شپش گندم چیست و آن را معرفی کنید؟

3

d7d025017ee6987f5ab9570515d426a1dca8fcab 147 -   شپش گندم چیست و آن را معرفی کنید؟

  شپش گندم چیست و آن را معرفی کنید؟

  شپش گندم بیشتر در چه بستر هایی تکثیرمیشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
0

کن است این کار منزجر کننده باشد اما احتمالاً یک بار در طول زندگی خود یک شپشک بلعیده اید.

در حالی که اکثر مردم حتی از این واقعیت آگاهی ندارند ، اما اکثر مردم (البته به طور تصادفی) لارو ، تخم مرغ یا یک خارپشت کوچک را نیز خورده اند زیرا بسیار رایج بوده و غیر قابل اجتناب است.

همچنین بخوانید: 8 روش برای جلوگیری از رشد قارچ روی لباسهای شما در این موسمی

سرخپوشان ، سوسک های شربت خانه ، اشکال آرد و هجوم غونها (به هندی) می توانند برای همه دردسر بزرگی ایجاد کنند. آنها دزدکی وارد شربت خانه شما می شوند و تمام ذخیره مواد غذایی شما را از بین می برند و بنابراین باید تحت درمان قرار گیرند.

وسمی بهترین محل پرورش این حشرات است زیرا آنها در شرایط مرطوب و مرطوب رشد می کنند و به محض شروع تولید مثل جلوگیری از آنها غیرممکن است.

در اینجا چند نکته مفید برای جلوگیری از ایجاد خانه در انبار شما آورده شده است.

  1. آنرا یخ زده و از بین ببرید: توصیه می شود به محض خرید بسته های ادویه و آرد را به مدت چهار روز در فریزر نگه دارید. این کار را می توانید برای آرد ، جو دوسر ، کلوچه ، کنجاله ذرت و ادویه جات انجام دهید. با این کار تمام لاروها و تخمهای موجود در داخل بسته از بین می روند و آلودگی بیشتر را متوقف می کنند. آن را بیرون آورده و در جای طبیعی نگهداری کنید.
  2. برگ های خلیج یا چریش: برگ بو یکی از بهترین راه حل ها برای خلاص شدن از شر سوسک ها است. برگهای خلیج یا چریش را می توان درون آرد شل در ظرفهایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند قرار داد.
  3. میخک: اگر شما تنها زندگی می کنید و برای اولین بار با این مشکل روبرو شده اید ایده خوبی است. میخک به طور گسترده در دسترس است و با اشکالات مقابله می کند و همچنین از هجوم آنها جلوگیری می کند. همچنین می توانید اطراف قفسه های کمد و انبار شربت خود میخک بپاشید.
  4. جعبه کبریت: عجیب به نظر می رسد اما راهی عالی برای دفع گیاهان شپشک است زیرا کتاب های کبریت حاوی گوگرد هستند و گوگرد مورد علاقه گیاهان شپشک نیست. جعبه کبریت را در نزدیکی دانه ها باز نگه دارید و در آنجا علفهای هرز دیده نمی شوند. همچنین ممکن است کیسه های کوچک فلفل سیاه را در انبار خود نگهداری کنید.
  5. دانه های آلوده را در زیر نور آفتاب نگه دارید: اگر مقدار زیادی آرد توسط سوسک ها مورد حمله قرار گرفته است ، فقط آن را در نور آفتاب نگه دارید. این آنها را از بین می برد زیرا این اشکالات نور خورشید را دوست ندارند و به دنبال مکانی تاریک و مرطوب می گردند. آرد آلوده را به مدت یک روز در زیر نور آفتاب نگه دارید و به راحتی از شر خارپشت خلاص می شوید.
  6. سایر درمان های خانگی: می توانید زنجبیل ، سیر یا یک زردچوبه کامل درون ظرف برنج قرار دهید تا اشکالات برنج دور نشود.

rice mos 072516064440 -   شپش گندم چیست و آن را معرفی کنید؟

منبع : www.indiatoday.in

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3425 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات