قیمت NFT های زمین مجازی در متاورس سر به فلک می کشد … | اولین بازار NFT ایران

1

قیمت NFT های زمین مجازی در متاورس سر به فلک می کشد …
اما آیا بازار بیش از حد گرم می شود ؟

400x225 cmsv2 658d1629 834c 55b4 a4e9 42c37fcbfb8c 6310112 - قیمت NFT های زمین مجازی در متاورس سر به فلک می کشد ... | اولین بازار NFT ایران

زمین مجازی در متاورژن هایی مانند Decentraland، Sandbox، Cryptovoxels و Somnium Space در سال 2021 با قیمت های بی سابقه فروخته شد و قرار است در سال 2022 دو برابر شود.

به عصر عجله زمین دیجیتال خوش آمدید، جایی که سرمایه‌گذاران، برندها و احتمالاً افراد بسیار ثروتمند، هدف خود را مالکیت زمین مجازی در دنیای متاورز قرار داده‌اند.

بازار زمین مجازی در “چهار بزرگ” متاورژن – یعنی Decentraland، Somnium Space، Cryptovoxels و Sandbox – در سال 2021 به بالای 440 میلیون یورو رسید و پیش بینی می شود این رقم در سال 2022 دو برابر شود.

Sandbox metaverse در حال حاضر رکورددار فروش زمین است و در دسامبر گذشته یک قطعه زمین را به قیمت 3.8 میلیون یورو در یک معامله فروخته است.

آیا بازار زمین مجازی به یک حباب دارایی دیجیتال تبدیل می شود؟

اما آیا بازار بیش از حد گرم می شود؟ حتی برخی از بنیان‌گذاران این متاورزها نسبت به قیمت‌های متورمی که قطعات زمین در دنیای اجتماعی مجازی آن‌ها به همراه دارد هشدار می‌دهند.

آرتور سیچوف، مدیرعامل و بنیانگذار Somnium Space، در گفتگو با یورونیوز نکست، از هجوم سفته‌بازی‌های مالی که قیمت‌ها را در اکوسیستم بالا می‌برد، ابراز تاسف کرد.

Sychov گفت: “هیجان های زیادی وجود دارد و متأسفانه بازیگران زیادی در بازار وجود دارند که سعی می کنند از مردم سوء استفاده کنند.”

بسیاری از مردم وجود دارند که نمی‌دانند چرا خرید می‌کنند و سعی می‌کنند در مورد آن حدس بزنند، که مطلقاً ممنوع است و آنها هرگز نباید این کار را انجام دهند.

این نوع چیزهای حبابی را ایجاد می کند که مردم می گویند، “اوه خدای من، خوب، توانایی کسب درآمد وجود دارد و من این قطعه [زمین] را خواهم خرید.” آن بسته هر چه باشد، من هرگز [روی آن] نمی سازم یا از آن مراقبت نمی کنم. من فقط میخرمش و امیدوارم بعدا با قیمت بالاتر بفروشمش.

آرتور سیچوف 
بنیانگذار و مدیر عامل، Somnium Space
 

به گفته Sychov، سرمایه‌گذارانی که NFT‌های زمین مجازی را خریداری می‌کنند تا در نهایت با بالا رفتن قیمت‌ها به سود آن‌ها برسند، برخلاف روح دنیای اجتماعی مجازی است که باید درباره سازندگان، ایجاد جوامع، اشتراک‌گذاری هنر و به اشتراک گذاشتن تجربیات در فضای مجازی باشد.

«حباب – و باید بگویم، رسانه‌ها نیز در آن شریک هستند، زیرا مقالات یا ویدیوهای خبری، به عمق و جزییات نمی‌روند، درست است؟ آنها فقط قیمت ها را ذکر می کنند، زیرا ذکر این موضوع بسیار جذاب است و من درک می کنم.

اما این نوع چیزهای حبابی را ایجاد می کند که مردم می گویند، “اوه خدای من، خوب، توانایی کسب مقداری پول وجود دارد و من این بسته را خواهم خرید. آن بسته هر چه باشد، من هرگز [روی آن] نمی سازم یا از آن مراقبت نمی کنم. من فقط آن را می خرم و امیدوارم که بعداً آن را به قیمت بالاتر بفروشم.

قبل از اینکه اعلامیه متا در مورد قصدشان برای ساخت متاورس ایده دنیای اجتماعی مجازی را در صدر دستور کار اخبار قرار دهد، ایده فروش قطعات زمین مجازی این بود که به شرکت کنندگان در جوامع مختلف فرصتی برای ساختن در جهان می داد. و تجربه کلی را برای کاربران بهبود بخشد.

از آنجایی که Somnium Space یک دنیای مجازی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که قطعات زمین آن در بازارهایی مانند Parcel و OpenSea معامله می‌شوند یا در حراج به فروش می‌رسند، Sychov کنترل کمی بر قیمت‌های دیکته‌شده توسط تقاضای بازار دارد.

  • به Decentraland خوش آمدید، دنیای فراجهانی با رمزنگاری خاص خود که در آن «زمین» میلیون‌ها ارزش دارد
  • ازدواج در متاورز: چرا زوج ها با آواتارها گره می زنند و آیا IRL قانونی است؟

خرید زمین مجازی چگونه کار می کند؟

فروش زمین مجازی مانند فروش NFT عمل می کند. مالکیت توسط یک قطعه کد منحصر به فرد ذخیره شده در یک بلاک چین تضمین می شود که حقوق یک فرد را در مورد یک دارایی دیجیتال به گونه ای که قابل تغییر نیست تأیید می کند.

دیو کار، سابقاً از Decentraland و در حال حاضر با Parcel، جمع آوری کننده املاک مجازی مجازی، می گوید: «زمین یک NFT است، بنابراین عملاً سند مالکیت شما است که متعلق به شماست، و برای همیشه مالک آن هستید.

همچنین در حال حاضر مکانیزم هایی در حال توسعه هستند، مانند اجاره و تقسیم NFT، که جدا شدن یک NFT است تا مردم بتوانند بخشی از آن NFT کلی را داشته باشند. و این چیزی است که به سرعت در حال توسعه است.

  • مک دونالد خود را در متاورس سفارش دهید؟ این شرکت برای NFT و علائم تجاری مجازی درخواست می دهد

آیا برای شرکت در متاورس باید زمین داشته باشید؟

به گفته Carr، در حالی که کاربران عادی دنیای اجتماعی مجازی ممکن است به دلیل قیمت های بسیار بالای قطعات زمین به تعویق بیفتند، این لزوماً به این معنی نیست که آنها کاملاً از متاورس قیمت گذاری خواهند شد.

همچنین مکانیسم‌های دیگری مانند اجاره‌ها وارد بازی می‌شوند، بنابراین یک مالک زمین می‌تواند تجربه را به یک خالق، به یک جامعه، و به یک برند اجاره دهد. اگر دوست دارید، این می‌تواند بسته‌ای باشد، جایی که آن خالق می‌تواند در متاورس شرکت کند و مثلاً یک فروشگاه پاپ آپ ایجاد کند و پوشیدنی‌هایش یا آنچه شما دارید را بفروشد.

دیو کار 
بسته – جمع آوری زمین مجازی
 

یکی از سؤالات بزرگی که ما از افرادی که به تازگی در حال یافتن دنیای مجازی در متاورز هستند می‌پرسیم، «اوه، احساس می‌کنم قایق را از دست داده‌ام. آیا من قایق را از دست داده ام؟» او گفت.

کار اصرار دارد که همه چیز به کاری که می خواهند انجام دهند و کجا می خواهند انجام دهند بستگی دارد.

او گفت: «برای مثال، برای سازندگان، لازم نیست زمینی داشته باشید تا در ساختن چیزها یا حتی داشتن یک فروشگاه یا کسب درآمد از آثارتان در Metaverse مشارکت داشته باشید.

سازندگان همچنان می‌توانند ابزارهای پوشیدنی، تجربه‌ها و بازی‌هایی را در دنیای متاورس بسازند که در صورت تمایل می‌توانند از آنها درآمد کسب کنند.

همچنین مکانیسم‌های دیگری مانند اجاره وجود دارد، بنابراین یک مالک زمین می‌تواند تجربه را به یک خالق، به یک جامعه، و به یک برند اجاره دهد. اگر دوست داشته باشید، این می‌تواند بسته‌ای باشد، جایی که آن خالق می‌تواند در متاورس شرکت کند و مثلاً یک فروشگاه پاپ آپ ایجاد کند و پوشیدنی‌هایش یا آنچه شما دارید را بفروشد.»

کار می‌گوید یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت این است که جهان‌های اجتماعی مجازی هنوز در دوره نوپایی هستند و آینده احتمالاً فراوجه‌های بیشتر و بیشتری را برای علایق مختلف به ارمغان خواهد آورد.

به این ترتیب، فرصت های بیشتری برای افراد علاقه مند به این دنیاهای جدید وجود خواهد داشت تا درگیر شوند.

او گفت: «نباید فراموش کرد که دنیای مجازی روز به روز بیشتر می شود و فرصت های بیشتری برای مردم برای مشارکت و خرید زمین وجود دارد.

“بنابراین من فکر می کنم که همیشه فرصت هایی وجود خواهد داشت که ادعای شما را در متاورس آنطور که بوده، مطرح کنید.”

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 25, 2022
گذاشتن نظر
1

درود بر شما جناب آقای ثانی سپاس از پاسخ تخصصی شما در خصوص

قیمت NFT های زمین مجازی در متاورس سر به فلک می کشد … | اولین بازار NFT ایران

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 26, 2022

ممنونم از حسن توجه شما جناب قدیری …

قطعا در سالهای پیش رو اعداد فعلی برخی NFT های پر کاربرد غیر قابل باور خواهند شد …

انفجار قیمت NFT ها در راه است ….

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1572 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات