لوازم ضروری برای سفر با کوله پشتی را بنویسید

1

انتخاب یک کوله پشتی خوب
۱- یکی از معیارها برای اندازه گیری دقیق کوله پشتی برای سفر این است که مدت زمان سفر خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر قرار است به مدت یک هفته یا بیشتر سفر  کنید، کوله پشتی ای با حجم حداقل ۷۰ لیتر که معادل ۵/۱۸ گالن است می تواند برای شما مناسب باشد. اما اگر قرار است فقط برای چند شب سفر کنید، یک کوله پشتی با حجم بین ۳۰ تا ۵۰ لیتر حجم که معدل ۸ تا ۱۳ گالن است می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. هرچه مدت زمان سفر شما طولانی تر باشد در نتیجه بسته ها و لوازم بیشتری مورد نیاز شما قرار خواهد گرفت. پس اگر سفرهایی به مدت بیش از ۱ هفته دارید بهتر است به فکر کوله پشتی سفر بسیار بزرگ باشید.

واحد اندازه گیری فضای داخلی کوله پشتی در هر جا متفاوت است در برخی از کشورها با اینچ مکعب اندازه گیری می شود و در برخی دیگر با لیتر. اما به عنوان یک قانون جهانی و مشترک کوله های روزانه معمولا  کمتر از ۲۵۰۰ اینچ مکعب خواهند بود، در حالی که کوله های مخصوص تعطیلات آخر هفته در محدوده ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ اینچ مکعب ( ۴۰ تا ۶۵ لیتر ) هستند. کوله های مخصوص برای سفرهای طولانی ، به حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ اینچ مکعب ( ۶۵ تا ۹۵ لیتر ) فضای نیاز دارید.

۲- برای خرید کوله پشتی سعی کنید تصمیم درست بگیرید به عنوان مثال زمان خرید اندازه لگن و طول تنه خود را اندازه گیری نمایید و سپس کیف را بر اساس این اندازه گیری انتخاب نمایید. همچنین تمامی برچسب های محصولات را بخوانید در این صورت می دانید که دقیقا قرار است چه چیزی را خریداری نمایید. در برخی از کشورها هر کوله پشتی دارای سه سایر کوچک و متوسط و بزرگ می باشد که برای افراد با آناتومی های مخلتف بتواند سازگار باشد.

اگر می خواهید طول تنه خود را اندازه گیری نمایید باید از انتهای گردن تا بالای باسن خود را متر دقیقا اندازه بگیرید. برای گرفتن اندازه لگن نیز متری را دور باسن خود بپیچید درست کمی بالاتر از جایی که کمربند خود را می بندید و اندازه  گیری را انجام دهید.

۳- داشتن یک کوله پشتی با قاب داخلی می تواند خیلی عالی باشد. در این حالت هم کمک می کند که تعادل کیف بر روی پشت شما به خوبی حفظ شود و هم وزن کیف را به صورت کامل بر روی کمر و باسن پخش می کند تا از ایجاد فشار و تمرکز وزن در یک نقطه جلوگیری کند.همچنین وقتی کیف دارای قاب باشد، باعث می شود نظم لوازم شما بهم نریزد.

خصوصا اگر قرار است پیاده روی های طولانی در مسیرهای غیر هموار داشته باشید حتما استفاده از کوله پشتی های دارای قاب را در اولویت خود قرار دهید. اما این موضوع را باید بدانید که اگر کیف کوله دارای قاب و فریم داخلی باشد می تواند وزن خود کیف نسبت به سایر کیف ها کمی سنگین تر باشد.

۴- اگر می خواهید کیفی  که حمل می کنید سبک باشد می توانید از کوله پشتی های بدون قاب استفاده نمایید در این صورت وزن کیف کمتر خواهد شد. به دلیل حذف فریم که معمولا از جنس پلاستیک می باشند وزن کیف کاهش پیدا می کند. این ویژگی  برای افرادی که می خواهند لوازم بسیاری را داخل کیف خود قرار دهند مفید می باشد زیرا کمی از وزن و بار اضافی آن ها را رهایی می بخشد.

یکی دیگر از مزیت های کوله های بدون فریم ارزان تر بودن آن ها نسبت به کوله پشتی های حرفه ای تر می باشد که می تواند هزینه ها را برای شما کاهش دهد.

۵- بهتر است به دنبال کیف ها و کوله پشتی هایی بروید که حرفه ای هستند و  مخصوص سفر طراحی شده اند. این سبک از کوله ها دارای امکانات و قابلیت های بیشتری هستند همچنین استحکام بالایی نیز دارند زیرا  نسبت به کوله های روزانه حرفه ای می باشند. ویژگی های این کوله ها بستگی به نوع استفاده و انتظاراتی که از یک کیف دارید ، می تواند متغیر باشد. در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها اشاره خواهیم نمود.

  • اولین ویژگی پدهای طبی بر روی بند و پشت کیف می باشند. این پدها علاوه بر اینکه مانع از احساس فشار و سنگینی بر روی شانه و کمر شما می ووند می توانند برای فصل گرما که باعث ایجاد تعریق در ناحیه پشت می شود جلوگیری نماید. زیرا تعریق در این ناحیه می تواند باعث خیس شدن دیواره کیف شده  و لوازم داخل کیف نیز مرطوب شووند.
  • بالشتک اضافی دومین ویژگی برای یک کوله سفری می باشد بر روی بندها و کمربندهای کیف بالشتک اضافی قرار داده شده تا بتواند از احساس درد و خستگی ناشی از حمل کیف در طول سفر بکاهد.
  • و در نهایت از مهمترین لوازمی که هر فردی باید آن را در سفر همراه خود داشته باشد کاور ضد آب و ضد باران  خصوصا که سفر شما به منظقه ای بارانی و مرطوب باشد باید حتما این کاور در لوازم وجود داشته باشد تا در صورت بارش باران آن را بر روی کیف خود بکشید و مانع از ورود آب به داخل کیف شود.

۶- کوله پشتی ای ساخته شده از مواد بادوام و ضد آب تهیه کنید. شما نمی خواهید که کوله شما در طول سفرتان در آب باران پاره یا خیس شود. به دنبال کوله ای باشید که از نایلون، پلی استر یا ترکیبی از این دو ساخته شده باشد.

۷- برای سفر اگر نیاز شد که کوله ای را خریداری نمایید و بودجه آن را نداشتید می توانید از سایر دوستان و فامیل یک کوله قرض بگیرید و  متناسب با  سفر خود با سایر لوازم جانبی که در بند ۵ نام بردیم آن را برای سفر آماده نمایید. در این صورت هم هزینه گزافی را پرداخت نکرده اید و هم برای سفر خود یک کوله حرفه ای و مطمئن را درست کرده اید.

تنها چیزی که مهم است زیپ های کیف می باشد. به صورت کامل تمام زیپ ها را چک نمایید تا شکستگی و خوردگی نداشته باشد. همچنین بند ها نیز باید محکم و بدون شکافتگی باشد در غیر این صورت با قرار دادن لوازم درون آن و سنگین شدن به محض گذشت زمان بسیار کمی کیف پاره می شود و سفر را برای شما ناخوشایند خواهد نمود.
بسته بندی کارآمد
۱- برای اینکه داخل کیف شما زمانی که لوازم را قرار می دهید دارای نظم و ترتیب باشد نیاز است که تمام لوازم بسته بندی شوند. ابتدا یک چک لیست تهیه کنید و تمام لوازم را در کنار کیف قرار دهید و چک کنید تا چیزی فراموش نشده باشد. لوازمی که مشابه هم هستند و در یک رده مصرفی قرار دارند را در کنار هم در یک کیسه قرار دهید. اگر لوازمی مانند شامپو و مایع و غیره دارید می توانید در یک کیسه پلاستیکی محکم در کنار هم قرار دهید تا اگر دچار نشت شد به سایر لوازم شما آسیب نرساند.

لوازم نجات مانند باتری های قلمی، جعبه کمک های اولیه و وسایل آتش زا را در کنار هم در یک کیسه پلاستیکی قابل آب بندی قرار دهید تا در کوله پشتی گم نشود و در صورت نیاز خیلی سریع در دسترس شما قرار گیرد.

۲- در هنگان بررسی چک لیست اگر حس می کنید برخی از لوازم اضافی هستند و ضرورتی برای وجود ان ها نیست حتما آن ها را کنار بگذارید. شما می خواهید لوازمی که کاملا ضروری هستند را همراه خود داشته باشید . اما لوازمی بزر گ و حجیم و سنگین مانند مانند سشوار، دوربین های بزرگ، بالش ( از کوله پشتی خود به جای بالش استفاده کنید )، چند جفت کفش و پتوی بزرگ بسیار جای گیر هستند و مانع از این می شوند که لوازم مورد نیاز خود را همراه ببرید.پس بهتر است این لوازم را کنار بگذارید و تا هر جایی که ممکن است لوازم داخل کیف خود را بسته بندی نمایید.

۳-سعی کنید لوازم داخل کوله را به صورتی بچینید که وزن آن بر روی تمام بدن و قسمت های پشت شما تقسیم شود در این صورت می توانید ساده تر کیف را حمل نمایید. بهتر است لوازمی که سنگین تر هستند در بخش پایینی کیف قرار داده شوند تا به دیوار و پشتی کیف نیز نزدیک تر باشند و وزن لوازم بر روی پشت شما قرار گیرد و سپس لوازم سبک تر را در میانه کیف و قسمت بالای آن قرار دهید تا وزن کیف به صورت متعادلی بر روی تمام کمر پخش شود.

اگر لوازم چندان سنگینی ندارید می توانید لباس های خود، ملافه  و کیسه خواب را در قسمت پایین کوله پشتی خود قرار دهید. و لوازم دیگر که ممکن است در طول روز مورد نیاز شما قرار گیرد مانند: چراغ قوه، قوطی مواد غذایی و وسایل آشپزی را در بالای کوله پشتی خود قرار دهید.

در نهایت اینکه به چه صورت کوله خود را ببنیددید و لوازم داخل آن را دسته بندی نمایید به خود شما بستگی دارد اما قانون توزیع و تقسیم وزن را همیشه در نظر داشته باید.

۴- بهتر است وزن کوله پشتی خود را در حدود ۲۵ درصد از وزن بدن خود نگه دارید و تمام ظرفیت آن را پر نکنید. اگرفردی حرفه ای هستید و تجربه حمل کوله پشتی های سنگین را نیز دارید می توانید تا حدود  ۳۰ درصد وزن خود نیز کیف را پر نمایید. زمانی که کوله پشتی خود را به صورت کامل بستید یک بار وزن آن را چک کینید و اگر حس کردید حدود نیمی از وزن شما می باشد پس برای حمل کوله پشتی سفر دچار مشکل خواهید شد و باید وزن آن را کم نمایید از لوازم حجیم این کار را شروع نمایید.

با ذکر یک مثال وزن کوله پشتی را برای شما به صورت واضح تر توضیح خواهیم داد.اگر وزن شما ۶۸ کیلوگرم است، نباید وزن کوله پشتی شما از ۱۷ کیلوگرم بیشتر شود در غیر این صورت با مشکل در حمل کیف مواجه خواهید شد.

۵- لوازم و وسایل ضروری و که در موارد اضطراری ممکن است مورد نیاز شما قرار گیرد را  در قسمت های قابل دسترس در کیف قرار دهید . این وسایل شامل: غذا، آب، چراغ قوه، کاور ضد باران و GPS می باشند.

بهتر است ان ها در جیب های خارجی یا در سمت راست و یا بالای کوله پشتی خود قرار دهید. در این صورت زمانی که به آن ها نیاز دارید می توانید خیلی سریع و آسان به لوازم دسترسی پیدا نمایید. به طور مثال اگر باران شروع به باریدن نماید و شما کاور ضد باران و آب را در قسمت زیرین کیف گذاشته باشید مجبور هستید تمام لوازم کیف را بیرون بریزید تا به کاور دسترسی پیدا نمایید و به این صورت تمام لوازم و کیف شما در زیر باران خیس خواهد شد.
انتخاب لوازم مناسب برای سفر
۱-لوازمی که برای سفر نیاز دارید را طبق چک لیست تهیه نمایید مانند: چادر سبک، کیسه خواب و یک صندلی تاشو و غیره را همچنین آن ها را بسته بندی نمایید. در صورت کمبود لوازم می توانید از فروشگاه های اینترنتی لوازم و حتی کیف کوله پشتی را خریداری نمایید بدون اینکه نیاز باشد به فروشگاه به صورت حضوری بروید و زمان از دست بدهید در ترافیک بمانید.

۲-بهتر است  یک وسیله و سیستم برای تصفیه آب همراه خود داشته باشید. همچنین برای تصفیه آب در سفر می توانید از موارد دیگر مانند: پمپ آب، قرص ید، نی تصفیه آب و قرص تصفیه یا بطری آب با سیستم تصفیه داخلی استفاده کنید. قبل از سفر دستورالعمل های سیستم تصفیه را بخوانید و با عملکرد آن آشنا شوید تا در زمان نیاز بتوانید سریع از آن استفاده نمایید و طرز کار با دستگاه را بلد باشید.

وسیله ای را برای تصفیه انتخاب کنید که تمام باکتری ها و موجودات زنده و همچنین رسوبات موجود در آب را تصفیه نماید.

۳- برای سفر برنامه غذایی داشته باشد و مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا و ظروفی که باید با آن غذا را نگهداری و حمل نمایید همراه داشته باشد. تهیه برنامه غذایی یک کار بسیار ساده است می توانید حساب کنید در یک سفر مثلا سفر سه روزه چند وعده غذایی دارید و چند میان وعده نیاز دارید و به این طریق می توانید برنامه غذایی خود را آماده نمایید. بهتر است غذاهایی را انتخاب نمایید که سبک هستند و در عین حال پروتئین زیادی دارند مانند: انرژی بار، مخلوط میوه ها، گوشت و غذاهای کم آب بسته بندی کنید. از بسته بندی غذاهایی که حجیم هستند یا سریع فاسد می شوند، خودداری کنید.

برای روشن کردن آتش نیز لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشید مانند آتش زنه، فندک و یا کبریت و همه را درون یک کیسه یا ظرف ضد آب قرار دهید تا در صورت بیرون رفتن در شب، بتوانید آتش روشن کنید و این لوازم رطوبت را به خود جذب نکرده باشند.

۴- در طول سفر داشتن چندین ابزار ناوبری می تواند خیال شما را بابت همه چیز آسوده نماید. به طور مثال اگر دسترسی شما به GPS قطع شد می توانید از سایر ابزار برای جهت یابی خود استفاده نمایید. قطب نما و همراه داشتن نقشه منطقه ای که قصد سفر به آن را دارید می تواند بهترین ایده ای باشد که برای لوازم ناوبری همراه خود دارید.

۵- یک چراغ قوه  به همراه باتری های اضافی را درون کیف خود قرار دهید. در صورت نیاز می توانید با استفاده ار چراغ قو ه مسیر خود را روشن نمایید به راه خود ادامه دهید. هر چند که داشتن یک چراغ قوه دستی بزرگ می تواند خیلی عالی تر باشد اما این موضوع بستگی به شما دارد که توان حمل وزن آن را داشته باشید. باتری های اضافی را درون یک کیسه یا ظرف ضد آب بگذارید تا از باران در امان بمانند.

۶- همیشه لوازم مراقبت از پوست در برابر آفتاب را در هر سفری و در هر فصلی همراه خود داشته باشید. کرم ضد آفتابی که همراه می برید حداقل SPF 50 را دارا باشد. یک کلاه که نقاب دار باشد را همراه داشته باشید حتی در فصل پاییز و زمستان زیرا نور خورشید در هوای ابری مانند زمستان می تواند بیشتر پوست را بسوزاند و خصوصا صورت که پوستی حساس دارد و می تواند دچار آسیب و لک های تیره و دائمی شود که به هیچ وجه خوشایند نیست.

برای اینکه پوست شما دچار سوختگی نشود نیاز است که به صورت مداوم کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و آن را تجدید کنید پس چندین بار در طول روز از کرم و اسپری ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین عینک آفتابی همیشه باید همراه شما باشد و از آن استفاده نمایید تا نور مضر خورشید به چشمان شما در طبیعت آسیب نرساند.

۷- اگر در هوای گرم و فصل تابستان به سفر می روید حتما اسپری حشره کش را همراه لوازم خود درون کیف قرار دهید. همچنین دستبندهای دفع کننده حشرات نیز می تواند ایده خوبی باشد که جای گیر هم نیست و دیگر نیازی به اسپری های حشره کش نیز نخواهید داشت.
اسپری حشره کش را در قسمت بالای کیف کوله پشتی قرار دهید و یا در جیب های خارجی که دسترسی به آن سریع و آسان باشد تا در صورت نیاز بتوانید سریع استفاده نمایید.

۸- یک دست لباس اضافی همراه خود داشته باشید. این لباس را در قسمت در بالای کوله قرار دهید تا اگر گرفتار باران های سنگین شدید یک دست لباس خشک در دسترس داشته باید تا بتوانید آن را تعویض نمایید.

داشتن جوراب و لباس زیر اضافی به همراه یک وسیله برای گرم کردن در شب و هنگام سرد شدن هوا می تواند ایده خوبی باشد. اگر در طول سفر لباس های خود را دوباره بپوشید دیگر نیازی نیست لباس های بسیاری را همراه خود ببرید و تنها دو دست لباس می تواند کافی باشد. همچنین اگر شوینده همراه خود داشته باشید و زمان و مکان مناسبی وجود داشته باشد می توانید لباس های پوشیده شده را بشوید و دوباره بپوشید خصوصا در فصل تابستان می تواند این کار آسان تر باشد زیرا لباس ها به دلیل گرمای هوا خیلی سریع خشک می شوند.

۹- جعبه کمک های اولیه  مهمترین وسیله در سفر می باشد که باید در قسمت بالای کیف گذاشته شود و تا بتوان سریع به آن دسترسی پیدا نمود. شما می توانید این کیف را خودتان آماده نمایید و یا به صورت آماده از داروخانه خریداری نمایید. اما دقت کنید که لوازم داخل کیف حتما وجود داشته باشد. لوازم داخل کیف نجات شامل: باند، گاز، قرص های ضد درد، ضد عفونی کننده، کرم ضد خارش، کرم سوختگی، پتوی نجات، سوت، چسب زخم، دستکش یکبار مصرف، الکل،اسپری تنفسی، قیچی، پنس و ظرف یا رسیور پزشکی باشد. تمام موراد داخل کیف کمک های اولیه و نجات را درون یک کیسه یا ظرف ضد آب قرار دهید تا در طول سفر از آن ها محافظت شود و آسیبی به این لوازم وارد نشود.

حتما داروهای مصرفی خود را در طول سفر همراه داشته باشید.

مرضیه ثاقب علیزاده سوال پاسخ داده شده نوامبر 14, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1290 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات