سوسک چینی حبوبات چیست و آن را  معرفی کنید؟

3

8c6393678c2245177dddbaf676389339eab3870c 147 - سوسک چینی حبوبات چیست و آن را  معرفی کنید؟

سوسک چینی حبوبات چیست و آن را  معرفی کنید؟

سوسک چینی حبوبات بیشتر در چه بستر هایی تکثیرمیشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

سوسک چینی حبوبات چیست و آن را  معرفی کنید؟

  • اندازه: طول سوسک های بانوی رنگارنگ آسیایی حدود 7 میلی متر است.
  • رنگ: همانطور که از نام آن مشخص است ، آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها از زرد تا نارنجی تا قرمز وجود دارند و تعداد نقاط مختلفی دارند.
  • خصوصیات: تنوع ظاهری در بزرگسالان می تواند افراد را گمراه کند و فکر کنند گونه های مختلفی هستند. مشخصه ای که در شناسایی آنها کمک می کند علامت “M” است که در پشت سر قرار دارد.

چگونه سوسک های بانوی آسیا را تهیه کردم؟
در فضای باز ، سوسک های بانوی آسیایی از آفات گیاهی مانند شته و بسیاری دیگر کمک می کنند. از سپتامبر تا نوامبر ، آنها در فضای داخلی به زمستان گذرانی می روند و در امتداد پنجره ها و دیوارها می خزند. ترک های کوچک در اطراف پنجره ها و قاب های درب ، نقاط ورود را ایجاد می کنند. در داخل خانه ، آفات بدنبال رطوبت یا رطوبت بدن می روند و در قسمت های گرم ساختمان ، در صورت امکان ، غش می کنند. خانه های نزدیک جنگل یا مزارع مستعد آلودگی هستند ، اگرچه هر ساختمانی می تواند آفات را به خود جلب کند. سایه های متضاد نور و تاریکی ، مانند سیاه پوستان در پس زمینه سفید ، سوسک های بانوی آسیایی را نیز به خود جلب می کند.
سوسک های بانوی آسیا چقدر جدی هستند؟
این سوسک ها به دلیل تعداد زیادشان مزاحم هستند. تعداد کمی دشمن طبیعی وجود دارد که تعداد آنها را کم کند و چندین نسل از آفات در سال متولد می شوند. آفات همچنین بوی نامطبوعی دارند که هنگام خرد شدن ، شدت آنها بیشتر می شود. سوسک های له شده آسیایی مایعی مایل به زرد بر جای می گذارند که می تواند دیوارها و لباس ها را لکه دار کند. این عوامل مهار آلودگی ها را سخت می کند.

آیا آنها برای گیاهان مضر هستند؟

این به گونه سوسک های بانوی آسیایی بستگی دارد. برخی از گونه ها نسبت به سایر حشرات فریبکار هستند ، که به نفع گیاهان است و برخی دیگر تغذیه کننده گیاهانی هستند که به طور معمول به گیاهان زراعی آسیب می رسانند. شناسایی سوسک های بانوی تغذیه کننده گیاه اگر نمونه ای در مراحل تغذیه جمع آوری شود و شخصی که حشره را شناسایی می کند بداند که سوسک هنگام دستگیری از چه گیاهی تغذیه می کند ، ساده است.
علائم آلودگی
نگران کننده ترین نشانه سوسک های بانوی رنگارنگ آسیایی ، ظهور تعداد زیادی از بزرگسالان در ساختمان ها و اطراف آن است. این در طول پاییز با فعالیت مجدد در روزهای گرم زمستان و دوباره در بهار اتفاق می افتد. لاروها ممکن است در گیاهان یا سطوح بیرونی دیده شوند ، اما به دلیل ظاهر کاملاً متفاوت از بزرگسالان ، ممکن است شناخته نشوند.
چگونه از شر سوسک های آسیایی خلاص شوم؟
آنچه شما می توانید انجام دهید

سوسک های بانوی آسیایی مشکلی برای صاحبان خانه ها به وجود می آید که آنها در داخل خانه های ما و دیگر سازه هایی که به دنبال یک سایت محافظت شده برای زمستان گذرانی هستند و سپس تصمیم می گیرند با گرم شدن هوا در بهار بار دیگر به خارج از منزل حرکت کنند. اقدامات پیشگیرانه و کنترل کننده زیر نیز روش های پیشگیری مفیدی هستند:

  • اقدامات پیشگیرانه – نگه داشتن آنها در بیرون
    • شکافها و شکافهایی را که ممکن است سوسکهای بانو وارد سازه شوند را مهر و موم کنید. به مناطقی مانند سایدینگ ، درها ، پنجره ها ، دودکش ها ، پشته ها ، زیره ها و منافذ شیروانی و دهانه های اطراف لوله ها ، مجراها و سیم های برق بسیار توجه کنید.
    • صفحه پنجره یا در آسیب دیده را تعمیر یا جایگزین کنید.
  • اقدامات كنترلی – خلاص شدن از شر افراد داخل
    • اولین کاری که باید در هنگام برخورد با سوسک های کفشدوزک انجام دهید تماس با متخصص مدیریت آفات (PMP) و درخواست بازرسی است. PMP شما به درستی حشرات آفت را شناسایی کرده و برنامه ای برای مقابله با مشکل ارائه می دهد.
    • برخی دیگر از روش های موثر و ایمن برای مقابله با سوسک های بانو عبارتند از:
      • از خلا filter فیلتر HEPA استفاده کنید. حتماً پس از استفاده از کیسه خلاuum آن را خالی کنید.
      • با استفاده از جارو ، حشرات را درون یک غبار یا ظرف دیگر جارو کرده و آنها را در فضای باز قرار دهید.
      • در مکانهایی که نسبتاً تاریک و جذاب برای سوسک های کفشدوزک مانند اتاق زیر شیروانی است از تله های حشرات استفاده کنید .

کاری که اورکین انجام می دهد

تکنسین محلی Orkin شما برای کمک به مدیریت سوسک های بانوی آسیایی و آفات مشابه آموزش دیده است. از آنجا که هر ساختمان یا خانه متفاوت است ، تکنسین Orkin شما یک برنامه منحصر به فرد برای شرایط شما طراحی می کند. به عنوان مثال ، PMP شما ممکن است در زمان مناسب سال حشره کش ها را برای کنترل آفات قبل از ورود به خانه شما استفاده کند.

Orkin می تواند راه حل مناسبی برای نگهداری سوسک های بانوی آسیایی در محل زندگی خود … خارج از خانه یا محل کار شما ارائه دهد.
رفتار ، رژیم غذایی و عادات
این یکی از خانواده بسیار بزرگی از سوسک ها است که با نام Coccinellidae شناخته می شود ، که بسیاری از مردم آن را ” کفشدوزک ” می نامند.

آنها چه می خورند؟

بزرگسالان و لارو اکثر سوسک های بانوی آسیایی شکارچیان:

  • شته ها
  • اشکالات پوسته پوسته
  • مقیاس حشرات

آنها کجا زندگی می کنند؟

سوسک های بانوی آسیایی چند رنگ در بیشتر ایالات متحده و مناطقی از کانادا رایج است. گونه های زیادی وجود دارد و بیشتر آنها حشرات مفید هستند. متخصصان گیاهان چندین گونه سوسک بانویی را برای کنترل آفات محصولات زراعی به ایالات متحده وارد کردند.

آیا آنها سوسک هستند؟

سوسک های بانوی آسیایی سوسک های واقعی در خانواده سوسک های Coccinellidae هستند . در حالی که معمولاً آنها را کفشدوزک یا کفشدوزک می نامند ، اما متخصصان مدیریت آفات معمولاً ترجیح می دهند آنها را سوسک کفشدوزک یا کفشدوزک بنامند.
چرخه زندگی
در سراسر جهان حدود 5000 گونه سوسک بانوی آسیایی وجود دارد ، بنابراین بسته به نوع و زیستگاه ، تنوع زیادی در چرخه زندگی این حشره وجود دارد. به عنوان مثال ، برخی از زنان سوسک شکارچی هستند ، در حالی که برخی دیگر تغذیه کننده گیاهان هستند. با این حال ، همه سوسک های بانو مسخ کامل می شوند – چهار مرحله زندگی مشخص.

      1. مرحله تخم مرغماده ها به صورت دسته ای در زیر یک برگ یا شاخه گیاه تخم تخم می گذارند. به طور کلی ، ماده گیاهی را انتخاب می کند که به طعمه خود آلوده شود – شته یا فلس. تخمها در بهار و اوایل تابستان گذاشته می شوند. یک ماده بارور می تواند تا 1000 تخمک تولید کند و تخمها در طی پنج روز تخم می زنند.
      1. صحنه لاروگفته شده است که لاروها مانند تمساح های بسیار ریزی به نظر می رسند. در صورت شکارچیان ، لاروها از حشرات طعمه خود تغذیه می کنند و در صورت کمبود طعمه ممکن است اغلب برخی از تخمهای خارج شده را مصرف کنند. لارو چهار مرحله را پشت سر می گذارد ، در هر مرحله از سن ، پوست اندازی و بزرگتر می شود. مرحله لارو حدود 1-2 هفته طول می کشد.
      1. مرحله شفیرگیاین مرحله هنگام استراحت حشره است که از طریق تبدیل به یک فرد بالغ تبدیل می شود. بسته به گونه و شرایط محیطی ، مرحله شفیرگی حدود 3-12 روز طول می کشد.
      1. مرحله بزرگسالانبزرگسالان تازه ظهور شده از طعمه های مشابه لارو تغذیه می کنند و تا زمانی که هوا به هنگام سرد شدن هوا هنگام جستجوی سایت های محافظت شده در زمستان گذرانی ، فعال می مانند. سوسک های بانوی آسیا بسته به نوع و محل زندگی آنها از یک تا چند نسل در سال تولید می کنند.

طول عمر

رشد این آفات از تخم به بزرگسال حدود یک ماه طول می کشد و می تواند تا حدود سه سال زنده بماند.

منبع :www.orkin.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2875 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات