حالت های بازی p2e است. می‌توانید از اترمون از طریق RPG دو بعدی در سایت آنها یا یک MMORPG سه بعدی کامل در متاورس Decentraland لذت ببرید .

11.EtherRock

EtherRock ، که در 26 دسامبر 2017 ساخته شد، یکی از اولین NFT های رمزنگاری کلکسیونی در اتریوم بود. تنها 100 سنگ اصلی ساخته شده و در دسترس قرار گرفته است. هر سنگ جدید برای ارزش فزاینده ای ساخته شد. این بازی به طور کامل بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، با یک قرارداد هوشمند غیرمتمرکز که همه چیز را از خرید و فروش سنگریزه گرفته تا قیمت و صاحبان آنها مدیریت می کند.

تنها هدف این سنگ های مجازی خرید و فروش شدن است و به شما به عنوان صاحب این سنگ های محدود موجود در بازی احساس غرور می کند.

12. CryptoCards

مجموعه Cryptocards در 7 ژانویه 2018 تأسیس شد. این اولین مجموعه NFT با بیش از 50 کارت است که تاریخچه بیت کوین را به تفصیل بیان می کند و مجموع عرضه آن 8451 است. اولین CryptoCardها به عنوان توکن های ERC-20 صادر شدند، اما توسعه دهندگان بعداً یک پوشش ERC1155 ایجاد کردند تا آنها را در OpenSea در دسترس قرار دهند.

13.Decentraland

در 20 ژانویه 2018 دنیای متاورس محبوب Decentraland متولد شد. Decentraland یک قلمرو واقعیت مجازی سه بعدی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که غیرمتمرکز است. شما ممکن است در فعالیت های متعدد شرکت کنید، بازی کنید، زمین های زیادی را خریداری و توسعه دهید، و پول نقدی به نام MANA به دست آورید که می تواند با ارزهای واقعی تعویض شود.

14. Etherbots

Etherbots یک بازی است که در 4 مارس 2018 منتشر شد و در آن شما ربات‌های کاملا سفارشی‌شده را خریداری، ایجاد، تجارت و مبارزه می‌کنید. بیش از دو میلیون ربات وجود دارد که می‌توانند وجود داشته باشند و هر کدام به لطف بلاک چین به طور غیرقابل تغییری مال شما هستند.

تعداد کل جعبه‌های روباتی که تا به حال فروخته شده است 3900 عدد است. Etherbots توسط همان تیمی ساخته شده است که بازی محبوب کارت بازرگانی رایگان Gods Unchained را ایجاد کرده است.

15. EtherLambos

اترلامبوها خودروهای لوکس دیجیتالی هستند که در 4 مارس 2018 بر روی بلاک چین ساخته شدند. این وسایل نقلیه دیجیتالی را می توان در بلاک چین اتریوم انباشته، مبادله و اصلاح کرد.

Etherlambos مجموعه‌ای از نسخه‌های محدود را برای انتخاب ارائه می‌دهد، یا مجموعه‌داران می‌توانند بنا به درخواست خود طراحی کنند. علاوه بر این، می توانید وسیله نقلیه Etherlambo خود را تنظیم کنید که عملکرد و ظاهر آن را تغییر می دهد. این وسایل نقلیه دیجیتالی امروزه در دنیای متاورس یک انعطاف پذیر شناخته شده هستند.

16. Axie Infinity

Axie Infinity در اصل در 14 مارس 2018 ساخته شد و به عنوان اولین بازی برای کسب درآمد شناخته می شود که در فضای مجازی منتشر شده است. Axie Infinity یک دنیای حیوانات خانگی جنگی است که از NFT و فناوری بلاک چین برای توانمندسازی بازیکنان به روشی نوآورانه استفاده می‌کند.

در ظاهر، بازی در مورد مبارزه با Axies و به دست آوردن کریپتو، به دست آوردن Axies کمیاب با پوسته‌های نسخه محدود و ساختن یک پادشاهی مستقر در زمین است که در آن می‌توانید با دیگران شریک شوید و برای کنترل گره‌های منبع بجنگید. 

Axie Infinity همچنان به عنوان محبوب‌ترین بازی NFT و مبتنی بر بلاک چین با بیش از 1.8 میلیون کاربر فعال وارد پلتفرم از آگوست 2021 پیشتاز است.

17. SuperRare V1

در 2 آوریل 2018، SuperRare رسما به عنوان یکی از بازارهای NFT برای خرید، فروش و تجارت کلکسیون های NFT هنرهای زیبا تاسیس شد. من در مورد هنرمندانی مانند XCOPY، Hackatao، Coldie، و MattKaneArtist به اضافه 163 هنرمند دیگر صحبت می کنم. SuperRare یکی از عالی ترین بازارهای NFT برای خرید و فروش هنر NFT با کیفیت بالا است.

18. PepeDapp

اگر با میم محبوب Pepe آشنا هستید، احتمالاً نام PepeDapp را شنیده‌اید که در 17 می 2018 ساخته شد. PepeDaap مجموعه‌ای از کارت‌های NFT Pepe در اتریوم با عرضه کم تنها 50 کارت است (عرضه بر اساس کارت متفاوت است). توجه به این نکته مهم است که PepeDapp یادآوری شد و یک پروژه متعلق به جامعه است که برای دارندگان کلکسیون اصلی PepeDapp منتشر شد. 

دلیل یادآوری این پروژه NFT این است که PepeDapp اصلی مطابق با ERC721 یا ERC1155 نوشته نشده است. قرارداد بسته بندی جدید مطابق با ERC1155 است، به این معنی که NFT ها اکنون در بازارهای ثانویه مانند OpenSea و Rarible قابل معامله هستند.

19. بسته های Cryptovoxels

در 5 ژوئن 2018، دنیای متاورس محبوب دیگری به نام Cryptovoxels به ثمر نشست. در دنیای Cryptovoxels، می‌توانید بسته‌ها را خریداری، مالک و بفروشید. علاوه بر این، به‌عنوان مالک بسته، می‌توانید انتخاب کنید بسته خود را بسازید یا بسته خود را به یک بسته سندباکس تبدیل کنید، که ساخت آن را برای هر کسی رایگان می‌کند.

20. CryptoStrikers

CryptoStrikers (با نام مستعار Wrapped Strikers) در سال 2021 توسط کارآفرین گری وی به عنوان اولین NFT ورزشی در بلاک چین اتریوم معرفی شد که در ابتدا در 9 ژوئن 2018 ساخته شد. دارندگان NFT های CryptoStrikers می توانند کارت های بازیکن مانند کارت های کلکسیونی سنتی را خریداری، بفروشند و معامله کنند. . نکته جالب در مورد کارت های CryptoStrikers اعتماد و شفافیت ارائه شده توسط بلاک چین است.

در این مصاحبه پشت صحنه با Gilang می توانید درباره CryptoStrikers و Gilang Bogy، هنرمند پشت صحنه این پروژه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

21. CryptoArte

CryptoArte یک پروژه هنری مولد اولیه است که در 11 ژوئیه 2018 انجام شد. هر نقاشی CryptoArte با زنجیره هش خود مطابقت دارد و در نهایت قطعه هنری مولد را ایجاد می کند که هنگام مشاهده مجموعه نمایش داده می شود.

سازندگان CryptoArte پروژه خود را به عنوان یک مجموعه هنری NFT توصیف می کنند که تاریخچه بلاک چین اتریوم را بیان می کند. مجموعاً 9895 NFT در مجموعه CryptoArte وجود دارد.

22. قهرمانان MLB

MLB Champions اولین بازی ورزشی مبتنی بر بلاک چین با مجوز رسمی MLB NFT است که در 13 آگوست 2018 ساخته شد و کلکسیونرها می توانند با استفاده از فیگورهای رمزنگاری شده خود بازی کنند. زمانی که قهرمانان MLB در ابتدا ایجاد شدند، هدف این بود که هر بازی به یک بازی زنده MLB در زمان واقعی گره بخورد و ارقام شما بر اساس عملکرد آنها در بازی واقعی MLB آماری را به دست آورند.

با این حال، همکاری بین MLB و توسعه‌دهنده شخص ثالث پس از عدم ارائه به موقع ویژگی‌های جدید و همسو کردن نسخه‌های NFT خود با تقویم MLB متوقف شد.

23. مجموعه خدایان Unchained

10 دسامبر 2018، روزی بود که Gods Unchained کلکسیون NFT خود را منتشر کرد تا به کاربران مالکیت کامل بر آیتم های درون بازی خود بدهد. به عنوان یک بازیکن، شما می توانید کارت های کمیاب را جمع آوری کنید، دسته خود را بسازید و کارت ها را به بازیکنان دیگر بفروشید. 

24.Plasma Bears

Plasma Bears اولین بار در 12 مارس 2019 ساخته شد و از نظر ذهنی من یکی از کم ارزش ترین پروژه های NFT است. گری وی یکی از اولین کسانی بود که به خرس های پلاسما اشاره کرد و به این واقعیت اشاره کرد که قطعات این خرس های کلکسیونی توسط هنرمندان مشهوری مانند XCOPY ساخته شده اند. در یکی از قسمت‌های پادکست اخیر گری، گری حتی ادعا می‌کند که خرس‌های پلاسما XCOPY او ارزشمندترین دارایی او در کل مجموعه NFT او هستند.

خرس‌های پلاسما در ابتدا در شبکه Loom ساخته شدند که به‌طور غیرمنتظره‌ای خاموش شد و پس از بسته شدن بازی و بسته شدن پل زنجیره جانبی، فرصت برای بازیکنان برای بازیابی خرس‌های خود به پایان رسید که در نهایت تقاضای بیشتری برای این خرس‌های کلکسیونی ایجاد کرد.

25.Autoglyphs

من احساس کردم که پایان دادن به این لیست از پروژه های اولیه NFT تنها راه برای بیرون رفتن است. به همین دلیل است که Autoglyphs شماره 25 است. Autoglyphs در 5 آوریل 2019 ایجاد شد و اولین NFT هنر مولد روی زنجیره در بلاک چین اتریوم است که توسط Larva Labs ایجاد شده است. در زمان نگارش این مطلب تنها 512 خودکار با قیمت کف فعلی 195 ETH موجود است.

مطمئنا Autoglpyhs به عنوان یکی از پرطرفدارترین NFT هایی که تا به حال در بلاک چین اتریوم ساخته شده است، قوی خواهد ماند، تا حد زیادی با در نظر گرفتن اینکه سازندگان همچنین مسئول ایجاد CryptoPunks، یکی دیگر از کلکسیون های بسیار مطلوب NFT هستند.

افکار نهایی :

این جدول زمانی که  بر اساس تحقیقات بسیاری از باستان شناسان NFT دیگر ساخته شده است و بدون سخت کوشی و تعهد آنها به فضای NFT امکان پذیر نخواهد بود. 

به طور کلی، سخت است که بگوییم آینده NFT ها در اتریوم چه خواهد شد، اما می توانیم فرض کنیم که هر چه که باشد، هیجان انگیز و پر از شگفتی خواهد بود. پروژه ها و برندهای نوآورانه NFT زیادی وجود دارند که احتمالاً از فضای NFT ظهور می کنند، و همانطور که این لیست از NFT های اولیه نشان می دهد، این تنها آغاز است. آینده روشن به نظر می رسد، آیا شما بخشی از تاریخ NFT خواهید بود؟

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 25, 2022
گذاشتن نظر
1

پاسخ بسیار جامع در خصوص

لیستی از مهم ترین NFT های ایجاد شده در بلاک چین اتریوم ….  در اختیار بنده قرار داده اید سپاسگذارم .

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 26, 2022

ممنونم از حسن توجه شما جناب قدیری …

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1566 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات