فروش خانه یا هر چیز به عنوان NFT | اولین بازار NFT ایران

1

فروش خانه یا هر چیز به عنوان NFT … 

اما خانه به حراجی راه پیدا نکرد ….

ceaa949c94801e13e55811a231a1da1bd1b4bae9 1762 - فروش خانه یا هر چیز به عنوان NFT | اولین بازار NFT ایران

ممکن است اخیراً در مورد ارزهای دیجیتال و NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) در اخبار شنیده باشید. فروش NFT ها در سه ماهه اول سال 2021 از 2 میلیارد دلار فراتر رفت که بخشی از آن به لطف اقلام مطرحی مانند Nyan-Cat یا توییت هایی است که در فضای مجازی منتشر شده و سپس به عنوان NFT فروخته می شوند. 

با این حال، پتانسیل واقعی NFT ها اغلب به اشتباه درک می شود. NFT ها می توانند هر نوع دارایی دیجیتال باشند، از فایل های صوتی و تصویری گرفته تا تصاویر و GIF های متحرک. آنها دارای ارزش پولی هستند که می تواند توسط مالک تعیین شود. این نوع دارایی ها ممکن است برای همه ارزشمند نباشند، اما ممکن است در آینده برای افراد بیشتری مفید باشند. خرید NFT به شما مدرک دیجیتالی مالکیت می دهد، بنابراین در نهایت می توان از آنها برای خرید و فروش خانه یا سایر املاک استفاده کرد.

مسکن شین دولگروف اولین خانه فیزیکی را برای فروش به عنوان NFT در OpenSea در آوریل 2021 قرار داد. همراه با ملک فیزیکی واقع در Thousand Oaks، کالیفرنیا، NFT با یک تفسیر ویدیویی دیجیتال هنری از خانه بسته بندی شد. 

حراج نتوانست پیشنهادات را جذب کند زیرا بازار برای خانه IRL به شکل NFT آماده نبود. اگرچه برخی ممکن است مایل به سرمایه‌گذاری درآمد قابل تصرف در NFT باشند، یک فرد معمولی ممکن است در خرید خانه یا چیزی بسیار گران قیمت مردد باشد. بزرگ‌ترین فروش NFT در قیمت ده‌ها میلیون دلار است و همه توجه را به خود جلب می‌کند، اما مطالعه‌ای که توسط هنرمند کیمبرلی پارکر انجام شد نشان داد که اکثر NFT‌ها با قیمت 200 دلار یا کمتر فروخته می‌شوند. 

با این حال، این ممکن است در آینده تغییر کند زیرا NFT ها و ارزهای دیجیتال به عنوان یک شکل بین المللی پرداخت رایج تر می شوند. قرعه کشی خرید اقلام سرمایه گذاری بزرگ مانند خانه به عنوان NFT اثبات مالکیت است. فروش NFT ایمن است و اگر به درستی ساخته شود قابل جعل نیست. 

هیچ چیز امن تر از فروش یک کالای دیجیتال به عنوان NFT نیست. دارن رودریگز، مدیر فناوری اطلاعات در Lunarstorm Technologies می گوید: یک رکورد دائمی از هر تراکنش وجود دارد. 

رودریگز به مجله NOW و جورجیا استرایت کمک کرد تا NFTهایی از جلد مجلات از نظر فرهنگی مهم – از جمله نسخه‌های امضا شده – ایجاد کنند و آنها را برای فروش بگذارند. کاورها شامل دریک ، گریمز ، سارا مک لاکلان ، ست روگن و غیره هستند. 

خریداران ممکن است تصمیم بگیرند NFT ها را به عنوان کلکسیون یا به عنوان یک سرمایه گذاری که می توانند بعداً با سود بالاتر دوباره بفروشند، نگه دارند.

خالق یک دارایی دیجیتال همچنین می‌تواند فرآیند «ضربه‌سازی» یک NFT را برای تأیید اعتبار آن به عنوان قانونی انجام دهد. این زمانی است که سازنده تصمیم می گیرد قطعه خود را به یک NFT بی نظیر تبدیل کند، نسخه محدودی را منتشر کند یا صدها نسخه را منتشر کند. هر بار که یک NFT فروخته می‌شود، برای تایید فروش، هزینه‌ای به نام «کارمزد گاز» از خریدار دریافت می‌شود. این هزینه های گاز بسته به تقاضا می تواند در قیمت متفاوت باشد. 

برای مثال، رودریگز توضیح می‌دهد که خرید یک NFT در نیمه‌شب احتمالاً به این معنی است که هزینه کمیسیون بسیار ارزان‌تر خواهد بود، زیرا سرورهای لازم برای تأیید اعتبار فروش آنچنان شلوغ نخواهند بود. 

اگر هنرمند هستید، فروش آثار خود به عنوان NFT می تواند سود زیادی داشته باشد. خالق یک NFT می تواند در طول فرآیند ضرب، حق امتیازی را وضع کند تا هر بار که به شخص دیگری فروخته می شود، سازنده همچنان درصدی از آن فروش را دریافت کند. هنرمندی که با نام بیپل شناخته می‌شود، آثار هنری خود را به‌عنوان NFT با موفقیت به فروش رسانده است که مهم‌ترین آن‌ها در بیشترین فروش 69 میلیون دلاری بوده است. 

 چه چیزی در کیف پول دیجیتال شما وجود دارد؟

همانطور که NFT ها برای توده ها در دسترس تر می شوند، می توان از آنها به عنوان یک روش رایج تر برای خرید و فروش اقلام منحصر به فرد مانند سند خانه، هنر دیجیتال، اقلام کمیاب در بازارهای بازی های ویدیویی، موسیقی، جوایز و موارد دیگر استفاده کرد. هنگامی که یک NFT خریداری می شود، نمی توان آن را جعل کرد، تغییر داد یا جایگزین کرد. همچنین یک فرآیند احراز هویت خودکار وجود دارد که فروش را ثبت می کند، به این معنی که می توانید ببینید که قبلاً NFT متعلق به چه کسی بوده است. 

هرکسی می‌تواند شروع به فروش چیزهایی کند که دارد به‌عنوان NFT، از کارت‌های تجارت بیسبال کمیاب گرفته تا یک نسخه امضا شده از یک کتاب معروف، و حتی ویدیوی خانگی شما از مشاهده ادعایی یوفو. به خاطر داشته باشید که هر بار که یک NFT جدید تولید می کنید، باید برای تایید اعتبار آن هزینه گاز بپردازید. این بدان معناست که احتمالاً نباید از عکس‌های تعطیلات خانوادگی خود NFT ایجاد کنید، زیرا ممکن است بازار بزرگی برای آن‌ها وجود نداشته باشد، مگر اینکه یک سلبریتی باشید. 

همانطور که NFT ها محبوب تر می شوند، راه های بیشتری برای استفاده از آنها وجود دارد. این امکان وجود دارد که NFTها و سایر ارزهای رمزنگاری شده بتوانند به یک ارز جهانی برای فروش دارایی خصوصی بین افراد، خرید آنلاین بین‌المللی، به عنوان سرمایه‌گذاری مشابه معاملات سهام و غیره تبدیل شوند. برنامه های کاربردی بی پایان هستند زیرا بازار NFT ها در حال رشد است. 

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 25, 2022
گذاشتن نظر
0

سپاس از شما جناب آقای ثانی در خصوص پاسخ به سوال

فروش خانه یا هر چیز به عنوان NFT | اولین بازار NFT ایران

.
آیا میتوان یک زمین در واقعیت را به صورت nft قیمت گذاری و به فروش رساند ؟  درنظر گرفته شود قوانین کشور ها این مورد را قبول خواند کرد که یک زمین از خاک کشوری در جای دیگر به فروش برسد ؟

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 26, 2022

ممنونم از حسن توجه شما جناب قدیری …

هنوز خیر … این امکان به خاطر نبود زیر ساخت ها و قوانین لازمه اجرایی نگشته ولی به صورت موردی و شاید نمادین این اتفاق افتاده است …

کشورها به سرعت در حال وضع قوانین متناسب با این تکنولوژی که آینده ی دنیا خواهد بود می باشند ، زیرا اگر این مهم اتفاق بیافتد ، حوزه ی املاک و مستغلات در سراسر جهان بشدت شفاف می شود و صدها بهره و اتفاقات مثبت پیرامون این موضوع حادث خواهد شد .

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1696 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات