عوامل موثر بر قدرت سیگنال های دریافتی دستگاه em38 چیست؟

0

7d14cbe0fb7b4a13fd7ff04818d5079aa186f961 227 - عوامل موثر بر قدرت سیگنال های دریافتی دستگاه em38 چیست؟

عوامل موثر بر قدرت سیگنال های دریافتی دستگاه em38 چیست؟

عوامل موثر بر قدرت سیگنال های دریافتی دستگاه em38 به چند دسته است؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 26, 2020
گذاشتن نظر
0

عوامل موثر بر قدرت سیگنال های دریافتی دستگاه em38 چیست؟

عواملی که بر روی میزان قدرت سیگنال های دریافتی از دستگاه EM38 تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • میزان شوری
  • میزان رطوبت خاک
  • ساختمان خاک (تخلخل و درصد رس)
  • دمای خاک
  • وضیعت و موقیعت قرار گیری دستگاه (افقی، عمودی، ارتفاع دستگاه نسبت به سطح زمین)

عملیات کالبراسیون این سیگنال ها بیشتر متاثر از ارتباط بین قدرت سیگنال برگشتی به عمق، رابطه غیر خطی این سیگنال ها در شوری های خیلی زیاد و بروز هم راستایی بین قرائت های دستگاه در وضیعت های افقی و عمودی می باشد. هدف از کالبراسیون در حال حاضر تفسیر قدرت سیگنال های برگشتی در حالت های افقی و عمودی دستگاه به صورت مستقیم برای محدوده ای از شوری که دستگاه در ان استقرار یافته است می باشد. نتایج نشان دادهاست که بهترین روش کالبراسیون و تقسیر داده ، استفاده از فرمول های است که در انها از هردو مقادیر قرائت های افقی و عمودی استفاده شده و به صورت مجزا در اعماق مختلف 0_30، 30_60 و 90_60 ارائه داده است . معادلات بدست امده از روش اماری گریسون چند متغیر از این روابط هستند.

نکته1:

علت اینکه در عملیات کالبراسیون هم قرائت عمودی و هم افقی صورت می گیرد این است که به این سوال پاسخ داده شود که ایا خاک مکانی که برای کالیبراسون در نظر گرفته شده است. همگن است یا نه؟ و نیز قرائت ها تحت تاثیر اجسام فلزی قرار گرفته اند یا خیر؟

نکته2: 

تا کنون ثابت نشده است که منحنی های کالبراسیونی که برای یک منطقه معرفی شده اند می توانند برای جای دیگری مورد استفاده واقع شود (حتی اگر این منحنی ها برای یک محدوده های رطوبتی و کلاس های بافت خاک دسته بندی شده باشند)

نکته 3:

کشاورزی دقیق به عنوان کاربرد مقادیر مشخصی اب، حاصلخیز کننده، بذر و سایر نهاده ها می باشد که بر اساس اندازه گیری های پیوسته و همزمان شوری در مزرعه تعریف می گردد . دستگاه EM38 برای پایش وسیع و سریع شوری کار امده بوده و به کمک کشاورزی دقیق خواهد امد.

نکته 4: 

اصطلاح واسنجی برای این دستگاه به دو مرحله مختلف اطلاق می گردد . اولین مرحله از واسنجی به تست مشخصات فنی و عملگر های ان در هنگام استفاده مربوط می شود. بازرسی یاتری، نول نمودن دستگاه در اغاز و پایان هر روز از روز های قرائت دستگاه و همچنین صفر نمودن ان در طول قرائت های روزانه به دفعات مختلف ، تنظیم پیچ های ماکرو و میکرو ، عدم حضور اشیاء فلزی در نزدیکی دستگاه در هنگام استفاده و بررسی تجهیزات ان در شروع اندازه گیری ها از جمله اقداماتی است که به واسنجی اولیه ان مرتبط است و در ادامه این دستور العمل به ان اشاره خواهد شد . واسنجی دوم به توسعه روابط مناسب جهت تخمینشوری خاک توسط قرائت های دستگاه مربوط می شوند. در این مرحله، روش های متعددی توسط محققان مختلف توصیه شده اند که هر یک تحت شرایط خاصی قابل استفاده است. اما همان طور که قبلا نیز عنوان شد، بهترین روش واسنجی توسعه روابط جدید تحت شرایط محلی و مجزا برای هر یک از واحد های کاری در هر منطقه است.

منبع :

  • وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی مرکز اطلاعات و مدارک علمی
  • وزارت جهاد کشاورزی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی مرکز ملی تحقیقات شوری

جهت خرید دستگاه پایش شوری خاک به کمک هدایت گر الکرومغناطیسی EM38 وارد بستر خدمات کشاورزی شوید . بستر خدمات کشاورزی 

جهت تماشای ویدئوی آموزشی رایگان وارد بستر مرکز آموزش شوید . بستر مرکز آموزش ویدئویی

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 26, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1281 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات